Nuorisovastaisuus?

Yleistä keskustelua kätköilystä
Avatar
Reform7
Viestit: 162
Liittynyt: Su 23.05.2010 18:15
Paikkakunta: Helsinki

Nuorisovastaisuus?

Viesti Kirjoittaja Reform7 » La 03.07.2010 19:59

Tuntuu vähän että piireissä liikkuu ns "nuorisovastaisuutta" kuvittelenko vai mitä? :shock:
"Ei se siel oo" --> "Oho oliki"

pailakka
Viestit: 547
Liittynyt: Ma 29.01.2007 20:05

Re: Nuorisovastaisuus?

Viesti Kirjoittaja pailakka » La 03.07.2010 21:05

Mistä kukaan tietää toisen ikää jos ei sitä itse ilmoita? Epäilen, että vastaisuus (jos sellasita kerran on) perustuu muihin syihin, jotka saattavat olla melko usein suurilta osin ikäriippuvaisia.

salonse
Viestit: 124
Liittynyt: Pe 24.07.2009 19:21
Paikkakunta: Heinola

Re: Nuorisovastaisuus?

Viesti Kirjoittaja salonse » La 03.07.2010 21:29

Eiköhän se "vastaisuus" johdu enemmän kätköilijän käyttäytymisestä kuin iästä. :|
Kaikki paitsi kätköily on turhaa.

aku506
Viestit: 1206
Liittynyt: Ma 10.11.2008 19:52

Re: Nuorisovastaisuus?

Viesti Kirjoittaja aku506 » La 03.07.2010 22:34

pailakka kirjoitti:Mistä kukaan tietää toisen ikää jos ei sitä itse ilmoita? .
Törmää kätköllä. Tunnistaahan ihmisen iän suunnilleen, kun vain katsoo...
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

tuota
Viestit: 48
Liittynyt: Pe 29.02.2008 8:01

Re: Nuorisovastaisuus?

Viesti Kirjoittaja tuota » Su 04.07.2010 0:16

TheproAE kirjoitti:Tuntuu vähän että piireissä liikkuu ns "nuorisovastaisuutta" kuvittelenko vai mitä? :shock:
Nuorisovastaisuudesta en sentään puhuisi, vaikka kätköilijöitä on niin moneen junaan että minkä-tahansa-vastaisuutta jollain saattaa löytyä :D
Itse asiassa en ihan tarkkaan tiedä mitä sillä tarkoitat.. Geokätköily on ihan loistava harrastus kenelle vaan, ja varsinkin nuorille. Tietenkin aina jos jotain tapahtuu niin nuoria on helppo syyttää vaikka aikuisetkin virheitä tekee... Sanon nyt joitain asioita aiheesta mitä itse olen huomannut.

Oon siis nuoriso-ohjaaja eikä mulla tulis mieleen ottaa random porukkaa mukaan että jee lähetään nyt kätköilemään. Toki oon kertonu mun harrastuksesta joillekin kiinnostuneille, ja joidenkin kanssa käynyt kätköillä. Innostus sitten on kestänyt niillä kestänyt parista tunnista pariin kuukauteen... Eli vain ne jotka on oikeesti innostunu on tullu mukaan ja ottaa mukaan myös vastuullinen puoli. Aina voi siis syntyä sellaista että joku tai jotkut jotka ei tiedä mikä homman nimi on saboitoi kätköjä, tämä tietenkin koskee ihan kaiken ikäisiä. Mun yhdelle kätkölle vain kävi niin että kuulin jälkeenpäin että lukiolaispoika oli heittänyt purkin jokeen "ai mikäs tää on". Siinä oli toki omaakin mokaa kun kätkö oli sellaisessa kohdassa siltaa että kun pojat meni kalastamaan sen saattoi löytää.

Osa kätköilijöistä antaa aina palautetta kätköjen omistajille, mutta sanoisin että yleensä ihan hyvää sillä tarkoitetaan. Ja että kun meidän kaikkien mielestä tää on vain niin kiva harrastus että halutaan myös pitää huolta että se pysyy sellaisena. Ei nuoria haluta syyllistää, joskus pientä isällistä tai äidillistä ohjausta vain :D Itse olen törmännyt myös siihen että sen lyhyen kätköilyinnostuksen aikana nuoret ehtii tehdä joitakin kätköjä, joista ei jälkeenpäin ole huolehdittu. Nykyään taitavat olla arkistossa sitten ellei joku sattunut adoptoimaan. Tämä ei tietysti koske vain nuoria vaan kätkön tekijöitä yleensä. Itse kätkön etsimisessä ja myös tekemisessä (mm. kiipeilyt) nuorethan on vähintään yhtä käteviä kuin aikuiset joten tsemppiä vaan :)

Avatar
rtl
Viestit: 276
Liittynyt: Ti 16.12.2008 17:01
Paikkakunta: Hellsinki

Re: Nuorisovastaisuus?

Viesti Kirjoittaja rtl » Su 04.07.2010 2:36

TheproAE kirjoitti:Tuntuu vähän että piireissä liikkuu ns "nuorisovastaisuutta" kuvittelenko vai mitä? :shock:
Minä julistan olevani nuorisoystävllinen. Vastustan myös turhaa "nuorisovastaisuutta". Hävetkää nuorisovastaiset - wherever you are :evil:.

Avatar
Reform7
Viestit: 162
Liittynyt: Su 23.05.2010 18:15
Paikkakunta: Helsinki

Re: Nuorisovastaisuus?

Viesti Kirjoittaja Reform7 » Su 04.07.2010 8:30

Itse kuulun niihin ns "vastuullisiin", Kun pari kuukautta sitten lehtijutun näin, innostuin heti.Todella mukava harrastus tämä ja aijon harrastaa kätköilyä niin kauan kun vaan henki pihisee :lol: Olen kylläkin myös joitain tuttujani tavannut joilla innostus kestää parisen päivää tai viikkoa :cry:
"Ei se siel oo" --> "Oho oliki"

tuota
Viestit: 48
Liittynyt: Pe 29.02.2008 8:01

Re: Nuorisovastaisuus?

Viesti Kirjoittaja tuota » Su 04.07.2010 8:50

Hyvä :D Ihan loistavaa!!

Avatar
LQ
Viestit: 470
Liittynyt: To 11.01.2007 12:33

Re: Nuorisovastaisuus?

Viesti Kirjoittaja LQ » Su 04.07.2010 11:30

TheproAE kirjoitti:Olen kylläkin myös joitain tuttujani tavannut joilla innostus kestää parisen päivää tai viikkoa :cry:
Näihin tuttuihisi taitaa kuulua arska98, vaimikäsenyoli? En kyseistä nimimerkkiä löytänyt omasta asemamikropurkistani, vaikka nettiin loggasi (kahteen kertaan) siellä käyneensä thepron mukana. Purkkini on jo siirtynyt arkiston puolella. (Alueella tuntuisi liikkuvan purkkeihinkuseskelijoita.)
Piilotettu: 12 Löydetty: noin 2000 +/- 1000, en minä tarkkaan tiedä...

Avatar
Reform7
Viestit: 162
Liittynyt: Su 23.05.2010 18:15
Paikkakunta: Helsinki

Re: Nuorisovastaisuus?

Viesti Kirjoittaja Reform7 » Su 04.07.2010 16:13

En kyllä ole ikinä kuullutkaan,Itse olen yläasteella enkä juurikaan noiden alakoululaisten kanssa kaveeraa) joku muukin Thepro on olemassa. Esim TheproOE, en tunne kyseistä henkilöä mutta vähän herätti ihmetystä kun loggasi kätköni löydetyksi :shock: On todella mukavaa että jotkut -98 matkivat nimimerkkiä ja sitten minut yhdistetään heihin sen perusteella :oops: :evil: :evil:
"Ei se siel oo" --> "Oho oliki"

Avatar
LQ
Viestit: 470
Liittynyt: To 11.01.2007 12:33

Re: Nuorisovastaisuus?

Viesti Kirjoittaja LQ » Su 04.07.2010 17:46

TheproAE kirjoitti:En kyllä ole ikinä kuullutkaan,Itse olen yläasteella enkä juurikaan noiden alakoululaisten kanssa kaveeraa) joku muukin Thepro on olemassa. Esim TheproOE, en tunne kyseistä henkilöä mutta vähän herätti ihmetystä kun loggasi kätköni löydetyksi :shock: On todella mukavaa että jotkut -98 matkivat nimimerkkiä ja sitten minut yhdistetään heihin sen perusteella :oops: :evil: :evil:
Mielenkiintoista, tämä kyseinen arska98 loggasi nettiin juuri hetki ENNEN kuin theproAE (silloin vielä thepro666) loggasi.

Kuva May 25 by TheproAE (208 found)
hyvin löyty
Kuva May 25 by arska98 (12 found)
nopeasti löytyi! thepro666:den kanssa hain
En kyllä ole...
Siis onko tämän nimimerkin takana nyt yksi vai kaksi (A ja E) henkilöä?

TheProOE on muuten aikaisemmin käyttänyt nimimerkkiä SirAvidius, ja ilmeisesti hiljattain vaihtanut nimimerkkiä ja profiilikuvaa tuohon hieman matkitunoloiseen.


Ja mitä ketjun aiheeseen tulee, niin mulla ei ole mitään kätköilevää nuorisoa vastaan, mutta muiden harrastajien harrastusta häiritsevä spedeily ikävä kyllä on yleisempää nuorten keskuudessa. Yleistää ei toki voi, sillä löytyy niin varttuneita spedejä kuin jämptisti toimivia hyvinkin nuoria.
Piilotettu: 12 Löydetty: noin 2000 +/- 1000, en minä tarkkaan tiedä...

Avatar
Reform7
Viestit: 162
Liittynyt: Su 23.05.2010 18:15
Paikkakunta: Helsinki

Re: Nuorisovastaisuus?

Viesti Kirjoittaja Reform7 » Su 04.07.2010 18:28

Taitaapi sitten veljeni Eja olla yhteyksissä noiden kanssa(itse noista spedeistä,tuosta nimimerkin ja kuvan matkijasta en tiedä mitään) :evil: ,Itse enemmän kätköilen tällä tyypillä.... :arrow:
"Ei se siel oo" --> "Oho oliki"

Avatar
LQ
Viestit: 470
Liittynyt: To 11.01.2007 12:33

Re: Nuorisovastaisuus?

Viesti Kirjoittaja LQ » Su 04.07.2010 19:39

TheproAE kirjoitti:Taitaapi sitten veljeni Eja olla yhteyksissä noiden kanssa(itse noista spedeistä,tuosta nimimerkin ja kuvan matkijasta en tiedä mitään) :evil: ,Itse enemmän kätköilen tällä tyypillä.... :arrow:
Just, just... tässähän lukee selvästi 'elja', lukee siinä muutakin. :cry:
Kuva
Piilotettu: 12 Löydetty: noin 2000 +/- 1000, en minä tarkkaan tiedä...

Avatar
Reform7
Viestit: 162
Liittynyt: Su 23.05.2010 18:15
Paikkakunta: Helsinki

Re: Nuorisovastaisuus?

Viesti Kirjoittaja Reform7 » Su 04.07.2010 19:46

OHHHOOH!!! :evil: :evil: :evil: :evil: Nyt saa kyllä kuulla! (pahoitteluni :x )
Edit:Ei kyllä ole eljan käsialaa,joku kaveri tekosella :evil:
"Ei se siel oo" --> "Oho oliki"

Avatar
LQ
Viestit: 470
Liittynyt: To 11.01.2007 12:33

Re: Nuorisovastaisuus?

Viesti Kirjoittaja LQ » Su 04.07.2010 19:52

TheproAE kirjoitti:Ei kyllä ole eljan käsialaa,joku kaveri tekosella :evil:
Se oli munkin arvaus, että joku 'tuttu' pilailee.
Piilotettu: 12 Löydetty: noin 2000 +/- 1000, en minä tarkkaan tiedä...

Avatar
Reform7
Viestit: 162
Liittynyt: Su 23.05.2010 18:15
Paikkakunta: Helsinki

Re: Nuorisovastaisuus?

Viesti Kirjoittaja Reform7 » Su 04.07.2010 21:04

Niimpä mutta harmittaa tuo tosi paljon :evil: :evil: Ei mukava että tuolla lailla pilataan toisten kätköjä :x
Onneksi sentään Elja ei ollut asialla :oops: (parempi hänelle :x )
Luulisin että lähikoulun (syk) oppilaat löytäneet kätkön tai joku kertonut sen sijainnin,sitten tapahtuu juuri tuommoista jästimistä ja syyn "toisten niskoille" heittämistä,kun ei tajuta kätköilystä mitään... :evil:
"Ei se siel oo" --> "Oho oliki"

PyryK
Viestit: 97
Liittynyt: Ma 07.06.2010 12:01

Re: Nuorisovastaisuus?

Viesti Kirjoittaja PyryK » Ti 06.07.2010 11:31

eikö olisi helpompaa olla levittämättä tietoa kavereille jotka näyttävät epä luotettavilta. :!:
olen itsekkin vasta 12v
PyryK

Avatar
Reform7
Viestit: 162
Liittynyt: Su 23.05.2010 18:15
Paikkakunta: Helsinki

Re: Nuorisovastaisuus?

Viesti Kirjoittaja Reform7 » Ti 06.07.2010 17:45

Itse en kerro kenellekkään epäluotettavalle mitään missä kätkö sijaitsee, hakekoon itse tai ei 8)
Mutta jotkut kätköt vai sattuvat tarttumaan jästien käteen vahingossa ja siitä se ilkivalta/toisten syyttely vasta alkaakin :oops:
"Ei se siel oo" --> "Oho oliki"

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä”