Muistikortin käyttö

Apua GPS- ja muiden navigointilaitteiden ongelmiin
pinsetti
Viestit: 6
Liittynyt: Pe 11.06.2010 9:35

Muistikortin käyttö

Viesti Kirjoittaja pinsetti » Ti 15.06.2010 7:55

osaako se oregano lukea ne kartat jos se img-tiedosto onkin muistikortilla eikä siellä /garmin-hakemisotssa? entäs gpx-tiedostot

Avatar
Tervas
Viestit: 930
Liittynyt: Ma 08.01.2007 14:31

Re: Muistikortin käyttö

Viesti Kirjoittaja Tervas » Ti 15.06.2010 8:04

Kyllä osaa (Colorado ainaski)
Kortille hakemisto "Garmin" johon laitat kartat ja "GPX"-hakemiston johon kätköt.
Siis sama hakemistorakenne kuin gepsissäkin.
"Jokaisen oikein rakennetun pojan tekee joskus vastustamattomasti mieli etsiä kätkettyä aarretta."
Mark Twain: Tom Sawyerin seikkailut

Avatar
Eniz
Viestit: 320
Liittynyt: Pe 09.01.2009 1:31
Paikkakunta: VTallinna

Re: Muistikortin käyttö

Viesti Kirjoittaja Eniz » Ti 15.06.2010 13:54

pinsetti kirjoitti:osaako se oregano lukea ne kartat jos se img-tiedosto onkin muistikortilla eikä siellä /garmin-hakemisotssa? entäs gpx-tiedostot
Tervas kirjoitti:Kyllä osaa (Colorado ainaski)
Kortille hakemisto "Garmin" johon laitat kartat ja "GPX"-hakemiston johon kätköt.
Siis sama hakemistorakenne kuin gepsissäkin.
Aivan noin. Minulla on sama kansiorakenne siellä kortilla sekä Oregano 450:ssa ja hyvin näkyy. Siellä gepsin muistissa ei minulla ole karttoja lainkaan. Gpsin muistissa pidän noita gpx-filuja sun muuta sälää ja kartat ovat kortilla.

Jos minulla on kahdessa paikassa samoja tai kuitenkin vähän eri tiedostoja, niin tuo sekaantumisen vaara ainakin minulla on enemmän kuin todennäköistä.

Siis gpsin muistiin gpx-filut wherigot sun muut ja kartat muistikortille. Kamerallisen oregaanon muistin käyttöä en kuvien osalta tunne, mutta järkevämpänä kuvien tallennuspaikkana pitäisin tuota muistikorttia.

Avatar
Stone'5
Viestit: 873
Liittynyt: Pe 29.06.2007 13:00

Re: Muistikortin käyttö

Viesti Kirjoittaja Stone'5 » Ti 15.06.2010 19:20

EnizBambeniz kirjoitti: Siis gpsin muistiin gpx-filut wherigot sun muut ja kartat muistikortille.
Itse en suosittelisi tallentamaan GPSr:n omaan muistiin juuri mitään. On sattunut tapauksia, joissa viallinen gpx-tiedosto on sekoittanut laitteen niin pahasti, ettei se käynnisty eikä näy enää tietokoneellekaan. Jos fileet ovat muistikortilla, sen saa helposti pois sekoittamasta. Muuten pitää lähettää kapula huoltoon.

Avatar
Eniz
Viestit: 320
Liittynyt: Pe 09.01.2009 1:31
Paikkakunta: VTallinna

Re: Muistikortin käyttö

Viesti Kirjoittaja Eniz » Ti 15.06.2010 19:43

Stone'5 kirjoitti:
EnizBambeniz kirjoitti: Siis gpsin muistiin gpx-filut wherigot sun muut ja kartat muistikortille.
Itse en suosittelisi tallentamaan GPSr:n omaan muistiin juuri mitään. On sattunut tapauksia, joissa viallinen gpx-tiedosto on sekoittanut laitteen niin pahasti, ettei se käynnisty eikä näy enää tietokoneellekaan. Jos fileet ovat muistikortilla, sen saa helposti pois sekoittamasta. Muuten pitää lähettää kapula huoltoon.
Totta varmaan. :oops: Nuo gpx-filut eivät sitä tilaa juuri gigojen muistikortilta edes vie. Ja jos kaikki kortilla ei tarvitse miettiä missä on mitäkin. :)

Avatar
Tonny0909
Viestit: 884
Liittynyt: Ti 10.06.2008 11:53
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: Muistikortin käyttö

Viesti Kirjoittaja Tonny0909 » Ti 15.06.2010 19:51

Ja ainakin Coloradossa gpx- tiedosto(t) on pakko olla siellä "Garmin"- "GPX"- kansiossa. Sain hyvän muistutuksen eilen kun lähdin Helsinkiin ja latasin se 200 purkkia kortille ja gpx meni epähuomiossa juureen. Onneksi sisko oli kotona ja sain siirrettyä gpx:n oikeaan paikkaan. Tuli mieleen sellanen coloradon puute, että siinä ei ole minkäänlaista tiedostoselainta jolla voisi lisäksi siirtää tietoja kortin ja koneen välillä.
Onko nimesi jo tuolla? -> http://www.koti.phnet.fi/tonny/

Karzan
Viestit: 7
Liittynyt: Ke 23.06.2010 17:40

Re: Muistikortin käyttö

Viesti Kirjoittaja Karzan » Ke 23.06.2010 19:11

Onko kenelläkään tietoa oregonin muistikortin kokorajoituksesta. Eli onko 4GB maksimi vai toimivatko suuremmatkin ?

juhanili
Viestit: 173
Liittynyt: To 02.07.2009 8:56

Re: Muistikortin käyttö

Viesti Kirjoittaja juhanili » Ke 23.06.2010 19:40

Karzan kirjoitti:Onko kenelläkään tietoa oregonin muistikortin kokorajoituksesta. Eli onko 4GB maksimi vai toimivatko suuremmatkin ?
Suuremmatkin toimii (kaverilla on 16GB) mutta siitä ei ole hyötyä koska tavaraa saa olla max n. 4GB (wikin mukaan, en ole itse testannut). 4GB kortteja saa halvimmillaan alle kympillä ja hyvin toimii, ei tarvi olla mikään extranopea kortti.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Laite- ja ohjelmistoapua”