Tilastoja vuositasolla eri kätkötyypeittäin?

Sivustoon liittyvä keskustelu, parannusehdotukset, risut ja ruusut...
kuzzama
Viestit: 13
Liittynyt: La 13.11.2010 16:05
Paikkakunta: Pargas / Parainen

Tilastoja vuositasolla eri kätkötyypeittäin?

Viesti Kirjoittaja kuzzama » Ke 05.01.2011 10:20

Onko tilasto-osuudessa jollakin lisäoptiolla mahdollista saada näkyviin oma löydöt vuositasolla kätkötyyppeittäin eroteltuna? Tarkoitan siis sitä, että näkysi kuinka monta tradia/mysteeriä/multia/jne. olen hakenut eri vuosina. Olisi kiva vertailla miten vuosien saatossa oma kätköily muuttuu. Tiedän kyllä ilman tilastoakin, että ensimmäisenä vuonna hain oikeastaan vain tradeja, ja nyt viime vuonna ratkoin mysteereitä selvästi edellistä enemmän. Mutta silti olisi hauskaa tietää faktaa kappale tai prosenttimääristä. Selitinkö mä tämän nyt niin, ettei kukaan tiedä mitä tarkoitin? :)
/KUZZAMA BAMA

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Tilastoja vuositasolla eri kätkötyypeittäin?

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Ke 05.01.2011 23:41

kuzzama kirjoitti:Onko tilasto-osuudessa jollakin lisäoptiolla mahdollista saada näkyviin oma löydöt vuositasolla kätkötyyppeittäin eroteltuna? Tarkoitan siis sitä, että näkysi kuinka monta tradia/mysteeriä/multia/jne. olen hakenut eri vuosina. Olisi kiva vertailla miten vuosien saatossa oma kätköily muuttuu. Tiedän kyllä ilman tilastoakin, että ensimmäisenä vuonna hain oikeastaan vain tradeja, ja nyt viime vuonna ratkoin mysteereitä selvästi edellistä enemmän. Mutta silti olisi hauskaa tietää faktaa kappale tai prosenttimääristä. Selitinkö mä tämän nyt niin, ettei kukaan tiedä mitä tarkoitin? :)
Ei oo mutta tilataan, kuten entinen kauppias sanoisi.

Sopivaa tilastokuvaa ei siis löydy mutta pistetään tilaukseen.

Naputi Naputi Naputi. Tuleepa surkeaa mutta... ei ehdi parempaa. Ai niin, tuohon pitää jättää tilaa riittävästi että Harjuksen tonnimäärät mahtuu. Naputi Naputi. Prossat... no voi... no ei voi kuin Naputi Naputi.

Sivustolle sisäänkirjautuneena sopiva kuva pitäisi löytyä täältä.
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

briggs78
Viestit: 20
Liittynyt: Su 01.02.2009 21:46

Re: Tilastoja vuositasolla eri kätkötyypeittäin?

Viesti Kirjoittaja briggs78 » To 06.01.2011 0:10

Muuten en tarkistanu asiaa, mutta itselläni ei näkyny osallistumistani 10 years-miittiin, vaikka olen osallitunut, mutta vastaavasti olen mukamas ollu yhdessä Mega-eventissä. Pieni virhe, mutta kumminkin huomattava, jos vaikuttaa muihinkin kätkötyyppeihin.

Avatar
stebu
Viestit: 612
Liittynyt: Pe 02.11.2007 0:25
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tilastoja vuositasolla eri kätkötyypeittäin?

Viesti Kirjoittaja stebu » To 06.01.2011 0:47

Tämähän on (taas) hieno lisä tilastonikkarilta ja toimii jopa enklanniksikin (&la=EN)!
Kiitos!
-stebu

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Tilastoja vuositasolla eri kätkötyypeittäin?

Viesti Kirjoittaja haksu10 » To 06.01.2011 1:24

briggs78 kirjoitti:Muuten en tarkistanu asiaa, mutta itselläni ei näkyny osallistumistani 10 years-miittiin, vaikka olen osallitunut, mutta vastaavasti olen mukamas ollu yhdessä Mega-eventissä. Pieni virhe, mutta kumminkin huomattava, jos vaikuttaa muihinkin kätkötyyppeihin.
Jep, uutisissa olikin maininta että bugifix oli tulossa koskien juuri viimeisen sarakkeiden virhettä (tosin olin kirjoittanut bugin lauseeseen ja siinä puhuttiin jostain bugiXIFistä tms... huoh,ei mun päivä) ja 00:08 tuli korjattu versio. Omat silmät/aivot kun eivät enää nykyään löydä edes virhettä jota ei voi olla huomaamatta.

Nooh, luonnollisesti kyllä onnistun aina jonkun bugin mukaan leipomaan; tämä johtui määrätulostuskohdasta unohtuneesta ehdosta joka ohittaa vallan harvinaisen kätkötyypin "Other" (joka on... ööh, vain gc.com tietää, tuskin hekään; sellainen kuitenkin on ollut ainakin reilu 4 vuotta sitten olemassa :P
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

kuzzama
Viestit: 13
Liittynyt: La 13.11.2010 16:05
Paikkakunta: Pargas / Parainen

Re: Tilastoja vuositasolla eri kätkötyypeittäin?

Viesti Kirjoittaja kuzzama » To 06.01.2011 9:01

Olipa nopeaa toimintaa, kiitos!
kuzzama kirjoitti: Tiedän kyllä ilman tilastoakin, että ensimmäisenä vuonna hain oikeastaan vain tradeja, ja nyt viime vuonna ratkoin mysteereitä selvästi edellistä enemmän.
Näköjään tiesin väärin, koska oikeasti multeja tuli tehtyä viime vuonna edellistä vuotta enemmän. Mysteereissä ei suurta kasvua ollutkaan. Olipa mainiota, että tilastot osoittivat fiiliksen vääräksi. :D
/KUZZAMA BAMA

Avatar
stebu
Viestit: 612
Liittynyt: Pe 02.11.2007 0:25
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tilastoja vuositasolla eri kätkötyypeittäin?

Viesti Kirjoittaja stebu » To 06.01.2011 9:09

haksu10 kirjoitti: Nooh, luonnollisesti kyllä onnistun aina jonkun bugin mukaan leipomaan; tämä johtui määrätulostuskohdasta unohtuneesta ehdosta joka ohittaa vallan harvinaisen kätkötyypin "Other" (joka on... ööh, vain gc.com tietää, tuskin hekään; sellainen kuitenkin on ollut ainakin reilu 4 vuotta sitten olemassa :P
Olisikohan niitä apinakätköjä (project APE)? Kuva
-stebu

Avatar
Tervas
Viestit: 930
Liittynyt: Ma 08.01.2007 14:31

Re: Tilastoja vuositasolla eri kätkötyypeittäin?

Viesti Kirjoittaja Tervas » Pe 07.01.2011 9:50

stebu kirjoitti:
haksu10 kirjoitti: Nooh, luonnollisesti kyllä onnistun aina jonkun bugin mukaan leipomaan; tämä johtui määrätulostuskohdasta unohtuneesta ehdosta joka ohittaa vallan harvinaisen kätkötyypin "Other" (joka on... ööh, vain gc.com tietää, tuskin hekään; sellainen kuitenkin on ollut ainakin reilu 4 vuotta sitten olemassa :P
Olisikohan niitä apinakätköjä (project APE)? Kuva
Locationless, esim. GC8589
"Jokaisen oikein rakennetun pojan tekee joskus vastustamattomasti mieli etsiä kätkettyä aarretta."
Mark Twain: Tom Sawyerin seikkailut

Luttu
Viestit: 52
Liittynyt: Pe 14.08.2009 20:51

Re: Tilastoja vuositasolla eri kätkötyypeittäin?

Viesti Kirjoittaja Luttu » Pe 07.01.2011 9:58

Vallan loistavaa. Haksu se jaksaa vääntää! :)
Ilmeisesti tuossa vuosikalenterin tilastossa ei ole kuitenkana ulkomaisia kätköjä mukana (vaikka My Finds PQ olisikin ladattuna)?
Katselin nimittäin esim. virtuaalikätköjämme, joita se näyttää vain yhdelle päivälle (ja yksi kotimainen meillä onkin vain löydettynä),
mutta ei ollenkaan kahdeksaa muuta (ulkomaista).

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Tilastoja vuositasolla eri kätkötyypeittäin?

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Pe 07.01.2011 15:45

Tervas kirjoitti:Locationless, esim. GC8589
Locationless on kuvassa omana sarakkeenaan ja nyt jopa toimivasti... tuon tyypin nimen "Locationless (Reverse) Cache" sulkeet aiheuttaa aina välillä ongelmia, kuten nyt... mutta korjattu siis.
Luttu kirjoitti:Vallan loistavaa. Haksu se jaksaa vääntää! :)
Ilmeisesti tuossa vuosikalenterin tilastossa ei ole kuitenkana ulkomaisia kätköjä mukana (vaikka My Finds PQ olisikin ladattuna)?
Katselin nimittäin esim. virtuaalikätköjämme, joita se näyttää vain yhdelle päivälle (ja yksi kotimainen meillä onkin vain löydettynä),
mutta ei ollenkaan kahdeksaa muuta (ulkomaista).
Mitäpä muuta tekisin kun vääntäisin geocache.fi:itä, tämä on ainoa "työni" kun jäi jumiin yksityisyrittäjänä tähän eikä enää ehdi hienoja verkkokauppasuunnitelmiaan toteuttamaan. Olen siis riesananne täyttämässä maailman tilastoin :D

Olisinkohan tehnyt "virheen" siinä että katsoin kuvan heti "Päivitä kuvat välittömästi" -toiminnolla (joka löytyy tilastosivulta, voi tarvittessa käyttää mutta ei saa rämpyttää ;). Nimittäin kyllä tuolla yhteensä 9 virtuaalia näkyy. Laitoitko PQ:n sisään ja sitten huomasit ettei ne ole päivittynyt mukaan?

Nimittäin tilastokuvat eivät päivity reaaliajassa vaan ne luodaan / päivitetään vain jos välimuistissa ei ole oikeanlaista (kaikki aika- sun muut miljoonat ehdot) täyttävää taikka jos kyseisen kuvan muodostuksesta on vähintään 8 tuntia.

Tämä johtuu siitä että kuvia on vallan montaa sorttia ja suuri osa tiedoista joudutaan keräämään suoraan lokikannan 1.8 miljoonasta loggauksesta.
Niinpä tilastokuvat onkin kuormittava osuus palveluita mutta välimuistilla niiden kanssa pystyy elämään.

Jos joskus alkaa teho loppumaan niin sitten täytyypi hankkia erillinen tilastopalvelin taikka koko tilastojärjestelmä räjäyttää ja tehdä hienommat datankeruu ja -käsittelyjärjestelmät. Mutta kun ensimmäinen vaihtoehto on kallis ja toinen järjettömän työn takana niin pärjätään toistaiseksi tällä keinoin; mutta siksi "ei saa rämpyttää" sitä kuvien pakkouudelleenmuodostusta ettei meidän kiltti palvelin ota palkokasvia nenään :D
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Tilastoja vuositasolla eri kätkötyypeittäin?

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Pe 07.01.2011 17:16

Ja kyse olikin päivätaulukosta (eli löydöt vuoden eri päivinä).

Siitä tosiaan puuttuikin ulkomaanlöydöt, nyt mukana ja moni kiroaa kun turhaan kätköillyt täyttääkseen ruutuja joista puuttui ulkomaanlöydön löytötieto :D

Kuva päivittyy 8 tunnin kuluessa (en viitsi tähän aikaan nollata välimuisteja) tai käyttämällä sitä "päivitä välittömästi" -nappia.

Ja jos jotain kummallista tuli kuvaan samalla mukaan niin voi viestiä, yleensä toisesta päästä kun korjaa niin toinen hajoaa :P
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Avatar
Stone'5
Viestit: 873
Liittynyt: Pe 29.06.2007 13:00

Re: Tilastoja vuositasolla eri kätkötyypeittäin?

Viesti Kirjoittaja Stone'5 » Pe 07.01.2011 18:03

haksu10 kirjoitti:Ja kyse olikin päivätaulukosta (eli löydöt vuoden eri päivinä).

Siitä tosiaan puuttuikin ulkomaanlöydöt, nyt mukana ja moni kiroaa kun turhaan kätköillyt täyttääkseen ruutuja joista puuttui ulkomaanlöydön löytötieto :D
Kyllä minulla on ulkomaanlöydöt näkyneet päivätaulukossa. Onneksi. :wink: :twisted:

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Sivustoon liittyvät ehdotukset ja kommentit”