IRC ja S60

Kätköilyyn liittyvää apua laskukaavasta kompassin käyttöön
Avatar
Haaskalintu
Viestit: 950
Liittynyt: Pe 26.01.2007 15:06
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

IRC ja S60

Viesti Kirjoittaja Haaskalintu » Su 30.08.2009 8:22

Makaan kotona flunssassa, ja jotain tekemistä pitäisi keksiä. Pitkäjänteisyys ei riitä romaanin lukemiseen, telkkarista ei tule mitään ja kätköilystä nyt ei voi edes haaveilla.

Mieleenipä tuli, että IRCin käyttö lienee mahdollista S60-puhelimella (itselläni on E90). Olenkin tuota joskus yrittänyt siinä kuitenkin onnistumatta. XS4ALL ei toimi: sivu jää auki ja siinä lukee vain "no channel". Joku ehdotti joskus wlirc2 beta-ohjelmaa, mutta sitäkään en saanut toimimaan. Konfiguraatio on täynnä jotain insinöörikieltä josta en ymmärrä mitään. Kokeilin kuitenkin mielestäni kaikkia kombinaatioita pääsemättä tuonne kätköilijöiden tajunnanvirtaan.

Hyviä ohjeita voisin ottaa vastaan, ja mieluusti vielä "installing IRC for your S60 for dummies" -muodossa, tyyliin mene kännykän selaimella tähän osoitteeseen ja laita asetukseksi nämä.
Onko muuten nimesi jo täällä?

Q-Hullu
Viestit: 23
Liittynyt: La 28.03.2009 18:25
Paikkakunta: Vaasa

Re: IRC ja S60

Viesti Kirjoittaja Q-Hullu » Su 30.08.2009 8:53

Itse käytän hieman teknisempää vaihtoehtoa, mutta yksi vaihtoehto joka pikaisesti kokeilemalla toimi E71:llä oli mIRGGI. Näin minä sen sain toimimaan:

Puhelimen selaimella menin osoitteeseen http://3rd.mirggi.net/
Avasin tiedoston ja annoin ohjelman asentua luuriini. Välissä kysyi jotain verkonkäyttölupaa tmvstv. - hyväksyin.
Etsin puhelimen valikosta ohjelman ja käynnistin sen.
Options - settings - IRC välilehteen asetin oman operaattorin IRC-palvelimen (irc1.inet.fi Soneralla. Yleensä muotoa irc.[operaattorin nettiosoite tähän])
Samalta välilehdeltä nimimerkki ja nimi kuntoon. Muut asetukset jätin tässä vaiheessa rauhaan.
Options - connect - IRC ja yhteyden pitäisi muodostua.
Options - Join channel - New channel ja siihen #geocaching.fi

Oiskohan se siinä.
Ohjeita ym. ohjelman käyttöön vaikka: http://mirggi.net/

Avatar
Stone'5
Viestit: 873
Liittynyt: Pe 29.06.2007 13:00

Re: IRC ja S60

Viesti Kirjoittaja Stone'5 » Su 30.08.2009 10:46

Itse olen käyttänyt JMirc:iä. Ei vaadi mitään "insinöörikieltä", ainakaan minun mielestäni :)
E: Kirjoittamalla kännykän selaimeen http://jmirc.sourceforge.net/jmIrc.jad, voi ladata ko. ohjelman.

E2: Minä käytän irc-serveriä irc.cc.tut.fi. Tämä serveri toimii vain, jos tulet .fi-verkkotunnuksellisesta osoitteesta. Luultavasti kaikkien suomalaisten mobiilioperaattoreiden liittymistä pääsee ko. serveriin ottamaan yhteyden, ulkomailla toimivuudesta en osaa sanoa.
Viimeksi muokannut Stone'5, Su 30.08.2009 10:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
team_rmma
Viestit: 191
Liittynyt: Ma 23.07.2007 19:53
Paikkakunta: Järvenpää

Re: IRC ja S60

Viesti Kirjoittaja team_rmma » Su 30.08.2009 10:49

Myös PuTTY löytyy symbianille Kuva mutta vaatii toki accessin jollekin unix-serverille, jonne on asennettu tekstipohjainen irc client.
Kuva

Avatar
McPolo
Viestit: 91
Liittynyt: Ke 19.09.2007 22:31

Re: IRC ja S60

Viesti Kirjoittaja McPolo » Su 30.08.2009 15:34

team_rmma kirjoitti:Myös PuTTY löytyy symbianille Kuva mutta vaatii toki accessin jollekin unix-serverille, jonne on asennettu tekstipohjainen irc client.
Meinaat, että haaskalintu ymmärsi tuosta yhtään mitään?-D

mirggi ja jmirc toimii molemmat, mutta mirgin hyvä puoli on se, että voi kirjoittaa omaa tarinaansa samalla kun lukee kanavaa. Se kai toimii vain S603rd editionpuhelimissa tai uudemmissa.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muuta apua”