gc.com uudistus

Yleistä keskustelua kätköilystä
Luttu
Viestit: 52
Liittynyt: Pe 14.08.2009 20:51

Re: gc.com uudistus

Viesti Kirjoittaja Luttu » Pe 19.08.2011 8:44

gnutcha kirjoitti:Päivämäärät ovat kuulemma tulossa takaisin.
Mistä tuon luit? Itse ehdin pistää jo tämänaamuiseen löytölogiini päivämäärän myös tekstikenttään, ja aion tehdä niin jatkossakin jos päivämäärät ei palaa logeihin.

Avatar
Tervas
Viestit: 930
Liittynyt: Ma 08.01.2007 14:31

Re: gc.com uudistus

Viesti Kirjoittaja Tervas » Pe 19.08.2011 8:50

Miten nuo foorumin avatarkuvat saa pois lokilistalta? Täähän on ihan pyllystä tällainen uudistus :evil: :evil: :evil:
Vote
Viimeksi muokannut Tervas, Pe 19.08.2011 9:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Jokaisen oikein rakennetun pojan tekee joskus vastustamattomasti mieli etsiä kätkettyä aarretta."
Mark Twain: Tom Sawyerin seikkailut

Avatar
Mukkelus
Viestit: 377
Liittynyt: Su 22.06.2008 15:37

Re: gc.com uudistus

Viesti Kirjoittaja Mukkelus » Pe 19.08.2011 8:57

gnutcha kirjoitti:Ihan älytön idea, jos jollain sammakonpussailuilla saa kätkömäärät nousemaan, eli jos nuo haasteet nyt tilastoidaan yhtälailla löydöiksi. Alkaa hajota koko idea siitä, mitä geokätköily on. Toivottavasti tekevät tuolle pian jotain...
Olen samaa mieltä idean älyttömyydestä .

Olisivat vaikka pistäneet waymarkit tuon tilalle ja laskeneet ne löytöihin, niin sekin olisi ollut mielestäni parempi idea. Vahinko etten osaa kirjoittaa tulikivenkatkusta ehdotusta tuosta englanniksi.

Bombur1
Viestit: 157
Liittynyt: Pe 23.01.2009 18:01

Re: gc.com uudistus

Viesti Kirjoittaja Bombur1 » Pe 19.08.2011 9:03

Luttu kirjoitti:
gnutcha kirjoitti:Päivämäärät ovat kuulemma tulossa takaisin.
Mistä tuon luit? Itse ehdin pistää jo tämänaamuiseen löytölogiini päivämäärän myös tekstikenttään, ja aion tehdä niin jatkossakin jos päivämäärät ei palaa logeihin.
Itse olen pyrkinyt kirjaamaan loggauksiini myös kellonajat ihan siksi että jälkeenpäin on hauska seurailla että koskahan määrätyillä kätköillä on käynyt. Nyt pitänee sitten lisätä myös päiväys.

Nyt olisi mahdollisuus vaikuttaa : http://feedback.geocaching.com/forums/7 ... ack-please

Avatar
arisoft
Viestit: 1225
Liittynyt: La 31.07.2010 19:49
Paikkakunta: Vantaa

Re: gc.com uudistus

Viesti Kirjoittaja arisoft » Pe 19.08.2011 9:28

Luin tarkkaan haasteiden ehdot ja tein niiden mukaisen haasteen. En tuollaista ehtoa siellä nähnyt. Tein haasteen, joka vaatii vaivan näkemistä ja kannustaa siihen oikeaan harrastukseen mukaan ja vielä vaatii kätkötarkastajan hyväksynnän ollakseen hyväksytty. Nähtävästi tuo kuitenkin on näiden jälkeenpäin kehiteltyjen lisäsääntöjen vastainen, koska paikan saa itse valita, eikä näihin uusiin haasteisiin tosissaan tarttuneet kätköilijätkään ole siitä peukuista päätelleen pitäneet - nähtävästi liian vaikeana ovat pitäneet sitä. Ei ole kuitenkaan vielä arkistoitu. Ehkä se menee arkistoon jos tarpeeksi moni Turkulainen sitä käy äänestämässä :(

tittat
Viestit: 75
Liittynyt: La 23.10.2010 8:50

Re: gc.com uudistus

Viesti Kirjoittaja tittat » Pe 19.08.2011 9:30

Tervas kirjoitti:Miten nuo foorumin avatarkuvat saa pois lokilistalta?
Firefoxista saa ainakin adblock+ -lisäosalla (http://adblockplus.org/en/) seuraavilla filttereillä
http://www.geocaching.com/images/default_avatar.jpg
http://img.geocaching.com/user/avatar/*

Avatar
stebu
Viestit: 612
Liittynyt: Pe 02.11.2007 0:25
Paikkakunta: Vantaa

Re: gc.com uudistus

Viesti Kirjoittaja stebu » Pe 19.08.2011 9:57

Bombur1 kirjoitti:
Luttu kirjoitti:
gnutcha kirjoitti:Päivämäärät ovat kuulemma tulossa takaisin.
Mistä tuon luit? Itse ehdin pistää jo tämänaamuiseen löytölogiini päivämäärän myös tekstikenttään, ja aion tehdä niin jatkossakin jos päivämäärät ei palaa logeihin.
Itse olen pyrkinyt kirjaamaan loggauksiini myös kellonajat ihan siksi että jälkeenpäin on hauska seurailla että koskahan määrätyillä kätköillä on käynyt. Nyt pitänee sitten lisätä myös päiväys.

Nyt olisi mahdollisuus vaikuttaa : http://feedback.geocaching.com/forums/7 ... ack-please
Opionate (release notes moderaattori) lupasi että päivämäärät palaavat.

Jos olet premium, saat your findsit PQ:na, ja niihin ei käsittääkseni moisia "about a year ago" päivämääräformaatteja ole hyväksytty.
Vaikka toisaalta login päivämäärän määrittely on Groundspeakin omistama:
<groundspeak:date>2011-08-08T19:00:00Z</groundspeak:date>
-stebu

Avatar
Tervas
Viestit: 930
Liittynyt: Ma 08.01.2007 14:31

Re: gc.com uudistus

Viesti Kirjoittaja Tervas » Pe 19.08.2011 10:06

tittat kirjoitti:
Tervas kirjoitti:Miten nuo foorumin avatarkuvat saa pois lokilistalta?
Firefoxista saa ainakin adblock+ -lisäosalla (http://adblockplus.org/en/) seuraavilla filttereillä
http://www.geocaching.com/images/default_avatar.jpg
http://img.geocaching.com/user/avatar/*
Kiitos :) kokeilen tuota kun ennätän.
"Jokaisen oikein rakennetun pojan tekee joskus vastustamattomasti mieli etsiä kätkettyä aarretta."
Mark Twain: Tom Sawyerin seikkailut

VHI
Viestit: 461
Liittynyt: Ke 15.08.2007 14:28
Paikkakunta: Savonlinna

Re: gc.com uudistus

Viesti Kirjoittaja VHI » Pe 19.08.2011 11:00

Olen tähän asti pitänyt Opencaching.comia lähinnä vitsinä, mutta Geocaching.comin jatkaessa päättömiä uudistuksiaan tässä saattaa vielä joutua korjaamaan mielipidettään.
There's always a cache somewhere

vihtis83
Viestit: 641
Liittynyt: Pe 08.08.2008 16:06
Paikkakunta: Lahti

Re: gc.com uudistus

Viesti Kirjoittaja vihtis83 » Pe 19.08.2011 11:16

VHI kirjoitti:Olen tähän asti pitänyt Opencaching.comia lähinnä vitsinä, mutta Geocaching.comin jatkaessa päättömiä uudistuksiaan tässä saattaa vielä joutua korjaamaan mielipidettään.
Kummasti tuli minullekin eilen mieleen tämä opencaching.com, mistäköhän syystä :roll:

Avatar
gnutcha
Viestit: 274
Liittynyt: Ke 18.11.2009 22:19
Paikkakunta: Turku

Re: gc.com uudistus

Viesti Kirjoittaja gnutcha » Pe 19.08.2011 11:20

Minä alan jo vähän tykätä noista haasteista. Siis kunhan ne pidetään visusti erossa geokätköilyistä.

Jos/kun ne nyt eivät tilastoidu kätkömääriin, niin eihän tuossa ole kyseessä kuin hauskasta livepelistä, joka laittaa ihmiset taas liikkumaan lisää ja rikkomaan arkipäivän kaavoja. Aika jees. Kunhan vaan ei käy niin kuin irc-gallerian ja irkin kanssa, että porukka pian "harrastaa geokätköilyä" ja on kuitenkin hakenut vaan noita sammakonpussailuja. Mut saman sivun alla olevana omana pelinään ihan veikeä.

Avatar
Geopulut
Viestit: 173
Liittynyt: Ma 07.06.2010 13:37
Paikkakunta: Tampere

Re: gc.com uudistus

Viesti Kirjoittaja Geopulut » Pe 19.08.2011 11:28

Parasta olisi kun olisi täppä "älä näytä minulle tätä challenge-puolta", joka poistaisi sen näkyvistä. Laitoin tästä ehdotuksenkin, mutta ammuttiin alas. Buhuu. :mrgreen:

http://feedback.geocaching.com/forums/7 ... challenges
... etsikää, niin te löydätte ...

... seek, and ye shall find ...

Avatar
piavee
Viestit: 34
Liittynyt: Ti 22.06.2010 20:04
Paikkakunta: Hämeenkyrö - Ikaalinen

Re: gc.com uudistus

Viesti Kirjoittaja piavee » Pe 19.08.2011 11:44

gnutcha kirjoitti:Minä alan jo vähän tykätä noista haasteista. Siis kunhan ne pidetään visusti erossa geokätköilyistä.

Jos/kun ne nyt eivät tilastoidu kätkömääriin, niin eihän tuossa ole kyseessä kuin hauskasta livepelistä, joka laittaa ihmiset taas liikkumaan lisää ja rikkomaan arkipäivän kaavoja. Aika jees. Kunhan vaan ei käy niin kuin irc-gallerian ja irkin kanssa, että porukka pian "harrastaa geokätköilyä" ja on kuitenkin hakenut vaan noita sammakonpussailuja. Mut saman sivun alla olevana omana pelinään ihan veikeä.
Ihan samaa mieltä tästä! Omana asianaan tuolta voisi löytää ihan hauskojakin haasteita, mutta se että näillä kartutetaan kätkölöytöjen määrää, ei minusta ole asiallista! Challenge-löydöt ominaan ja purkit ominaan!

Avatar
LQ
Viestit: 470
Liittynyt: To 11.01.2007 12:33

Re: gc.com uudistus

Viesti Kirjoittaja LQ » Pe 19.08.2011 11:45

vihtis83 kirjoitti:
VHI kirjoitti:Olen tähän asti pitänyt Opencaching.comia lähinnä vitsinä, mutta Geocaching.comin jatkaessa päättömiä uudistuksiaan tässä saattaa vielä joutua korjaamaan mielipidettään.
Kummasti tuli minullekin eilen mieleen tämä opencaching.com, mistäköhän syystä :roll:
Mulle taas tuli jotenkin mieleen "olisiko tänään hyvä päivä jemmata Terrakätkö?"
Piilotettu: 12 Löydetty: noin 2000 +/- 1000, en minä tarkkaan tiedä...

SuppiLo
Viestit: 53
Liittynyt: Ma 09.08.2010 10:36

Re: gc.com uudistus

Viesti Kirjoittaja SuppiLo » Pe 19.08.2011 12:04

gnutcha kirjoitti:Minä alan jo vähän tykätä noista haasteista. Siis kunhan ne pidetään visusti erossa geokätköilyistä.

Jos/kun ne nyt eivät tilastoidu kätkömääriin, niin eihän tuossa ole kyseessä kuin hauskasta livepelistä, joka laittaa ihmiset taas liikkumaan lisää ja rikkomaan arkipäivän kaavoja. Aika jees. Kunhan vaan ei käy niin kuin irc-gallerian ja irkin kanssa, että porukka pian "harrastaa geokätköilyä" ja on kuitenkin hakenut vaan noita sammakonpussailuja. Mut saman sivun alla olevana omana pelinään ihan veikeä.
Mutta kun näin ei ole:
Do Challenges increase my Geocaching.com find count?
Yes. Challenge completions and geocache finds are combined in your total stats count. However, you can hover over anyone's count to see how many caches and challenges the user has found and completed.

Loggauksissa löydöt kätköjen ja haasteiden välillä näkee kun pistää hiiren löytömäärän päälle, tai viimeistään kätköilijän profiilista.
Kätköt ja haasteet pitäisi pitää erillään toisistaan (IMO).

Toinen asia mikä pisti silmiin tuolta Challenges FAQ:sta oli:
How do I prove that I completed a Challenge?
Challenges run on the honor system. Say you completed it? We believe you. After all, you're only cheating yourself!

Eli ei muuta kuin rohkeasti pistämään challengeja löydetyksi ja löytömäärää kasvattamaan :wink:

Avatar
gnutcha
Viestit: 274
Liittynyt: Ke 18.11.2009 22:19
Paikkakunta: Turku

Re: gc.com uudistus

Viesti Kirjoittaja gnutcha » Pe 19.08.2011 12:09

No mutta luottamukseenhan se normaali kätköilykin perustuu. Kuka meistä tietää moniko tiimi Suomessakin kätköilee niin, että kirjaavat toisten nimimerkkejä reissuillaan? Kaverin nimet perään? Kirjaavat väärälle päivälle haasteputken takia? jnejne. Pitää vaan luottaa tai vaihtoehtoisesti vaan ignoorata homma ja keskittyä omaan harrastukseen muita kyttäämättä.

hippihiiri
Viestit: 69
Liittynyt: Pe 05.01.2007 12:33
Paikkakunta: Helsinki

Re: gc.com uudistus

Viesti Kirjoittaja hippihiiri » Pe 19.08.2011 12:23

Hmm... just nyt tuntuu siltä, että saa challenget jäädä osaltani hakematta. Vannomatta paras, mutta eipähän ainakaan kasvata löytömäärää, jos ei hae :).

Avatar
Fisherman77
Viestit: 187
Liittynyt: Ma 25.12.2006 12:53
Paikkakunta: Tampere

Re: gc.com uudistus

Viesti Kirjoittaja Fisherman77 » Pe 19.08.2011 12:46

Vieläkö oppisi miten hakea noita haasteita... Helsinki paikaksi tulee esiin 3 haastetta, Suomi tai Finland = ei yhtään

juhanili
Viestit: 173
Liittynyt: To 02.07.2009 8:56

Re: gc.com uudistus

Viesti Kirjoittaja juhanili » Pe 19.08.2011 12:47

Geopulut kirjoitti:Parasta olisi kun olisi täppä "älä näytä minulle tätä challenge-puolta", joka poistaisi sen näkyvistä. Laitoin tästä ehdotuksenkin, mutta ammuttiin alas. Buhuu. :mrgreen:

http://feedback.geocaching.com/forums/7 ... challenges
Siitä oli jo toinen aloite (edelleen voimassa) jolla aikalailla ääniäkin:

http://feedback.geocaching.com/forums/7 ... ?ref=title

Avatar
arisoft
Viestit: 1225
Liittynyt: La 31.07.2010 19:49
Paikkakunta: Vantaa

Re: gc.com uudistus

Viesti Kirjoittaja arisoft » Pe 19.08.2011 12:50

Ilman tätä pölinää "sosiaalisessa mediassa" tästä aiheesta, en olisi edes tiennyt koko haasteista. Niin hyvin ne oli piilotettu ja niin hankalaksi niiden käyttö oli tehty.

Käyttämättähän nuo jäävät varmaan lähes kaikilla ellei joku sitten innostu mainostamaan jotakuta haastettaan tai sitten tapahdu se, mitä on uhkailtu, että joku haaste saatettaisiin nostaa kätkökartallekin.

Vantaalle ei näytä olevan tulossa enää uusia purkkeja :shock: sen verran huonoa palautetta haaste on saanut: http://coord.info/CX435 :lol:

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä”