Kätköilykännykkä?

Kätköilyyn liittyvää apua laskukaavasta kompassin käyttöön
Avatar
McPolo
Viestit: 91
Liittynyt: Ke 19.09.2007 22:31

Re: Kätköilykännykkä?

Viesti Kirjoittaja McPolo » Su 03.05.2009 11:47

Kätköilyssä, laskettelurinteessä ja muutenki ulkoillessa mulla on usein (=aina kun muistan) kännykkä vedenpitävässä kaulapussissa.

Näitä löytyy monenlaisia monilta valmistajilta. Kätköilyssä varsinkin suojaa, sillä jos liukastelee kaltseilla tai muuta, niin ei putoa kännykkä vahingossakaan kädestä kun se roikkuu pussissa. Ja ainaki itsellä sen muovin läpi voi ihan hyvin puhua ja katsoa ruutua. Puhelimena mulla E90, joka sopii juuri ja juuri tuohon omaan pussiini.

Avatar
rContende
Viestit: 20
Liittynyt: Ti 20.01.2009 15:10

Re: Kätköilykännykkä?

Viesti Kirjoittaja rContende » Su 03.05.2009 12:10

Laitanpa tähän säikeeseen kysymykseni... Saisinko N82-kännykkääni lisää tarkkuutta hommaamalla jonkun hyvän Sirf III piirillä olevan pluutuuttipulikan? Nykyään kun homma menee näin: tömiskelen kätkölle löytäen ainaskin 3-4 nollapistettä 3 aarin alueelta josta sitten katsotaan summittainen keskipiste.Ja jos ei vieläkään onnistunut niin sitten vain vihjettä ja lokkauksia lukemaan lisävihjeen toivossa. Käsikepsi ehkä tulossa jossain vaiheessa, mutta toivoisin vastauksia nimenomaan tuon bluetooth-palikan tuomasta lisätarkkuudesta verrattuna kännykän omaan piirisarjaan (josta ei ole mitään tietoa :? )

Avatar
KariM1
Viestit: 126
Liittynyt: Pe 10.08.2007 10:09
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Kätköilykännykkä?

Viesti Kirjoittaja KariM1 » Su 03.05.2009 18:31

Minulla ei ole vertailukohtaa mihinkään muuhun laitteeseen, mutta Nokia LD-3W:llä (Sirf III bluetooth-palikka) Geocaching liven kanssa toimin siten, että etäisyyden näyttäessä alle 10m laitan luurin taskuun ja alan etsimään piiloa aistinvaraisesti. Välillä voi tarkistaa ruudulta että vieläkö ollaan tontilla.

makiset
Viestit: 11
Liittynyt: Ti 14.04.2009 14:00

Re: Kätköilykännykkä?

Viesti Kirjoittaja makiset » Pe 08.05.2009 10:47

Moi,

En tiedä BT palikan tarkkuusparannuksesta, mutta sen tiedän, että mun E75 vie paremmin kätkölle kuin Garmin Etrex. Varmaan tuo assisted- ja verkkoperustainen GPS auttaa (en tiedä mitä ne tekee mutta kuitenkin) 8). Käytännössä käy niin, ettäö tuo käsi gps reagoi nopeammin häiriöihin metsässä ja näyttää nollakohtia kovinkin pitkällä toisistaan, kun taas puhelin on paljon rauhallisempi. Tarkkuudeksi näyttää kyllä jonku 30m mutta käytännössä tuntuu aina pääsevän muutaman metrin sisälle.

Eli halpaan käsi-gps:ään ei kannata puhelinta vaihtaa. Tosta kartasta puhelimessa on varmaan enemmän hyötyä kuin halvasta käsigps:stä.

vihtis83
Viestit: 641
Liittynyt: Pe 08.08.2008 16:06
Paikkakunta: Lahti

Re: Kätköilykännykkä?

Viesti Kirjoittaja vihtis83 » Pe 08.05.2009 16:53

makiset kirjoitti:Moi,

En tiedä BT palikan tarkkuusparannuksesta, mutta sen tiedän, että mun E75 vie paremmin kätkölle kuin Garmin Etrex. Varmaan tuo assisted- ja verkkoperustainen GPS auttaa (en tiedä mitä ne tekee mutta kuitenkin) 8). Käytännössä käy niin, ettäö tuo käsi gps reagoi nopeammin häiriöihin metsässä ja näyttää nollakohtia kovinkin pitkällä toisistaan, kun taas puhelin on paljon rauhallisempi. Tarkkuudeksi näyttää kyllä jonku 30m mutta käytännössä tuntuu aina pääsevän muutaman metrin sisälle.

Eli halpaan käsi-gps:ään ei kannata puhelinta vaihtaa. Tosta kartasta puhelimessa on varmaan enemmän hyötyä kuin halvasta käsigps:stä.
Tuo assisted/verkkoperustainen taitaa lähinnä vaan nopeuttaa satelliittihakua kun gps laitetaan päälle, tarkkuuden kanssa sillä ei tietääkseni ole mitään tekemistä. Minulla oli SE c702 kanssa metsässä juuri päinvastainen ongelma, puhelin siis antoi nollakohtaa moneen eri paikkaan tarkkuuden ollessa 10-20 metriä. Halvastasta käsi gepsistä ei ole kokemusta, mutta coloradoon verrattuna ero on suuri. Tosin ei raatokaan joka paikassa nollakohtaa ihan samaan paikkaan näytä, ainakaan tiheässä metsässä.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muuta apua”