Poistatko loggauksen jos nimeä ei löydy lokikirjasta?

Yleistä keskustelua kätköilystä

Poistatko löytöloggauksen, jos siitä ilmenee ettei nimeä ole kirjattu kätkön lokikirjaan?

Poistan, mutta varoitan kätköilijää siitä ensin etukäteen
25
21%
Poistan ja laitan samalla viestin kätköilijälle jossa kerron syyn poistoon
25
21%
Poistan, mutten laita kätköilijälle siitä mitään viestiä
5
4%
En poista, mikäli loggauksessa jollain muulla tavalla todistetaan kätkön löytyneen
43
36%
En poista
23
19%
 
Ääniä yhteensä: 121

FamLeaf
Viestit: 34
Liittynyt: To 30.12.2010 16:31

Re: Poistatko loggauksen jos nimeä ei löydy lokikirjasta?

Viesti Kirjoittaja FamLeaf » Pe 06.09.2013 7:43

Toinen näkökulma loggauksen poistamiseen.

Muutama vuosi sitten löysin erään hartaasti ihmettelemäni mystin loppupurkin ratkomistani koordinaateista, todella haastavasta paikasta (kaivoin sitä esiin kymmenisen minuuttia rautalankakoukun ja kepin avulla). Voi sitä riemun määrää! N. puoli vuotta myöhemmin kätköttäjältä tuli viesti, ettei voi hyväksyä loggaustani (ja näin ollen poistanut loggaukseni), sillä olin logannut väärään purkkiin - jästittyyn, joka oli tungettu muutaman metrin päähän oikeasta purkista. Toki en ollut ainoa tuohon purkkiin logannut, joten siinä on kadonnut nettilogeja useampikin.

Mulla meni yli vuosi, että kävin hakemassa sen oikean purkin, sen verran asia harmitti.

Joten aina ei päde se tuttu logiikka, jonka mukaan nimi vihossa = löytö. Ymmärrän hyvin kätköttäjän ajatuksen siitä, etten ollut löytänyt sitä oikeaa purkkia, jonka camoamiseen hän on käyttänyt aikaa ja vaivaa (on muuten hyvin oivaltava toteutus). Toisaalta löytäjän näkökulmasta olen purkin löytänyt ja logannut.

Mitä mieltä olette, poistaisitteko te loggauksen tällä perusteella?

Kajsa70
Viestit: 145
Liittynyt: Ke 13.07.2011 12:37

Re: Poistatko loggauksen jos nimeä ei löydy lokikirjasta?

Viesti Kirjoittaja Kajsa70 » Pe 06.09.2013 7:49

Juniperus71 kirjoitti::) Kyllä minä tuonkin kätkön vielä käyn lokkaamassa. Ei anna luonto periksi jättää hommaa kesken.
Näin juuri, tästä kätköilyssä on kysymys :D

-Ozzi-
Viestit: 50
Liittynyt: Ke 08.05.2013 21:51

Re: Poistatko loggauksen jos nimeä ei löydy lokikirjasta?

Viesti Kirjoittaja -Ozzi- » Pe 06.09.2013 8:53

FamLeaf kirjoitti:Toinen näkökulma loggauksen poistamiseen.

Muutama vuosi sitten löysin erään hartaasti ihmettelemäni mystin loppupurkin ratkomistani koordinaateista, todella haastavasta paikasta (kaivoin sitä esiin kymmenisen minuuttia rautalankakoukun ja kepin avulla). Voi sitä riemun määrää! N. puoli vuotta myöhemmin kätköttäjältä tuli viesti, ettei voi hyväksyä loggaustani (ja näin ollen poistanut loggaukseni), sillä olin logannut väärään purkkiin - jästittyyn, joka oli tungettu muutaman metrin päähän oikeasta purkista. Toki en ollut ainoa tuohon purkkiin logannut, joten siinä on kadonnut nettilogeja useampikin.

Mulla meni yli vuosi, että kävin hakemassa sen oikean purkin, sen verran asia harmitti.

Joten aina ei päde se tuttu logiikka, jonka mukaan nimi vihossa = löytö. Ymmärrän hyvin kätköttäjän ajatuksen siitä, etten ollut löytänyt sitä oikeaa purkkia, jonka camoamiseen hän on käyttänyt aikaa ja vaivaa (on muuten hyvin oivaltava toteutus). Toisaalta löytäjän näkökulmasta olen purkin löytänyt ja logannut.

Mitä mieltä olette, poistaisitteko te loggauksen tällä perusteella?
No jopas! Mistä hel****stä etsijä voi tietää milloinkaan loggaako oikeaan paikkaan piiloitettuun purkkiin, jos joku on sitä siirtänyt! Jos purkista löytyy logivihko ja vielä kerrottu minkä kätkön logivihko ja kaikki täsmää, niin kyllä nimi siinä logivihkossa on minusta ihan oikea loggaus! Ei tuollaisia pitäisi poistaa, vaan kätköttäjän pitäisi käydä siivoamassa vanha purkki pois ja YHDISTÄÄ logit! (olisi jo oikeus ja kohtuus jos toisit julki mikä mysteeri oli kyseessä, niin tietävät muutkin varoa)

Eipä silti, eräässä mysteerissä kävi vähän samaan tyyliin, ihmettelin logatessa jotta eikö kukaan ole muka kahteen vuoteen löytäny kyseistä (kylläkin haasteellista) mysteeriä. Netin äärelle päästyäni kävi selväksi että olin löytänyt alkuperäisen purkin, joka kylläkin oli alkuperäisellä paikallaan (!!), mutta sivustolla oli maininta että uusi purkki kadonneen tilalla sijaitsee kaksi metriä sivuun alkuperäisestä paikasta. Loggasin notella alkuperäiseen purkkiin rustauksen ja kävin etsimässä uuden purkin, niin tuli molempiin vihkoihin merkintä. Tiedä sitten oliko se eka DNF-vai mitä kun kerran ihan oikeassa paikassa oli...

-Ozzi-
Viestit: 50
Liittynyt: Ke 08.05.2013 21:51

Re: Poistatko loggauksen jos nimeä ei löydy lokikirjasta?

Viesti Kirjoittaja -Ozzi- » Pe 06.09.2013 8:58

Juniperus71 kirjoitti::) Kyllä minä tuonkin kätkön vielä käyn lokkaamassa. Ei anna luonto periksi jättää hommaa kesken.
Tämä on minusta (hlökohtainen mielipide!) hyvän purkin tunnusmerkki! :D Voi sitä voitonriemua kun se nimi vihdoinkin siellä vihossa komeilee...

Geomurmelit
Viestit: 374
Liittynyt: Su 07.06.2009 11:27

Re: Poistatko loggauksen jos nimeä ei löydy lokikirjasta?

Viesti Kirjoittaja Geomurmelit » Pe 06.09.2013 9:26

FamLeaf kirjoitti:Muutama vuosi sitten löysin erään hartaasti ihmettelemäni mystin loppupurkin ratkomistani koordinaateista, todella haastavasta paikasta (kaivoin sitä esiin kymmenisen minuuttia rautalankakoukun ja kepin avulla). Voi sitä riemun määrää! N. puoli vuotta myöhemmin kätköttäjältä tuli viesti, ettei voi hyväksyä loggaustani (ja näin ollen poistanut loggaukseni), sillä olin logannut väärään purkkiin - jästittyyn, joka oli tungettu muutaman metrin päähän oikeasta purkista. Toki en ollut ainoa tuohon purkkiin logannut, joten siinä on kadonnut nettilogeja useampikin.
Purkkihan on ollut aivan oikea, kätköttäjän alunperin paikalle viemä ja sisältäen lokin, eihän tuossa ole aihetta loggauksen poistoon. Toinen silmiinpistävä asia on, että mielestäni noita loggauksia ei enää ole mitään asiaa poistella puoli vuotta jälkeenpäin. Kyllä kätköntekijän pitää pystyä nopeammin reagoimaan ja jos ei syystä tai toisesta ehdi, niin sitten jättää asia sikseen.

Mietinpä, mitä fiiliksiä tällainen tapaus herättää jonkin putkihaasteen suorittajan mielessä. Nimmari on lokissa kuten kuuluu ja hyvässä uskossa jatkaa putkea, sitten puoli vuotta myöhemmin katoaa välistä loggaus ja jos putki menee poikki...

Avatar
vvv
Viestit: 101
Liittynyt: La 26.04.2008 23:40

Re: Poistatko loggauksen jos nimeä ei löydy lokikirjasta?

Viesti Kirjoittaja vvv » Pe 06.09.2013 11:06

Tulee mieleen konsepti putkensuojeluraha. "Jos haluat että 500-putkesi pysyy ehjänä ..." Haasteet (putkisellaisetkin) ovat eri tasolla kuin perussäännöt.

Seq
Viestit: 897
Liittynyt: Ma 04.01.2010 9:22
Viesti:

Re: Poistatko loggauksen jos nimeä ei löydy lokikirjasta?

Viesti Kirjoittaja Seq » Pe 06.09.2013 12:09

Geomurmelit kirjoitti:
FamLeaf kirjoitti:Muutama vuosi sitten löysin erään hartaasti ihmettelemäni mystin loppupurkin ratkomistani koordinaateista, todella haastavasta paikasta (kaivoin sitä esiin kymmenisen minuuttia rautalankakoukun ja kepin avulla). Voi sitä riemun määrää! N. puoli vuotta myöhemmin kätköttäjältä tuli viesti, ettei voi hyväksyä loggaustani (ja näin ollen poistanut loggaukseni), sillä olin logannut väärään purkkiin - jästittyyn, joka oli tungettu muutaman metrin päähän oikeasta purkista. Toki en ollut ainoa tuohon purkkiin logannut, joten siinä on kadonnut nettilogeja useampikin.
Purkkihan on ollut aivan oikea, kätköttäjän alunperin paikalle viemä ja sisältäen lokin, eihän tuossa ole aihetta loggauksen poistoon. Toinen silmiinpistävä asia on, että mielestäni noita loggauksia ei enää ole mitään asiaa poistella puoli vuotta jälkeenpäin. Kyllä kätköntekijän pitää pystyä nopeammin reagoimaan ja jos ei syystä tai toisesta ehdi, niin sitten jättää asia sikseen.

Mietinpä, mitä fiiliksiä tällainen tapaus herättää jonkin putkihaasteen suorittajan mielessä. Nimmari on lokissa kuten kuuluu ja hyvässä uskossa jatkaa putkea, sitten puoli vuotta myöhemmin katoaa välistä loggaus ja jos putki menee poikki...
Tosin ei ole kummallista, että purkki logataan yli vuosi löydön jälkeen...

kivikasvo
Viestit: 51
Liittynyt: La 13.09.2008 21:05

Re: Poistatko loggauksen jos nimeä ei löydy lokikirjasta?

Viesti Kirjoittaja kivikasvo » La 05.10.2013 22:43

Tuntuu että suurin osa kätkön omistajista ei halua tai pysty tarkastamaan löytyvätkö kaikki nettiin tehdyt kirjaukset myös logista. Eikä siinä ole mitään moitittavaa kun harrastus on vapaamuotoista ja ihmisillä on muitakin tehtäviä elämässään. En sitten tiedä, että pitäisikö tuota tarkastamista vaatia. Joillekin tämä harrastus on tilastosuoritus ja toisille taas jotain muuta. Tästä päästään siihen, että kun katsoo millaisia löytömääriä joillakin nimimerkeillä on esim. per päivä, niin alkaa pakosti miettiä ovatko sellaiset suoritukset enää realistisia. Asian voi todeta ihan raa'asti laskemalla paljon aikaa per kätkö on tietyllä aikajaksolla käytettävissä. Toki etukäteen valmistautumalla ja useamman henkilön voimin löytäminen nopeutuu, mutta ei jokainen purkki voi heti löytyä koordinaateista. Tai jos löytyy niin sitten maasto on kuin keskityksen jäljiltä.

Monella elämäntilanne voi olla sellainen, että päivät voi käyttää kätköilyyn. Siltikin pistää miettimään, että menikö se sittenkään niin kuin annetaan muiden ymmärtää. En halua kohdistaa tätä kehenkään, joten herneitä ei pitäisi mennä nenuihin. Tämä on sellainen asia, mitä olen aina silloin tällöin pohdiskellut.

juheja
Viestit: 218
Liittynyt: Su 22.05.2011 8:32

Re: Poistatko loggauksen jos nimeä ei löydy lokikirjasta?

Viesti Kirjoittaja juheja » La 05.10.2013 23:05

Itsellä on nytkin muutama "epäilyttävä" logi muistissa, kun seuraavaksi tulee logivihkon vaihto eteen niin ainakin nuo tarkastan ja tarvittaessa poistan. Filmipurkin logirullasta vaan ei aina tahdo saada selvää, jos paperi on kovin kulunut, mutta onneksi ei kovin montaa filmipurkkikätköä ole tullut piilotettua.

Avatar
vvv
Viestit: 101
Liittynyt: La 26.04.2008 23:40

Re: Poistatko loggauksen jos nimeä ei löydy lokikirjasta?

Viesti Kirjoittaja vvv » La 05.10.2013 23:28

No jos ne joille mahdolliset väärinkäytökset ovat piikki lihassa kävisivät sitten vapaaehtoisesti tarkistamassa kaikki "epäilyttävät" loggaukset ja ylipäänsä kätköt. Onhan meillä tarkastajat niin miksei loggauksentarkastajat? Näille voisi sitten antaa oikeuden lukea myös mysteerien yms. finaalipisteet.

TreMichLan kävi elokuussa 2011 virtuaalisesti yhdellä mun kätköllä ja jo tänään, vaihdettuani login, tarkistin että ei ollut nimimerkkiä kirjattu vihkoon. Poistin löytölokin. Joskus oon antanut luvan kirjata kiinteäksi rakenteeksi jäätyneellä purkilla käynnin, vähän sulemman vuodenajan (jonain vuonna) tultua käytiin sitte yhteisvoimin laittamassa nimi kirjaan.

Jykk€
Viestit: 205
Liittynyt: Ke 04.04.2012 11:59

Re: Poistatko loggauksen jos nimeä ei löydy lokikirjasta?

Viesti Kirjoittaja Jykk€ » Su 06.10.2013 0:32

kivikasvo kirjoitti:Tästä päästään siihen, että kun katsoo millaisia löytömääriä joillakin nimimerkeillä on esim. per päivä, niin alkaa pakosti miettiä ovatko sellaiset suoritukset enää realistisia. Asian voi todeta ihan raa'asti laskemalla paljon aikaa per kätkö on tietyllä aikajaksolla käytettävissä. Toki etukäteen valmistautumalla ja useamman henkilön voimin löytäminen nopeutuu, mutta ei jokainen purkki voi heti löytyä koordinaateista. Tai jos löytyy niin sitten maasto on kuin keskityksen jäljiltä.

Monella elämäntilanne voi olla sellainen, että päivät voi käyttää kätköilyyn. Siltikin pistää miettimään, että menikö se sittenkään niin kuin annetaan muiden ymmärtää. En halua kohdistaa tätä kehenkään, joten herneitä ei pitäisi mennä nenuihin. Tämä on sellainen asia, mitä olen aina silloin tällöin pohdiskellut.
Kivikasvolle kysymys: Mikä on uskottava määrä löytöjä/vrk ? Rajataan vielä treilit pois joilla USA:ssa on mahdollista päästä yli 1000 kätköön päivässä.
Elämäntilanne on 99% tapauksista ihan itse aiheutettu/saavutettu olotila jota kannattaa todella miettiä.

Jykk€

RH
Viestit: 45
Liittynyt: To 09.05.2013 23:34

Re: Poistatko loggauksen jos nimeä ei löydy lokikirjasta?

Viesti Kirjoittaja RH » Su 06.10.2013 0:34

Meille on aivan samantekevää käykö kätköilijä purkilla vai ei. Jos joku oikeasti harrastaa virtuaalikätköilyä, jää hänellä koko harrastus todennäköisesti hyvin lyhyeen. Toisaalta vähän ärsyttää ajatus siitä, että paikallisissa/maanlaajuisessa tilastoissa killuisi kärkipaikoilla sellainen, joka on oikeasti hakenut vain murto-osan kätköistään sillä tämä olisi epäreilua niitä kohtaan, jotka ovat kätkönsä oikeasti hakeneet. Taitaa kuitenkin olla niin, että ne ahkerimmat kätkijät ovat muille tuttuja ja ns. rehellisiä kätköilijöitä.

Yleensä virtuaalikätköilijät ovat aika ilmiselviä, ja etenkin vieraskielisen logauksen kohdalla saatan tarkastella tarkemmin sitä, oliko purkilla oikeasti vierailtu. Toisaalta ei sitä aina voi tietää onko kyseessä oikeastikin esim. italiasta naapureilla vieraillut kätköilijä joka ajanpuutteessa haki vain lähikätkön ilman kynää (logitekstissä maininta kynättömyydestä ainoastaan suomeksi) jolloin poistaminen olisi aika ikävää vaikka oikeutettua olisikin.

Avatar
IhmisAnkka
Viestit: 420
Liittynyt: Ti 24.09.2013 16:45
Paikkakunta: Tampere

Re: Poistatko loggauksen jos nimeä ei löydy lokikirjasta?

Viesti Kirjoittaja IhmisAnkka » Su 06.10.2013 9:57

Alvater kirjoitti:Mulle kävi kerran niin, että kynä levisi siinä kätköllä. Ettei mulla ollut jopa kaksi kynää ja kumpikin kieltäytyi piirtämästä viivaakaan. Puoli tuntia varmaan ahersin niiden kanssa ja lopulta sain jotain nimimerkin tapaista raavittua siihen nanon paperisuikaleeseen.
Joo, mulla oli kanssa sellainen tilanne nanokätkön kanssa ja se oli vielä sikälikin kuumottava, että se paikka suorastaan kuhisi jästejä (huoltoasema). Yleensä minulla on messissä useita kyniä, joista osa geelikyniä. Geelikynät olen havainnut varmatoimisimmiksi.
Kuva

juheja
Viestit: 218
Liittynyt: Su 22.05.2011 8:32

Re: Poistatko loggauksen jos nimeä ei löydy lokikirjasta?

Viesti Kirjoittaja juheja » Su 06.10.2013 10:23

Itse olen havainnut 0.5 mm lyijytäytekynät parhaiksi, saa nimimerkin kirjoitettua pieneenkin logiin selvästi. Yleensä niitä on yksi povitaskussa ja toinen varalla repussa.

kivikasvo
Viestit: 51
Liittynyt: La 13.09.2008 21:05

Re: Poistatko loggauksen jos nimeä ei löydy lokikirjasta?

Viesti Kirjoittaja kivikasvo » Ma 07.10.2013 0:29

Jykk€ kirjoitti:
Kivikasvolle kysymys: Mikä on uskottava määrä löytöjä/vrk ?
Mitään absoluuttista näkemystä tuskin voi antaa, koska asia on riippuvainen esimerkiksi maastosta, kätköjen toteutuksesta, kätköilijän kunnosta, säästä, kulkuvälineestä ja kätkötiheydestä. Mielestäni jonkinlainen haamuraja menee laskennallisesti puolen tunnin kohdalla per kätkö. Jos löytöjä on tiheämpään tahtiin niin herää mm. seuraavia kysymyksiä: miten tiheässä ja millaisia kätköjä alueella on, miten kätköjen välillä kuljetaan, eikö taukoja pidetä ollenkaan, onko mahdollisesti kätköjen tarkka paikka saatu jostain ennalta tietoon, onko kyseessä isompi porukka joka brute-forcella haravoi alueen.

Avatar
Keokas
Viestit: 256
Liittynyt: Ke 14.12.2011 1:48

Re: Poistatko loggauksen jos nimeä ei löydy lokikirjasta?

Viesti Kirjoittaja Keokas » Ma 07.10.2013 1:17

kivikasvo kirjoitti:
Jykk€ kirjoitti:
Kivikasvolle kysymys: Mikä on uskottava määrä löytöjä/vrk ?
Mitään absoluuttista näkemystä tuskin voi antaa, koska asia on riippuvainen esimerkiksi maastosta, kätköjen toteutuksesta, kätköilijän kunnosta, säästä, kulkuvälineestä ja kätkötiheydestä. Mielestäni jonkinlainen haamuraja menee laskennallisesti puolen tunnin kohdalla per kätkö. Jos löytöjä on tiheämpään tahtiin niin herää mm. seuraavia kysymyksiä: miten tiheässä ja millaisia kätköjä alueella on, miten kätköjen välillä kuljetaan, eikö taukoja pidetä ollenkaan, onko mahdollisesti kätköjen tarkka paikka saatu jostain ennalta tietoon, onko kyseessä isompi porukka joka brute-forcella haravoi alueen.
Jos jonkun tekemiset ja löytömäärät per päivä kiinnostavat, kannattanee käydä kyseisen henkilön profiilissa katsomassa millaisia kätköjä hän on löytänyt kyseisenä päivänä, millaisella porukalla on liikuttu, millä kulkuneuvolla ollaan oltu liikkeellä etc. Nämä usein kerrotaan loggauksissa.
Kun päiväennätyksiä tehdään, reissut kyllä suunnitellaan huolella etukäteen. Kätköiksi valitaan vain helppoja p&g:eja, etsimiseen ja loggauksiin saati brutettamiseen ei aikaa käytetä ja eväitä syödään 161m siirtymien aikana. Power trailit on suunniteltu juuri tähän tarkoitukseen. Yli sadan löydön päiviä pystyy tekemään ilman power trailejakin, mutta nykyään sellaisia löytyy Suomestakin joten ennätysten teko on tullut vielä helpommaksi. Toki Ameriikassa kaikki on isompaa ja sinnehän pääsee suomalaisetkin kätköilemään.
Onko power trailien kiertäminen sitten kätköilyä, tuohon en ota kantaa. Onko se kivaa, en tiedä kun en ole kokeillut.
Uskon kyllä, että että ennätyspäivien loganneiden nimet löytyvät myös kätkölogeista, ainakin joku nopeasti kirjattava tiiminimimerkki tai leima. Jos ei löydy, se taitaa olla lähinnä kätkönomistajien ongelma tai sitten ei kenenkään.

Arnyk
Viestit: 285
Liittynyt: Ti 24.08.2010 14:13

Re: Poistatko loggauksen jos nimeä ei löydy lokikirjasta?

Viesti Kirjoittaja Arnyk » Ma 07.10.2013 8:07

kivikasvo kirjoitti:
Mielestäni jonkinlainen haamuraja menee laskennallisesti puolen tunnin kohdalla per kätkö.
Itse haen sellaisia 40+ kätkön päiviä melkein jatkuvasti, Eikä ne tee edes tiukkaa. Aikaa reissuilla menee n. 10 h, välillä muutama tunti enemmän. Mukana on p&g kätköjä, mutta myös paljon, paljon muuta kuten denareitakin ja kunnollisia metsäpurkkeja siellä syvällä korvessa ilman kunnollisia polkuja. Normaalitahti itsellä on n. 4-5 kätköä tunnissa ilman isompaa ponnistelua, siis keskiarvoisesti. Tämä aika pitää sisällään niitä vaativampia 45 minuuttia ottavia eräpurkkeja sekä park & grab purkkeja. Ennätys lienee koskemattomissa paikoissa muistaakseni joku 12 kätköä tunnissa (Turussa Megan aikaan). Tuo neljä kätköä tunnissa pitää useimmiten mukanaan vielä meno- ja paluuajat kyseiselle paikkakunnalle. Ja nykyisellään puhutaan jo melkein sellaisesta vajaasta kahdesta tunnista suuntaansa. Hommaa voi optimoida halutessaan monella tavalla. Itse käytän aikaa kotona suunnitteluun, lokien lukuun ja reittisuunnitelman tekoon. Lisäksi reititän itse puhelimella ilman navigaattoria tai mitään muuta teknistä vimpainta, katson siis vain kartasta itse parhaan lähestymissuunnan kätkölle ja ajan sen mukaan sitten. Lienee sitten vaan hemmetin hyvä tuuri jatkuvasti, kun osuu lähes aina hyviin lähestymiskulmiin kätköön nähden. aikaa saa menemään myös lokkauksiin ja etsimistäkin voi tehdä "villasukkamaisesti vähän pälyillen" tai sitten oikeasti maahan heittäytyen kuin paraskin pesäpallon pelaaja. Intensiteetillä on merkitystä paljon. Mutta jokainen tekee kuten haluaa ja parhaaksi näkee. Eihän tämä ole kuin mukava harrastus ja sellaisena se kannattaa pitääkin, eli kätköillään kaikki silleen kun on itselle hauskaa ja parhaiten sopii :)

Arnyk

Avatar
Gekkonen
Viestit: 85
Liittynyt: Su 07.02.2010 0:34

Re: Poistatko loggauksen jos nimeä ei löydy lokikirjasta?

Viesti Kirjoittaja Gekkonen » Ma 07.10.2013 10:28

Jykk€ kirjoitti:Kivikasvolle kysymys: Mikä on uskottava määrä löytöjä/vrk ? Rajataan vielä treilit pois joilla USA:ssa on mahdollista päästä yli 1000 kätköön päivässä.
Elämäntilanne on 99% tapauksista ihan itse aiheutettu/saavutettu olotila jota kannattaa todella miettiä.

Jykk€
Miten ihmeessä tämmöinen 1000/vrk oikeasti saavutetaan? Se kun tekee reilut 40 kätköä tunnissa, eli semmoinen puolitoista minuuttia per purkki. Okei, leimasin pitää olla, eikä saa olla mitään minigrippejä lokin ympärillä, mutta silti.

Ja jos joku on kokeillut ja onnistunut, niin onko se oikeasti hauskaa?

Geomurmelit
Viestit: 374
Liittynyt: Su 07.06.2009 11:27

Re: Poistatko loggauksen jos nimeä ei löydy lokikirjasta?

Viesti Kirjoittaja Geomurmelit » Ma 07.10.2013 10:37

Gekkonen kirjoitti:
Jykk€ kirjoitti:Kivikasvolle kysymys: Mikä on uskottava määrä löytöjä/vrk ? Rajataan vielä treilit pois joilla USA:ssa on mahdollista päästä yli 1000 kätköön päivässä.
Elämäntilanne on 99% tapauksista ihan itse aiheutettu/saavutettu olotila jota kannattaa todella miettiä.

Jykk€
Miten ihmeessä tämmöinen 1000/vrk oikeasti saavutetaan? Se kun tekee reilut 40 kätköä tunnissa, eli semmoinen puolitoista minuuttia per purkki. Okei, leimasin pitää olla, eikä saa olla mitään minigrippejä lokin ympärillä, mutta silti.

Ja jos joku on kokeillut ja onnistunut, niin onko se oikeasti hauskaa?
Näin se tapahtuu: katso juutuubi-video. On se varmasti kokemus, mutta ei nyt kovin hauskalta tunnu eikä varsinkaan geokätköilyltä.

Aiempaan purkki per puoli tuntia -uskottavuusrajaan täytyy kommentoida, että tuo edellyttää jo harvassa olevia metsäpurkkeja. Tavallisessa Suomalaisessa kätkökeskittymässä (lue: mikä tahansa pikkutaajamasta isompaan kaupunkiin) ei ole temppu eikä mikään edes kävellen saada kasaan 4-5 purkkia tuntiin. Vuosien varrella tehdyillä 6-8 tunnin retkillä saa kasaan ilman mitään paineita tai kiirettä 25-40 purkkia matka-aikoineen, lounaineen ja kahvitaukoineen kohteista riippuen ja tuohon saa vielä muutaman pidemmän kävelyn vaativan metsäpurkinkin pistää sekaan.

Avatar
Gekkonen
Viestit: 85
Liittynyt: Su 07.02.2010 0:34

Re: Poistatko loggauksen jos nimeä ei löydy lokikirjasta?

Viesti Kirjoittaja Gekkonen » Ma 07.10.2013 11:00

Geomurmelit kirjoitti:
Näin se tapahtuu: katso juutuubi-video. On se varmasti kokemus, mutta ei nyt kovin hauskalta tunnu eikä varsinkaan geokätköilyltä.
50 sekuntia oli väli kahdella ensimmäisellä leimauksella. Enempää en viitsi katsoa, koska olen nähnyt tämän jo aiemmin ja tämä on yksi säälittävimpiä videoita ikinä.

Ilmeisesti purkit on sitten jemmattu niin että etsiä ei tarvitse lainkaan. Kaverithan lyllersivät suoraan purkeille. Ja tuota 24 tuntia putkeen, jeeeiiii

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä”