Geokätkö-ongelma

Yleistä keskustelua kätköilystä
Avatar
SirAvidius
Viestit: 122
Liittynyt: Su 11.07.2010 19:20
Paikkakunta: Helsinki

Geokätkö-ongelma

Viesti Kirjoittaja SirAvidius » Ma 16.08.2010 14:21

Minua on ilmeisesti tietämättäni kiusattu, joku tuntematon oli lisännyt Oulunkylän Kirkko kätköön lapun jossa minun nimellä haukutaan geokätköilyä, siis ihan oikealla nimellä.

Samaa oli kokenut myös eräs ystäväni, jota oli pilkattu Urbaanin Sanakirjan välityksellä.

Mitä tulisi tehdä???

- SirAvidius
Kaksitoista-vuotias jatkaa geoseikkailuaan!!!

Turmanow
Viestit: 80
Liittynyt: To 21.12.2006 12:18
Paikkakunta: Pennala, Orimattila
Viesti:

Re: Geokätkö-ongelma

Viesti Kirjoittaja Turmanow » Ma 16.08.2010 15:34

Unohda.

Tyhmien kanssa ei kannata ryhtyä väittelemään - muut eivät huomaisi eroa.

Avatar
Reform7
Viestit: 162
Liittynyt: Su 23.05.2010 18:15
Paikkakunta: Helsinki

Re: Geokätkö-ongelma

Viesti Kirjoittaja Reform7 » Ma 16.08.2010 16:04

Minun kätköönihän oli joku järkevä laittanut "Otso Räty toivottaa että geokätköily on perseestä".
Aika lapsellista toimintaa. :roll:
"Ei se siel oo" --> "Oho oliki"

Hilloo
Viestit: 46
Liittynyt: Ma 02.08.2010 18:51
Paikkakunta: Kuopio

Re: Geokätkö-ongelma

Viesti Kirjoittaja Hilloo » Ma 16.08.2010 16:41

Jep tosi lapsellista. Onneksi omiin kätköihini ei ole moisia lappuja ilmestynyt. Näin sellaisen kyllä Kuopiossa yhdessä kätkössä. Nimeä en kerro, mutta vihje oli, että kahden puun takana. No kätköllä puut oli kaadettu ja kaataja oli ilmeisesti löytänyt kätkön tai jotain sinnepäin, mutta kätkössä oli lappu, jossa luki: "Haahaa eipä pidä vihje paikkaansa puut on kaadettu" :? Melko outoo porukkaa... :D

Avatar
Stone'5
Viestit: 873
Liittynyt: Pe 29.06.2007 13:00

Re: Geokätkö-ongelma

Viesti Kirjoittaja Stone'5 » Ma 16.08.2010 16:44

Hilloo kirjoitti:Jep tosi lapsellista. Onneksi omiin kätköihini ei ole moisia lappuja ilmestynyt. Näin sellaisen kyllä Kuopiossa yhdessä kätkössä. Nimeä en kerro, mutta vihje oli, että kahden puun takana. No kätköllä puut oli kaadettu ja kaataja oli ilmeisesti löytänyt kätkön tai jotain sinnepäin, mutta kätkössä oli lappu, jossa luki: "Haahaa eipä pidä vihje paikkaansa puut on kaadettu" :? Melko outoo porukkaa... :D
Itse olen tavannut omasta purkistani loggauksen "Sori, puu kaadetaan -Rakennuvirasto" (tjsp.). Purkki oli ystävällisesti siirretty viereiseen puuhun :)

ghwrig
Viestit: 85
Liittynyt: Ti 21.10.2008 19:30

Re: Geokätkö-ongelma

Viesti Kirjoittaja ghwrig » Ma 16.08.2010 18:34

Toisen nimissä kirjoittaminenhan ei suoraan ole laissa kiellettyä mutta jos "kirjoittaja" joutuu kirjoituksen vuoksi huonoon valoon asian voi viedä eteenpäin kunnianloukkauksena.

Jos kyseessä ei ole mikään epidemia niin helpointa on vain laittaa lappu taskuun ja unohtaa koko juttu.

Avatar
SirAvidius
Viestit: 122
Liittynyt: Su 11.07.2010 19:20
Paikkakunta: Helsinki

Re: Geokätkö-ongelma

Viesti Kirjoittaja SirAvidius » Ma 16.08.2010 19:12

Hei,

mielestäni tämä menee jo liian pitkälle, koska kunnianloukkaushan se on käyttää toisen henkilöllisyyttä!! Ja mun nimellä on tehty kätköilytunnus, jolla rikotaan sääntöjä!

Joo, ja täällä kotipuolessa mietitään vakavissaan jopa rikosilmoitusta!

- SirAvidius
Kaksitoista-vuotias jatkaa geoseikkailuaan!!!

Avatar
Giliad
Viestit: 224
Liittynyt: Pe 29.08.2008 8:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Geokätkö-ongelma

Viesti Kirjoittaja Giliad » Ma 16.08.2010 20:41

Harmillista kyllä, Suomen laki ei käsittääkseni vieläkään tunne rikosnimikettä identiteettivarkaus. Oma vaatimaton mielipiteeni on, että siinä kohtaa kun tehdään toisen henkilön (oikealla) nimellä käyttäjätunnus ollaan jo selkeästi identiteettivarkauden puolella. Jos tällä tunnuksella vielä rikotaan (yhteisön kirjoitettuja tai kirjoittamattomia) sääntöjä, harkitsisin itsekin vakavasti rikosilmoituksen tekemistä. On toki luultavaa, että tekijä kyllästyy leikkiinsä luultavasti ennemmin kuin myöhemmin, mutta tutkinta on mielestäni paikallaan jo varoittavan esimerkin vuoksi. Varsin vääränlainen esimerkki olisi, että toisen identiteettiä voi käyttää omaksi huvikseen ja/tai kiusantekoon miten lystää.

Avatar
Reform7
Viestit: 162
Liittynyt: Su 23.05.2010 18:15
Paikkakunta: Helsinki

Re: Geokätkö-ongelma

Viesti Kirjoittaja Reform7 » Ma 16.08.2010 22:09

Huomannut juuri avidiusta loukanneen nimimerkin. "Muka" hänkin oli logannut Lost nimisen kätkön vaikka lokissa ei mitään kyseisestä henkilöstä viittaavaa löytynyt.
Nimim oli: Rädyn Otso 666.
Alkaa jo vähän minua itseäkin harmittamaan koska omiin kätköihini lisätään lapsellisia "homottelu" lappuja ja muuta sellaista, vielä toisten nimissä! :roll: :evil:
"Ei se siel oo" --> "Oho oliki"

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä”