Geokätköpolku(ko)

Puhu kaikesta kaikille, kaikkien kanssa, kaiken aikaa... luonnollisesti foorumin normaalit ehdot muistaen
andyyh
Viestit: 78
Liittynyt: To 21.04.2011 13:22

Re: Geokätköpolku(ko)

Viesti Kirjoittaja andyyh » Su 29.07.2012 17:31

En oikein innostunut tästä geopolusta. Olin lähiseudullakin, kun kätköt alkoivat ponnahdella julki, mutta jostain syystä meni maku lähteä hunttailemaan, vaikka sitä paljon on tullutkin nytten harrastettua. Mutta nyt ainakin löytyy taas uuteen makuun polku. :)

ps. Asia on vakava!
Nobody knows who I really am. I never felt empty before.
Kuva

vernon
Viestit: 53
Liittynyt: Ti 04.05.2010 15:54

Re: Geokätköpolku(ko)

Viesti Kirjoittaja vernon » Su 29.07.2012 17:34

Ihan mielenkiinnosta kysyisin, että onko joku muu yrittänyt saada julkaistuksi ns. powertrailiä? Vai onko porukoilla joku ennakkoluulo asiaan. Itse kun tein yhdelle luontopolulle paljon pienemmän sarjan 7 purkkia/3 kilometriä niin silloin tarkastaja sanoi sen muistuttavan powertrailiä eikä suostunut julkasemaan. Käski vaan muuttaa jokaisen kohteen kuvausta että ne ovat jokainen erillinen kätkö. Sittenhän se hyväksyttiinkin.

Jykk€
Viestit: 205
Liittynyt: Ke 04.04.2012 11:59

Re: Geokätköpolku(ko)

Viesti Kirjoittaja Jykk€ » Su 29.07.2012 17:35

Piriformis kirjoitti:
Jykk€ kirjoitti:Aika paljon uusia kysymyksiähän tämä eilinen "suunnanmuutos" ilmoille heitti.

Alueelle oli kutsuttu koolle epävirallinen miitti jonka kutsussa ei mainittu mitä tuleman piti. Jos mietitään asiaa esim. Suomen TOP3 FTF hunttereiden kannalta niin oliko nyt järjestetty tempaus reilu ja ajankohta oikein valittu? Viikon myöhempi julkaisu oli mahdollistanut hunttauksen myös heille. (luulen että ovat paikalla) Itse hunttaan joskus mutta en "ammatikseni" jotenka jonkinlainen käsitys minulla aiheesta on. 10 FTF on jo jonkinmoisen työn ja tuskan takana. Nyt niitä oli jaossa yhtenä päivänä 100kpl pienellä alueella. Ihan kiva olisi kuulla mielipiteitä asiasta Hyvinkään, Joensuun ja Oulun suunnalta tuntuuko kivalta tapa jolla tämä operaatio tehtiin? Tämä oli ensimmäinen kerta Suomessa kun tälläistä tapahtui jotenka jotenkin olisi ollut toivottavaa että avaus olisi tehty jotenkin yhteisesti/julkisesti.

Itsellä ei ole tietoa nimimerkeistä tämän treilin takana mutta joku jo tiesi kertoa että geoliikujien puheenjohtaja olisi tässä mukana. Itselläni ainakin raksuttaa tässä taustalla myös muutama taloudellinen seikka. Kuka hyväksyi nuo 100 purkkia julkaisuun? Onko joku joskus aikaisemmin ollut tämän kaltaista toteuttamistapaa vastaan? Minkälaisia taloudellisia transaktioita tulevassa Megassa tapahtuu, mihin suuntaan ja keiden välillä? Kuka Megan järjestää, jne......

Suhmurointia sanoisin tai ainakin tästä tempusta voidaan tälläisiä kysymyksia ilmoille heittää?

Jykk€
Mietteitä muualta Suomesta kyselit. Itse siis tosiaan olin paikan päällä kun hälyt alkoivat piippaamaan mutta kysyn, että minkälaisia mielipiteitä odotat saavasi vaikka nyt Oulun hunttaajilta? Tai miten tämä "operaatio" olisi pitänyt tehdä "julkisesti"? Olisiko pitänyt kutsua koolle virallinen miitti isolla kuulutuksella "Alueelle julkaistaan sata uutta kätköä, kaikki hunttaajat paikalle ympäri Suomen!". Olisivatko Joensuun hunttaajat tulleet Raisioon tätä varten? En tiedä kun ei tuo hunttaaminen omiin ykkösjuttuihin kuulu, nämä 10 FTF:ää olivat itselleni ensimmäiset ja varmaan viimeisetkin jos ei oikein hyvä tuuri jossain joskus potkaise.
Mitä jos vastaava traili olisikin julkaistu vaikka Inarin vaelluspoluille? Olisiko se ollut reilua kellekään, kaikilla on pitkä matka sinne ja Inarissa asuvat kätköilijät (montako heitä lienee) olisivat saaneet FTF:t vaikkeivät välttämättä edes "harrasta" hunttaamista! Mikä skandaali! Entäs Inarin hunttaajat muuten, paljonko heillä on mahdollisuuksia huntata kun uusia kätköjä sadan kilometrin säteelle ilmestyy ehkä kerran kuussa...? Onko se reilua?

Itse menin paikalle vain, koska tiesin siellä olevan mukavaa seuraa ja hyvää illanviettoa, ei edes event-merkintää koska ei virallista miittiä ollut. Mitään hajua ei näistä tulevista kätköistä ollut, eivätkä kaikki paikalla olleet edes lähteneet niiden perään.
On sulla lyhyt muisti mutta autetaanpa hivenen

------------------ klip------------------------------

Found it28/07/2012
FTF 18.45 isolla porukalla. Ja mun ihka eka FTF ja vielä ihan "rehellisesti" minä itte nappasin purkin pois piilosta :) Aikamoista, puhelimet ja sähköpostit piipitteli semmosta vauhtia että meikäläinenkin vähän sekosi, ihmettelin että siis mitä mitä.. mitä täällä nyt tapahtuu... :D Joku siinä alkuun kun paikalle tultiin niin ohimennen sanoi että "tähän vissiin julkastaan tänään joku miittipurkki"... joo.. :D Kiitos tästä ja niistä muutamasta muusta purkista joista osa sitten haettiinkin tämän jälkeen heti :)


-------------------klip-------------------------------

Eli huhu tulevasta julkistuksesta oli jo levinnyt. Tässä vaiheessa itse hmmm. punastuisin. Homma haisee ja saa meganomaaniset mittasuhteet mutta sitä saa mitä tilaa

Jykk€

Seq
Viestit: 897
Liittynyt: Ma 04.01.2010 9:22
Viesti:

Re: Geokätköpolku(ko)

Viesti Kirjoittaja Seq » Su 29.07.2012 17:35

jule100 kirjoitti:
Seq kirjoitti:Nyt olisi hyvä tilaisuus viikon päästä (lauantaina) tulla kysymään GS:n lakeijalta, miten homma oikein roikkuu.
Maksullinen tilaisuus. Hyvin on sullakin kelkan suunta muuttunut, vaikka mulla on privaattimaileja jossa olet kiukutellut mulle julkaisutoiminnasta.
Kyllähän se maksaa, joo. Yritimme etsiä, mutta emme löytäneet salkullista liloja euro-seteleitä, joten pakko on vinkua rahaa, kun ei ole omassakaan lompakossa moisia summia.

Mutta tulisitko, jos olisi ilmainen?

Ei ole kelkka muuttunut, edelleenkin haluaisin tehdä määrättyjä juttuja.

Mantis_
Viestit: 23
Liittynyt: Su 13.06.2010 22:35

Re: Geokätköpolku(ko)

Viesti Kirjoittaja Mantis_ » Su 29.07.2012 17:50

Hehe tämähän on suorastaan huvittavaa :D Kasa kätköilijöitä oli ihan sattumalta hoodeilla paistamassa makkaraa, ja sitten sattuikin tulemaan kasa kätköjä viereen. Kenellekään ei tietenkään ollut mitään hajua tulevista kätköistä, kävi vaan tosi hyvä tuuri :lol:

Jykk€
Viestit: 205
Liittynyt: Ke 04.04.2012 11:59

Re: Geokätköpolku(ko)

Viesti Kirjoittaja Jykk€ » Su 29.07.2012 17:53

Juu ja sitten vielä joku paljastaa koko juonen kaikkine käänteineen "huolimattomassa" lokissaan. Aivan mahtavaa entairmenttiä, kyllä Turkulaiset osaa. Mutta miten vastaa Joensuu??

Jykk€

Avatar
martsa
Viestit: 87
Liittynyt: To 04.10.2007 9:40

Re: Geokätköpolku(ko)

Viesti Kirjoittaja martsa » Su 29.07.2012 18:07

vernon kirjoitti:Ihan mielenkiinnosta kysyisin, että onko joku muu yrittänyt saada julkaistuksi ns. powertrailiä? Vai onko porukoilla joku ennakkoluulo asiaan.
Meillä oli 5 purkkia parinsadan metrin päässä toisistaan jokunen vuosi sitten. Ei julkaistu, koska powertrail. Mutta mitäpä sitä vatvomaan, ajat muuttuvat.

Tuli kyllä hyvään saumaan tämä traili, Megaviikonlopun suunnitelmat saivat täydennystä juuri sopivalla tavalla :D
Kuva Neongeo - Geocaching for Android

Piriformis
Viestit: 104
Liittynyt: Su 19.02.2012 19:41

Re: Geokätköpolku(ko)

Viesti Kirjoittaja Piriformis » Su 29.07.2012 18:14

Juu tämähän meni nyt ihan reisille, kyllähän minkä tahansa asian voi ymmärtää väärin kun niin haluaa :)
Hymyilyttää niin tämä massahyökkäys nyt tätä asiaa kohtaan että yritän ihan asiallisesti ja selkeästi kertoa mitä oikeasti on tapahtunut, ja tämä siis MINUN näkökulmani ja tietoni asiasta. Muiden tiedoista ja mielipiteistä en osaa sanoa.

Edelleenkin faktaa on, että epäviralliseen makkaranpaistoon menimme viettämään mukavaa iltaa mukavassa seurassa, vailla mitään hajua tulevasta kätköryöpystä tai edes siitä, että sellaista olisi joskus suunniteltu. Olimme tyytyväisiä kun matkamme varrelle sattui pari Ruskon kätköä ja Kullaanvuoren kätkö joka on paikoillaan ollut jo pidempään, Suurnesun tekemä purkki.

"Miitti"ajaksi oli ilmoitettu klo 16 alkaen, me olimme paikalla siinä kuuden nurkilla muistaakseni. Tuota lainausta jonka joku siinä sanoi (en edes muista kuka, oliko kätköjen tekijöistä joku vai joku muu) lainasin tuohon logiin, koska jälkeenpäin se tuntui niin hassulta että joku oli saanut vihiä että tähän julkaistaan "joku miittipurkki". Lauseen kuullessani luulin että kyseessä on laavun lähistöllä oleva purkki, joita joskus miittien jälkeen julkaistaan "muistopurkkina". Kun ensimmäiset julkaisut alkoivat piipittää, edelleenkään mulla ei ollut mitään hajua että tässä nyt tapahtuu jotain erikoista, vasta kun ihmiset alkoivat availla viestejä (mulla itsellä ei ole sähköposti- eikä kännyhälyä) ja ihmetellä, alkoi juttu pikkuhiljaa avautua ja itsekin avasin c:geon sitten puhelimesta.
TeamMantis_ kirjoitti:Hehe tämähän on suorastaan huvittavaa :D Kasa kätköilijöitä oli ihan sattumalta hoodeilla paistamassa makkaraa, ja sitten sattuikin tulemaan kasa kätköjä viereen. Kenellekään ei tietenkään ollut mitään hajua tulevista kätköistä, kävi vaan tosi hyvä tuuri :lol:
Makkaranpaiston järjestäjillä varmaan oli jokin haju tulevista kätköistä, en osaa sanoa tiesivätkö julkaisun ajankohtaa, mutta paikalla vallinneesta hämmennyksestä päättelen, että en ole ainut joka ei asiasta mitään tiennyt. Siinä olet oikeassa että hyvä tuuri kävi :)
Viimeksi muokannut Piriformis, Su 29.07.2012 19:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Jykk€
Viestit: 205
Liittynyt: Ke 04.04.2012 11:59

Re: Geokätköpolku(ko)

Viesti Kirjoittaja Jykk€ » Su 29.07.2012 18:38

Tästä viestiketjusta kun kokoaa pöydälle faktat ja muodostaa niistä yhtälön jokainen varmaankin osaa laskea jopa päässään miten mahdollista tälläinen sattuma olisi noin niinkun tilastollisesti. Ihan turha tätä on selitellä kenenkään. Käärmettä ei saa takaisin pyssyyn. Se että tulevista purkeista on ollut puhetta ennen julkaisua kertoo että juttu oli jo muiden kuin tarkastajan ja kätköttäjän tiedossa mistä taas seuraa se että esim: näistä saadut FTF:t joutavat ihan omaan valoonsa vaikkein niitä tilastoista pois saakaan.
Eniten harmittaa tästä koko kokonaisuudesta aiheutuva luottamuspula siihen että peli olisi reilua. Tämän päivän jälkeen on de facto että esim. jule100 kuuluttamalla pärstäkertoimella on väliä. Siellä on monta puukkoa syyttömän seljässä. Ja että porukan "kokenein" on vielä leimannut koko sopan, empä olisi uskonut.

Jykk€

Mantis_
Viestit: 23
Liittynyt: Su 13.06.2010 22:35

Re: Geokätköpolku(ko)

Viesti Kirjoittaja Mantis_ » Su 29.07.2012 18:43

Korjataanpa nyt muutama asia, ensinnäkin, minulla ei todellakaan ole YHTÄÄN mitään tätä sarjaa vastaan. Olihan se nyt jo aikakin saada Suomeenkin moinen, jos jotain ei nappaa niin eihän niitä ole pakko hakea :) Ja eipä nuo FTF:kään kiinnosta yhtään, häly ei ole ollut aikoihin päällä. Ihmetyttää vaan moiset epäviralliset miitit, ja kenelläkään ei ole selkärankaa myöntää että kätköistä on tiedetty etukäteen. Olisi sitten tehty julkinen miitti, ja siellä infottu mikä on homman nimi. Oma asia erikseen on myös se, että jos kerran osa on jo yrittänyt julkaista vastaavanlaista ja ei ole kelvannut..... :roll:

TeamTurreikko
Viestit: 41
Liittynyt: Su 08.08.2010 18:15
Paikkakunta: Oulu

Re: Geokätköpolku(ko)

Viesti Kirjoittaja TeamTurreikko » Su 29.07.2012 18:55

Jykk€ kirjoitti:Tästä viestiketjusta kun kokoaa pöydälle faktat ja muodostaa niistä yhtälön jokainen varmaankin osaa laskea jopa päässään miten mahdollista tälläinen sattuma olisi noin niinkun tilastollisesti. ..... esim: näistä saadut FTF:t joutavat ihan omaan valoonsa vaikkein niitä tilastoista pois saakaan.
Jykk€

Kymmenen kärjessä FTF-listalla näyttäisi olevan muutama joka on korjannut listaa omalta osaltaan FFT-sarjalla. Äärimmäistä tuuria kun osutaan viereen julkaisuhetkellä eli kannattaisi lotota ellei voittoa ole vielä plakkarissa :)
Viimeksi muokannut TeamTurreikko, Su 29.07.2012 20:15. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

raisionritu
Viestit: 18
Liittynyt: Su 09.05.2010 12:49

Re: Geokätköpolku(ko)

Viesti Kirjoittaja raisionritu » Su 29.07.2012 19:00

Jykk€ kirjoitti:näistä saadut FTF:t joutavat ihan omaan valoonsa vaikkein niitä tilastoista pois saakaan.
No nyt täytyy minunkin älähtää kun 9 FTF:ää menin polusta nappaamaan että en ollut grillaamassa, en tiennyt mistään mitään etukäteen. En saa mitään ilmoituksia mistään enkä ole hunteissa koskaan juossut, yhtä vaille 200 löytöjä eli melkoisen aloittelijoita tässä vasta ollaan. En tunne ketään toista kätköilijää henkilökohtaisesti saadakseni mitään sisäpiirin tietoa.

Meinasin lentää pyrstölleni kun illalla kurkkasin geocache.fi -sivuostoa huvikseni kuten monena muuna iltanakin enkä ensin käsittänyt ollenkaan mistä on kyse, vieläkin siellä muuten on hauskasti näiden FFT-kätköjen välissä mysteeri "Ei mitään järkeä" joka tämän ketjun luettuani onkin ihan eri valossa kuin aikaisemmin :)

Emme rynnineet heti purkeille vaan kun olimme joka tapauksessa lähdössä omaa purkkia piilottamaan ihan eri suuntaan, veimme sen ja ajattelimme koukata katsomassa tätä polkua, luulin paikalla olleen paljon enemmän ihmisiä mutta yllätykseksemme ensimmäisessä purkissa olikin yksi nimi, muut hyvin pitkälle korkkamattomia. Loggaamattako olisi pitänyt jättää..? Moneen kertaan tavasin kännykästä kuvauksiakin kun tuntui että teemmekö oikeasti oikein. Tapasimme eräällä pisteellä yhden kätköilijäparivaljakon eli olisi tänne kyllä noita hunttaajia mahtunut pilvin pimein enemmänkin!

Minä olen ajatellut että FTF-jahdit sun muut ovat kilpailemista itseään vastaan mutta eipä niin tainnut ollakaan kun näin suuri meteli nousi?

Longhorn_
Viestit: 46
Liittynyt: Ti 24.01.2012 1:14

Re: Geokätköpolku(ko)

Viesti Kirjoittaja Longhorn_ » Su 29.07.2012 19:03

Suomennosehdotuksia :)

Geokätköpolku (tuossahan se on topicissa jo mainittu)
Voimapolku (no kuulostaa kyllä hölmöltä)
Tehopolku (no ihan yhtä hölmö)
Kätköketju (mistä tää tuli?)
Ketjukätkö
Sarjakätkö
Jonokätkö
Combokätkö (no ei oikeastaan toimi, eikä oo kyllä paljon enempää suomea kun alkuperäisempikään)

Muita ideoita..? :D

Edit: Joku funtsi tuossa power trailin suomenkielistä nimeä, mutta ilmeisesti viesti hävisi sillä välillä kun omaani kirjoitin, tuliko katumapäälle? :D

Piriformis
Viestit: 104
Liittynyt: Su 19.02.2012 19:41

Re: Geokätköpolku(ko)

Viesti Kirjoittaja Piriformis » Su 29.07.2012 19:08

Itseäkin vähän tämä luottamuspula huolestuttaa. Jos olisin tuollaisista kätköistä etukäteen tiennyt, olisin taktikoinut FTF:ien saamiseksi eri tavalla, vaikkakaan ne FTF:t eivät minulle se pointti missään vaiheessa olleetkaan eivätkä ole vieläkään. Olisihan sieltä enemmän FTF:iä saanut jos olisi johonkin muuhun polunpäähän sijoittanut itsensä julkaisun aikaan.
Selkärankaa on hyvinkin vahvasti, ja sen vuoksi puhun vain sen, mitä tiedän ja myönnän jos en jotain tiedä. Kätköistä en tiennyt. Jos olisin tiennyt, en taas kehtaisi täällä huudella aiheesta mitään koska se olisi ollut todella epäreilua muita kohtaan jos joku olisi näistä etukäteen tiennyt. Ainut "etukäteistieto" oli tuo jo paikalla ollessani sivusta kuulemani lause jonkun muun keskustelusta, mistä jo mainitsinkin.
Jos jotakuta helpottaa, voin näillä sanoilla antaa kelle tahansa valtuudet poistaa omat FTF:ni tilastoista, minulle ne eivät ole sen kummoisempia kuin muutkaan löydöt.
Paikalle menin hyvän seuran ja illanvieton vuoksi, olisin mennyt vaikka ei kilometrien säteellä olisi yhtään kätköä ollut. Onko tällainen hyvässä seurassa viihtyminen vierasta muille kätköilijöille? "Kutsu" tähän tapaamiseen oli täällä foorumilla, avoinna kaikille ja itse tiesin miitistä tasan sen verran kuin siinä keskusteluketjussa etukäteen kerrottiin. Jos siellä jotain vihjeitä tulevista kätköistä oli, en ainakaan niitä ymmärtänyt. Ketju on edelleen auki, jokainen voi sieltä lukea mitä aiheesta tiedettiin ENNEN eilistä iltaa.

Koska luottamuspulaa on ja perusolettamus näköjään on että jotain epärehellistä on tekeillä, tätä on näemmä turha tosiaan selitellä, jätän aiheen tähän. Toivon jatkossa suurempaa luottamusta kätköilijäkollegoihin kaikkien osalta.

veke68
Viestit: 11
Liittynyt: To 29.04.2010 15:58

Re: Geokätköpolku(ko)

Viesti Kirjoittaja veke68 » Su 29.07.2012 19:46

Tapana ei ole ollut kommentoida tällä palstalla, vaikka moneen asiaan olisi mieli niin tehnytkin puuttua omalla näkemykselläni. Usein vain näyttää siltä, että monet täällä lukevat toisten tekstejä kuin piru raamattua ja asioiden selittäminen ei juurikaan tilannetta auta, mutta koitetaan nyt edes kerran, koska eräässä edellisessä viestissä niin suorasti esitetään syytöksiä meitä kohtaan.
En tiedä miten muualla menetellään, mutta kyllä täällä kätköt tulevat yllätyksinä, kuten uskoisin muuallakin tapahtuvan. Miitistä oli ihan avoin kutsu tällä palstalla ja siinä oli jopa selitetty miksi tämä ei ollut virallinen.

Mitään aavistusta tulevista kätköistä ei meillä ollut ja yhtä yllättyneitä kun muutkin tekijöitä lukuunottamatta olimme hälyvyöryn alkaessa.
’’Jonkin’’ verran hunteissa viihtyneenä voisin todeta, että minä ja vaimoni olimme ainoita ns. hunttereita laavulla ja mikäli olisimme jotakin etukäteis vihiä asiasta saaneet, emme todellakaan olisi lähteneet kyseisellä varustuksella matkaan. Lähes tyhjillä kännyköillä saatiin sentään jokunen purkki haettua, kunnes lopetettiin ja palattiin laavulle. Toiseksi poikaamme ei olisi saanut kirvelläkään jäämään kotiin jos mitään hajua tulevista purkeista olisi ollut. Hänen takiaan lähdimmekin vielä tänään aamulla uudelleen paikalle kun näimme kolmanneksen purkeista olevan vielä lokkaamatta. Purkkeja riitti siis yllin kyllin kaikille ketkä kynnelle kykenivät, vaikka olisivat tulleet kauempaakin, kuten muutama tulikin.

Kuten joku viisas on täällä joskus todennutkin, gc.fi tilastojen poistaminen sivustolta saattaisi auttaa monen pikkusieluisen elämää. Silloin jokainen voi pitää omaa kirjaa tekemisistään ja iloita itse omista saavutuksistaan.
Tämä jäänee taas viimeiseksi viestikseni tähän keskusteluun ja toivoisin todella miettimään mitä syytöksiä tänne ladellaan. Mikäli jollain on jotain kysyttävää, siitä vaan rohkeasti yhteyttä ottamaan.

Veikko Huhtinen 040-5861746, veikko.huhtinen@gmail.com

1jone
Viestit: 103
Liittynyt: Su 22.04.2012 11:53

Re: Geokätköpolku(ko)

Viesti Kirjoittaja 1jone » Su 29.07.2012 20:22

Anteeksi taas maalaisuuteni. :oops:
Väännämpä sitten rautalangasta kun ei kerran kaikille mene jakeluun simppeli homma. :roll:
Powertrailit ovat nyt tosiasia suomessa.
Kenenkään ftf tilastoja ei tule rukata jälkikäteen.
Powertraileja tulee olemaan tulevaisuudessa ympäri suomea.
Jokaisella on mahdollisuus siis ftf huntteihin toisiin paikkoihin, toisiin traileihin.
ftf tilastot kokevat myllerryksiä tulevaisuudessa paljon.
Se että pilataanko nyt kaikki meidän haasteet, jotka on suoraan liitännäisiä purkkimäärään, riippuu meistä kätköilijöistä.
Teemmekö asian eteen jotain, vai tapellaanko kuin kakarat että "toi vei mun nallekarkin" "empäs" juupas" "empäs" juupas" "empäs" juupas" :twisted:
Jos powertrailit saisivat oman attribuutin, pystyttäisiin säilyttämään nuo vanhat haasteet ja jättämään se purkkityyppi haasteeseen kelpaamattomaksi.
Mitään tilastoja ei tarvitse muuttaa.
Tyytyväisyys palaisi takaisin "muumilaaksoon" 8)
Mitä tuohon syyttelyihin ja puolusteluihin tulee, antakaa jo olla isot aikuiset ihmiset. :oops:
Keskitytään mieluummin siihen, mitä pienillä teoilla on pelastettavissa :wink:
Positiivisuutta peliin :!:

psi-
Viestit: 5
Liittynyt: Ti 09.12.2008 23:12

Re: Geokätköpolku(ko)

Viesti Kirjoittaja psi- » Su 29.07.2012 20:24

Minusta GC.com:n kaikissa teksteissä painotetaan varsin voimakkaasti että mikään yksittäinen päätös tai kätkö ei muodosta minkäänlaista ennakkotapausta, koskaan.

Mantis_
Viestit: 23
Liittynyt: Su 13.06.2010 22:35

Re: Geokätköpolku(ko)

Viesti Kirjoittaja Mantis_ » Su 29.07.2012 20:33

Jos olisin huomannut tuon keskustelun grillausmiitistä, olisi koko kommentti jäänyt kirjoittamatta. Homma on OK, jos ja kun peli on ollut reilua. Ja niinkuin tuossa ylempänä onkin sanottu, riittihän sieltä halukkaille niitä ftf:iä, purkkeja oli kuitenkin vaikka millä mitalla. Jos haasteita mietitään, niin onko nämä sitten niin nopeita suorittaa? Tuskin maasto on ihan helpoimmasta päästä, ja kilometrejä kertyy jalkaisin melko paljon. Mene ja tiedä :D

TeamTurreikko
Viestit: 41
Liittynyt: Su 08.08.2010 18:15
Paikkakunta: Oulu

Re: Geokätköpolku(ko)

Viesti Kirjoittaja TeamTurreikko » Su 29.07.2012 20:40

1jone kirjoitti: Powertrailit ovat nyt tosiasia suomessa.

Powertraileja tulee olemaan tulevaisuudessa ympäri suomea.
Näistä olisi hyvä kuulla jokin virallinen tarkastajatahon julkilausuma.

Black_Island
Viestit: 294
Liittynyt: Ma 22.12.2008 18:18

Re: Geokätköpolku(ko)

Viesti Kirjoittaja Black_Island » Su 29.07.2012 20:57

Osallistutaanpa tähänkin keskusteluun oman mielipiteen osalta :wink:

Minusta hommassa ei ole mitään "vilunkipeliä". Miittikutsu oli yleisesti kaikkien halukkaiden nähtävillä palstakeskusteluissa. Varmasti "miitin" järjestäjät tiesivät purkkien olevan tulossa, mutta mitäs sitten? Olihan siellä FTF:iä jaossa vaikka kuinka ja vaikka kuinka kauan, joten kauempaakin olisi ehtinyt. Melkein sama, kun valittaisi "taas tuli Turkuun viisi uutta purkkia, mutta Vaasaan ei yhtään... nyyh".

Tässä asiaa päivän pohtineena sain mielipiteikseni:
- Minua ei häiritse Powertrailit. Saa hakea, jos haluaa ja ei ole pakko, jos ei tykkää.
- 24h-haasteen suorittaminen ei minusta olennaisesti helpottunut ja jos siltä tuntuu, niin voi kai haasteen ehtoja muuttaa, että tämä trail ei käy siihen? Itse edelleen mieluummin kiertelisin niitä Janakkalan suunnan purkkeja pääsääntöisesti autolla kuin kävelisin tuon 25km...
- Juuri eilen totesin jälleen kerran, että tämä harrastus on myös siinä mielessä hieno (näkemisen arvoisten paikkojen/kätkötoteutusten lisäksi), että tässä saa ulkoliikuntaa. Siihen hommaan traili on mitä parhain! Iso vaiva sen eteen on nähty, joten ihme vinkumista siitä, että jotkut viitsivät tehdä purkkeja muiden iloksi täällä on tullut.

Ainut, mikä tässä itseä mietityttää on se, että joidenkin kätköjä ei ole julkaistu, kun ovat "powertraileja" (ja hei - alle 10 kätköä?). Kyllä sääntöjen pitäisi olla kaikille samat...

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Vain taivas rajana”