Käyttökokemuksia ja parannusehdotuksia Trackonfly- ohjelmaan

Geocaching Liven (2009-2012) muistolle pyhitetty alue
Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Käyttökokemuksia ja parannusehdotuksia Trackonfly- ohjelmaan

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Pe 24.10.2008 19:41

haksu10 kirjoitti:Hmm, ainakin serveriohjelman uusin betaversio olikin unohtanut tämän asian tarkastuksen, nyt asia fiksattu ja toivottavasti nyt valinnalla on merkitystäkin. Pahoittelut.
niinpä niin, juupa juu, vielä bugintapainen kuriin niin muka toimisikin taas omien filtteröinti
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Betavaihe laajeni!

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Pe 24.10.2008 23:46

Laajensimme trackonfly -ohjelmiston betavaiheen koskemaan kaikkia geocache.fi -palveluun rekisteröityneitä nimimerkkinsä vahvistaneita käyttäjiä.

Muillekin kuin premiumkäyttäjille voimme tarjota betavaiheessa kätköjen täydelliset tiedot, kuitenkin rajoitettuna viiteen yhtäaikaiseen kätköön. Uusien kätköjen hälytys on tarjolla vain premiumkäyttäjille.
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Avatar
oh3mbc
Viestit: 465
Liittynyt: Su 03.02.2008 10:00
Paikkakunta: Virrat

Re: Käyttökokemuksia ja parannusehdotuksia Trackonfly- ohjelmaan

Viesti Kirjoittaja oh3mbc » La 25.10.2008 11:09

Näkisin mielelläni softassa mahdollisuuden tarkistaa versio jotenkin. Joko niin että se käynnistettäessä kertoisi, tai sitten valikkoon joku perinteinen About.
"Äiti, miksi setä vain katselee vettä, eikä kerää sitä? -Shh, setä on oikeasti etsimässä tänne piiloitettua aarretta."

chris077
Viestit: 54
Liittynyt: La 04.10.2008 20:22
Paikkakunta: Helsinki, Paloheinä

Re: Betavaihe laajeni!

Viesti Kirjoittaja chris077 » La 25.10.2008 11:22

haksu10 kirjoitti:Laajensimme trackonfly -ohjelmiston betavaiheen koskemaan kaikkia geocache.fi -palveluun rekisteröityneitä nimimerkkinsä vahvistaneita käyttäjiä.

Muillekin kuin premiumkäyttäjille voimme tarjota betavaiheessa kätköjen täydelliset tiedot, kuitenkin rajoitettuna viiteen yhtäaikaiseen kätköön. Uusien kätköjen hälytys on tarjolla vain premiumkäyttäjille.

Kokeilin mennä lataamaan tuota mutta lataussivu ainakin sanoo että vain premium käyttäjille... meniköhän minulta jotain ohi?

EDIT: Vai onko kyse vain tuosta www kartasta?

teameimi
Viestit: 111
Liittynyt: Ke 27.12.2006 13:05
Viesti:

Re: Betavaihe laajeni!

Viesti Kirjoittaja teameimi » La 25.10.2008 13:32

chris077 kirjoitti:Kokeilin mennä lataamaan tuota mutta lataussivu ainakin sanoo että vain premium käyttäjille... meniköhän minulta jotain ohi?
Hei, tässä on tapahtunut yön pimeinä hetkinä virhe ja lataussivu on jäänyt vaatimaan vielä premium-statusta. Pahoittelut...pannaan viestiä tänne kun asia kunnossa.
Jussi / TeamEimi / http://www.kivenalla.fi

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Betavaihe laajeni!

Viesti Kirjoittaja haksu10 » La 25.10.2008 13:48

teameimi kirjoitti:
chris077 kirjoitti:Kokeilin mennä lataamaan tuota mutta lataussivu ainakin sanoo että vain premium käyttäjille... meniköhän minulta jotain ohi?
Hei, tässä on tapahtunut yön pimeinä hetkinä virhe ja lataussivu on jäänyt vaatimaan vielä premium-statusta. Pahoittelut...pannaan viestiä tänne kun asia kunnossa.
Nyt OK!

Eli nyt latauksen pitäisi onnistua kaikille; kertokaa jos vielä jotain olen mokannut... :P
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

chris077
Viestit: 54
Liittynyt: La 04.10.2008 20:22
Paikkakunta: Helsinki, Paloheinä

Re: Käyttökokemuksia ja parannusehdotuksia Trackonfly- ohjelmaan

Viesti Kirjoittaja chris077 » La 25.10.2008 18:03

Kävin kokeilemassa tuota nyt kun se oli myös ei premiumille mahdollista. Vaikuttaa todella lupaavalta. Erehdyin kokeilemaan myös kentällä sitä Merkkaa > DNF ja kun olin kotona niin enhän minä niitä mistään näekään kun trackonfly linkki geocache.fi:ssä on vain premiumeille :D
Ehkä se näin on tarkoitettukin mutta en voi myöskään mitään sieltä poistaa... jos siellä jotain on. (2 x DNF?)
Itse kätkön kuvake tof:ssa muuttui hymynaamaksi vaikka yritin laittaa DNF :wink:

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Käyttökokemuksia ja parannusehdotuksia Trackonfly- ohjelmaan

Viesti Kirjoittaja haksu10 » La 25.10.2008 18:59

chris077 kirjoitti:...kun trackonfly linkki geocache.fi:ssä on vain premiumeille :D
Huoh, mitähän muuta vielä olen unohtanut; nyt kuitenkin linkki toimii kaikilla, kiitos huomiosta.
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Avatar
small oaks
Viestit: 588
Liittynyt: Ma 08.01.2007 9:32
Paikkakunta: Porvoo
Viesti:

Re: Käyttökokemuksia ja parannusehdotuksia Trackonfly- ohjelmaan

Viesti Kirjoittaja small oaks » La 25.10.2008 19:51

Oli tof käytössä tänään, mutta liekö näkymättömyystila tarttunut nyt kätköihin kun tof näytti kätköillä n. 60 m pieleen. Käytännössä GPSin kanssa istuttiin tuolloin purkki kourassa. Onko muut huomannut vastaavaa oiretta :?:
Still one more to find!

Avatar
MooseM
Viestit: 215
Liittynyt: To 21.12.2006 17:15
Paikkakunta: Hattula,Kanta-Häme

Re: Käyttökokemuksia ja parannusehdotuksia Trackonfly- ohjelmaan

Viesti Kirjoittaja MooseM » La 25.10.2008 21:23

Testailtiin taas tänään Albertin kanssa ohjelmaa.Ei kovin hyvää mainintaa tule paikkatietopäivityksestä.
Albertilla oli käytössä minuutin päivitysväli ja mulla kolmen minuutin.Ohjelma tökki koko päivän,lähes puolet retkestä äijänkuvakkeet olivat minuuttitolkulla myöhässä siitä missä oikeasti oltiin.Albertilla kun oli minuutin päivitys käytössä,niin välillä kuvake oli 3-10 minuutin päässä oikeasta paikasta.Kerran molemmilla ohjelma jumiutui niin totaalisesti,että piti käynnistää udelleen(kuvakkeet siis jäivät yli puoli tuntia jälkeen).GPS tieto kyllä on oikein,koska se vihreä rinkula kulkee todella hyvin mukana.

Avatar
MooseM
Viestit: 215
Liittynyt: To 21.12.2006 17:15
Paikkakunta: Hattula,Kanta-Häme

Re: Käyttökokemuksia ja parannusehdotuksia Trackonfly- ohjelmaan

Viesti Kirjoittaja MooseM » La 25.10.2008 21:25

Ai niin,edelliseen lisäyksenä.Molemmilla oli käytössä Eysikymppiset.

kilpertti
Viestit: 64
Liittynyt: Su 14.01.2007 2:51
Paikkakunta: Turku

Re: Käyttökokemuksia ja parannusehdotuksia Trackonfly- ohjelmaan

Viesti Kirjoittaja kilpertti » Su 26.10.2008 0:47

Kokeilin N93 tyyppisessä härvelissä. Toimii. Tämä puhelintyyppi vaan on sellainen sinne tänne väänneltävä malli. Siksi se olikin melkein koko ajan taskussa kansi kiinni. Seuranta ilmeisesti pelaa niinkin koska saamani tiedon mukaan olin kuitenkin liikkunut pitkin metsää. Viestitkin toimi kumpaankin suuntaan. Saapuneesta viestistä tuli selkeästi havaittava merkkiääni.

Kätkölle opastus oli ihan toimiva. Taskussa piileksinyt luutuuttigepsi vaan vähän hankaloitti. Kun TOFfeli näytti 30 metrin matkaa marssin siihen missä oletin purkin olevan. No joo, muka 25 metriä jäljellä. Kaivoin gepsipulikan käteen ja pam, etäisyys 1 metri. Tarkka oli, ei tarvinut kuin poimia purkki kouraan haukottelemaan.

Autolle palattuani katselin hetken karttanäyttöä. Onkohan tässä jonkinlainen ennustustoiminto? Siinä seisoskellessani jatkoin kartalla matkaa vielä entiseen kulkusuuntaani 20-30 metriä ohi auton.

Puhelimen kameraa aioin jossain vaiheessa käyttää. Sepä ei onnistunutkaan TOFfelin ollessa käynnissä. Kartta pysyi sitkeästi näytöllä vaikka puhelin oli väännelty kuvausasentoonsa. Tää saattaa johtua sijainnin ylläpitoon liittyvistä näytön päivityksistä. Näyttö vilahteli olettamaani päivitystahtiin.
Normaalissa nettisurffailussa tulee näytölle kameran näkymä. Kun myöhemmin kokeilin ilman BT:tä ja nettiyhteyttä väistyi TOF kiltisti.

Kyllä tämä on jo vallan mainio ohjelma. Meikäläisen puhelin vaan on vähän hankala tän käyttöön. Akkukaan ei pitkää käyttöä salli kun BT imppaa virtaa kovin ahneesti.

chris077
Viestit: 54
Liittynyt: La 04.10.2008 20:22
Paikkakunta: Helsinki, Paloheinä

Re: Käyttökokemuksia ja parannusehdotuksia Trackonfly- ohjelmaan

Viesti Kirjoittaja chris077 » Su 26.10.2008 12:56

Sellaisen huomion tein että en näe merkkaa > DNF tai merkkaa > Note juttuja ollenkaan tuolla geocache.fi trackonfly linkin takana. Enkö vain osaa kuitata merkintää kännyssä (kuvake kartalla kyllä muuttuu) tai pitäisikö noiden edes näkyä siellä? merkkaa > Found it! en ole vielä kokeillut.
Toimiiko tuo premium käyttäjillä? Itse en ole (vielä :) ) premium käyttäjä.
Myös eilen merkkaamani dnf (geocaching.com:ssa) ei näkynyt tof:n kautta kätkön lokeissa ennen kuin tänään vasta äsken, onkohan siinä (ehkä) jokin tietty aika kun kätkötiedot päivitetään palvelimelle?

vihtis83
Viestit: 641
Liittynyt: Pe 08.08.2008 16:06
Paikkakunta: Lahti

Re: Käyttökokemuksia ja parannusehdotuksia Trackonfly- ohjelmaan

Viesti Kirjoittaja vihtis83 » Su 26.10.2008 13:08

Nuo merkatut kätköt pitää vielä lähettää erikseen palvelimelle. Kätköt -> näytä merkatut -> lähetä palvelimelle, noin se muistaakseni menee.

chris077
Viestit: 54
Liittynyt: La 04.10.2008 20:22
Paikkakunta: Helsinki, Paloheinä

Re: Käyttökokemuksia ja parannusehdotuksia Trackonfly- ohjelmaan

Viesti Kirjoittaja chris077 » Su 26.10.2008 13:18

Jep, tuota en siis osannut tehdä. :D nyt toimi, kiitos.

chris077
Viestit: 54
Liittynyt: La 04.10.2008 20:22
Paikkakunta: Helsinki, Paloheinä

Re: Käyttökokemuksia ja parannusehdotuksia Trackonfly- ohjelmaan

Viesti Kirjoittaja chris077 » Ma 27.10.2008 0:16

Kun tänään kokeilin niin huomasin että kun lähettää merkinnät palvelimelle ja sitten kätköilee jonkun ajan kuluttua lisää sammuttamatta sovellusta välillä ja lähettää toisen kätkön merkinnät palvelimelle niin myös ne aiemmin lähetetyt tulevat uudelleen. Ilmeisesti aina pitää poistaa kaikki ja ladata kätkötiedot uudestaan jos ei halua aikaisempia merkintöjä useampaan kertaan? Toinen asia on kun vaihtaa paikkaa ja lataa tiedot palvelimelta niin kaikki edellisen paikan latauksen tiedotkin ovat muistissa ellei muistanut poistaa... toisaalta ehkä hyvä niin.

Avatar
rixu
Viestit: 491
Liittynyt: Ke 10.09.2008 18:18
Paikkakunta: Nummela

Re: Käyttökokemuksia ja parannusehdotuksia Trackonfly- ohjelmaan

Viesti Kirjoittaja rixu » Ma 27.10.2008 9:45

Itse olen tuota ylläolevaa kanssa harmitellut, mieluummin itse pitäisin niin että ne poistuisi aina kun lähetetään palvelimelle. Tai sitten valikkoon "lähetä ja poista" -vaihtoehto joka tekisi aina molemmat? Poistaminen kun pitää aina tehdä uudestaan saman valikkorumban kautta koska lähettäminen palauttaa karttaruutuun (joka onkin hyvä jos vaan merkinnät poistuisi :) )

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Betavaiheeseen lisäaikaa

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Ma 27.10.2008 23:35

Trackonfly betavaihe on lähestynyt loppuaan mutta vielä on paljon tekemättä. Niinpä jatkammekin nyt viikolla betavaihetta eli 7.11.2008 saakka.

Kiitokset kaikista kommenteista, huomioista ja parannusehdotuksista! Vaikka kaikkia viestejä emme kiireen keskellä ole ehtineet kommentoida tai niistä kiittää niin kaikki on huomioitu ja suuri osa myös toteutettukin.

Esimerkiksi tänään julkaistussa uudessa versiossa on nyt mukana paljon kaivattu viestihistoria. Versiossa on myös betavaiheen pidennys huomioitu. Kannattaakin siis päivittää ohjelma tähän versioon (ja/tai tuleviin versioihin) viimeistään tämän kuun loppuun mennessä.
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Avatar
rixu
Viestit: 491
Liittynyt: Ke 10.09.2008 18:18
Paikkakunta: Nummela

Re: Käyttökokemuksia ja parannusehdotuksia Trackonfly- ohjelmaan

Viesti Kirjoittaja rixu » Ti 28.10.2008 7:45

Tänään töihin ajellessa katselin että 42 megaa on dataa siirtynyt ohjelman käytön ansiosta :P Tuli sitten mieleeni että voisiko tuonne laittaa vaihtoehdon "älä päivitä karttaa / päivitä karttaa" jolla voisi estää kartan lataamisen, ja palauttaa sen päälle?

Tuon hälytysominaisuuden vuoksi mieliisti tof olisi päällä vaikka koko ajan, mutta on vähän hölmöä että se lataa koko ajan noita karttoja kun jossain ajelee, kun riittäisi että yhteys palvelimeen olisi ja GPS olisi päällä. Harvemmin sitä karttaa oikeasti edes tarvitsee kuin ehkä lähettyville päästäkseen/ajaakseen kun jotain oikeasti lähtee hakemaan.

Ja tietysti olisi hienoa jos saisi ladattua muistikortille valmiiksi tietyn alueen kartan esim. WLANin kautta ennen kätköilemään lähtemistä, ei sitten tarvitsisi GPRS:n kautta niitä latailla :) Esim. kätköjen lataamista vastaava optio "lataa pysyvä kartta ruudun keskipisteestä" joka sitten jäisi luurin muistiin ellei itse valitsisi jostain "tyhjennä karttatiedot"

Mutta pitää nyt mainita etten ole TGN:ää kyllä edes avannut pariin viikkoon, kaikki purkit löytyneet tällä. Ainoa mitä vähän kaipaisi vielä olisi TGN-mäinen GPS-signaalin voimakkuuden näyttö, osaisi vähän arvata sitä virhettä. Tai jos sellainen on niin olen puusilmäillyt :)

Geovius
Viestit: 738
Liittynyt: Ke 28.03.2007 13:58
Paikkakunta: Tampere

Re: Käyttökokemuksia ja parannusehdotuksia Trackonfly- ohjelmaan

Viesti Kirjoittaja Geovius » Ti 28.10.2008 10:53

Tietenkin offline kartta olisi ihanteellinen mutta mistäpä sellaisen saisi tekemättä lisenssointi sopimusta... Tietenkin OpenStreet map voisi olla yksi vaihtoehto mutta sen kattavuus on vähän niin ja näin.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Geocaching Live”