Mikä Nokian puhelin geokätköilyyn? C5-03????

Apua GPS- ja muiden navigointilaitteiden ongelmiin
tyttelityy
Viestit: 7
Liittynyt: Ma 05.09.2011 9:43

Mikä Nokian puhelin geokätköilyyn? C5-03????

Viesti Kirjoittaja tyttelityy » Su 11.09.2011 21:40

Mikä Nokian puhelin geokätköilyyn?

Olen hankkimassa uutta puhelinta ja haluaiisin kuulla mitkä on hyviä ja mitkä ei.

Onko kellään tietoa C5-03:sta????

Mitkä puhelimet hyviä geoktköilyyn???

jakari65
Viestit: 127
Liittynyt: To 30.08.2007 18:25
Paikkakunta: Lapua

Re: Mikä Nokian puhelin geokätköilyyn? C5-03????

Viesti Kirjoittaja jakari65 » Su 11.09.2011 21:56

Säkö ostat puhelimen geo-ominaisuuksien perusteella?. No mikä ettei. Mulla oli ennen E71 ja pelas ja kukku hyvin, mutta tarkkuus oli vähän niin ja näin, olisko ollu +-10m. Nykyään metästän Galaxy SII:lla, mutta en paljo oo testannu. Gepi ainaki pelittää siinä Ok.
Minoon meiltä, ja muut o meirän krannista

tyttelityy
Viestit: 7
Liittynyt: Ma 05.09.2011 9:43

Re: Mikä Nokian puhelin geokätköilyyn? C5-03????

Viesti Kirjoittaja tyttelityy » Su 11.09.2011 21:58

Katson onko gepsi hyvä ja sitten kelpaako muuten. Ei vaan haluais ostaa gepsii erikseen....... ;)

maaria11
Viestit: 106
Liittynyt: Su 10.08.2008 19:57
Paikkakunta: Virrat

Re: Mikä Nokian puhelin geokätköilyyn? C5-03????

Viesti Kirjoittaja maaria11 » Su 11.09.2011 22:15

Mä kätköilin pitkään E72:lla, mutta nyt kun vaihdoin Huawein...en ikinä vaihtais takas :) Ja vähintään yhtä tarkka on tuo androidipuhelinkin kuin oli noksu liven kanssa.

kustaa
Viestit: 12
Liittynyt: Ke 15.10.2008 22:48

Re: Mikä Nokian puhelin geokätköilyyn? C5-03????

Viesti Kirjoittaja kustaa » Su 11.09.2011 23:10

tyttelityy kirjoitti:Katson onko gepsi hyvä ja sitten kelpaako muuten. Ei vaan haluais ostaa gepsii erikseen....... ;)
Mulla on C7-00 ja CacheMe. Toimivat hyvin.

Seq
Viestit: 897
Liittynyt: Ma 04.01.2010 9:22
Viesti:

Re: Mikä Nokian puhelin geokätköilyyn? C5-03????

Viesti Kirjoittaja Seq » Su 11.09.2011 23:47

N8 ainakin oli ihan jees...

Nykyään vara-gps:nä Samsun Galaxy S II...

Avatar
ZeroOne
Viestit: 206
Liittynyt: To 17.12.2009 13:27

Re: Mikä Nokian puhelin geokätköilyyn? C5-03????

Viesti Kirjoittaja ZeroOne » Ma 12.09.2011 0:01

tyttelityy kirjoitti:Mikä Nokian puhelin geokätköilyyn?

Olen hankkimassa uutta puhelinta ja haluaiisin kuulla mitkä on hyviä ja mitkä ei.
Miksi sen pitää olla Nokia? Eikös Symbianin GC Liveäkin olla enemmän tai vähemmän ajamassa alas? Android-leiristä ainakin Motorola Defy on kelpo kätköilypuhelin, siitä oli täällä vähän juttuakin jo. Katso Android Suomen testi(videot) laitteesta, huomaat, että se on kuin tehty kätköilyyn. ;)

Seq
Viestit: 897
Liittynyt: Ma 04.01.2010 9:22
Viesti:

Re: Mikä Nokian puhelin geokätköilyyn? C5-03????

Viesti Kirjoittaja Seq » Ma 12.09.2011 0:05

Tosin sit kannattaa miettiä, haluaako käynnykän vai erillisen gps:n joka on tehty hommaan...

Vaikka kännykälläkin pystyy, niin Oregon hakkaa kyllä...

Avatar
porari
Viestit: 358
Liittynyt: Su 02.08.2009 18:07

Re: Mikä Nokian puhelin geokätköilyyn? C5-03????

Viesti Kirjoittaja porari » Ma 12.09.2011 6:30

tyttelityy kirjoitti:Mikä Nokian puhelin geokätköilyyn?

Olen hankkimassa uutta puhelinta ja haluaiisin kuulla mitkä on hyviä ja mitkä ei.

Onko kellään tietoa C5-03:sta????

Mitkä puhelimet hyviä geoktköilyyn???
Kunnioitettavan isänmaallisesti ajateltu, itselläni Nokian E72, toimii livellä melko hyvin. Kätköilyä varten hankkisin androidkäyttiksen.

Vingeri
Viestit: 662
Liittynyt: Ti 04.01.2011 22:47
Paikkakunta: Joensuu

Re: Mikä Nokian puhelin geokätköilyyn? C5-03????

Viesti Kirjoittaja Vingeri » Ma 12.09.2011 6:45

Minäkin suosittelisin Android kännykkää. Niihin kun saa tämän erinomaisen geocaching softan: https://market.android.com/details?id=c ... rch_result

Voittaa liven 10-0

Avatar
teukkam
Viestit: 114
Liittynyt: Ke 02.12.2009 23:15
Paikkakunta: Tampere

Re: Mikä Nokian puhelin geokätköilyyn? C5-03????

Viesti Kirjoittaja teukkam » Ma 12.09.2011 14:04

Oikeastaan ainoa asia, missä Symbian vielä pätkii Androidin, on akkukesto, mikä ei välttämättä ole aivan epärelevantti asia, etenkin kun GPS ja jatkuva taustavalon päälläolo syövät akkua vielä entistä enemmän kätköilykäytössä. Itse sekakäytän Symbiania, Androidia ja Garminia tilanteen ja sen mukaan, mikä vehje milloinkin on mukana ja latingissa...

wiljam.i
Viestit: 93
Liittynyt: Ke 11.08.2010 7:58

Re: Mikä Nokian puhelin geokätköilyyn? C5-03????

Viesti Kirjoittaja wiljam.i » Ma 12.09.2011 20:41

teukkam kirjoitti:Oikeastaan ainoa asia, missä Symbian vielä pätkii Androidin, on akkukesto, mikä ei välttämättä ole aivan epärelevantti asia, etenkin kun GPS ja jatkuva taustavalon päälläolo syövät akkua vielä entistä enemmän kätköilykäytössä. Itse sekakäytän Symbiania, Androidia ja Garminia tilanteen ja sen mukaan, mikä vehje milloinkin on mukana ja latingissa...
Noksun ansioksi on mainittava myös navigointi - Kätköt saa puhelimen navigaattoriin ja puhelin osaa opastaa lähistölle myös autolla. Navigointi toimii minun mielestä Nokialaisessa huomattavasti paremmin kuin Garminin retkeily GPS laitteissa, "Aidoista" autonavigaattoreista ei ole kokemusta. Minulla tuo Nokialainen on nimenomaan navigaattorin takia offline kätköilyreissuila ja samalla se toimii varalaitteena retkeilygepsille.

t.w

oh1tm&TassuW
Viestit: 3
Liittynyt: Su 07.08.2011 13:51
Paikkakunta: Ulvila

Re: Mikä Nokian puhelin geokätköilyyn? C5-03????

Viesti Kirjoittaja oh1tm&TassuW » Ma 12.09.2011 20:45

Nokia E7 on todettu olevan GPS:n suhteen aika hyvä kätköilyssä.. Huomattavasti parempi kuin aiemmin käytössä ollut E75.
Vaimolla on C5-03; sekin kyllä toimii varsin hyvin. (Aina silloin kun ei ole takuuhuollossa...)

T!N!T
Viestit: 129
Liittynyt: Ma 01.06.2009 12:44

Re: Mikä Nokian puhelin geokätköilyyn? C5-03????

Viesti Kirjoittaja T!N!T » Ma 12.09.2011 20:54

Jos välttämättä tosiaan haluat Nokia-luurin niin osta ihmeessä Symbian^3 tai Symbian Anna -luuri.
Jatkossa noille tulee parhaat (kätkö-)sovellukset kuten CacheMe.
Ko luureista suosittelen edelleen vahvasti Nokia N8:ia. Siinä on hyvä GPS-toteutus ja edelleen älypuhelinten paras kamera.

Seq
Viestit: 897
Liittynyt: Ma 04.01.2010 9:22
Viesti:

Re: Mikä Nokian puhelin geokätköilyyn? C5-03????

Viesti Kirjoittaja Seq » Ma 12.09.2011 22:26

Ainakaan itselle ei ole tullut vastaan toimivaa navikointia Androidille...

AndNav2:sta olen koittanut, mutta ei todellakaan vakuuta...

Avatar
ZeroOne
Viestit: 206
Liittynyt: To 17.12.2009 13:27

Re: Mikä Nokian puhelin geokätköilyyn? C5-03????

Viesti Kirjoittaja ZeroOne » Ma 12.09.2011 23:41

Seq kirjoitti:Ainakaan itselle ei ole tullut vastaan toimivaa navikointia Androidille...

AndNav2:sta olen koittanut, mutta ei todellakaan vakuuta...
Kokeilepa OsmAndia. Ohjelman kotisivuilta saa aina viimeisimmän nighly build -version, testatumpi versio löytyy jonkinlaisella viiveellä Marketista pientä korvausta vastaan. Käytännössä Market-versio on ikään kuin vapaaehtoinen sponsorointimaksu ohjelmasta. (Marketista löytyy myös ohjelman ilmainen versio, mutta sitä ei enää siellä päivitetä eikä sitä näin ollen kannata ladata ollenkaan.)

OsmAnd käyttää karttoinaan (yllättäen!) OpenStreetMappia. Ohjelma tukee reititystä ääniohjauksineen sekä offline-karttoja. Jonkin erillisen puhesyntetisaattoriohjelman avulla ääniohjauksen saa suomeksikin. Navigointitilassa voi valita liikkumistavan (jalkaisin, pyörällä, autolla) ja ohjelma reitittää sitten vain sopivia teitä käyttäen.

Itse pidän myös erittäin paljon kohdehakujärjestelmästä, jossa valitaan kategoria, mitä halutaan löytää (kaupat, ravintolat, bensa-asemat, tms) ja sitten ohjelma listaa lähimmät kohteet etäisyyksineen ja suuntineen annetun säteen sisällä. Tästä on ollut hyötyä monta kertaa. Eikä muuten ole Googlen karttoja hirveästi tullut kännykästä vilkuiltua sen jälkeen kun OsmAndin asensin.

Avatar
FireFox-71
Viestit: 239
Liittynyt: Su 10.10.2010 19:20
Paikkakunta: Virrat

Mikä Nokian puhelin geokätköilyyn?

Viesti Kirjoittaja FireFox-71 » Ti 13.09.2011 5:44

Itse ainakin vartoisin vuoden loppupuolelle uuden puhelimen ostossa jos yhtään Nokialainen ja kätköily mielessä on.
Loppuvuodesta pitäisi tulla uudella windows järjestelmällä olevat Nokia puhelimet ja niissä taas Live sitten toimii ja sitä tuetaan.
Samalla plussana voisi sanoa, että tietääkseni myös Nokian ilmainen navigointi kuuluu uusienkin mallien varustukseen.

Isänmaallisuudesta Nokian suhteen en tiedä, mutta kuten jossain jo aiemminkin mainitsin, itse odotan mitä Nokialla on tulossa.

Tietysti jos heti tahtoo puhelimen, silloin ei oikein Nokiaa voi kätköilyyn suositella koska se Liven tuki symbian alustalle tullee loppumaan kokonaan
ja sitämyöden vanhoilla Nokian puhelimilla kätköily on lähes mahdotonta.
Viimeksi muokannut FireFox-71, Ti 13.09.2011 18:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Se ettet tiedä, ei tarkoita ettei voisi olla.

______________________Kettu Kuittaa

wiljam.i
Viestit: 93
Liittynyt: Ke 11.08.2010 7:58

Re: Mikä Nokian puhelin geokätköilyyn? C5-03????

Viesti Kirjoittaja wiljam.i » Ti 13.09.2011 7:21

ZeroOne kirjoitti:
Seq kirjoitti:Ainakaan itselle ei ole tullut vastaan toimivaa navikointia Androidille...

AndNav2:sta olen koittanut, mutta ei todellakaan vakuuta...
Kokeilepa OsmAndia. Ohjelman kotisivuilta saa aina viimeisimmän nighly build -version, testatumpi versio löytyy jonkinlaisella viiveellä Marketista pientä korvausta vastaan.
--- 8< --------
OsmAnd käyttää karttoinaan (yllättäen!) OpenStreetMappia. Ohjelma tukee reititystä ääniohjauksineen sekä offline-karttoja. Jonkin erillisen puhesyntetisaattoriohjelman avulla ääniohjauksen saa suomeksikin. Navigointitilassa voi valita liikkumistavan (jalkaisin, pyörällä, autolla) ja ohjelma reitittää sitten vain sopivia teitä käyttäen.
-- 8< -------
Eikä muuten ole Googlen karttoja hirveästi tullut kännykästä vilkuiltua sen jälkeen kun OsmAndin asensin.
Mää tykkäsin tuosta nighly build -vesiosta :D
Toki en oo koskaan perehtynyt OsmAndin koodauskulttuuriin, joten voi olla todellakin lähellä RC tasoa kokoajan. Ja varmasti toimivasofta, en minä sillä. Kuten jo totesin OsmAndista minulla ei ole kokemusta.

Mutta ettei menisi puurot ja vellit sekaisin. Minusta olisi hyvä navigoinnin kohdalla muistaa karttapohjat, joihin viitataan. Nokian, Tom Tomin ja Garminin navigaattorit eivät yllättäen käytä Open Street Mappiä, eikä Google Mapsiä. Minulla ei ole tällä haavaa kokemusta kuin
- Nokia Maps
- Open Street Maps
- Google maps
Ja näistä ainakin Nokian ja OSM:n pohjiin tulee aktiivisesti päivityksiä.

Minä henkilökohtaisesti heitän OSM:n mäkeen, kun ajan yli 20 Km päähän yli 50 000 henkilön taajamasta. Google Maps tuntee päätiet taajamien välillä ja Nokia karttasovelluksessa löydän ne pienimmät ajourat. Toki navigointiin noi pienet ajourat saattavat joskus tehdä "jäynää", mutta ne on kuiten merkitty karttaan.

OSM:n vahvuus on ehdottomasti suuret taajamat ja Kaupungit. Kaupungeista löytyy todella hyvät pyöräily- ja ulkoilukartat, jossa on pyörätiet sun muut merkattu loistavasti. Useammassa kaupungissa tullut seikkailtua fillareilla ja OSM kartoilla ja todella loistavassti toimiva kokonaisuus. Mutta taajamien ulkopuolella OSM:ssä on vielä aika suuria puutteita.

t.w

Avatar
Haimmala
Viestit: 166
Liittynyt: To 26.02.2009 6:25
Paikkakunta: Vihti

Re: Mikä Nokian puhelin geokätköilyyn? C5-03????

Viesti Kirjoittaja Haimmala » Ti 13.09.2011 18:09

wiljam.i kirjoitti: Noksun ansioksi on mainittava myös navigointi - Kätköt saa puhelimen navigaattoriin ja puhelin osaa opastaa lähistölle myös autolla. Navigointi toimii minun mielestä Nokialaisessa huomattavasti paremmin kuin Garminin retkeily GPS laitteissa, "Aidoista" autonavigaattoreista ei ole kokemusta. Minulla tuo Nokialainen on nimenomaan navigaattorin takia offline kätköilyreissuila ja samalla se toimii varalaitteena retkeilygepsille.
Tää on muuten mainio ominaisuus, jota olen vasta äskettäin oppinut käyttämään. Kännyhälystä taikka Livestä vaan kätkön nettisivulle ja gpx:nlataus luuriin. Avaa suoraan Nokia Mapsiin ja eikun navigoimaan.

Nokialaisten puolesta täytyy meidän perheen puolesta sanoa, että kestää säässä kuin säässä ja olosuhteissa, joita lapsiperheessä riittää. Erinäisiä puhelimia on uitettu vessanpöntöissä, koirien vesikupeissa, pesty pyykkikoneissa ja kuivausrummutettu, uitettu meressä ja unohdettu sateeseen. Yhtä hakkasin vielä auton oven väliin, kun tipahti lasta turvaistuimeen laittaessa taskusta. Ja kaikki nuo toimivat edelleen (tai no se N96:nen vaihtui takuuhuollossa uuteen, mutta vesivahinkoa siinä ei ollut). Varsinkin 5000 sarjan kosketusnäytölliset on olleet ihmeluureja. Nykyiseen N8-puhelimeeni olen myös tyytyväinen, vaikka onkin nokialaisia "ominaisuuksia" täynnä ;).

Sensijaan perheen ainokainen ei nokialainen Samsun Galaxy SII (luultavasti tuo) kärsi kosteusvahingos kuukauden sievän pidon ja satunnaisen käköilyn jälkeen :o.

Avatar
Stealthhawk
Viestit: 62
Liittynyt: Su 27.02.2011 23:28
Paikkakunta: Salo

Re: Mikä Nokian puhelin geokätköilyyn? C5-03????

Viesti Kirjoittaja Stealthhawk » Ke 14.09.2011 16:15

-Miksi ihmeessä Nokialainen - miksei joku muu merkki??

Itselläni on HTC Desire (Android), joka on osoittautunut GPS:n puolesta tarkaksi peliksi, myös metsäisessä maastossa.
Olen myös kätköillyt sateella sen enempää puhelinta suojaamatta ja hyvin on toiminut ja toimii edelleenkin.
Android marketista löytyy paljon enemmän hyviä ohjelmia kuin Ovi storesta, joka näyttää olevan melko suppea tarjonnan puolesta.
Jos Nokian tarjoama navigointi on ratkaiseva peruste Androidin hylkäämiseen, niin kannattasi varmaan miettiä uudelleen.
You won´t see me, you won´t hear me and I just logged your cache!

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Laite- ja ohjelmistoapua”