Arkistointivaatimus?

Yleistä keskustelua kätköilystä
Geovius
Viestit: 738
Liittynyt: Ke 28.03.2007 13:58
Paikkakunta: Tampere

Re: Arkistointivaatimus?

Viesti Kirjoittaja Geovius » Ti 17.04.2012 16:56

LQ kirjoitti:Suositteletko tota "anonyymeille" tarkastajillekin?
Kyllä minä sitä voisin suositella "anonyymeille" tarkastajillekkin.
Mutta ottaen huomioon, että sitä on kaikenlaista tallaaja olemassa niin sallittakoon "anonyymiys" tässä tapauksessa.
Vaikka eiväthän henkilöt Suomessa kovin anonyymejä olekkaan.

G-RJA
Viestit: 40
Liittynyt: La 02.07.2011 9:16
Paikkakunta: Espoo

Arkistointivaatimus?

Viesti Kirjoittaja G-RJA » Ti 17.04.2012 17:03

LQ kirjoitti:
RooLee kirjoitti:
Geovius kirjoitti:Oleellista näissä arkistointiesityksissä mun mielestäni on myös se, että ne pitäisi esittää ihan reilusti omalla tunnarillaan.
Samaa mieltä. Jos ei ole kanttia kirjoittaa myös arkistointi vaatimusta omalla nimimerkillä, niin voi minun mielestä harkita koko kätköilyn lopettamista.
Suositteletko tota "anonyymeille" tarkastajillekin?
En, tarkastaja on eriasia. Tavallisen kätköilijän pitää pystyä kirjoittamaan asiansa omalla nimimerkillä.
Elinkustannukset korkeat, mutta hintaan sisältyy ilmainen matka auringon ympäri joka vuosi.

Avatar
jule100
Viestit: 353
Liittynyt: Ma 04.01.2010 17:49
Paikkakunta: Kaarina

Re: Arkistointivaatimus?

Viesti Kirjoittaja jule100 » Ti 17.04.2012 17:51

Vaikkakin tämä foorumia edustaa vain pieni joukko Suomen kätköilijöistä, niin kyllä tätäkin lukevien täytyy olla eri asioista eri mieltä. Millään kaikki eivät voi olla samaa mieltä.
Jos tuo oman mielipiteensä esille omalla nimimerkillä, niin voi olla varma, että saa koko vakio köörin niskaansa. Enkä puhu vain itsestäni, vaan kuvio toistuu ja on toistunut niiden kohdalla, jotka ovat vahingossa menneet esittäämään eriävän näkökulmansa julkisesti. Viisaammat vain ymmärtävät pitää mielipiteensä omana tietonaan, mutta on turha kuvitella että suurin osa joukosta todellakin olisi yhtä ja samaa mieltä kaikista asioista.
Vaikka täällä ja maastossa kirjoitellaan melko anonyymisti nimimerkkien takaa, perustetaan kuitenkin joku mielipide siittä nimimerkistä, vaikka henkilö nimimerkin takana olisi aivan jotain muuta. Sanomiset ja kätköt yhdistetään kyseiseen nimimerkkiin. Synnytetyn mielikuvan perusteella luodaan kanta kyseiseen nimimerkkiin, ei henkilöön nimimerkin takana. Kuinka paljon jonkun pitää vihata jotain nimimerkkiä, jotta kumittaa toisen nimimerkin pois lokivihosta... Ymmärrän täysin sitä, että joku kirjoittaa nimimerkillä nimimerkin takaa. Kukaan ei kestäisi sitä loan heittoa ja haukkumista jota tämä yhteisö antaisi päälle, jos tekijä esiintyisi aktiivisella kätköilynimimerkillä. Toki selkeästi talviteloilla olevan kätkön turha hoputtaminen on turhaa, mutta se annettakoon anteeksi.

Seq
Viestit: 897
Liittynyt: Ma 04.01.2010 9:22
Viesti:

Re: Arkistointivaatimus?

Viesti Kirjoittaja Seq » Ti 17.04.2012 18:07

Hiukan ihmetyttää, miksi 'puskapoliisi' ei yrittänyt kontaktoida purkkien omistajia. Joko viestillä tai notella, vaan heitettiin copy'paste arkistointipyyntö.

Tokikin arkistointipyyntö näkyy myös tarkastajille, joten se taisi osua agendaan paremmin.

Pointtini on, että asian olisi voinut tehdä asiallisesti, toki se olisi vaatinut enemmän, kuin haun...

Sangbathory
Viestit: 11
Liittynyt: Ke 26.08.2009 7:13

Re: Arkistointivaatimus?

Viesti Kirjoittaja Sangbathory » Ti 17.04.2012 19:51

Lähetin kyseiselle "puskapoliisille" ystävällismielisen sähköpostin, johon linkitin tämänkin keskustelun. Pyysin selitystä miksi harrastaa kätköilyssa vain muiden purkkien arkistovaatimuksia. Mitään pakotetta hänelle minulle ei tietenkään ole, vastata, paitsi oman kätköni osalta.
Minun puolestani on ok jos kyseinen kätköilijä kätköilee jollain toisella nimimerkillä, eikä halua lokaa sitä vastaan lähettelemällä tälläisiä. Mutta jokin selitys olisi oltava, minä en ainakaa muutamasta itse postaamastani arkistointipyynnöstä ole saanut mitää pahaa sanottavaa.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä”