Oregon 450 , löydettyjen poistaminen?

Apua GPS- ja muiden navigointilaitteiden ongelmiin
janro
Viestit: 10
Liittynyt: Pe 04.06.2010 17:41

Oregon 450 , löydettyjen poistaminen?

Viesti Kirjoittaja janro » Su 06.06.2010 8:48

Moi!

Miten tuosta oregon 450 laitteesta saisi ns. fiksusti poistettua jo löydetyt käyköt ?
Nyt kyllä näkyvät kohdassa löydetyt (johon ne kuittaan kun homma on suoritettu ) mutta en siitä niitä saa poistettua , ja toisaalta gpx listassa näkyy sekaisin myös koneeseen ladatut käyköt joita ei vielä ole löydetty tai haettu ?


KIITOS jo etukäteen

nim merkillä: tumpelo :oops:

juhanili
Viestit: 173
Liittynyt: To 02.07.2009 8:56

Re: Oregon 450 , löydettyjen poistaminen?

Viesti Kirjoittaja juhanili » Su 06.06.2010 10:21

janro kirjoitti:Moi!

Miten tuosta oregon 450 laitteesta saisi ns. fiksusti poistettua jo löydetyt käyköt ?
Nyt kyllä näkyvät kohdassa löydetyt (johon ne kuittaan kun homma on suoritettu ) mutta en siitä niitä saa poistettua , ja toisaalta gpx listassa näkyy sekaisin myös koneeseen ladatut käyköt joita ei vielä ole löydetty tai haettu ?


KIITOS jo etukäteen

nim merkillä: tumpelo :oops:
Kokemukseni on vain Coloradosta mutta kai se samoin toimii. Eli geocache_visits.txt tiedostoon menee löydetyksi kuitatut ja kätköjen gpx-filussa olevat samat kätköt eivät sen jälkeen näy gepsin löytämättömissä. Ja geocache_visits.txt sitten on se joka ladataan gc.com:n field notes:hin. Jos geocache_visits.txt hävittää, alkavat löydtyt kätköt näkyä taas löytymättöminä jos ne edelleen on kätköjen gpx:ssä.

Löydetyt poistuu kokonaan päivittämällä riittävän säännöllisesti sitä kätköjen gpx-filua, eli siirtämällä sinne tuore löytymättömien tiedosto gc.com:sta tai gc.fi:stä. Samassa yhteydessä voi, jos haluaa, hävittää geocache_visits.txt mutta ei ole välttämätöntä. Joskus sitä toki kannattaa poistaa ettei se kasva älyttömän isoksi. Kätköjen gpx-filuahan on järkevää päivittää säännöllisesti kun kuvauksissa voi tulla muutoksia ja hyllytyksiä ja aktivointeja tapahtuu koko ajan ja jos lokit ottaa mukaan niin niitäkin tulee koko ajan uusia. Itse päivitän filua aina ennen kuin lähden kierrokselle, siis useamman kerran viikossa.

juhanili
Viestit: 173
Liittynyt: To 02.07.2009 8:56

Re: Oregon 450 , löydettyjen poistaminen?

Viesti Kirjoittaja juhanili » Su 06.06.2010 13:24

juhanili kirjoitti: Kokemukseni on vain Coloradosta mutta kai se samoin toimii. Eli geocache_visits.txt tiedostoon menee löydetyksi kuitatut ja kätköjen gpx-filussa olevat samat kätköt eivät sen jälkeen näy gepsin löytämättömissä. Ja geocache_visits.txt sitten on se joka ladataan gc.com:n field notes:hin. Jos geocache_visits.txt hävittää, alkavat löydtyt kätköt näkyä taas löytymättöminä jos ne edelleen on kätköjen gpx:ssä.
Jaa, pitää hieman korjata itseään. geocache_visits.txt ei vaikuta siihen mitenkään mitkä on löydettyjä tai löytämättömiä, siellä on vain lista löydetyistä field noteja varten. Mutta lopputulos on silti sama, kätköjen gpx:stä löydettyjä ei saa pois millään "tempulla", uusi gpx on ladattava ja toisaalta se aiemmin mainituista syistä kannattaakin.

2jmt
Viestit: 1
Liittynyt: Ke 21.07.2010 20:22

Re: Oregon 450 , löydettyjen poistaminen?

Viesti Kirjoittaja 2jmt » Ke 28.07.2010 16:13

juhanili kirjoitti:
juhanili kirjoitti: Kokemukseni on vain Coloradosta mutta kai se samoin toimii. Eli geocache_visits.txt tiedostoon menee löydetyksi kuitatut ja kätköjen gpx-filussa olevat samat kätköt eivät sen jälkeen näy gepsin löytämättömissä. Ja geocache_visits.txt sitten on se joka ladataan gc.com:n field notes:hin. Jos geocache_visits.txt hävittää, alkavat löydtyt kätköt näkyä taas löytymättöminä jos ne edelleen on kätköjen gpx:ssä.
Jaa, pitää hieman korjata itseään. geocache_visits.txt ei vaikuta siihen mitenkään mitkä on löydettyjä tai löytämättömiä, siellä on vain lista löydetyistä field noteja varten. Mutta lopputulos on silti sama, kätköjen gpx:stä löydettyjä ei saa pois millään "tempulla", uusi gpx on ladattava ja toisaalta se aiemmin mainituista syistä kannattaakin.
Siis eikö Garmin Oregon 4xx saa poistettua "järkevästi" vanhoja kätköjä tai waypointteja ?
Olen ihmetellyt samaa asiaa itsekin jo jonkin aikaa. Ei se .txt tiedoston poistaminen mitenkään
vaikuta löydettyjen tilaan - kaikki näkyy niin kuin ennenkin.

Toinen mitä olen ihmetellyt etten saa ladattu GPS:stä MapSourceen waypointteja mutta toisinpäin se
onnistuu kyllä.

Avatar
SirAvidius
Viestit: 122
Liittynyt: Su 11.07.2010 19:20
Paikkakunta: Helsinki

Re: Oregon 450 , löydettyjen poistaminen?

Viesti Kirjoittaja SirAvidius » To 29.07.2010 7:59

Hei,

se löydettyjen poistaminen on helppoa jos lataa aina yhden kerrallaan, mutta silloinkin sinun tulisi osata ulkoa nuo GC-koodit :lol:

Joten se onnistuu vain poistamalla tietyt kätköt gpx kansiosta.

Itse olen kokeillut tätä ollessani vain Member, mutta tällä hetkellä olen Premium, joten ei onnistu.

- SirAvidius
Kaksitoista-vuotias jatkaa geoseikkailuaan!!!

Avatar
Reform7
Viestit: 162
Liittynyt: Su 23.05.2010 18:15
Paikkakunta: Helsinki

Re: Oregon 450 , löydettyjen poistaminen?

Viesti Kirjoittaja Reform7 » To 29.07.2010 10:05

Coloradolla poistaa vaan kaikki gpx. tiedostot ja se siinä... :D
oregonista en sitten tiedäkkään mutta olen kuullut että vähän vaikempaa se on :roll:
"Ei se siel oo" --> "Oho oliki"

Avatar
Jos1978
Viestit: 75
Liittynyt: Pe 28.05.2010 14:33
Paikkakunta: Raahe

Re: Oregon 450 , löydettyjen poistaminen?

Viesti Kirjoittaja Jos1978 » To 29.07.2010 12:13

Mä oon tehny vaan siten että kun lataan tietyn alueen löytämättömät kätköt ensin koneelle caches.gpx tiedoston, jonka siirrän USB kaapelilla oregonin GPX kansioon.

sen jälkeen menen ulos ja etsin mitä etsin ja taas kotona poistan oregonin GPX kansiosta caches.gpx filen.
Waypointit saa pois kätevästi asennus valikon kautta.

sen jälkeen taas ennen uutta reissua lataan geocache.fi:stä tietyn alueen löytämättömät gpx fileksi ja toistan ekassa lauseessa mainitsemani.
tällöin oregonissa on aina vaan löytämättömiä.

näin minä ainakin teen.
DNF

yrko
Viestit: 96
Liittynyt: Ti 10.11.2009 12:33
Paikkakunta: Masku, Lemu

Re: Oregon 450 , löydettyjen poistaminen?

Viesti Kirjoittaja yrko » To 29.07.2010 14:05

Jos1978 kirjoitti:Mä oon tehny vaan siten että kun lataan tietyn alueen löytämättömät kätköt ensin koneelle caches.gpx tiedoston, jonka siirrän USB kaapelilla oregonin GPX kansioon.

sen jälkeen menen ulos ja etsin mitä etsin ja taas kotona poistan oregonin GPX kansiosta caches.gpx filen.
Waypointit saa pois kätevästi asennus valikon kautta.

sen jälkeen taas ennen uutta reissua lataan geocache.fi:stä tietyn alueen löytämättömät gpx fileksi ja toistan ekassa lauseessa mainitsemani.
tällöin oregonissa on aina vaan löytämättömiä.

näin minä ainakin teen.
Kun käsitellään näinkin eläväistä dataa, kuin kätköt, on tuossa mielestäni ainoa järkevä toimintamalli - laitteesta riippumatta.
Jos nyt ihan suunnittelematta tulee jossain mieleen katsastaa kätköjä, katsotaan kännykällä ajantasainen tilanne.
Ihan vapaasti saa olla muutakin mieltä :D , eihän sitä tiedä, vaikka oppisi jotain parempaa.

Kysyjälle tämä nyt ei vastannut mitään, mutta olkoon :wink:

Avatar
Jos1978
Viestit: 75
Liittynyt: Pe 28.05.2010 14:33
Paikkakunta: Raahe

Re: Oregon 450 , löydettyjen poistaminen?

Viesti Kirjoittaja Jos1978 » To 29.07.2010 20:38

yrko kirjoitti:
Jos1978 kirjoitti:Mä oon tehny vaan siten että kun lataan tietyn alueen löytämättömät kätköt ensin koneelle caches.gpx tiedoston, jonka siirrän USB kaapelilla oregonin GPX kansioon.

sen jälkeen menen ulos ja etsin mitä etsin ja taas kotona poistan oregonin GPX kansiosta caches.gpx filen.
Waypointit saa pois kätevästi asennus valikon kautta.

sen jälkeen taas ennen uutta reissua lataan geocache.fi:stä tietyn alueen löytämättömät gpx fileksi ja toistan ekassa lauseessa mainitsemani.
tällöin oregonissa on aina vaan löytämättömiä.

näin minä ainakin teen.
Kun käsitellään näinkin eläväistä dataa, kuin kätköt, on tuossa mielestäni ainoa järkevä toimintamalli - laitteesta riippumatta.
Jos nyt ihan suunnittelematta tulee jossain mieleen katsastaa kätköjä, katsotaan kännykällä ajantasainen tilanne.
Ihan vapaasti saa olla muutakin mieltä :D , eihän sitä tiedä, vaikka oppisi jotain parempaa.

Kysyjälle tämä nyt ei vastannut mitään, mutta olkoon :wink:
Kiitos yrko, minäkin teen sentään joskus jotain järkevää ;) sori Offtopic !!!!!
DNF

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Laite- ja ohjelmistoapua”