Geocache.fi -palvelulla EI ole puhelintukea!
Geocache.fi -palvelulla EI ole puhelintukea!
Hei,
vaikka tämä viesti onkin kirjoitettu erään käyttäjän puhelun jälkeen niin viestin ei ole tarkoitus olla kohdistettu ko. käyttäjälle (edes vaikka mm. kyseistä puhelua käytän referenssinä) vaan tämä on yleinen viesti joka on pitänyt jo pitkään kirjoittaa. Nyt taas asia tuli mieleen ja koska olen todella väsynyt / pettynyt tilanteeseen eikä lisääntyvä harrastajamäärä varmasti tilannetta ainakaan helpota niin avaan sanaisen arkkuni.
Puhelinluettelossa on ollut maininta että "ei geocache.fi (eikä minulle edes kuulumattoman geocaching.com -sivuston) tukipuheluita". Tästä huolimatta puhelin soi reippaasti ja maan ja taivaan väliltä pyydetään apua geocache.fi-, geocaching.com- ja yleisiin kätköilyyn liittyviin asioihin ja kysymyksiin, ja harvassa on niin kiireelliset asiat ettei sähköpostiin vastausta ehtisi odottaa...
Näitä puheluita tulee lisäksi mielenkiintoisiinkin aikoihin. "Parhaat" ongelmat syntyvät toki perjantaiyönä puolen yön tietämiin jolloin on sitten S -kirjaimien suhteen lausuntaongelmia. Toki moni varmaan ajattelee "ei kai nyt yksi puhelu" mutta kun geocache.fi:llä on 16570 rekisteröitynyttä käyttäjää niin jos näistä esim. 1 prosentti kuukaudessa päättää soittaa se tarkoittaa 166 puhelua kuukaudessa...
Puhelimitse tuleva tukipuhelu keskeyttää aina senhetkisen koodaamisen ja usein olen niin syvällä koodissa että katkos aiheuttaa taas pitkän virittäytymisen asiaan että saan selville mitä olinkaan tehnyt ja mitä tekemässä. Lisäksi puhelimitse pyydettävien asioiden hoitaminen on todella hankalaa, esimerkiksi nimimerkin vaihtuminen:
- Olettaen että pystyn vahvistumaan soittajan oikeellisuudesta (joka sekin voi olla hankalaa) niin jo nimimerkkitietojen ymmärrys voi olla vaikeaa "olin K8aark ja uusi nimimerkki on -mor!a" (HÄH?)
- Moni asia vaatii näppäimistön käyttämistä; esim. tietokantatarkastuksia ja mahdollisen uuden nimimerkin poistamisen ensin että vanhan voi päivittää uuteen (jos uudella nimimerkillä on tullutkin jo lokimerkintä sisään) sekä myös tarkkaa ajattelua mitä on tekemässä tietokannassa ettei tuhoa samalla kaikkia käyttäjiä
- Keskustelualueelle nimimerkin päivitys edellyttää myös aina laajempaa näppäilyä hankalan hallintaosuuden takia
Sen sijaan kun pyyntö tulee Usein kysyttyjen kysymysten (linkki etusivulla) ohjeen mukaan on homma todella helppo; käyttäjän oikeellisuus tulee vahvistettua ja nimimerkitkin saa selkeästi heti ilman että täytyy niitä merkki kerrallaan kirjoitella ylös.
Poistin jo numeroni puhelinluettelosta kun kerran ei pyyntöjäni kunnioiteta. Mutta asia vaivasi minua koska haluaisin olla tavoitettavissa jos vaikkapa jollain kätkölläni on ongelmia, joku kätkö ei löydy tai on muuta normaaliin kätköilytoimintoon liittyvää yhteystarvetta. Niinpä numero on nyt (toistaiseksi?) luettelossa.
Mutta pyydän siis kunnioittamaan pyyntöäni tukipuheluiden suhteen.
Vaikka olen pyrkinyt olemaan "kiltti" ja olemaan pahoittamatta soittaneiden mieltä niin viime aikoina olen kyllä jo rivien välistä vihjaillut mm. materiaalisivulta löytyvään "Älä ryhdy geokätköilijäksi, tai lue ainakin tämä ohje ennen sitä" -oppaaseen ja sanonut melko suoraan kommentteja soittajille. Pelkäänkin että jos soittoja vieläkin tulee niin Mr. Niceguy voi kadota ja soittaja kuulla sellaisen vuodatuksen että siitä riitää puhumista seuraavan vuoden ajaksi kaikkiin miitteihin...
Niinpä pyydänkin siis käyttämään Yhteys -sivun ohjeistusta yhteydenottoihin (linkki myös etusivulla yläosassa).
Niin, ja Geocaching.com:iin liittyvissä kysymyksissä tuo em. opas voi auttaa. Näitä sekä muita kätköilyyn yleisesti liittyviä kysymyksiä voi kysyä myös keskustelualueella, sieltä vastauksen saa varmemmin ja nopeammin.
vaikka tämä viesti onkin kirjoitettu erään käyttäjän puhelun jälkeen niin viestin ei ole tarkoitus olla kohdistettu ko. käyttäjälle (edes vaikka mm. kyseistä puhelua käytän referenssinä) vaan tämä on yleinen viesti joka on pitänyt jo pitkään kirjoittaa. Nyt taas asia tuli mieleen ja koska olen todella väsynyt / pettynyt tilanteeseen eikä lisääntyvä harrastajamäärä varmasti tilannetta ainakaan helpota niin avaan sanaisen arkkuni.
Puhelinluettelossa on ollut maininta että "ei geocache.fi (eikä minulle edes kuulumattoman geocaching.com -sivuston) tukipuheluita". Tästä huolimatta puhelin soi reippaasti ja maan ja taivaan väliltä pyydetään apua geocache.fi-, geocaching.com- ja yleisiin kätköilyyn liittyviin asioihin ja kysymyksiin, ja harvassa on niin kiireelliset asiat ettei sähköpostiin vastausta ehtisi odottaa...
Näitä puheluita tulee lisäksi mielenkiintoisiinkin aikoihin. "Parhaat" ongelmat syntyvät toki perjantaiyönä puolen yön tietämiin jolloin on sitten S -kirjaimien suhteen lausuntaongelmia. Toki moni varmaan ajattelee "ei kai nyt yksi puhelu" mutta kun geocache.fi:llä on 16570 rekisteröitynyttä käyttäjää niin jos näistä esim. 1 prosentti kuukaudessa päättää soittaa se tarkoittaa 166 puhelua kuukaudessa...
Puhelimitse tuleva tukipuhelu keskeyttää aina senhetkisen koodaamisen ja usein olen niin syvällä koodissa että katkos aiheuttaa taas pitkän virittäytymisen asiaan että saan selville mitä olinkaan tehnyt ja mitä tekemässä. Lisäksi puhelimitse pyydettävien asioiden hoitaminen on todella hankalaa, esimerkiksi nimimerkin vaihtuminen:
- Olettaen että pystyn vahvistumaan soittajan oikeellisuudesta (joka sekin voi olla hankalaa) niin jo nimimerkkitietojen ymmärrys voi olla vaikeaa "olin K8aark ja uusi nimimerkki on -mor!a" (HÄH?)
- Moni asia vaatii näppäimistön käyttämistä; esim. tietokantatarkastuksia ja mahdollisen uuden nimimerkin poistamisen ensin että vanhan voi päivittää uuteen (jos uudella nimimerkillä on tullutkin jo lokimerkintä sisään) sekä myös tarkkaa ajattelua mitä on tekemässä tietokannassa ettei tuhoa samalla kaikkia käyttäjiä
- Keskustelualueelle nimimerkin päivitys edellyttää myös aina laajempaa näppäilyä hankalan hallintaosuuden takia
Sen sijaan kun pyyntö tulee Usein kysyttyjen kysymysten (linkki etusivulla) ohjeen mukaan on homma todella helppo; käyttäjän oikeellisuus tulee vahvistettua ja nimimerkitkin saa selkeästi heti ilman että täytyy niitä merkki kerrallaan kirjoitella ylös.
Poistin jo numeroni puhelinluettelosta kun kerran ei pyyntöjäni kunnioiteta. Mutta asia vaivasi minua koska haluaisin olla tavoitettavissa jos vaikkapa jollain kätkölläni on ongelmia, joku kätkö ei löydy tai on muuta normaaliin kätköilytoimintoon liittyvää yhteystarvetta. Niinpä numero on nyt (toistaiseksi?) luettelossa.
Mutta pyydän siis kunnioittamaan pyyntöäni tukipuheluiden suhteen.
Vaikka olen pyrkinyt olemaan "kiltti" ja olemaan pahoittamatta soittaneiden mieltä niin viime aikoina olen kyllä jo rivien välistä vihjaillut mm. materiaalisivulta löytyvään "Älä ryhdy geokätköilijäksi, tai lue ainakin tämä ohje ennen sitä" -oppaaseen ja sanonut melko suoraan kommentteja soittajille. Pelkäänkin että jos soittoja vieläkin tulee niin Mr. Niceguy voi kadota ja soittaja kuulla sellaisen vuodatuksen että siitä riitää puhumista seuraavan vuoden ajaksi kaikkiin miitteihin...
Niinpä pyydänkin siis käyttämään Yhteys -sivun ohjeistusta yhteydenottoihin (linkki myös etusivulla yläosassa).
Niin, ja Geocaching.com:iin liittyvissä kysymyksissä tuo em. opas voi auttaa. Näitä sekä muita kätköilyyn yleisesti liittyviä kysymyksiä voi kysyä myös keskustelualueella, sieltä vastauksen saa varmemmin ja nopeammin.
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.
Re: Geocache.fi -palvelulla EI OLE PUHELINTUKEA!
Tuon pitäisi olla sanomattakin selvää mutta kun ei kerran ollut, hyvä että sanoit! Komppaan ihan täysillä!haksu10 kirjoitti:Mutta pyydän siis kunnioittamaan pyyntöäni tukipuheluiden suhteen.
//geonovice sikajack
Re: Geocache.fi -palvelulla EI OLE PUHELINTUKEA!
Itsehän soitin kerran Haksulle. Silloin kyseessä oli joku pornospämmi joka kohdistui gc.fi sivuille. Itse ajattelin että suora puhelu oli tärkeä. Toisaalta maili olisi ehkä riittänyt, mutta mitä pikemmin tuollaiset "ei koko perheen" viestit saadaan pois näiltä sivustoilta, sitä parempi. En kokenut Haksun kanssa käytyä puhelua mitenkään "ei toivotuksi".
Asia voi tuntua todella tärkeältä tälle "valittajalle, asiakkaalle, tms". Asian tärkeyden priorisointi onkin siis hyvin hankalaa. No tuskin Haksu kuitenkaan ikuiseen banniin ketään laittaa, mutta koettakaa muistaa että Haksukin on vain ihminen. Milloin TE haluaisitte puheluita työasioista?
Asia voi tuntua todella tärkeältä tälle "valittajalle, asiakkaalle, tms". Asian tärkeyden priorisointi onkin siis hyvin hankalaa. No tuskin Haksu kuitenkaan ikuiseen banniin ketään laittaa, mutta koettakaa muistaa että Haksukin on vain ihminen. Milloin TE haluaisitte puheluita työasioista?
Re: Geocache.fi -palvelulla EI OLE PUHELINTUKEA!
Tämäntyyliset asiat voi liittää "saa soittaa" -puolelle. Vaikkakin rajanveto on vaikeaa niin ehkä voisi muotoilla sallittujen puolelle "asiat tai ongelmat joilla on merkitystä muillekin sivuston käyttäjille ja jotka ovat kiireellisiä". Myönnettäköön että nyt joku laskee 1+1 ja toteaa että kirjoitusvirheellä on merkitystä muillekin käyttäjille mutta... se kiireellisyys myös muistaenHanges kirjoitti:Itsehän soitin kerran Haksulle. Silloin kyseessä oli joku pornospämmi joka kohdistui gc.fi sivuille. Itse ajattelin että suora puhelu oli tärkeä. Toisaalta maili olisi ehkä riittänyt, mutta mitä pikemmin tuollaiset "ei koko perheen" viestit saadaan pois näiltä sivustoilta, sitä parempi. En kokenut Haksun kanssa käytyä puhelua mitenkään "ei toivotuksi".
Toivottavasti keskustelualueelle ei näitä enempää tule. Tuon jälkeen muutin käyttöön uusien käyttäjätunnusten manuaalisen tarkastuksen kun mitkään visuaaliset varmistuksetkaan eivät täysin estä spämmääjiä. Niinpä nyt tunnus aukeaa vasta kun olen sen käsin tarkastanut ja varmaan satoja tunnuksia onkin jäänyt tähän seulaan eikä toistaiseksi yksikään spämmääjä ole päässyt läpi.
Mutta jos jotain tuollaista ilmenee niin silloin voi viestittää kyllä puhelimellakin. Samoin myös muut mahdolliset kriittiset asiat, joita tosin on vaikea keksiä. No, teoreettisella tasolla voisi miettiä että jos jostain vuotaa jotain koordinaatteja tai muita kätkötietoja. Näitä tosin ei tarvitse pelätä; tosin olihan omien mysteereideni loppupisteet aikoinaan additional waypointeina tarjolla kun menin "viisaasti" jakamaan dataa joka oli omilla istuntotiedoillani apista valunut
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.
- FireFox-71
- Viestit: 239
- Liittynyt: Su 10.10.2010 19:20
- Paikkakunta: Virrat
EI OLE PUHELINTUKEA!
Hämmästyttävä tieto...moinen soittelurumba, mutta kieltämättä, ihmisluonteen tuntien aikas ilmeinen ongelma...
Sitä perjantaipullon jäljiltä tahtoo kätkö jos toinenkin olla kateissa, jos kohta moni muukin asia ja silloinhan moni puhelimeen juuri tarttuu
No toivoa sopii, että jatkossa puhelinkontaktien kanssa pidetään järki mukana ja jos oikein akuutti hätä tulee, sitten soitetaan numeroon 112
Sitä perjantaipullon jäljiltä tahtoo kätkö jos toinenkin olla kateissa, jos kohta moni muukin asia ja silloinhan moni puhelimeen juuri tarttuu
No toivoa sopii, että jatkossa puhelinkontaktien kanssa pidetään järki mukana ja jos oikein akuutti hätä tulee, sitten soitetaan numeroon 112
Se ettet tiedä, ei tarkoita ettei voisi olla.
______________________Kettu Kuittaa
______________________Kettu Kuittaa
Re: Geocache.fi -palvelulla EI OLE PUHELINTUKEA!
Tuli vaan mieleen, että tuossahan olisi Haksulle hyvä bisnesidea, nimittäin palveleva geopuhelin(esim. 9,90 e/min tjsp). Jos kerran kysyntää löytyy, niin ei muuta kuin tarjontaa sitä janoaville ja kaikki ovat tyytyväisiä.haksu10 kirjoitti:
Puhelinluettelossa on ollut maininta että "ei geocache.fi (eikä minulle edes kuulumattoman geocaching.com -sivuston) tukipuheluita". Tästä huolimatta puhelin soi reippaasti ja maan ja taivaan väliltä pyydetään apua geocache.fi-, geocaching.com- ja yleisiin kätköilyyn liittyviin asioihin ja kysymyksiin, ja harvassa on niin kiireelliset asiat ettei sähköpostiin vastausta ehtisi odottaa...
Näitä puheluita tulee lisäksi mielenkiintoisiinkin aikoihin. "Parhaat" ongelmat syntyvät toki perjantaiyönä puolen yön tietämiin jolloin on sitten S -kirjaimien suhteen lausuntaongelmia. Toki moni varmaan ajattelee "ei kai nyt yksi puhelu" mutta kun geocache.fi:llä on 16570 rekisteröitynyttä käyttäjää niin jos näistä esim. 1 prosentti kuukaudessa päättää soittaa se tarkoittaa 166 puhelua kuukaudessa...
Maailma on erilainen kätköilijän silmin...
Re: EI OLE PUHELINTUKEA!
Eikä... Sitten jos huomautukset ei auta, niin vois virittää (Tiedän ideassa ei järkeä! Hankala toteuttaa) automaattinen vastaaja, jossa kysytään »Jos asiasi koskee geocache.fi-palvelua paina yksi, jos geocaching.com-palvelua paina 2, jos -tähänjotainjärkevää- paina 3. Kahdella ekalla tulis nauhotettu viesti, jossa ohjattaisiin nettiin ja kolmosesta uudelleenohjautuis haksulle.
Tätä ehdotusta ei siis tarvitse ottaa tosissaan, ja tiedän toteuttamiskelvottumuuden. Ikävää silti terrorismi
Tätä ehdotusta ei siis tarvitse ottaa tosissaan, ja tiedän toteuttamiskelvottumuuden. Ikävää silti terrorismi
Siitäkin on ollut mainoksia telkkarissa, että »älä soita tähän!»FireFox-71 kirjoitti:-- sitten soitetaan numeroon 112
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.
Re: Geocache.fi -palvelulla EI OLE PUHELINTUKEA!
Juuri tämän (ja monen muunkin samankaltaisen asian) takia päätin tänään sponsoroida .fi sivustoa. ja teen niin jatkossakin, kun rahatilanne sen sallii.
KIITOS HAKSU10 !
KIITOS HAKSU10 !
DNF
Re: Geocache.fi -palvelulla EI OLE PUHELINTUKEA!
Asiaa liippaava sarjakuva saman päivän lehdessä
Ajatteleville maailma on komedia, tunteville se on tragedia
Re: Geocache.fi -palvelulla EI OLE PUHELINTUKEA!
0600-HAKSU maksullinen numero vaan pystyyn jossa ensin saa kuunnella pari minuuttia puhelinrobotin ehdotuksia.
Piilotettu: 12 Löydetty: noin 2000 +/- 1000, en minä tarkkaan tiedä...
- Haaskalintu
- Viestit: 950
- Liittynyt: Pe 26.01.2007 15:06
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Geocache.fi -palvelulla EI OLE PUHELINTUKEA!
Olisi kiva tietää millaisia kysymyksiä haksu10 sulle tulee? Onko ihan tätä tasoa:
Onko muuten nimesi jo täällä?
Re: Geocache.fi -palvelulla EI OLE PUHELINTUKEA!
Soita ja kysyHaaskalintu kirjoitti:Olisi kiva tietää millaisia kysymyksiä haksu10 sulle tulee
- FireFox-71
- Viestit: 239
- Liittynyt: Su 10.10.2010 19:20
- Paikkakunta: Virrat
Re: Geocache.fi -palvelulla EI OLE PUHELINTUKEA!
*reps*Tilhet kirjoitti:Soita ja kysyHaaskalintu kirjoitti:Olisi kiva tietää millaisia kysymyksiä haksu10 sulle tulee
Se ettet tiedä, ei tarkoita ettei voisi olla.
______________________Kettu Kuittaa
______________________Kettu Kuittaa
Re: Geocache.fi -palvelulla EI OLE PUHELINTUKEA!
Olen joskus sanonut että wanhana kirjoitan muistelmani "asiakaspalvelijan arkea" ja siinä sitten paljastan kaikki uskomattomimmat kysymyksetHaaskalintu kirjoitti:Olisi kiva tietää millaisia kysymyksiä haksu10 sulle tulee? Onko ihan tätä tasoa:
Epäilen toki ettei teosta ikinä tule syntymään mutta kyllä laidasta laitaan on kysymyksiä tullut.
Valitettavasti niitä ei viitsi täällä "vuotaa" syystä että kysymykset kuitenkin on ollut tosissaan tietämättömänä esitettyjä ja vaikka ne hulluja onkin niin kysyjä on ollut tosissaan, ja voisi loukkaantua kun täältä saisi lukea kuinka hauskaa minulla onkaan ollut
Jos nyt muutamia "parhaita" (eli mieleenpainuvimpia) tässä muistelee niin avaudun sen verran että muistelen yhtä kysymysten osa-aluetta eli vainoharhaisempia yhteydenottoja, joskin joku näistäkin voi itsensä tunnistaa...
Vaikka GeoCheckerissä onkin joskus ilmennyt virheitäkin (joiden viestittämisestä kiitän) koskien lähinnä tiettyjä erityistilanteita niin useimmiten se, ettei GeoChecker näytä vihreää valoa johtuu yllättäen siitä että ratkaisu on ollut väärin (taikka mahdollisesti näpyttelyvirhe tms.).
Varsinkin jos oikeita ratkaisuja on jo laskurin mukaan paljon on paljon todennäköisempää että oma ratkaisu on pielessä kuin että kaikki muut olisivat tehneet virheen ja saaneet virheellisellä tuloksella vihreän valon. Toki voin kätkön omistajaa vielä muutaman kerran pyytää testaamaan oikeilla koordinaateilla...
GeoChecker ei myöskään (yllättäen) ole varustettu satunnaislukugeneraattorilla joka arpoo joko oikean tai väärän vastauksen. Tilanne "kokeilin uudestaan ja nyt se hyväksyi ne" (tai toisin päin) johtuu siis todennäköisemmin siitä että joku numero on tullut näppäiltyä väärin. Jopa minä (!) olen monta kertaa tehnyt sen virheen että katson että viimeiset numerot on ihan varmasti oikein mutta sitten onkin keskimmäisissä (xx.23.xxx vs. xx.21.xxx) virhe ja niihin aivot välttämättä eivät kohdista riittävää huomiota.
Kaikki kysymykset kannattaa toki aloittaa aina "Meitä on täällä laaja joukko kätköilijöitä jotka ihmettelemme miksi minun tilastoni...", olkoonkin että tässä itse olen vainoharhainen enkä välttämättä usko että (parhammillaan jopa koko maakunnan!) kätköilijät ovat olleet jossain istumassa ihmetellen kyseisen kätköilijän tilastoja
Enkä myöskään täällä istu ympäri vuorokauden estämässä jonkun tietyn kätköilijän lokien tulemista palveluun, taikka vääristele hänen tilastonumeroitaan. Teknisesti vain lokit virtaavat eri tahtiin geocaching.com:lta, riippuen siitä mitkä lokit reaaliaikaisesti gc.comilta saa havaittua ja missä vaiheessa tausta-ajona tapahtuva ympärikiertävä kätkölokilataus menee. Käyttäjien tilastoajotkin tapahtuu kyllä aivan tasapuolisesti mutta niitä "liipaisee" systeemi jolla on tieto palvelinkuormituksesta sekä kätköilijöistä, joille on tullut uusi loki sitten edellisen tilastoajon.
Yllättäen olen myös syytön siihen jos enemmän kätköillyt käyttäjä on korkeammalla löydettyjen kätköjen mukaan listatussa luettelossa (!?!?!?)
Voi kun tosiaan ne kaikki parhaat viitsisi kertoa mutta... jäävät muistelmiani odottamaan
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.
Re: Geocache.fi -palvelulla EI ole puhelintukea!
Tästä vaan geocache.fi versiota muokkaamaan
Little people Kill people ~~ http://perkele.tk