Lokkaaminen ennen FTF –löytäjän lokia

Yleistä keskustelua kätköilystä
aku506
Viestit: 1206
Liittynyt: Ma 10.11.2008 19:52

Lokkaaminen ennen FTF –löytäjän lokia

Viesti Kirjoittaja aku506 » Pe 06.08.2010 17:30

Otetaan kuvitteellinen tilanne:

Lähistölle on julkaistu »esimerkkikätkö», GC12345. Lähden heti kännyhälyn innoittamana etsimään sitä, mutta kätköllä on käynyt jo nimimerkki »kätköilijä». Saan siis STF:n. Kun pääsen kotiiin »kätköilijä» ei ole vielä lokannut löytöään nettiin. Saanko kuitenkin pistää oman lokini jo silloin, selvillä STF –maininnoilla tieysti? vai pitääkö minun odottaa »kätköilijän» lokkausta.
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

ALe76
Viestit: 42
Liittynyt: Ma 07.07.2008 7:21

Re: Lokkaaminen ennen FTF –löytänjän lokia

Viesti Kirjoittaja ALe76 » Pe 06.08.2010 18:05

Kyllä, minun mielestä. Sehän ratkaisee mikä on logissa. Itselleni ei ole tärkeää että saisin logata "neitseelliseen" nettilogiin... Itsellä aikoinaan kesti ftf loggaaminen nettiin viikon verran kun ei löytynyt välinettä nettiin pääsyksi edellisten hajottua juuri löytymisen jälkeen. Tosin aloitin myös heti matkan korpeen... Tosin nykyään pyrin loggaamaan vaikka mobiiliversiolla.

Avatar
Mur_meli
Viestit: 176
Liittynyt: Pe 11.01.2008 19:09
Paikkakunta: Vantaa, Louhela

Re: Lokkaaminen ennen FTF –löytänjän lokia

Viesti Kirjoittaja Mur_meli » Pe 06.08.2010 18:20

Mun mielestä on syytä odottaa tovi, mutta ainakin itse haluan saada kätköt logattua järjestyksessä, joten jos FTF kätköilijä ei ole logannut iltaan / aamuun (kohtuullinen aika?) mennessä, niin kirjoitan loggaukseni ja sen, että se on STF (tms).
Mutta ei sillä mulle niin suurta merkitystä ole, kuka sen ekana loggaa. 8)
Mur_meli
***************
^-^
=o=

Avatar
jule100
Viestit: 353
Liittynyt: Ma 04.01.2010 17:49
Paikkakunta: Kaarina

Re: Lokkaaminen ennen FTF –löytänjän lokia

Viesti Kirjoittaja jule100 » Pe 06.08.2010 19:00

Jokainen lokkaa siinä järjestyksessä kuin kerkeää. Nettiin kuin myös kätkössä olevaan lokiin.
Kätkössä oleva loki on kuitenkin se oikea lista , jossa se oikea käyntijärjestys löytyy.
Jos 1. ja 2. nettilokkaukset pitäisi olla "oikeassa" järjestyksessä , niin sitten pitäisi olla myös ne kaikki muutkin.
Kyllä se riittää , että selkeästi ilmoittaa oliko löytö ftf , stf vai ttf , jos niitä pitää niin tärkeinä.
Vai mitähän siittä tuumittaisiin , jos ensin kirjaisikin nettiin ja vasta sitten kätkön lokiin kun ehtii... :wink:

Avatar
Kompassi2009
Viestit: 49
Liittynyt: To 04.06.2009 23:13

Re: Lokkaaminen ennen FTF –löytänjän lokia

Viesti Kirjoittaja Kompassi2009 » Pe 06.08.2010 19:17

aku506 kirjoitti:Otetaan kuvitteellinen tilanne:

Lähistölle on julkaistu »esimerkkikätkö», GC12345. Lähden heti kännyhälyn innoittamana etsimään sitä, mutta kätköllä on käynyt jo nimimerkki »kätköilijä». Saan siis STF:n. Kun pääsen kotiiin »kätköilijä» ei ole vielä lokannut löytöään nettiin. Saanko kuitenkin pistää oman lokini jo silloin, selvillä STF –maininnoilla tieysti? vai pitääkö minun odottaa »kätköilijän» lokkausta.
Olen samaa mieltä kuin muutkin; saa vaikka heti!
Kompassin Geokauppa - www.geokauppa.fi

Avatar
Jekkusetä
Viestit: 37
Liittynyt: Ke 15.07.2009 21:20
Paikkakunta: Oulu

Re: Lokkaaminen ennen FTF –löytänjän lokia

Viesti Kirjoittaja Jekkusetä » Pe 06.08.2010 23:03

Saa ja on suositeltavaa koska se auttaa muita kätköilijöitä mahdollisen viivästetyt FTF-loggauksen osalta.

Avatar
SirAvidius
Viestit: 122
Liittynyt: Su 11.07.2010 19:20
Paikkakunta: Helsinki

Re: Lokkaaminen ennen FTF –löytänjän lokia

Viesti Kirjoittaja SirAvidius » Ti 10.08.2010 21:01

Juu, loggaaminen on ihan sallittua, se oikea logihan siinä ratkaisee.

Merkitse kumminkin STF:ksi nettiin, kyllä se FTF:n merkintä tulee :wink:

Saahan sen merkitä vaikka suoraan maastosta käsin jos vain kone mukana ja nettiyhteys.

- SirAvidius
Kaksitoista-vuotias jatkaa geoseikkailuaan!!!

Avatar
el2
Viestit: 334
Liittynyt: To 28.06.2007 17:32
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Lokkaaminen ennen FTF –löytänjän lokia

Viesti Kirjoittaja el2 » Ti 10.08.2010 21:25

Mur_meli kirjoitti:Mun mielestä on syytä odottaa tovi, mutta ainakin itse haluan saada kätköt logattua järjestyksessä, joten jos FTF kätköilijä ei ole logannut iltaan / aamuun (kohtuullinen aika?) mennessä, niin kirjoitan loggaukseni ja sen, että se on STF (tms).
Mutta ei sillä mulle niin suurta merkitystä ole, kuka sen ekana loggaa. 8)
Murmelin kanssa samoilla linjoilla. Kohtuullinen aika pitäisi malttaa odottaa FTF-logia, mikä sitten on kohtuullinen aika onkin eri kysymys. Mielestäni kuitenkin pidempi kuin kaksi tuntia. Kaikilla ei ole mahdollisuutta logata purkkia metsässä ja kotiinkin saattaa olla matkaa jonkin verran ettei loggausta pääse tekemään.
haittaaks se

Avatar
Reform7
Viestit: 162
Liittynyt: Su 23.05.2010 18:15
Paikkakunta: Helsinki

Re: Lokkaaminen ennen FTF –löytänjän lokia

Viesti Kirjoittaja Reform7 » Ti 10.08.2010 21:36

SirAvidius kirjoitti:Juu, loggaaminen on ihan sallittua, se oikea logihan siinä ratkaisee.

Merkitse kumminkin STF:ksi nettiin, kyllä se FTF:n merkintä tulee :wink:

Saahan sen merkitä vaikka suoraan maastosta käsin jos vain kone mukana ja nettiyhteys.

- SirAvidius
Kyllä itse mielummin kantelen puhelinta metsässä ja loggaan sillä... :D
"Ei se siel oo" --> "Oho oliki"

Geovius
Viestit: 738
Liittynyt: Ke 28.03.2007 13:58
Paikkakunta: Tampere

Re: Lokkaaminen ennen FTF –löytänjän lokia

Viesti Kirjoittaja Geovius » Ti 10.08.2010 22:03

Loggaus tehdään oman aikataulun mukaan eli siinä ei tarvitse todellakaan odotella ketään tai mitään.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä”