Löytämättömien kätköjen haku kartalla ei onnistu

Yleistä keskustelua kätköilystä
Tappi006
Viestit: 12
Liittynyt: Ke 10.02.2010 18:38

Löytämättömien kätköjen haku kartalla ei onnistu

Viesti Kirjoittaja Tappi006 » Su 18.04.2010 21:46

Kun laitan tuohon kätköjen haku kohtaan kaupungin ja ehdoksi löytämättömät, niin ei löydy yhtään tuloksia. Missä vika?
Pelkällä kaupunkihaulla löytyy kyllä.

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Löytämättömien kätköjen haku kartalla ei onnistu

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Su 18.04.2010 22:18

Tappi006 kirjoitti:Kun laitan tuohon kätköjen haku kohtaan kaupungin ja ehdoksi löytämättömät, niin ei löydy yhtään tuloksia. Missä vika?
Pelkällä kaupunkihaulla löytyy kyllä.
Mulla toimii joten en osaa sanoa missä vika on.
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Avatar
Joorz
Viestit: 72
Liittynyt: To 28.12.2006 19:14
Paikkakunta: Riihikoski

Re: Löytämättömien kätköjen haku kartalla ei onnistu

Viesti Kirjoittaja Joorz » Su 18.04.2010 22:18

oiskohan syynä se että olet jo löytänyt kaikki?
-J-

pailakka
Viestit: 547
Liittynyt: Ma 29.01.2007 20:05

Re: Löytämättömien kätköjen haku kartalla ei onnistu

Viesti Kirjoittaja pailakka » Su 18.04.2010 22:20

Näyttäisi kuun olevan ikävästi vinossa kohti Uranusta, parempi odottaa huomiseen.

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Löytämättömien kätköjen haku kartalla ei onnistu

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Su 18.04.2010 22:27

Ja tässä vielä ohjeet mitä voipi kertoa ongelmatilanteissa;

Pyri antamaan mahdollisimman täydelliset tiedot asiasta. Tämä nopeuttaa asian selvittämistä ja jättää pois turhat lisätietojen kyselyt. Mainitse siis ainakin:
- Mistä sivusta (sivun URL) on kyse.
- Tarkka selitys mikä on väärin / miten se ilmenee; mikä olisi oikea tieto jne. (mikäli vika ei selkeästi osu silmääni voi olla vaikea keksiä mikä tieto on väärin).
- Muut mahdolliset tarpeelliset lisätiedot (joita voi olla oma käyttätunnus, vian/ongelman ilmenemisajankohta yms).

Jos vain kertoo että jossain kirjoittaa johonkin hakuun jotain (eikä kerro edes esimerkkiä mitä on kirjoittanut) ja sitten kysyy missä vika on niin tuloksena voi olla pienimuotoinen poksahdus ainakin minun päässä; toisaalta koittanut aina ohjeita tolkuttaa ja toisaalta vikailmoituksen johdosta kuitenkin tyhmänä aina koittaa löytää vian ja kun sitä ei löydy niin poks
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Tappi006
Viestit: 12
Liittynyt: Ke 10.02.2010 18:38

Re: Löytämättömien kätköjen haku kartalla ei onnistu

Viesti Kirjoittaja Tappi006 » Su 18.04.2010 23:15

Noh, 2 ainakin tajusi mistä kerroin. :twisted: Oli kyllä vähän hätäseen kyhätty viesti, sorry.

Eli etusivulta kun valitaan KÄTKÖT --> JAKAUMA --> PAIKKAKUNTA --> ESITÄ KÄTKÖT KARTALLA. Sitten siinä saa valita keskipistettä, omaa ehtoa, tehnyt/löytänyt yms... Siihen kun laitan hakuehdoiksi kaupungin ja omaksi ehdoksi etsimättä/löytämättä niin en saa hakutuloksia ollenkaan. Haluaisin siis kartalle näkymään vain ne kätköt mitä en ole kyseisestä kaupungista löytänyt. Ja löytämättömiä on kyllä vielä paljon, ettei siitä ole kiinni.

Heh, kannatti kysyä vaikken vastausta vielä saanutkaan. Tätä viestiä kirjoittaessa kun setvin teille tuota yllämainittua polkua ongelmaan, sainkin homman toimimaan ihan niin kuin pitää :lol: Nämä on näitä henkimaailman juttuja...

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Löytämättömien kätköjen haku kartalla ei onnistu

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Su 18.04.2010 23:39

Tappi006 kirjoitti:Noh, 2 ainakin tajusi mistä kerroin. :twisted: Oli kyllä vähän hätäseen kyhätty viesti, sorry.
...
Heh, kannatti kysyä vaikken vastausta vielä saanutkaan. Tätä viestiä kirjoittaessa kun setvin teille tuota yllämainittua polkua ongelmaan, sainkin homman toimimaan ihan niin kuin pitää :lol: Nämä on näitä henkimaailman juttuja...
Nooh, hätänen oli minun eka vastauskin :D

Mutta nyt kun asia korjaantui niin päällimäisenä vaihtoehtona tulee mieleen se, että hakuun olisi jäänyt jokin valinta kummittelemaan mikä on estänyt kätköjen löytymisen. Tämä on käytännössä aina ollut aaveongelmien takana myös tilanteissa joissa olen laajemman vikasyyn selvityksen tehnyt (ei kuitenkaan poissulje sitä että joskus voi olla myös aitoa vikaakin :)

Jos siis tuntuu että haku toimii oudosti niin hakupainikkeiden vasemmalta puolen löytyy linkki "Tyhjää kaikki valinnat" joka lataa sivun kaikki nollattuna. Tiedän kyllä että tämä ei ole paras vaihtoehto; hienompi olisi kun jotenkin selkeästi näkisi mitä oletusarvoista poikkeavaa lomakkeella on valittuna... mutta tästä parannuksesta en kyllä uskalla tämänhetkisessä tilanteessa edes haaveilla :(
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä”