Koordinaattien keskiarvon laskeminen

Yleistä keskustelua kätköilystä
Avatar
Poutsalo
Viestit: 26
Liittynyt: Pe 24.10.2008 11:49
Paikkakunta: Klaukkala, Nurmijärvi, Suomi

Re: Koordinaattien keskiarvon laskeminen

Viesti Kirjoittaja Poutsalo » Ti 24.02.2009 10:41

Vielä tähän OFFtopiciin eli koska eka kätkö piiloon - aiheeseen: Toki olen samaa mieltä, että on hyvä perehtyä aiheeseen monin tavoin ja käytännössä. Mutta toisaalta: Ei kai tämä kätköily niin vakavaa hommaa loppujen lopuksi ole, etteikö sinne joukkoon sopisi joku aloittelijan tekemä kätkö, joka ei ole ihan niin täydellinen. Itse olen harrastanut tätä hommaan vasta nelisen kuukautta ja piilottanut jo melko paljon purkkeja. Kaikki ne olisivat voineet olla itseasiassa paljonkin paremmin mietittyjä ja piilotettuja, mutta siitä huolimatta löytäjät ovat pääasiassa olleet ihan tyytyväisiä purkin löydettyään. Errare humanum est, kuten sanotaan! ja mokailemallakin oppii, eli ei siihenkään kuole, jos vaikka käy niinkuin meikäläisellä yhden kätkön kanssa: Kun olin piilottanut purkin nimellä "sailing" merenrantaan, niin julkaisupäivän aamuna se oli kirjaimellisesti seilannut jonnekin... No ruokatunnilla menin etsimään ja löysin purkin ja laitoin parempaan piiloon. Nyt sen on jo moni sittemmin löytänyt ja ihan on ollut ok kätkö alkumokailusta huolimatta :D
Seek and you will find

Avatar
Minneli
Viestit: 126
Liittynyt: Ma 08.12.2008 0:43
Paikkakunta: Vallila, Helsinki

Re: Koordinaattien keskiarvon laskeminen

Viesti Kirjoittaja Minneli » Ti 24.02.2009 12:15

hhuikuri kirjoitti:
Minneli kirjoitti:Siitä tulee - - mukava lisä kätkökarttaan, koska siinä kohdassa on nyt iso valkoinen aukko.
Ainakin pääkaupunkiseudulla kätkökartalla näkyvät isot valkoiset aukot varsinkin hienoissa paikoissa tarkoittavat yleensä sitä, että paikalla on jonkun mysteerin tai multin loppupiste, joka estää uuden kätkön tekemisen sinne :wink:
Tosiaan, tuota en olisi tullut ajatelleeksi. Tämä paikka on kuitenkin Kehä kolmosen takana, että saadaan tätä kätköilyhuvipuistoa vähän levitettyä. 8)

Ja juu, samaa mieltä olen siitä Poutsalon kanssa, ettei kätkemistä pidä ottaa liian vakavasti tai rajata purkkien tekemistä yksinomaan kätköilynestoreille, muuten jäisi monta hyvää hetkeä kokematta. Kolme Poutsalo-purkkiakin on tullut etsittyä ja hauskaa on ollut joka kerta - niin erivärisiä lippulappuja toisiinsa (ja varsinkin sormiinsa) liimatessa (Einstein), peilikirkkaalla kalliolla nelivetoa kontatessa (Trainspotting) kuin ääliönä helppoa purkkia ihan väärästä mutta näkökulmaa ihmeesti avartavasta paikasta hakiessa (Finlandia-talo). Purkki on kokemuksena kuin kirja: lopullinen tarina syntyy vasta kun tekijä on luonut raamit ja kokija on tarttunut tarjottuun mahdollisuuteen. Kokemus on jokaiselle erilainen, ja siihen vaikuttaa moni tekijästä aivan riippumaton juttu, säätilasta kokijan mielentilaan ja mielikuvitukseen. Keep 'em coming! :P

Avatar
Tumppu
Viestit: 18
Liittynyt: Ma 23.02.2009 12:04

Re: Koordinaattien keskiarvon laskeminen

Viesti Kirjoittaja Tumppu » Ke 25.02.2009 21:52

rixu kirjoitti:Tuossa sun oikean reunan tiedoissa on löydetyissä 0 jonka takia ihmisillä taisi mennä sekaisin. gc.com kyllä ilmoittaa löydöt, eivät ilmeisesti ole päivittyneet tiedot tänne :)
Ei ole muuten vieläkään päivittyneet. Omissa tiedoissa näkyy noi hienot löytögraafit yms. mutta löydetyissä kätköissä "0". Missä lie vika...
"The only way to discover the limits of the possible is to go beyond them into the impossible." - Arthur C. Clarke

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä”