Kolikko probleema.

Kätköilyyn liittyvää apua laskukaavasta kompassin käyttöön
Avatar
allim
Viestit: 16
Liittynyt: To 20.08.2009 15:15
Paikkakunta: Laukaa

Kolikko probleema.

Viesti Kirjoittaja allim » Ma 28.09.2009 14:38

Löysin kätkön Pönttövuori Itä GCWX25 ja nappasin sieltä mukaani geokolikon 5 Star SCUBA Geocoin #3. Hieman ihmettelin, koska muistelin ettei kätkössä olisi pitänyt olla kulkijoita. Tätä kolikkoa ei olekaan logattu kyseiseen kätköön vaan se on logattu niin, että olisi jonkun kätköilijän käsissä. Muistelisin, että kyseiset kätköilijät olivat käyneet ennen minua kätköllä.. mutta siitä kuitenkin useampi päivä ellei viikko aikaa ellei kauemmin. Ei kuitenkaan ihan lähipäivinä. Jos siis muistan oikein. Käyntiään he eivät ole loganneet nettiin. Kysyisinkin, että mites loggaan kolikon nyt itselleni..? Ei ole ennen tälläistä tullut vastaan ja en nyt suoraan löytänyt aiempaa ketjua aiheesta. Odotanko, että kolikko logataan jätetyksi kätköön vai vai apua.. :? Ensiksi tuli vaan itselle mieleen, että ottaa yhteyttä kätköilijöihin ja sen tein. Vastausta en ole siis vielä saanut, mutta mitä sellaisessa tapauksessa tehtäisiin jos siltikään he eivät loggaisi kolikkoa tai käyntiään..? Kiitos!

Avatar
rixu
Viestit: 491
Liittynyt: Ke 10.09.2008 18:18
Paikkakunta: Nummela

Re: Kolikko probleema.

Viesti Kirjoittaja rixu » Ma 28.09.2009 15:03

Itselle käynyt pari kertaa sama homma, pisimmillään odotin 2 viikkoa kunnes kolikko logattiin oikeaoppisesti ja sitten nappasin sen sieltä. Sitä ennen tosin kirjasin golikon sivuille Noten jossa kerroin kolikon olevan minun käsissä ja odottelen että edellinen loggaa kunnes pistän eteenpäin. Joskus saattaa edellinen porukka olla vaikka reissussa eikä siksi pääse loggaamaan heti löytöä, näin oli tuossa pisimmässä omassa tapauksessa tilanne.

Niin tai toki voit sen sitten grabata kätköilijältäkin, mutta sitten jää kilometrit merkkaamatta ellet sitten itse droppaa sitä ensin sinne mistä hait, retrievaa ja pistä eteenpäin :)

Luttu
Viestit: 52
Liittynyt: Pe 14.08.2009 20:51

Re: Kolikko probleema.

Viesti Kirjoittaja Luttu » Ma 28.09.2009 15:09

rixu kirjoitti:Niin tai toki voit sen sitten grabata kätköilijältäkin, mutta sitten jää kilometrit merkkaamatta ellet sitten itse droppaa sitä ensin sinne mistä hait, retrievaa ja pistä eteenpäin :)
Juuri noin teimme itse yhden ulkomaisen golikon kanssa, jonka saimme hiljattain käsiimme, ja jota odottelustamme huolimatta ei logattu edellisen siirtäjän toimesta. Eli:
1) grabbasimme kolikon
2) Write note, siihen kätköön josta se löytyi, sillä päivämäärällä, ja "drop GC". Noteen vielä maininta asiasta.
3) ja samantien perään kolikon noukkiminen siitä kätköstä.

Seurauksena oli spontaani kiitosmaili kolikon omistajalta Kaliforniasta, joka kiitteli asiasta ja oli tyytyväinen saatuaan "maileja" kolikolleen Suomessa :)

Avatar
allim
Viestit: 16
Liittynyt: To 20.08.2009 15:15
Paikkakunta: Laukaa

Re: Kolikko probleema.

Viesti Kirjoittaja allim » Ti 29.09.2009 23:01

Odottelen nyt jonkun aikaa, jos kolikko logattaisiin ja näin ollen saisin logattua sen itselleni ja eteenpäin. Ellei, niin sitten teen niinkuin rixu tuossa kirjoitteli. Kiitos avusta :)

thejoni
Viestit: 52
Liittynyt: Su 01.03.2009 15:10

Re: Kolikko probleema.

Viesti Kirjoittaja thejoni » Ke 30.09.2009 9:26

Minä olen ihan huvin vuoksi sadannen purkin kunniaksi uhrannut erään kolikkon nimellä "thejoni's VIRTUAL..." kerran se jäi Eiran sairaalan purkkiin, sainpahan postia että voitko kertoa kolikkos numeron että voisin logata sen nähdyksi.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muuta apua”