Älä ryhdy geo......Väärää tietoa

Sivustoon liittyvä keskustelu, parannusehdotukset, risut ja ruusut...
FraterMalus
Viestit: 27
Liittynyt: Pe 03.06.2011 23:21

Älä ryhdy geo......Väärää tietoa

Viesti Kirjoittaja FraterMalus » Ma 13.06.2011 18:07

AVE! Sain kuin sainkin logattua kaksi ensimmäistä omaa kätköäni olevaksi, ja toivottavasti pian konkreettiseksi osaksi todellisuutta, mutta tuosta oppaasta kun ohjeita katsoin ( ÄLÄ RYHDY...etc.)
on minun tietokoneellani ainakin aivan erilainen, tai pikemminkin eri kohdissa ne tärkeät kohdat, vaikkapa lopussa ENABLE, ei ilmesty ollenkaan siihen mihin ohje kirja sanoo, ja muitakin esimerkkejä löytyi, mutta onneksi kuitenkin samat toiminnat olivat olemassa mutta eri muodossa ja eri kohdissa...olen uusi kätköilijä, niin ehkäpä tämä siis se lay-out on muuttunut, mutta onneksi asia on hallinnassa. Ajattelin vain kirjoittaa tästä, jos ja kun joku joka ei välttämättä osaa Englantia ollenkaan/välttävästi toimii oppaan mukaan kirjaimellisesti, niin hän ei saa kätköään olevaksi tähän universumiin, vaan se jää hänen omaksi pikku salaisuudeksi, ja sehän taas on aivan sieltä minne aurinko ei paista ellei oikein kovasti levitä. Pyydän anteeksi "tyhmyyttäni" jos tämä on asia joka on jo kaikkien tiedossa, mutta kuten näette, ei se ollut minun tiedossa, joten ei se varmasti ole tulevaisuudessakaan potentiaalisten kätkijöiden tiedossa...Noh, se sanan helinästä; Minusta tuo homma tulisi päivittää. Tai minulle tulisi kertoa jotain mitä en näköjään tiedä, kiitos ajastanne my dear Cache Brethren`s

FraterMalus

Avatar
Tonny0909
Viestit: 884
Liittynyt: Ti 10.06.2008 11:53
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: Älä ryhdy geo......Väärää tietoa

Viesti Kirjoittaja Tonny0909 » Ma 13.06.2011 18:12

Joo, sivusto päivitettiin ihan tässä muutama viikko sitten ja kyllä siinä tuli itsekin ihmeteltyä aluksi, kun oli muutaman vuoden tottunut käyttämään vanhaa. :roll:
Onko nimesi jo tuolla? -> http://www.koti.phnet.fi/tonny/

leoleijona
Viestit: 16
Liittynyt: Pe 15.10.2010 14:12

Re: Älä ryhdy geo......Väärää tietoa

Viesti Kirjoittaja leoleijona » Ma 13.06.2011 19:42

Saman olen myös huomannut, ettei kaikki mene kuin ohjeissa. Kätkön julkaisusivulla ei esim. ole kohtaa missä ilmoitetaan wp:t (mysteerikätkön lopullinen sijainti) tai attribuutit. Vai aukeaako sellaiset valikot kun kirjoittaa perustiedot ja painaa report new listing-nappia? Olisi hyvä tietää, ennen kuin tekee virheitä. Homma toimii osittain yritys/erehdys periaatteella. Toki opas on hyvä muuten.

Tilhet
Viestit: 741
Liittynyt: Ma 05.10.2009 21:29

Re: Älä ryhdy geo......Väärää tietoa

Viesti Kirjoittaja Tilhet » Ma 13.06.2011 23:01

leoleijona kirjoitti:Saman olen myös huomannut, ettei kaikki mene kuin ohjeissa. Kätkön julkaisusivulla ei esim. ole kohtaa missä ilmoitetaan wp:t (mysteerikätkön lopullinen sijainti) tai attribuutit. Vai aukeaako sellaiset valikot kun kirjoittaa perustiedot ja painaa report new listing-nappia? Olisi hyvä tietää, ennen kuin tekee virheitä. Homma toimii osittain yritys/erehdys periaatteella. Toki opas on hyvä muuten.
En muista, mitä oppaassa kerrotaan, mutta tärkein neuvo sieltä pätee edelleen: Poista ihan aluksi se ruksi kohdasta "Enable cache listing..."

Sitten voit rauhassa painaa "Report new listing".

Sen jälkeen voit esim. valita "View listing" -> oikealta löydät "Navigation" ja sen alta "Edit attributes" ja "Waypoints"-kohdan. (Mystin loppupisteen kohdalla pääsee helpolla, kun valitsee suoraan "Quick entry"n alta "Final".)

Osoitteessa http://www.geocaching.com/my julkaisemattomat kätkölistauksesi näkyvät ylimpänä ja sieltä voit palata niitä editoimaan.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Sivustoon liittyvät ehdotukset ja kommentit”