ONGELMAT RATKAISTU Tumpelo ja Magellan Triton

Apua GPS- ja muiden navigointilaitteiden ongelmiin
maresata
Viestit: 6
Liittynyt: Ti 08.12.2009 20:15

ONGELMAT RATKAISTU Tumpelo ja Magellan Triton

Viesti Kirjoittaja maresata » Ke 02.06.2010 8:59

Aloittelija taas asialla hei!

Jälleenmyyjän sivuillakin sanotaan että "Magellanin uuden Triton tuoteperheen 500- ja 400-mallit ovat niin helppokäyttöisiä, ettei sinun välttämättä tarvitse avata käyttöohjekirjaa milloinkaan." :shock:

Ei silti avaudu ei...

Eli yritän luoda reittipistettä ja sitten mennä kyseiseen pisteeseen. Ongelma on siinä että GPS näyttää noin 13 kilometriä väärään suuntaan. Ei ihan tarkkuus riitä kätköjen löytämiseen. Mitähän asetusta tms. olen rämpännyt väärin että näyttää näin? Mielestäni olen luonut reittipisteen ok ja sitten "go to" toiminnolla yrittänyt kohteeseen.

Jos joku lisäksi osaa kertoa kuinka valikko vaihdetaan suomenkieliseksi (niin kuin ohjekirjassa) niin olisi hieno juttu!
Viimeksi muokannut maresata, Pe 11.06.2010 23:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

NiNa08
Viestit: 9
Liittynyt: Ma 01.06.2009 21:37

Re: Tumpelo ja Magellan Triton

Viesti Kirjoittaja NiNa08 » Ke 02.06.2010 19:08

Mun vuoden vanhassa Triton 300 asetukset olis tälleen. Yksiköt: Km/M/Kph Viitepohjoinen: Magneettinen: Koordinoi järjestelmä: Lev/pit Kartan päiv.: WGS84 ja lev/pit tarkkuus on: AST/MIN.MMM

Toivottavasti tosta olisi apua.

- NiNa08

marjamaat
Viestit: 10
Liittynyt: Ma 18.05.2009 23:20

Re: Tumpelo ja Magellan Triton

Viesti Kirjoittaja marjamaat » Ke 02.06.2010 23:18

Mun vuoden vanhassa Triton 300 asetukset olis tälleen. Yksiköt: Km/M/Kph Viitepohjoinen: Magneettinen: Koordinoi järjestelmä: Lev/pit Kartan päiv.: WGS84 ja lev/pit tarkkuus on: AST/MIN.MMM
Tuo viitepohjoinen pitäisi kai olla: Tosi

En tiedä onko valikko samanlainen kuin Triton 200:ssa, mutta siinä kielen valinta onnistuu näin; View -> Settings -> selaa alaspäin "toiselle sivulle" niin löytyy Language -> Suomi

maresata
Viestit: 6
Liittynyt: Ti 08.12.2009 20:15

Re: Tumpelo ja Magellan Triton

Viesti Kirjoittaja maresata » To 03.06.2010 9:48

Do diin. Jos se taas kätköily lähtisi tästä eteenpäin. (puolivuotta aloituksesta ja 2 katköä läydetty :shock: )

Muut asetukset olivat mielestäni ok niin kuin NiNa08 kirjoitti, mutta vaihdoin tuon viitepohjoisen "tosi"-kohtaan. Nyt näyttää jo oikealta! Wuhuu! 8) Kiitos siis kummallekin ohjeista! Muoks. yksi helppo kätkökin jo löydetty nyt toimivan GPS:n avulla. :D

Koitin löytää tuota valikkoa suomeksi. View -> settings kohtaan pääsin, mutta ei siinä näy mitään "toista sivua". Eli valikossa näkyy vain samat kuin ohjekirjassa (joka on kuitenkin suomeksi): navigointi, volyymi & kirkkaus, muisti, connectivity (jolla saa yhdistettyä tietokoneeseen), tiedot sekä vianetsintä. Ei tuota sivua pääse tosiaan enää selaamaan alaspäin :?:

Mutta löysinpä tiedon siitäkin että tämä on nimenomaan Triton 500.

Ainut kysymys on siis vielä se että saako Triton 500:n kieltä yleensäkään vaihdettua suomenkieliseksi?

maaria11
Viestit: 106
Liittynyt: Su 10.08.2008 19:57
Paikkakunta: Virrat

Re: Tumpelo ja Magellan Triton

Viesti Kirjoittaja maaria11 » To 03.06.2010 16:48

Minulla on Triton 400 ja siinä kielen saa vaihdettua seuraavasti : view, profiles, geocaching ja sitten älä paina ok:ta activate profile kohdassa vaan paina näppäintä page go to, siitä selaten alaspäin löytyy lopulta kieli. Hyvin on piilotettu ja aika kauan siinä meni, ennen kuin tuon itse löysin.

Qeo
Viestit: 12
Liittynyt: Pe 30.04.2010 8:35

Re: Tumpelo ja Magellan Triton

Viesti Kirjoittaja Qeo » Pe 04.06.2010 8:13

Älä välitä tuosta löytömäärästä. Minulla oli 8 kuukautta kätköilleenä 0 löytöä ja 6 DNF:ää.Ei se siitä paljon huonommin voi lähteä. Tietty tuo alku voisi mennä gepsiongelmien piikkiin, sain toimivan gepsin vasta 7 kk aloituksen jälkeen. Mutta silti... :lol:
Qarskisti Epäitsekäs Oppinut

maresata
Viestit: 6
Liittynyt: Ti 08.12.2009 20:15

Re: Tumpelo ja Magellan Triton

Viesti Kirjoittaja maresata » To 10.06.2010 8:20

Kiitos vielä Maaria11:lle avusta. Nyt on GPS jo suomenkielisenä. Ei ihan helposti kyllä löytynyt tuo valikko, voisi ohjeet olla näin tumpelolle vähän tarkemmat. Mutta onneksi on geokätköilijät. Kiitos siis, ongelmat ratkaistu!

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Laite- ja ohjelmistoapua”