Kännyhälyt (kalliimpi) 19.8. hyvitetty

Ylläpidon tiedoituksia ja höpötystä sivustoa koskien
NMS68
Viestit: 308
Liittynyt: Ti 18.12.2007 23:25

Re: Kännyhälyt (kalliimpi) 19.8. hyvitetty

Viesti Kirjoittaja NMS68 » La 13.09.2008 1:51

Mukkelus kirjoitti: Tässähän tarjotaan meille jokaiselle täysiverinen personoitava palvelu jossa on mahdollisuus määritellä erittäin monipuolisesti millaisista kätköistä haluamme hälyn saada. Voimme jokainen määritellä itse mm. kätkötyypit, etäisyydet, hälytyksen aikarajat, terrainarvon, koordinaattien muodon jne. Tällainen täsmäpalvelu mahdollistaa käyttäjälle hälyjen säätelyn erittäin monipuolisesti. Samalla se tuottaa mahdollisuuden säädellä hälyjä niin että kustannusvastaavuus on omalla kohdalla paras mahdollinen.
En tiedä, millaiset systeemit muualla on, mutta ainakin minä olen oikein tyytyväinen siihen, että saan tekstiviestinä tiedon uusista kätköistä lähialueella. Työmatkalla Saksassakin olisi ollut kiva saada tiedot uusista kävelyetäisyydelle tulleista kätköistä, kun härvelissä olivat nyt vain ne, jotka latasin ennen matkaa, eikä käytössä sattunut olemaan asiallista kannettavaa koko ajan.

wesbridge
Viestit: 150
Liittynyt: Su 17.06.2007 11:06
Paikkakunta: Tampere

Re: Kännyhälyt (kalliimpi) 19.8. hyvitetty

Viesti Kirjoittaja wesbridge » La 13.09.2008 7:51

Itse en ole vielä koskaan kännyhälyä tullut käyttäneeksi, kun noiden tradipurkkien FTF:t ovat täällä aika mahdottommia saavuttaa allekirjoittaneen nopeudella. Mutta omassa mielessäni ko palvelu on juurikin Mukkeluksen kuvaaman kaltainen hyvinkin personoitavissa oleva palvelu, jossa maksaa juuri siitä mitä tarvitsee. Joidenkin laskelmien mukaan kännyhälyn nykyhinta on samaa luokkaa kuin keskimääräisen japanilaismerkkisen kilometriä kohti polttama polttoaineekustannus. Eli häly maksaa saman kuin bensa kilometrille. Kun miettii paljonko monille meistä kertyy niitä kilometrejä kätköillessä, niin mielestäni häly on varsin halpa. Ja kun miettii kuinka paljon niitä kilometrejä pystyy välttämään sillä, että meille tarjotaan karttapalvelu jonka kanssa voi suunnitella reittinsä etukäteen, vieläkin halvempi.

Jollei mene liikesalaisuuksien puolelle, niin ihan uteliaisuuttani kysyisin, että paljonko noita hälyviestejä nykyään kuukaudessa lähtee? Oma pää ei osaa yhtään arvioida kuinka yleistä niiden käyttäminen on ja kuinka tiukoilla rajauksilla ihmiset niitä pitävät jne.
-- wesbridge

Avatar
Mukkelus
Viestit: 377
Liittynyt: Su 22.06.2008 15:37

Re: Kännyhälyt (kalliimpi) 19.8. hyvitetty

Viesti Kirjoittaja Mukkelus » La 13.09.2008 9:06

wesbridge kirjoitti:Jollei mene liikesalaisuuksien puolelle, niin ihan uteliaisuuttani kysyisin, että paljonko noita hälyviestejä nykyään kuukaudessa lähtee? Oma pää ei osaa yhtään arvioida kuinka yleistä niiden käyttäminen on ja kuinka tiukoilla rajauksilla ihmiset niitä pitävät jne.
Pistän tähän vastaukseksi tiedon omalta osaltani. Palvelu tarjoaa tällä hetkellä jokaiselle mahdollisuuden samanlaiseen toimintamalliin. Käytän kalliimpaa vaihtoehtoa eli 0,12€/viesti.

Viimeisten 20 päivän aikana olen saanut 4 hälytystä ja maksanut niistä 4 * 0,12 = 0,48 euroa!
Tuona samana aikana on, omista rajauksistani johtuen, 174 hälytystä jätetty lähettämättä.
Ne olisivat maksaneen minulle yhteensä 174 * 0,12 = 20,88 euroa!
Tällainen liiketoiminta EI VOI olla, yrityksen kannalta, kannattavaa!

Kuten joskus aiemmin kirjoitin haluan maksaa palvelusta yritykselle joka sen tuottaa. Tukimaksut eivät kuitenkaan voi olla se malli jolla yritys rahansa saa myydessään palveluja. Sen tähden ainoaksi mahdollisuudeksi jää se että palvelu hinnoitellaan liiketoiminnallisesti kannattavaksi.

Tässä hommassa ei myöskään auta yhtään se jos poistan nuo omat rajoitukseni. Siinä tapauksessa tuo n. 20 euroa hyödyttäisi käytännössä pelkästään palveluoperaattoria, ja minun puhelimeni olisi jatkuvasti täynnä hyödyttömiä tekstiviestejä.

edit: puhelinoperaattoria -> palveluoperaattoria.

Avatar
Mukkelus
Viestit: 377
Liittynyt: Su 22.06.2008 15:37

Re: Kännyhälyt (kalliimpi) 19.8. hyvitetty

Viesti Kirjoittaja Mukkelus » La 13.09.2008 11:10

Mukkelus kirjoitti:Kuten joskus aiemmin kirjoitin haluan maksaa palvelusta yritykselle joka sen tuottaa. Tukimaksut eivät kuitenkaan voi olla se malli jolla yritys rahansa saa myydessään palveluja. Sen tähden ainoaksi mahdollisuudeksi jää se että palvelu hinnoitellaan liiketoiminnallisesti kannattavaksi.
Kirjoitan vielä lisäviestin tähän omani perään.

Minusta olisi paras malli sellainen jossa tuo nykyinen halytysten rajauspalvelu erotettaisiin omaksi kokonaisuudekseen ja hinnoteltaisiin irrallaan varsinaisista lähetyskuluista. Palveluoperaattoreille menevät maksut voitaisiin periä niin että kaikki kulut saadaan katettua. Näin jokainen voisi päättää haluaako käyttää rajauksen mahdollistavaa palvelua vai ei. Näin menetellen palvelun hinnoittelu olisi myös täysin yrityksen omissa käsissä, eikä riippuisi mitenkään palveluoperaattorin hinnoista.

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Yökännyhälyt 22.9. hyvitetty

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Ma 22.09.2008 0:40

Hälytysjärjestelmällä on edelleen pieniä ongelmia tilanteessa kun kätköjen julkaisua ei ole normaalisti saatu luettua; korjausajo pukkasi hälytykset jälkijunassa liikkeelle.

Nämä 22.9.08 klo 00:24 lähetettyjen hälytysten hinta on nyt nollattu ja saldoon siis palautettu tehdyt veloitukset.

Ensi kerralla puramme ja kokoamme Sa-int kenttäkamiinan.
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Ylläpidon tiedotteet”