Laittomatkätköt ja tarkastajat

Yleistä keskustelua kätköilystä
Avatar
jule100
Viestit: 353
Liittynyt: Ma 04.01.2010 17:49
Paikkakunta: Kaarina

Re: Laittomatkätköt ja tarkastajat

Viesti Kirjoittaja jule100 » Ma 13.02.2012 10:56

FGR3 kirjoitti:
jule100 kirjoitti:Sanottakoon että en todellakaan ole ainoa kätköilijä joka ihmettelee näitä samoja asioita. Miksi toiselle jonkun tyyppinen kätkö hyväksytään ja itselle ei.
Mielestäni on urbaani legenda, että tarkastajat kohtelevat kätköjen piilottajia eri tavoilla. Noudatamme kaikki GC:n ohjenuoria ja jos eteen tulee erikoisempi tapaus, joka vaatii linjanvetoa, keskustelemme siitä omassa foorumissamme.
Niin onko tämä urbaania legendaa jos Stockholm cleaning 2012 eventin yksi keskustelun aihe on?
-Eri tarkastajien eri säännöistä.
Eikö tämä kerro jo jotain, vai kuvittelenko vaan... :roll:

Avatar
arisoft
Viestit: 1225
Liittynyt: La 31.07.2010 19:49
Paikkakunta: Vantaa

Re: Laittomatkätköt ja tarkastajat

Viesti Kirjoittaja arisoft » Ma 13.02.2012 11:38

jule100 kirjoitti:-Eri tarkastajien eri säännöistä.
Eikö tämä kerro jo jotain, vai kuvittelenko vaan... :roll:
No miten keskustelussa käy - tuleeko eroja löytymään? Vai sotketaanko tässä nyt kaksi ihan eri asiaa toisiinsa: säännöt ja niiden tulkinta? Olet yrittänut etsiä omia sääntöjä hakemalla esimerkkejä ja analogioita muista toteutuksista lukematta varsinaisia sääntöjä. Sitten vertailet näiden itse keksittyjen sääntöjen soveltamista eri kätköissä. Lopputuloksena saat aikaan kätkön, joka selvästi rikkoo sellaista sääntöä, josta et vain ollut tietoinen.

Kun itse tein ensimmäistä kätköä, minulla oli mielessä toteutus, jota en ollut nähnyt. Luin kuitenkin oppaat ja huomasin, että se on kielletty. Tutkin hyvin tarkkaan kaikki porsaanreiät enkä löytänyt yhtään sopivaa. Sitten muutin suunnitelmaa ja kätköstä tuli paljon parempi, kun se oli sääntöjen mukainen. Suosittelen tätä toimintamallia kaikille muillekin, jotka viitsivät kätköjä tehdä. Yleensä lopputulos on parempi kun se menee "by the book".

Avatar
Giliad
Viestit: 224
Liittynyt: Pe 29.08.2008 8:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Laittomatkätköt ja tarkastajat

Viesti Kirjoittaja Giliad » Ma 13.02.2012 12:11

Eniten nyt ihmettelen tässä keskustelussa, että kenen etu muka on yrittää löytää kiveen hakattuja sääntöjä joista ei missään tilanteessa saisi poiketa?

Guideline tarkoittaa ohjenuoraa ja sellainen termi on valittu hyvästä syystä. Uskoisin, että jokainen joka on löytänyt erikoisempia ja mielikuvitusrikkaita kätköjä on kanssani samaa mieltä siitä, että nekin ovat omalta osaltaan tämän harrastuksen suola. Gc.com on päätynyt tietynlaiseen määritelmään sallitusta kätköstä. Valtaosa näistä määritelmistä on hyvinkin järkeenkäyviä. Osa tuntuu ainakin minusta suomalaisena vähän oudoilta, mutta kun ne pistää globaaliin kontekstiin, alkaa niistäkin monista löytyä järkeä. Samaan aikaan iso osa ohjenuorista on kirjoitettu jonkinasteiseen konditionaaliin. Tässä maastossa sitten tarkastajat tasapainoilevat. Samaan aikaan pitää pystyä rohkaisemaan innovatiivisuutta, mutta huolehtimaan siitä että ohjenuoria noudatetaan. En minä ainakaan keksi muuta tapaa tehdä tätä kuin harkita rajatapaukset tapauskohtaisesti. Muistan itse käyneeni ensikätköni kohdalla rakentavaa keskustelua tarkastajien kanssa sanan "container" määrittelystä. Keskustelemalla silloinkin löytyi tapa, joka mahdollisti ideani samalla noudattaen kuitenkin gc.com:n ohjenuoria.

Ja oikeastaan ihan samaa asiaa on sitten tämä "eri kätköjen kohteleminen eri tavoilla". Esimerkiksi haastekätköt ovat oiva osoitus siitä, että ei ole mitenkään mahdollista ennustaa mihin suuntaan asiat lähtevät kehittymään ennen kuin uusi ilmiö on ehtinyt vähän vallata alaa. Jotkut uudet ideat vaikuttavat aluksi hyvältä, mutta lähtevätkin yllättäen lapasesta. Jotkut vaikuttavat aluksi huonolta, mutta jalostuvat toimiviksi. Mun mielestä on vain ja ainoastaan positiivista, että tarkastajilla on mahdollisuus ja tahtotila muuttaa kokemusten (ja esim. haastekätköjen kohdalla naapurimaiden kokemusten) pohjalta linjauksia sekä sallivampaan että kireämpään suuntaan.

Kinatkaa ja kiukutelkaa yksittäisistä ristiriitatapauksista ihan mielin määrin. Sekin osoittautuu usein lopulta ihan hyödylliseksi. Mutta lakatkaa nyt hyvät ihmiset vaatimasta kymmentä käskyä, joita ei sitten muuteta ennen maailmanlopun ratsastajien saapumista. Kiitokset FGR3:lle sekä Harjukselle siitä, ettette tuohon leikkiin lähde mukaan.

Sirqa
Viestit: 8
Liittynyt: Ma 13.02.2012 10:00

Re: Laittomatkätköt ja tarkastajat

Viesti Kirjoittaja Sirqa » Ma 13.02.2012 12:26

Omatuntoni pakottaa tunnustamaan osallisuuteni laittoman kätkön (”sarjassa” laittomatkätköt) Bus Stop -tarinassa. Olen saanut henkilökohtaisen sähköpostin laittomasta toiminnasta:

”Terve

Löysit eilen rexgirl1:n kätkön Bus Stop. Tosin et pääse loggaamaan verkkoon, koska arkistoin "kätkön". Se on GC:n sääntöjen vastainen, koska ei ole kätkörasiaa eikä lokikirjaa.

Etkö yhtään kokeneena kätköilijänä harkinnut ennen kuin töhrit pysäkkikatosta? Oliko löytö niin tärkeä, että piti turmella julkista omaisuutta? Järjen käyttö on geokätköilyssä sallittua, jopa suotavaa...”

Julkisesti tunnustan, minä täysi-ikäinen (jopa yli-ikäinen) kätköilijä, lauantai-illan pimeydessä tuhonneeni julkista omaisuutta kolmen täysi-ikäisen todistajan läsnä ollessa. Eikä rikokseni vakavuutta mitenkään lievennä ne tosiseikat, että rikoksen suoritti alaikäinen perheenjäsen, jolle vieläpä ojensin rikoksentekovälineen. Eikä se seikka, että saman rikoksen oli hetkeä aikaisemmin suorittanut vielä kokeneempi ja miespuolista sukupuolta edustava kätköilijä. Rikoksellani oli todistajina kaksi viisasta, lainkuuliaista kätköilijää, jotka viisaudessaan jättivät rikoksen omalta osaltaan tekemättä (ovat jättäneet usein loggaamatta ihan oikeaankin paperiseen lokikirjaan :roll: ???). Olen vielä yrittänyt peitellä rikollista tekoa jättämällä tekemättä kirjauksen kansainvälisille kätköilysivuille kaiken kätköilykansan nähtäväksi.

Tunnustan myös monesti ennen käyneeni ilmeisen laittomalla kätköllä, joka on ollut kiinnitettynä sähkökaappiin, sähkötolppaan, liikennemerkkiin, julkiseen rakennukseen tai siltaan, yksityiseen rakennukseen tai rakennelmaan, suojeltuun puuhun tai ties mihin muuhun laittomaan paikkaan. Tarkemmin asiaa tutkien en enää tiedä olenko jopa tehnyt rikoksen 643 kertaa.

Tuomittakoon minut ikuiseen kätköilykieltoon :evil: kaikkien kokeneempien, lakia noudattavien, rehellisten kätköilijöiden taholta, jotka eivät koskaan lausu pahaa toisista kätköilijöistä eivätkä kirjoita virallisissa lokikirjauksissa tai missään muuallakaan toisia kätköilijöitä tai kätköjä herjaavia kirjoituksia.

Toivon, että kirjoitukseni ei provosoi, eikä aiheuta pahennusta, ei ole loukkaava, syyttävä, eikä vihamielinen, epämoraalinen, ei myöskään lainvastainen eikä millään muullakaan tavalla ole keskustelufoorumin erityisten käyttöehtojen vastainen.

Palatkoon epäkelpo kätköilijä (=allekirjoittanut(=enteriä painanut)) pitsinnypläyksen, posliininmaalauksen ja Martta-kerhojen pariin. Sanalla ”Martta-kerho” ei ole tarkoitus mainostaa kilpailevaa harrastusta.
Miksi emme voi harrastaa alun perin ihan mukavaa kätköilyharrastusta, sortumatta sellaisen kiusaamisen tasolle, jota tänä päivänä tapaa päiväkodeissa, työpaikoilla, kuulemma jopa vanhainkodeissa. Wikipedian mukaan harrastus määritellään: ”Harrastus on säännöllisesti harjoitettua vapaa-ajan toimintaa, jonka tarkoituksena on rentouttaa ja tuottaa mielihyvää. Harrastamisen motiivina on nautinto ja kiinnostus aiheeseen, ei rahallinen palkkio. Tyypillisiä harrastuksia ovat esimerkiksi keräily, nikkarointi, askartelu, urheilu, musiikki ja lukeminen. Harrastaminen voi johtaa jonkin hyödyllisen tiedon, taidon tai kokemuksen hankkimiseen ja karttumiseen. Päämääränä on kuitenkin itsensä toteuttaminen.”
Mukavaa, mielenkiintoista ja laillista kätköily kevättä kaikille kätköilijöille tasapuolisesti! :D

kuusenpallo2
Viestit: 62
Liittynyt: La 07.01.2012 13:28

Re: Laittomatkätköt ja tarkastajat

Viesti Kirjoittaja kuusenpallo2 » Ma 13.02.2012 13:08

Sirqa,

en tiedä loukkaannuitko minun kommentistani tuossa aiemmin jossa tuumasin (sädekehä kimallellen) että itse en töhrisi julkista omaisuutta edes saadakseni nimen "lokiin", ja ettei kukaan kai voi tosissaan luulla että on ok harrastuksen nimissä sellaista tehdä. Pyydän anteeksi jos pahoitin mielesi arvostellessani seinäänloganneiden tekoa, mutta eikös se nyt oikeastikin ollut hieman harkitsematonta... :?

En missään nimessä tarkoittanut loukata henkilökohtaisesti, pohdin enemmänkin yleisellä tasolla että kuinka suurella vimmalla harrastajat tahtovat "loggauksensa" saada, välittämättä mahdollisista seurauksista, harvemmin varmaan tulee näitä töhrimistapauksia kuitenkaan vastaan joten osittain tarpeetonta porua ja torua, herättelipä ajatuksia kuitenkin.

Vastuu on mielestäni sekä kätköttäjällä ETTÄ kätköilijällä vandalismitapauksissa, suurempi vastuu on nähdäkseni kuitenkin sillä joka hyppää kaivoon jos joku niin käskee tehdä, ellei kyseessä ole lain silmissä syyntakeeton ihminen. Toki täytyy suomia myös tekoonyllyttäjän motiivit/harkintakyky..

Asiaan mitenkään littymättä mutta sitä liippaamalla tulee mieleen myöskin kiviaitojen/muistomerkkien purkamiset kappaleiksi purkkia etsiessä, olen kerennyt itse törmätä rumiksirevittyihin paaseihin, joissa kiviä on revitty liimauksistaan eikä ole edes millään tavalla koitettu laittaa niitä takaisin paikalleen, no, saipa ainakin nimen vihkoon :cry: .

Olen varmana itsekin logannut "laittomia"kätköjä, jotka siis sijaitsevat jossakin sähkökopin (hengenvaara/livs fara) alla, mutta itse sähkökopin seinään en ole nimeäni laittanut enkä laittaisi vaikka sellaista joku odottaisi minun tekevän loggauksen eteen. Samoin olen jättänyt muistomerkkejä purkamatta jos yleissilmäyksellä ei purkkia näy.

Laittomuus tarkoittanee täsä kuitenkin kahta eri asiaa, siis jos puhutaan Suomen lain tai GC.comin säännöistä/laeista. Jotkut lait ovat tietysti samoja, mutta joitain asioita/tekoja kieltää harrastussäännöt vaikka ne olisi Suomen laissa täysin sallittuja tekoja, toisinpäin ei voi olla, että geokätköilyssä olisi sallittua tehdä jotakin minkä Suomen laki kieltää.


No, olen anteeksipyyntöni esittänyt mikäli loukkasin jotakuta näkemyksilläni, mutta pysyn sanojeni takana. PEACE!

Sirqa
Viestit: 8
Liittynyt: Ma 13.02.2012 10:00

Re: Laittomatkätköt ja tarkastajat

Viesti Kirjoittaja Sirqa » Ma 13.02.2012 13:36

Hyvä kuusenpallo2, en todellakaan loukkaantunut Sinun kommenteistasi :) . Aikani seurattua keskusteluja täällä palstalla ja kirjoituksia loggauksissa, päätin laittaa kirjoitelmani, koska ihan oikeasti täällä joskus tuntuu olevan hieman asiatonta keskustelua. Ja myös siksi, että kätköntarkastaja on henkilökohtaisesti huomauttanut minua julkisen omaisuuden turmelemisesta.

Avatar
jule100
Viestit: 353
Liittynyt: Ma 04.01.2010 17:49
Paikkakunta: Kaarina

Re: Laittomatkätköt ja tarkastajat

Viesti Kirjoittaja jule100 » Ma 13.02.2012 13:57

Tässä ketjussa korostuu se mielenkiintoinen piirre, että toisen tekemänä kätkö voi olla laiton tai upea poikkeavuus.

Olen itse törmännyt pariin microkätköön joka on ollut porattuna käytössä olevaan sähkö/valaisin tolppaan.
Onko tuollaisen kokoisen reiän porailu tolppaan sallittua vai kielettyä?
Hieno toteutus vai vandalisointia?

Avatar
Tervas
Viestit: 930
Liittynyt: Ma 08.01.2007 14:31

Re: Laittomatkätköt ja tarkastajat

Viesti Kirjoittaja Tervas » Ma 13.02.2012 14:02

jule100 kirjoitti: Olen itse törmännyt pariin microkätköön joka on ollut porattuna käytössä olevaan sähkö/valaisin tolppaan.
Onko tuollaisen kokoisen reiän porailu tolppaan sallittua vai kielettyä?
Hieno toteutus vai vandalisointia?
Hieno toteutus, jos reikä oli tolpassa valmiina, kuten eräässä löytämässäni vastaavassa kätkössä.
Erittäin törkeää vandalismia, jos menet porailemaan sähkötolppaan uutta reikää.
"Jokaisen oikein rakennetun pojan tekee joskus vastustamattomasti mieli etsiä kätkettyä aarretta."
Mark Twain: Tom Sawyerin seikkailut

Avatar
Helovirta
Viestit: 289
Liittynyt: Ti 03.08.2010 13:46
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: Laittomatkätköt ja tarkastajat

Viesti Kirjoittaja Helovirta » Ma 13.02.2012 17:16

Vaikka tämä on vähän OT, niin kysyisin teiltä paremmin englantia ymmärtäviltä (ja etenkin vähemmän laiskoilta) että mitä ne guidelinesit sanovat "vaarallisista paikoista"? Meinasin pistää purkin erään kännymaston alle, mutta kun aikani lueskelin sitä "Varokaa mastosta putoavaa jäätä" kylttiä ja mietin mahdollisia, joskin äärettömän huonotuurisia skenaarioita luovuin ajatuksesta.

Kait se kyltti oli siellä ihan hyvästä syystä, mutta ei kait tarpeeksi hyvästä syystä, kun niitä' jemmoja olen monen monta tuollaisen maston alta hakenut eikä tarkastaja ole asiaan ilmeisesti puuttunut. Samaan aikaan on kuitenkin torpattu joitakin valopylväskätköjä (ei omiani, en omista tikkaita :lol: ) sillä perusteella, että autot ovat vaarassa... :shock: Ja tässähän oli esimerkinomaisesti vielä varsin "vaaraton" mutta toki yleinen piilotus. Vai onko se vaan niin että lyödään Deetä ja Teetä peliin, ja siirretään vastuu lukijalle ja hakijalle?

Ja siis loppukaneettina, että suomenkielisten guidelinesille olisi tosiaan käyttöä, melkein yhtä paljon kuin talonpoikaisjärjelle niin kätköjä piilottaessa kuin haettaessa.
"...I shall be telling this with a sigh. Somewhere ages and ages hence: Two roads diverged in a wood, and I — I took the one less traveled by, and that has made all the difference." (Robert Frost, The Road Not Taken 1920).

Geomurmelit
Viestit: 374
Liittynyt: Su 07.06.2009 11:27

Re: Laittomatkätköt ja tarkastajat

Viesti Kirjoittaja Geomurmelit » Ma 13.02.2012 17:56

Helovirta kirjoitti:Vai onko se vaan niin että lyödään Deetä ja Teetä peliin, ja siirretään vastuu lukijalle ja hakijalle?
Tästähän oli jotain keskustelunalkua jokin aika sitten, kun Saksassa kätköilijä kuoli tapaturmaisesti.

Avatar
Helovirta
Viestit: 289
Liittynyt: Ti 03.08.2010 13:46
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: Laittomatkätköt ja tarkastajat

Viesti Kirjoittaja Helovirta » Ma 13.02.2012 18:10

Geomurmelit kirjoitti:
Helovirta kirjoitti:Vai onko se vaan niin että lyödään Deetä ja Teetä peliin, ja siirretään vastuu lukijalle ja hakijalle?
Tästähän oli jotain keskustelunalkua jokin aika sitten, kun Saksassa kätköilijä kuoli tapaturmaisesti.
Juu näin muistelinkin, mutta halusin pitää aiheen kotimaisemissa.
"...I shall be telling this with a sigh. Somewhere ages and ages hence: Two roads diverged in a wood, and I — I took the one less traveled by, and that has made all the difference." (Robert Frost, The Road Not Taken 1920).

mikkeri
Viestit: 120
Liittynyt: Ke 07.03.2007 4:04
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Laittomatkätköt ja tarkastajat

Viesti Kirjoittaja mikkeri » Ma 13.02.2012 19:30

jule100 kirjoitti:Tässä ketjussa korostuu se mielenkiintoinen piirre, että toisen tekemänä kätkö voi olla laiton tai upea poikkeavuus.

Olen itse törmännyt pariin microkätköön joka on ollut porattuna käytössä olevaan sähkö/valaisin tolppaan.
Onko tuollaisen kokoisen reiän porailu tolppaan sallittua vai kielettyä?
Hieno toteutus vai vandalisointia?
mikä tää siun agenda oikeen on?
jos siul itel ei oo kivaa ni muilkaa ei saa olla?

Avatar
jule100
Viestit: 353
Liittynyt: Ma 04.01.2010 17:49
Paikkakunta: Kaarina

Re: Laittomatkätköt ja tarkastajat

Viesti Kirjoittaja jule100 » Ma 13.02.2012 20:46

mikkeri kirjoitti:jos siul itel ei oo kivaa ni muilkaa ei saa olla?
Kerro miksi sinun on pitää hakea se hauskuus ja kivuus juuri sääntöjä rikkomalla? Saako siittä jotain lisäkiksejä, että jos narahtaa, kerro, en tiedä?
En kannata sääntöjen rikkomista, mutta niihin ikävä kyllä törmää silloin tällöin.

mikkeri
Viestit: 120
Liittynyt: Ke 07.03.2007 4:04
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Laittomatkätköt ja tarkastajat

Viesti Kirjoittaja mikkeri » Ma 13.02.2012 21:08

Kaipa mie oon niin anarkistinen etten raportoi tarkastajille vaikka törmäisin rasiattomaan kätköön.
En nyt jaksa ruveta tän enempää jankkaamaan tästä. Pari ketjun ekaa kommentoijaa tiivisti miunki aatokset hyvin.

Samsai
Viestit: 19
Liittynyt: Ke 02.03.2011 19:33

Re: Laittomat kätköt ja tarkastajat

Viesti Kirjoittaja Samsai » Ma 13.02.2012 21:33

jule100 kirjoitti:
mikkeri kirjoitti:jos siul itel ei oo kivaa ni muilkaa ei saa olla?
Kerro miksi sinun on pitää hakea se hauskuus ja kivuus juuri sääntöjä rikkomalla? Saako siittä jotain lisäkiksejä, että jos narahtaa, kerro, en tiedä?
Minä kyllä tulkitsin mikkerin kommentin tarkoittavan :evil: sävyä, millä muille kätköilijöille kirjoitetaan. Sen voi myös tulkita kysymykseksi miksi pilata muilta kätköilijöiltä harrastuksen ilo laittamalla noin 39 kätköä arkistoon. Jos kaikki tekisivät samoin, ei kenelläkään olisi valitettavasti enää mitään etsittävää.
jule100 kirjoitti:En kannata sääntöjen rikkomista, mutta niihin ikävä kyllä törmää silloin tällöin.
Miksi siis olit itse taustatukena kätkökokeilussa, jossa oli tarkoitus töhriä bussipysäkki? Siis ihan ystävällisessä mielessä koetan ymmärtää tätä sanojen ja tekojen välistä ristiriitaista viestiä.

Avatar
jule100
Viestit: 353
Liittynyt: Ma 04.01.2010 17:49
Paikkakunta: Kaarina

Re: Laittomatkätköt ja tarkastajat

Viesti Kirjoittaja jule100 » Ti 14.02.2012 22:51

Koska tarkastajat ovat myös kätköilijöitä, niin eikö kentällä koskaan tule mitään laittomuuksia vastaan?

Ihan mielenkiinnosta kysyisin Quukkelin esille tuomasta kätköstä http://coord.info/GC38B1E.
Muutamissa lokkauksessa ihmetellään sitä, että kätkö on sotilasalueella. Suomessa ei käsittääkseni saa tehdä kätköä sotilasalueelle, varsinkaan kielletylle sellaiselle.
Mielenkiintoisemmaksi asian tekee se, että huomion kielletystä alueesta on tehnyt myös kätkön julkaissut tarkastaja. :lol:
Paikka oli hieman arveluttava, kun purkki oli kieltokyltin takana. Toivottavasti on kysytty lupa piilotukselle.
Jos lupa on olemassa Puolustusvoimilta, niin eikö se silloin ole tarkastajan tiedossa. Tai jos kätkö on laiton, niin eikö tarkastajan pitäisi reagoida tälläiseen?

Avatar
vvv
Viestit: 101
Liittynyt: La 26.04.2008 23:40

Re: Laittomatkätköt ja tarkastajat

Viesti Kirjoittaja vvv » Ke 15.02.2012 8:30

Me ollaan kaikki ihmisiä ja ihmisinä meillä on rajallinen kapasiteetti toimia rajallisen ajan puitteissa. Ihmisinä meillä on myös jokaisella rajallinen kyky ottaa asioita huomioon ja joskus voi ajatus jonkun yksityiskohdan suhteen olla yhdellä erilainen kuin toisella. Havaitsemasi sääntörikkomukset eivät ole tahallisia eivätkä (varsinkaan) ketään vastaan suunnattuja, ainoana poikkeuksena selkeästi Bus Stopin ensimmäinen toteutus. Tarkastajat tekevät vapaaehtoista työtä meidän kaikkien yhteisen harrastuksen eteen. He eivät ole cachebotteja jotka ovat koko ajan selvillä kaikesta mitä tapahtuu kätköjen suhteen, julkaistessa tai niitä hakevien logeissa. Ehkä jossain vaiheessa tilanne muuttuu ja meillä on robotit jotka tarkastavat kätköt ja sinne pitää sitten lomakkeella ilmoittaa kaikki mahdollinen tieto niin julkaistessa kuin logatessakin, mutta toivon että siihen ei jouduta menemään. Koitetaan jaksaa pitää hauskaa..

Avatar
taaru
Viestit: 166
Liittynyt: To 21.12.2006 0:59
Paikkakunta: Nokia

Re: Laittomatkätköt ja tarkastajat

Viesti Kirjoittaja taaru » Ke 15.02.2012 13:36

vvv kirjoitti:Me ollaan kaikki ihmisiä ja ihmisinä meillä on rajallinen kapasiteetti toimia rajallisen ajan puitteissa. Ihmisinä meillä on myös jokaisella rajallinen kyky ottaa asioita huomioon ja joskus voi ajatus jonkun yksityiskohdan suhteen olla yhdellä erilainen kuin toisella. Havaitsemasi sääntörikkomukset eivät ole tahallisia eivätkä (varsinkaan) ketään vastaan suunnattuja, ainoana poikkeuksena selkeästi Bus Stopin ensimmäinen toteutus. Tarkastajat tekevät vapaaehtoista työtä meidän kaikkien yhteisen harrastuksen eteen. He eivät ole cachebotteja jotka ovat koko ajan selvillä kaikesta mitä tapahtuu kätköjen suhteen, julkaistessa tai niitä hakevien logeissa. Ehkä jossain vaiheessa tilanne muuttuu ja meillä on robotit jotka tarkastavat kätköt ja sinne pitää sitten lomakkeella ilmoittaa kaikki mahdollinen tieto niin julkaistessa kuin logatessakin, mutta toivon että siihen ei jouduta menemään. Koitetaan jaksaa pitää hauskaa..
Aamen. Tämän viestin myötä on aika sulkea tämä ketju.
Kell' onni on, se onnen kätkeköön.

Lukittu

Palaa sivulle “Yleistä”