Viesti
Kirjoittaja Suurnesu » Su 18.05.2014 11:53
Minä olen sitä mieltä, että näiden haastekätköjen mukaantuleminen on SUURIN virhe ja aivopieru, minkä groundspeak on tehnyt sen vajaan yhdeksän vuoden aikana, minkä olen touhua seurannut. Näistä ei ole seurannut muuta kuin tämän säikeen kaltaisia KIUKUTTELUJA, joita on koko foorumi täynnä, ja haasteisiin liittymättömän asian löytäminen alkaa jo olla työlästä(1).
Sen LISÄKSI haksu joutuu tekemään yhä uusia ja uusia TILASTOJA, jotka kuitenkin ovat jollain tavalla väärin. Ja nämä tilastot KUORMITTAVAT muutenkin ruuhkaista palvelinta(2).
Eniten harmittaa VAPAAEHTOISTEN tarkastajien puolesta, jotka joutuvat PERUSTELEMAAN julkaisemisisaan tai julkaisemattomuuksiaan foorumeilla ja yksityisviestien kautta (3). Ainakaan minä en suostuisi tarkastajaksi nykyoloissa, en edes palkkiota vastaan. Hatun nosto teille!
Ja lopuksi haastekätköt ovat tuoneet joukoittain lisää B-LUOKAN kätköjä, jotka ovat lähinnä haasteita silmälläpitäen tehtyjä attribuutti-, kätkön nimi-, eventti-, tripletti-, statsi-, tai muita vastaavia SPEDEILYJÄ. Nämä täyttävät kätkökartan ja perinteisten kätköjen, joiden tarkoitus on ESITELLÄ MIELENKIINTOISIA PAIKKOJA, haarukoiminen on tullut vaikeaksi, oman paikkakunnan ulkopuolella lähes mahdottomaksi (4).
Tämä siis oma mielipide haasteita ylipäänsä ja tiedän, että haasteet innostavat monia ja ovat saaneet joitain aktivoitumaan uudelleen kätköilyn pariin. Pian joku sanoo, että "ei ole pakko hakea" ja "ei se ole sinulta pois". Ensimmäiseen voin etukäteen todeta, että "en haekkaan" mutta jälkimmäiseen sanoisin, että "Kyllä se ON multa pois ja monilta muiltakin" (katso kohdat 1-4).