Mitä harrastat kätköilyn lisäksi?

Puhu kaikesta kaikille, kaikkien kanssa, kaiken aikaa... luonnollisesti foorumin normaalit ehdot muistaen
Avatar
ukko
Viestit: 23
Liittynyt: Pe 07.03.2008 14:54

Re: Mitä harrastat kätköilyn lisäksi?

Viesti Kirjoittaja ukko » Ti 11.11.2008 21:53

Hienoa nähdä, että teillä on kätköilyn lisäksi muitakin harrastuksia :D Itse tulee käytyä salilla 3 kertaa viikossa ja sen hyvänä vastakohtana tietokoneen rassailu.
Myös kalastus kesäisin on mitä parhainta ajanvietettä mopoilun lisäksi. Mielenkiintoa riittäisi myös valokuvaukseen, joka siirtyy vielä tulevaisuuteen kunnon välineiden puutteessa.

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Mitä harrastat kätköilyn lisäksi?

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Ti 11.11.2008 22:21

Voi kauhea, mulla ei pahemmin ole kätköilyn (jota ei meinaa olla aikaa eikä varaa harrastaa) lisäksi harrastuksia mutta jotain kuitenkin:
- Kätkösivuston ylläpito
- Uusien kätköjen paikkasuunnittelu
- Kätköjen huolto
- Kätköpurkkien suunnittelu ja rakentaminen

Ihmisellä pitää olla harrastuksia :D
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

TeemuH
Viestit: 432
Liittynyt: To 10.07.2008 14:45
Paikkakunta: Lahti

Re: Mitä harrastat kätköilyn lisäksi?

Viesti Kirjoittaja TeemuH » Ti 11.11.2008 22:27

Noin 9 vuoden ajan on tullut harrastettua itsepuolustusta (jujutsu, karate). Toisena harrastuksena ohjelmointi ja ATK yleensä.

maaria11
Viestit: 106
Liittynyt: Su 10.08.2008 19:57
Paikkakunta: Virrat

Re: Mitä harrastat kätköilyn lisäksi?

Viesti Kirjoittaja maaria11 » Ti 11.11.2008 22:42

No minä harrastan kätköilyn ja tietokoneella istumisen lisäksi käsitöitä, valokuvausta (ja kuvankäsittelyä, korttien ym. tekemistä) sekä lukemista, dekkarit ovat suuri intohimoni. Tietysti lapset ja lasten harrastukset myös vievät oman aikansa.

Ceraci
Viestit: 15
Liittynyt: La 22.03.2008 20:05
Paikkakunta: Turku

Re: Mitä harrastat kätköilyn lisäksi?

Viesti Kirjoittaja Ceraci » Ti 11.11.2008 22:42

Kätköilyn ja opiskelun oheella kulutan aikaani partiotoiminnassa, retkeilen, vaellan (kesäisin), soitan harmonikkaa ja tänä kesänä uutena harrastuksena aloitin golfin. Ennen vuodenvaihdetta kotiini saapuu geokoiranpentu, joten sen kanssa touhuilu on harrastuksestani siitä eteenpäin.

Avatar
pocotipo
Viestit: 133
Liittynyt: Ti 13.05.2008 21:44
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Mitä harrastat kätköilyn lisäksi?

Viesti Kirjoittaja pocotipo » Ti 11.11.2008 23:11

Mulla ei kouluaikojen jälkeen ole juuri virallisia "harrastuksia" ollut. Sanonkin aina, etten ehdi harrastaa, kun on niin paljon muuta tekemistä :lol: Kätköily on mullekin vähän ajankulua ja teen sitä muiden juttujen ohessa silloin kun ehdin. Tunnustan olevani työnarkomaani, teen säännöllisen epäsäännöllistä työtä yleensä 1-18 h päivässä. Kun vielä perheeseen kuuluu viisi lasta eikä yhtään miestä, useita akvaarioita, koira ja sekalainen valikoima muita lemmikkejä, tyhjää hetkeä ei juuri ole. Jos sellainen kohdalle osuu, yleensä istahdan tietokoneelle tai käperryn kirjan kanssa sohvalle. Piirtänyt, maalannut ja askarrellut olen niin kauan kuin muistan, mutta niitä en laske harrastuksiksi. Ovat vain osa elämää. Toimin aktiivina Punaisessa Ristissä ja Vapepassa ja ne vievät vapaapäivät melko tarkkaan (just tänään tulin ensiapuharjoituksista). Toiminnassa onneksi mukana koko perhe, ehtii joskus nähdä lapsiakin :wink: Lasten ja koiran kanssa myös kuljetaan paljon metsässä; sienessä, marjassa, kalassa tai muuten vaan. Muutama vuosi sitten ehdin velä olla mukana paikallisessa näytelmäryhmässä, nyt ei enää aika riitä :(

Niin, opiskelua harrastan kyllä. Ihan omaksi ilokseni.

tyysterin mafia
Viestit: 32
Liittynyt: Ti 30.09.2008 19:39
Paikkakunta: Porvoo

Re: Mitä harrastat kätköilyn lisäksi?

Viesti Kirjoittaja tyysterin mafia » Ke 12.11.2008 7:46

Kylläpäs teidän muiden viestit pisti miettimään mitä itse oikeasti teen. Ja tulin siihen tulokseen, etten juur mitää :( Kamalaaaaaaa....

Työpäivän pituudeksi tulee matkoineen yli 10 tuntia, eipä siinä illalla enää paljoa ehdi tekemään kun lapset tarvitsevat ruokaa, pyykkiä pitää pestä, tavaroita järjestellä, läksyissä pitää auttaa ja yrittää vielä ehtiä vähän olla ipanoiden kans kunnes ne pitää laittaa nukkumaan. Sen jälkeen ei enää jaksa muuta kuin lösähtää telkkarin ääreen ja katsoa jotain "laatuohjelmaa" eli amerikkalaista hömpönpömppöä läppäri sylissä. Aikaisemmin luin, tein käsitöitä ja jopa leivoin usein. Täytekakkuja tosin väsäilen välillä minäkin, lasten iloksi, omille sekä tutuille.

Viikonloput menee sitten siivotessa, pyykätessä ja pihahommiakin ja muita omakotitaloon liittyviä asioita pitäisi jossain ihmeen välissä aina tehdä. Nautin kyllä siitä kun saan joskus vaan olla. Kätköilykään ei ole meillä niin aktiivista toimintaa, mies ei ole yhtä innokas kuin minä. Jos saisin valita kätköillä vai siivota, niin valitsisin tottakai siivoamisen. Eiku siis kätköilyn!!! :mrgreen: Mies taas mielummin pulailee autotallissa mitä milloinkin projektia.

Pitäisköhän ottaa itseään niskasta ja alkaa harrastaa jotain esim liikuntaa :oops: Tällä hetkellä työ vie kyllä mehut ihan täysin, työpäivän pituus on kasvanut sinne 12-14 tuntiin. Tulipas taas kerran riittämätön tunne kun huomaa että muut mennä viipottaa ja itse miettii vaan että milloin pääsee taas vaaka-asentoon. Väsyttäääää.... :roll:
De gustibus non est disputandum

Avatar
Giliad
Viestit: 224
Liittynyt: Pe 29.08.2008 8:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mitä harrastat kätköilyn lisäksi?

Viesti Kirjoittaja Giliad » Ke 12.11.2008 15:23

Jaa-a. Komppaan Tyysterin Mafiaa siinä määrin, että kovin aktiivinen ja liikunnallinen kuva tulee kätköilijöistä tämän ketjun perusteella. Itselläni harrastukset menevät vahvasti sisälajien puolelle; kitaran rämpyttelyä, rumpujen paukuttelua, koskettimien kilkuttelua. Ja tietysti kirjojen lukemista. Tosin, vuosi vuodelta näihin käytetty aika on jostain syystä koko ajan vähentynyt. En oikeastaan tiedä mihin se aika on sitten mennyt. Mulla kun ei ole edes lapsia tai omakotitaloa tekosyynä :wink:

Kätköily onkin ollut loistava lisä harrastusten valikoimaan. Ensinnäkin, sitä tulee tosiaan harrastettua. Toisekseen, mulla taitaa olla ensimmäistä kertaa kunto nousussa sitten ensimmäisen auton hankinnan :mrgreen:

Avatar
Haaskalintu
Viestit: 950
Liittynyt: Pe 26.01.2007 15:06
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Mitä harrastat kätköilyn lisäksi?

Viesti Kirjoittaja Haaskalintu » To 13.11.2008 0:37

maaria11 kirjoitti: Tietysti lapset ja lasten harrastukset myös vievät oman aikansa.
Samma här. Lapset harrastaa muskaria, korista, sählyä, fudista, nyrkkeilyä. Silloin kun en ole kuskaamassa heitä mihinkään edellämainituista, enkä myöskään ole töissä enkä kätköilemässä, aikaa riittää vielä salille muutama kerta viikossa. Sitten jaksaa taas paremmin istua huonolla pianotuolilla :roll:
Viimeksi muokannut Haaskalintu, Pe 04.09.2009 6:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Onko muuten nimesi jo täällä?

Snusmumriken
Viestit: 25
Liittynyt: Ke 29.10.2008 21:57

Re: Mitä harrastat kätköilyn lisäksi?

Viesti Kirjoittaja Snusmumriken » To 13.11.2008 5:59

Uusi hillitty versio : Olen joskus yrittänyt ottaa jonkinlaisia valokuvia.
Viimeksi muokannut Snusmumriken, Ma 17.11.2008 14:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
“Any boy who do not like this book ought to be drowned at once!" Arthur Ransome about Joshua Slocums book ”Sailing Alone Around the World".

porakone
Viestit: 99
Liittynyt: Ti 06.05.2008 1:29

Re: Mitä harrastat kätköilyn lisäksi?

Viesti Kirjoittaja porakone » Su 16.11.2008 22:46

Autonrassausta

marko77
Viestit: 314
Liittynyt: Ti 03.06.2008 14:27
Paikkakunta: Nastola

Re: Mitä harrastat kätköilyn lisäksi?

Viesti Kirjoittaja marko77 » Ma 17.11.2008 11:57

Vapaaehtoistyö tulee ensimmäisenä mieleen - Punaista Ristiä on tullut harrasteltua jo yli kymmenen vuotta. Lisäksi kirjoittamista, valokuvausta (kätköilemisen yhteydessä), elokuvia ja tietysti liikuntaa. Koulu tietysti vie aikaa, etenkin nyt kun täytyisi gradua tehdä - kätköily haittaa tuotakin.. :D
"Minä haluan tietää, miksi kauan sitten sä et palannutkaan
Pian kadotin suunnan, helppo polku kaltevana vietti mutkaan"

Avatar
sgt_pepper
Viestit: 273
Liittynyt: Ke 19.12.2007 18:33
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mitä harrastat kätköilyn lisäksi?

Viesti Kirjoittaja sgt_pepper » Ke 19.11.2008 11:13

Oikeastaan ennen kätköilyä en ole harrastanut mitään, paitsi ala-asteella tanssin jonkin aikaa, vaikka sitä vihasinkin. Nyt kaikki aika menee kouluun ja kätköilyyn, joten muita harrastuksia ei ole eikä tarvita.

Avatar
~Heikki~
Viestit: 65
Liittynyt: Su 06.04.2008 13:50

Re: Mitä harrastat kätköilyn lisäksi?

Viesti Kirjoittaja ~Heikki~ » Ke 19.11.2008 20:00

Taekwondoa, Brasilialaista JuJutsua ja MMAta. Ja kirkollisia toimintoja. Simppeliä
Lyön vetoa olevani ainoa henkilö geokätköilyn historiassa, joka on saanut komentavalta (armeijan) upseeriltaan komennon: Etsi, MARS MARS! (Viitaten siis geokätköön). Jos joku todistaa toisin, sitoudun tarjoamaan hänelle perinteiset munkki kaffet.

tuulis
Viestit: 66
Liittynyt: Ma 15.10.2007 14:18

Re: Mitä harrastat kätköilyn lisäksi?

Viesti Kirjoittaja tuulis » Ke 19.11.2008 23:55

Jonkin verran tulee tehtyä vapaaehtois työtä seurakunnan lapsityössä, tai niinkunin itse sanon että olen lastenohjaajan "haitolla",
eli varsinkin olen tietokone apuna, askarteluja olen suunnitellut, monistellut papereita ja mitä milloinkin.
Nyt syksyllä vähemmän, viime keväänä olin 2-3 kertaa viikossa "haitolla"

Muuten kaiken ajan vie perhe ja koti, 3 lasta ja 3 koiraa pyörii mukana, joten harrastukset on suunniteltu niin, että lauma voi olla mukana,
kätköilyn lisäksi valokuvaan, mökkeillään, touhutaan koirien kanssa ja maataan sohvalla pelaten xboxilla ja surffaillaan.
Lisäksi myös nukkekoti-minijutut vie aikaani sekä kaikki muu askartelupaskartelu.
Minulle on myös tärkeää käydä sylittelemässä kummipoikaani ( alle 3kk tällä hetkellä).
Lukeminen on ollut ainoa lapsuudesta tähän päivään kestänyt harrastukseni, tahtoo vaan nykyään aina kirja illalla tipahtaa naamalle kun uni tulee :)

saint_tobias
Viestit: 66
Liittynyt: Ti 11.03.2008 22:44

Re: Mitä harrastat kätköilyn lisäksi?

Viesti Kirjoittaja saint_tobias » Ti 25.11.2008 21:47

Kätköilyn lisäksi harrastan työntekoa 40-60 tuntia viikossa. Työtä tehdessäkin suunnittelen kätköjä ja kätköreissuja. :mrgreen:

Jos vapaa-aikaa jää niin saatan harrastaa alfailua http://www.alfabbs.fi/
sekä satunnaisesti metallinetsintää http://www.aarremaanalla.com/foorumi/

Suomi24 palstalla luin kerran hauskan jutun, joka meni jotenkin näin:
Jos harrastan haja-asutusta, avohakkuuta, geokätköilyä sekä vahingonlaukauksia,, mikä minä olen??
Vaimo vastasi spontaanisti "sekopäinen majava" :mrgreen:

geo-sampo
Viestit: 107
Liittynyt: Ke 19.03.2008 19:31

Re: Mitä harrastat kätköilyn lisäksi?

Viesti Kirjoittaja geo-sampo » To 27.11.2008 0:57

Minä harrastan mm. Erilaisten harrastusten aloittamista (jotka sitten hiipuvat syystä tai toisesta) No jotakin aina jää ja satunnaiset harrastuksetkin ovat kai harrastuksia. Seuraava haave harrastuksen suhteen olisi kunnon kamera ja opetella kuvaamaan.
Viime kesänä tuli käytyä sukelluskurssi ja kamat on hankinta listalla ennen seuraavaa kesää. Onkos täällä muita sukeltajia? Sille asialle vois ihan pienen säikeen joskus avata...
Kätkö päivässä pitää mielen apeana, -kaksi auttaa jo hiukan.

zenadra
Viestit: 20
Liittynyt: Ti 04.11.2008 18:13
Paikkakunta: Tampere

Re: Mitä harrastat kätköilyn lisäksi?

Viesti Kirjoittaja zenadra » To 27.11.2008 16:45

Kivien (koru- ja maastalöytökivien) ja lasihelmien keräilyä. Väitän siis tekeväni koruja.. :oops: Uusien kirjojen(fantasia+eläintietokirjat) hankkimista, puolet kirjahyllyn sisällöstä luematta. Olen siis hamsteri. Oikeet harrastukset kätköilyn lisäks lienevät tv:n katselu... :wink: :roll:

Avatar
rauski
Viestit: 280
Liittynyt: Pe 04.07.2008 13:16
Paikkakunta: Vantaa

Re: Mitä harrastat kätköilyn lisäksi?

Viesti Kirjoittaja rauski » Pe 28.11.2008 0:43

Siis mitä harrastin ennen kätköilyä??? :? Kohta alkaisi olla halvalla myynnissä kuntosalin ja uimahallin jäsenkortti, senverran tarpeeksi näissä "uusissa hommissa" joutuu päivittäin polkemaan ,punnertamaan ja räpiköimään. :P Ja mielekkäästi vielä. :?: Matkailu, mökkeily eri paikkakunnilla ja kalastus eri kohteissa ovat aina olleet lähellä sydäntäni. Näihin onkin helppo lisätä aina pari kätköä/reissu... 8)
"Maailmassa monta on ihmeellistä rasiaa..."

-hamppi-
Viestit: 88
Liittynyt: Ke 30.07.2008 7:48
Paikkakunta: Kontiolahti

Re: Mitä harrastat kätköilyn lisäksi?

Viesti Kirjoittaja -hamppi- » Pe 28.11.2008 11:16

Mie kalastan ja käyn ongella, pilkin joskus yleensä talvella harvemmin kesällä mutta joskus silloinkin.Lisäksi perhokalastan ja joskus virvelöin. Olempa joskus laskennut verkotkin veteen. Muistin kyllä ne nosttaakkin

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Vain taivas rajana”