Omien karttojen luonti Garminiin

Apua GPS- ja muiden navigointilaitteiden ongelmiin
Avatar
haahuilijat
Viestit: 29
Liittynyt: To 19.02.2009 13:17

Re: Omien karttojen luonti Garminiin

Viesti Kirjoittaja haahuilijat » Pe 20.11.2009 14:44

Bombur1 kirjoitti:Muuten, Garmin Coloradoon on parisen päivää sitten ilmestynyt virallinen ohjelmaversiopäivitys 3.1 http://www8.garmin.com/support/download ... sp?id=3887 joka mahdollistaa muun muassa omatekoisten jpg-pohjaisten karttojen käyttämisen laitteessa.
Onko kukaan kerinnyt kokeilemaan toimiiko tuo uusi SW ?
Uskaltaako kokeilla koska lähtö aika kumminkin niin lähellä.

T haahuilijat

Bombur1
Viestit: 157
Liittynyt: Pe 23.01.2009 18:01

Re: Omien karttojen luonti Garminiin

Viesti Kirjoittaja Bombur1 » Pe 20.11.2009 15:06

haahuilijat kirjoitti:
Bombur1 kirjoitti:Muuten, Garmin Coloradoon on parisen päivää sitten ilmestynyt virallinen ohjelmaversiopäivitys 3.1 http://www8.garmin.com/support/download ... sp?id=3887 joka mahdollistaa muun muassa omatekoisten jpg-pohjaisten karttojen käyttämisen laitteessa.
Onko kukaan kerinnyt kokeilemaan toimiiko tuo uusi SW ?
Uskaltaako kokeilla koska lähtö aika kumminkin niin lähellä.

T haahuilijat
Minulla oli tuo edeltävä beta versio jo pitempäänkin ja nyt tämä virallinen versio parisen päivää. Minulla tämä on toiminut oikein hyvin, joskaan en ole tehnyt vielä kunnollisia kenttätestejä. Kartat päivittyvät nopeammin kuin edeltävillä versioilla.
Toisaalta jos itse olisin juuri lähdössä maailman toiselle puolelle, en päivittäisi nyt toimivaa laitetta, koska ainahan noissa päivityksissä voi tulla pieniä hankaluuksia ja sinulla tuskin on aikaa pakkauskiireissä näperrellä ohjelmiston kanssa. Itselläni päivitys sujui kyllä kuin leikki.
t
Bombur1

vihtis83
Viestit: 641
Liittynyt: Pe 08.08.2008 16:06
Paikkakunta: Lahti

Re: Omien karttojen luonti Garminiin

Viesti Kirjoittaja vihtis83 » Pe 20.11.2009 17:19

Tuossa Coloradon 3.1:ssä ei toimikaan enää nuo itse nimetyt karttatiedostot... Eli nimen pitää olla gmapsupp.img :(

Bombur1
Viestit: 157
Liittynyt: Pe 23.01.2009 18:01

Re: Omien karttojen luonti Garminiin

Viesti Kirjoittaja Bombur1 » Pe 20.11.2009 17:44

vihtis83 kirjoitti:Tuossa Coloradon 3.1:ssä ei toimikaan enää nuo itse nimetyt karttatiedostot... Eli nimen pitää olla gmapsupp.img :(
Minulla kyllä toimivat vaikka mitkä nimet. Tarkistin juuri asian :D

vihtis83
Viestit: 641
Liittynyt: Pe 08.08.2008 16:06
Paikkakunta: Lahti

Re: Omien karttojen luonti Garminiin

Viesti Kirjoittaja vihtis83 » Pe 20.11.2009 18:04

Bombur1 kirjoitti:
vihtis83 kirjoitti:Tuossa Coloradon 3.1:ssä ei toimikaan enää nuo itse nimetyt karttatiedostot... Eli nimen pitää olla gmapsupp.img :(
Minulla kyllä toimivat vaikka mitkä nimet. Tarkistin juuri asian :D
Jaa, minulla ei toiminut. Tarkistin eilen asian pariin kertaan ja asensin vanhemman ohjelmiston takaisin. Sillä toimivat.

Avatar
haahuilijat
Viestit: 29
Liittynyt: To 19.02.2009 13:17

Re: Omien karttojen luonti Garminiin

Viesti Kirjoittaja haahuilijat » La 21.11.2009 17:29

Vilosparta kirjoitti:Tässäpä tämä yksi linkki, kirjaimet vain hieman vieraan näköisiä. http://garmin.na1400.info/routable.php
Kiitokset vilosparralle ko. osoitteesta sai tarvittavan Kartan :D ja tallensin image filen raatoon ja lähti toimimaan samantein.
Nyt voi kätköily olla hieman helpompaa :mrgreen: kuin viimeksi ollessani siellä ,silloin ei ollut kuin raadon World base map millä mentiin.
Kiitoksia
T haahuilijat

Bombur1
Viestit: 157
Liittynyt: Pe 23.01.2009 18:01

Re: Omien karttojen luonti Garminiin

Viesti Kirjoittaja Bombur1 » La 21.11.2009 18:11

vihtis83 kirjoitti:
Bombur1 kirjoitti:
vihtis83 kirjoitti:Tuossa Coloradon 3.1:ssä ei toimikaan enää nuo itse nimetyt karttatiedostot... Eli nimen pitää olla gmapsupp.img :(
Minulla kyllä toimivat vaikka mitkä nimet. Tarkistin juuri asian :D
Jaa, minulla ei toiminut. Tarkistin eilen asian pariin kertaan ja asensin vanhemman ohjelmiston takaisin. Sillä toimivat.
Olen nyt käytellyt tätä uutta 3.1 firmistä eri moodeissa laajemmaltikin ja itselläni ei ongelmia ole esiintynyt. Eri nimiset kartat näkyvät eikä outoja kaatumisia ole esiintynyt.
Minusta tuo itsetehtyjen karttojen luontimahdollisuus on mukava lisä systeemiin. Kokeilin taas lisää: ohessa pitäisi olla liitteenä Helsingin Puotilan kartta vuodelta 1905. Se on Helsingin kaupungin sivuilta kopioitu, ja alkuperäisen pdf:n epätarkkuuden takia epäselvähkö. Se on Google Earthilla muunnettu Garmin yhteensopivaksi.
Liitteet
Puotila-1905.zip
Puotila 1905
(265.03 KiB) Tiedosto ladattu 125 kertaa

Bombur1
Viestit: 157
Liittynyt: Pe 23.01.2009 18:01

Re: Omien karttojen luonti Garminiin

Viesti Kirjoittaja Bombur1 » To 26.11.2009 6:45

Tuossa Garmin Colorado 300:n viimeisessä virallisessa firmwaressa kai oli jotain ongelmia joillakin kartoilla, koska juuri julkaistiin uusi virallinen versio 3.2 http://www8.garmin.com/support/download ... sp?id=3887. Itselläni mitään ongelmia ei esiintynyt 3.1:lla. En ole itse asentanut vielä tuota 3.2 versiota.

apassi
Viestit: 1
Liittynyt: Su 28.10.2012 7:40

Re: Omien karttojen luonti Garminiin

Viesti Kirjoittaja apassi » Su 28.10.2012 17:18

Moi
Olen tehnyt useamman custom kartan google earthillä garminiin ja nyt se, (earth), teki topin. Onks joku esto ettei voi tehdä useampaa karttaa? Jollain muulla ohjelmalla kenties?
Toisella koneella onnistuin tekee taas mutta onko tosiaan rajoitettu määrä mitä google earthilla voi noita custom karttoja tehdä per tietsikka? Vai olenko idiootti? :D

Apassi

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Laite- ja ohjelmistoapua”