Löydetty - tai sitten ei

Kätköilyyn liittyvää apua laskukaavasta kompassin käyttöön
Geopsi
Viestit: 51
Liittynyt: Pe 16.11.2007 17:56
Paikkakunta: Lpr

Löydetty - tai sitten ei

Viesti Kirjoittaja Geopsi » To 03.07.2008 9:32

Voihan satelliittipaikantimen paksusuolenmutka!

Minulla on tuo Garmin 60c. Onkohan se vanhuuttaan tullut hulluksi vai onko asialle tehtävissä mitään? Kone nimittäin väittää nykyisin yhä vain aikaisemmin eli kauempana (joskus jopa 100 metriä) kohteesta, että se olisi jo löydetty. Sitten se jumittuu. Nuoli ei liiku. Metrilukemat ei muutu, vaikka itse liikkuu. Jos painaa quit:ia ja takaisin nuolensojotustilaan, niin sitten taas hetki mennään, kunnes kone on taas löytävinään kätkön. Ärsyttävä juttu.
Saako tuon löydetty-ominaisuuden jotenkin pois?
(Nappasin äsken pois päältä kalenterimerkinnän. Olisko ratkaisu ehkä siinä?)

Muutenkin tarkkuus on heikentynyt (siis gepsillä :lol: ). Olisko ideoita tahi tietoa vanhuudenhöppänyyskohtaustensa (siis edelleen gepsillä) lieventämiseksi tahi mieluiten poistamiseksi?

Joo, ja hei. Jotkut puhuvat kalibroinnista. Miten se tehdään?

Geopsi, joka ei kaipaisi enää tällaisia teknisiä lisähaasteita kätköilyyn
Parempi purkki pivossa kuin kymmenen "deeänäffää" logissa.

Avatar
reply
Viestit: 191
Liittynyt: Ke 27.06.2007 21:41
Paikkakunta: Pudasjärvi

Re: Löydetty - tai sitten ei

Viesti Kirjoittaja reply » To 03.07.2008 10:11

Kokeilepas, olisikos näistä Koloraadolle saamistani vinkeistä sinulle mitään apua: http://www.geocache.fi/bulletin/viewtopic.php?p=5624

Avatar
Joorz
Viestit: 72
Liittynyt: To 28.12.2006 19:14
Paikkakunta: Riihikoski

Re: Löydetty - tai sitten ei

Viesti Kirjoittaja Joorz » To 03.07.2008 10:20

Ainakin omasta 60csx mallista saa tuon löydetty ominaisuuden pois vaihtamalla sieltä geokätköily sovelluksesta geokätköjen kuvakkeeksi jonkun muun kuvakkeen. Ja ilmeisesti tuo kalibrointi ei onnistu omalla laitteellasi, viisaammat korjatkoon...

Geopsi
Viestit: 51
Liittynyt: Pe 16.11.2007 17:56
Paikkakunta: Lpr

Re: Löydetty - tai sitten ei

Viesti Kirjoittaja Geopsi » To 03.07.2008 12:04

Gepsini sielunelämää nyt enemmän tutkisteltuani huomasin siellä myös jonkin WAAS-jutun. Mikä se on? Se oli määritelty pois asentoon. Mitäs jos sen panee päälle, mitä se vaikuttaa?
Parempi purkki pivossa kuin kymmenen "deeänäffää" logissa.

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Löydetty - tai sitten ei

Viesti Kirjoittaja haksu10 » To 03.07.2008 12:47

geopsi kirjoitti:Muutenkin tarkkuus on heikentynyt (siis gepsillä :lol: ). Olisko ideoita tahi tietoa vanhuudenhöppänyyskohtaustensa (siis edelleen gepsillä) lieventämiseksi tahi mieluiten poistamiseksi?
Tuttu oire... nykyinen varagepsini on juurikin 60c koska vuoden käytön jälkeen se kadotti tarkkuutensa - tosin tuolla ei pahemmin edes varagepsinä mitään tee.

Hieman apua sai kun pisti satelliittietsinnässä "uusi sijainti" ja antoi laitteen olla avoimessa paikassa pitkään etsimässä satelliitteja ja päivittämässä tietoja, mutta tuntui olevan apu väliaikainen ja heti kun yksikin puun lehti osuu tielle niin tarkkuus romahtaa.

Täytyy tosin myöntää että tuo gepsi kyllä käytössä koki monenmoisia iskuja ja tärähdyksiä joten ennenaikainen eläkkeelle jäänti on tältä osin ymmärrettävissä...

Jouko
Viestit: 195
Liittynyt: Ti 15.01.2008 12:33

Re: Löydetty - tai sitten ei

Viesti Kirjoittaja Jouko » To 03.07.2008 13:13

geopsi kirjoitti:Gepsini sielunelämää nyt enemmän tutkisteltuani huomasin siellä myös jonkin WAAS-jutun. Mikä se on? Se oli määritelty pois asentoon. Mitäs jos sen panee päälle, mitä se vaikuttaa?
Googleen hakusanaksi waas.

Tässä pari linkkiä, joissa on käsitelty asiaa suomeksi:
http://personal.eunet.fi/pp/navis/sanasto.html
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi? ... 0033193972
Video meliora proboque deteriora sequor.

Geopsi
Viestit: 51
Liittynyt: Pe 16.11.2007 17:56
Paikkakunta: Lpr

Re: Löydetty - tai sitten ei

Viesti Kirjoittaja Geopsi » To 03.07.2008 18:20

Heh

Hauska (luultavasti) juttu. Pistinpä gepsin pihalle päivettymään ja päivittelemään Suomen kesää ja sijaintiansa ja unohdin sen sinne kahdeksi ja puoleksi tunniksi. Sitten menin katsomaan, miten on sisuskalut saaneet uuden järjestyksen, niin olipa gepsi ilmeisesti kyllästynyt paikallaan oloon, kun osamatka näytti, että se oli liikkunut 94 metriä. Joku keskinopeuskin sillä oli kehittynyt, mutta en muista paljonko.

Onko tuo ns. normaali ilmiö vai omaako laitteeni unissakävelijän lahjan?
Parempi purkki pivossa kuin kymmenen "deeänäffää" logissa.

Avatar
Garmingeo
Viestit: 194
Liittynyt: To 07.02.2008 20:51

Re: Löydetty - tai sitten ei

Viesti Kirjoittaja Garmingeo » To 03.07.2008 20:17

Suosittelen (1. suositus) vanhan gepsin laittamista eläkkeelle ja siirtyä kaikkiin harrastuksiin liittyvään varustelukierteeseen. Suosittelen (2. suositus)coloraadon hankkimista. Vaihtoehtoinen suositukseni on (3. suositus) on etsiä joltain varustelukierteeseen joutuneelta esim 60cx, saatat saada jopa sellaisen jossa on takuu voimassa. Suosittelen (4. suositus) yhteydenottamista paikallisiin kätköilijöihin, josko heillä olisi tietoa näistä vaihdokeista. :)
Nil volentibus arduum.

Avatar
MooseM
Viestit: 215
Liittynyt: To 21.12.2006 17:15
Paikkakunta: Hattula,Kanta-Häme

Re: Löydetty - tai sitten ei

Viesti Kirjoittaja MooseM » To 03.07.2008 20:33

(5. suositus) Älä vaihda 60 Cx:ää mihinkään koloraatoon :lol: :lol:

VHI
Viestit: 461
Liittynyt: Ke 15.08.2007 14:28
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Löydetty - tai sitten ei

Viesti Kirjoittaja VHI » To 03.07.2008 20:42

MooseM kirjoitti:(5. suositus) Älä vaihda 60 Cx:ää mihinkään koloraatoon :lol: :lol:
Itse olin keväällä vähällä kyseisen vaihdon tehdä, mutta mitä enemmän olen kuullut koloraadosta sitä enemmän olen tykännyt 60cx:stäni :D
There's always a cache somewhere

hhuikuri
Viestit: 337
Liittynyt: Su 16.09.2007 16:57

Re: Löydetty - tai sitten ei

Viesti Kirjoittaja hhuikuri » To 03.07.2008 21:01

VHI kirjoitti:Itse olin keväällä vähällä kyseisen vaihdon tehdä, mutta mitä enemmän olen kuullut koloraadosta sitä enemmän olen tykännyt 60cx:stäni :D
Ja tähän mielipiteeseen yhdyn.

Keväällä harkitsin joko raadon tai 60Cx:n hankkimista ja erinäisten vaiheiden kautta päädyin jälkimmäiseen. Eikä harmita.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muuta apua”