Kunniaa myös toisesta ja kolmannesta löydöstä FTF lisäksi

Yleistä keskustelua kätköilystä
JyNu
Viestit: 283
Liittynyt: Ke 25.08.2010 21:55

Re: Kunniaa myös toisesta ja kolmannesta löydöstä FTF lisäksi

Viesti Kirjoittaja JyNu » Ma 10.10.2011 11:11

arisoft kirjoitti:Keskustelun innoittamana rakensin sitten aiheesta uuden mysteerin http://coord.info/GC35CPR
Kunniaa on tarjolla kaikille löytäjille ja kolmelle ensimmäiselle tavallista enemmän :D
Ja jotta tehtävä ei olisi liian vaikea niin tein siitä D1:ksen :shock: (Mutta jos kaikki ei sitä heti löydä niin nostetaan sitten tasoa)
"Sisäpiirikin" on eliminoitu - kaikki ovat varmuuden vuoksi ulkomaanmatkalla :lol:, joten nyt kannattaa pitää kiirettä.
Vahvasti veikkaan, että kun tästä mysteeristä on mennyt FTF, niin tämä menee minulla ignored-listalle... eli komppaan siinä mielessä tuomasnu:ta. Ehkä vain olen liian tyhmä edes aloittaakseni ratkaisemaan tällaista mysteeriä ja kaikki kunnia niille, joilla nämä ovat selkeää kauraa.

Avatar
arisoft
Viestit: 1225
Liittynyt: La 31.07.2010 19:49
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kunniaa myös toisesta ja kolmannesta löydöstä FTF lisäksi

Viesti Kirjoittaja arisoft » Ma 10.10.2011 11:17

JyNu kirjoitti:Vahvasti veikkaan, että kun tästä mysteeristä on mennyt FTF, niin tämä menee minulla ignored-listalle... eli komppaan siinä mielessä tuomasnu:ta. Ehkä vain olen liian tyhmä edes aloittaakseni ratkaisemaan tällaista mysteeriä ja kaikki kunnia niille, joilla nämä ovat selkeää kauraa.
Mutta sitä vartenhan tehtäviin lisäillään vihjeitä, että nekin, jotka sitä ovat kovasti miettineet, mutta eivät ole keksineet ratkaisua, saisivat sen lopulta ratkaistua. Tämäkin mysteeri on, kuten kerrottua, kopio toisesta. Jos et ratkaise tätä et ratkaise sitä toista etkä ehkä kolmattakaan... ja päinvastoin.

Kaikkiin mysteereihin ei tosin tule helpotuksia. Jotkut muuttuvat ajan kuluessa vaikeammiksi.

Avatar
rixu
Viestit: 491
Liittynyt: Ke 10.09.2008 18:18
Paikkakunta: Nummela

Re: Kunniaa myös toisesta ja kolmannesta löydöstä FTF lisäksi

Viesti Kirjoittaja rixu » Ma 10.10.2011 11:41

arisoft kirjoitti:Keskustelun innoittamana rakensin sitten aiheesta uuden mysteerin http://coord.info/GC35CPR
Kunniaa on tarjolla kaikille löytäjille ja kolmelle ensimmäiselle tavallista enemmän :D
Ja jotta tehtävä ei olisi liian vaikea niin tein siitä D1:ksen :shock: (Mutta jos kaikki ei sitä heti löydä niin nostetaan sitten tasoa)
"Sisäpiirikin" on eliminoitu - kaikki ovat varmuuden vuoksi ulkomaanmatkalla :lol:, joten nyt kannattaa pitää kiirettä.
Katselin tätä tapausta kummastellen miten ihmeessä tätä julkaistiin. Ei mysteeri käsittääkseni voi mitenkään olla D1. Henkilökohtaisesti korpeaa tuollainen kikkailu ja pelleily arvoilla joiden pitäisi kuvata kätkön vaikeustasoa eikä olla kätköttäjän leluna :evil:

Avatar
Haimmala
Viestit: 166
Liittynyt: To 26.02.2009 6:25
Paikkakunta: Vihti

Re: Kunniaa myös toisesta ja kolmannesta löydöstä FTF lisäksi

Viesti Kirjoittaja Haimmala » Ma 10.10.2011 11:43

arisoft kirjoitti: Tähän ryhmään kuuluvat mysteerit saattavat joskus ratketa ajan kanssa kun ajatukset kääntyvät lukkiutuneesta tilanteesta uusille uomille. Tuo "Lyhyt matka" on vielä siitä erikoinen että "Lähi FTF" on yhä jakamatta vaikka se on varmasti kaikille yhtä vaikea. Vai voisiko olla että mysteerin ratkaisu vaatii riittävän etäisyyden ottamista siihen? Onhan siihen vielä tulossa lisää helpotusta kunhan joku niistä neljästä sen aiempien lisäksi ratkaisseista jaksaa sen TTF-sijan kuitata :wink:
Ehkä etäisyyden ottaminen auttaa. Riitäsköhän 800km ;). Niinhän se on ,että kun oppii jonkun kätköntekijän tyylin tehdä mysteerejä, niin hänen mysteerit on sitten usein helpompia. Tietysti ns. omilta lähinurkilta yrittää ratkoa kaikki vastaan tulevat mysteerit ja sitä myötä oppii tietyntyyppisen ratkaisutavan ja voi olla joskus hankalampaa oppia toisenlainen tyyli ratkoa mysteerejä.

Olen ollut huomaavinani myös tyylisuuntauksia eri puolilla Suomea. Tietty tämä nyt vääristyy sen mukaan millaisia on osannut ratkoa, niin siltä fiilikseltä sitten noita luokittelen. Varmasti sitten katsoo tietyn alueen mysteerejä samojen lasien läpi, kuin myös tietyn kätköntekijän.

Avatar
ZeroOne
Viestit: 206
Liittynyt: To 17.12.2009 13:27

Re: Kunniaa myös toisesta ja kolmannesta löydöstä FTF lisäksi

Viesti Kirjoittaja ZeroOne » Ma 10.10.2011 17:34

Haimmala kirjoitti:
ZeroOne kirjoitti: Saathan sinä mitattavaa tietoa jo nyt. Katsot vain että kuinka suuri prosenttiosuus löytäjistä on merkinnyt kätkösi suosikiksi. 100 löytäjää, 0 suosikkimerkintää -> älä tee tällaisia; 100 löytäjää, 50 suosikkimerkintää -> tee enemmän tällaisia.
Ei tää nyt ihan näinkään mun mielestä mene. Harvoin tulee annettua peruspurkeille noita f-pisteitä, mutta silti niitä on kiva hakea. Kyllä peruspurkeilla on paikkansa. Ei kaikkien tarvitse olla seillä huikeissa maisemissa keskellä korpea taikka muuten huikeita toteutuksia. Tää favorite-pisteytys mun mielestä korkeintaan lisää jonkun kätkön pakko hakea-listalle, mutta itse en ainakaan sen perusteella valikoi, mitä en hae.
Etkö muka näe eroa siinä, onko sadasta löytäjästä favorite-pisteitä antanut 3, 13 vai 30 löytäjää? Ensimmäinen on selvästi peruspurkki, toinen keskimääräistä parempi purkki ja kolmas jo erittäin hyvä toteutus. Ja oletko muuten jo jaellut kaikki yli 200 favorite-pistettäsi? Favorite-pisteet on ehkä nimetty vähän huonosti, "suosikki" kuulostaa sen verran hienolta toteutukselta. Jos ne olisivat ihan vain tykkäyspisteitä (tms), niin ehkä niitä jaeltaisiin pikkuisen auliimmin. Ei minustakaan 10 % kätköistä ole "suosikkejani" enkä minäkään ole saanut kaikkia favorite-pisteitäni jaeltua, vaikka ei niiden panttaamiseenkaan ole oikeastaan yhtään hyvää syytä. Ainahan niitä voi poistaakin heikoimmilta purkeilta jos pisteet loppuvat ja pitää päästä favorittaamaan joku poikkeuksellisen hieno toteutus.

Favorite-pisteissä on sekin idea, että ne ovat positiivisia kannustimia. Kyllä minua ainakin ottaisi päähän jos minun purkilleni alkaisi sataa arvosanoja 1/5. Katkeroituisin yhteisöä kohtaan ja alkaisin tuhota toisten purkkeja. ;) Favorite-pisteiden tulematta jääminen ei puolestaan harmita, ne ovat ikään kuin ekstraa jos niitä tulee.

Ja logeistahan sen sitten loppujen lopuksi aina näkee että mitä mieltä purkista ollaan.

Avatar
rtl
Viestit: 276
Liittynyt: Ti 16.12.2008 17:01
Paikkakunta: Hellsinki

Re: Kunniaa myös toisesta ja kolmannesta löydöstä FTF lisäksi

Viesti Kirjoittaja rtl » Ma 10.10.2011 18:17

ZeroOne kirjoitti:
Haimmala kirjoitti:
ZeroOne kirjoitti: Saathan sinä mitattavaa tietoa jo nyt. Katsot vain että kuinka suuri prosenttiosuus löytäjistä on merkinnyt kätkösi suosikiksi. 100 löytäjää, 0 suosikkimerkintää -> älä tee tällaisia; 100 löytäjää, 50 suosikkimerkintää -> tee enemmän tällaisia.
Ei tää nyt ihan näinkään mun mielestä mene. Harvoin tulee annettua peruspurkeille noita f-pisteitä, mutta silti niitä on kiva hakea. Kyllä peruspurkeilla on paikkansa. Ei kaikkien tarvitse olla seillä huikeissa maisemissa keskellä korpea taikka muuten huikeita toteutuksia. Tää favorite-pisteytys mun mielestä korkeintaan lisää jonkun kätkön pakko hakea-listalle, mutta itse en ainakaan sen perusteella valikoi, mitä en hae.
Etkö muka näe eroa siinä, onko sadasta löytäjästä favorite-pisteitä antanut 3, 13 vai 30 löytäjää? Ensimmäinen on selvästi peruspurkki, toinen keskimääräistä parempi purkki ja kolmas jo erittäin hyvä toteutus. Ja oletko muuten jo jaellut kaikki yli 200 favorite-pistettäsi? Favorite-pisteet on ehkä nimetty vähän huonosti, "suosikki" kuulostaa sen verran hienolta toteutukselta. Jos ne olisivat ihan vain tykkäyspisteitä (tms), niin ehkä niitä jaeltaisiin pikkuisen auliimmin. Ei minustakaan 10 % kätköistä ole "suosikkejani" enkä minäkään ole saanut kaikkia favorite-pisteitäni jaeltua, vaikka ei niiden panttaamiseenkaan ole oikeastaan yhtään hyvää syytä. Ainahan niitä voi poistaakin heikoimmilta purkeilta jos pisteet loppuvat ja pitää päästä favorittaamaan joku poikkeuksellisen hieno toteutus.

Favorite-pisteissä on sekin idea, että ne ovat positiivisia kannustimia. Kyllä minua ainakin ottaisi päähän jos minun purkilleni alkaisi sataa arvosanoja 1/5. Katkeroituisin yhteisöä kohtaan ja alkaisin tuhota toisten purkkeja. ;) Favorite-pisteiden tulematta jääminen ei puolestaan harmita, ne ovat ikään kuin ekstraa jos niitä tulee.

Ja logeistahan sen sitten loppujen lopuksi aina näkee että mitä mieltä purkista ollaan.
Olen antanut 200+ favouritesta yhden jakoon. Se meni purkille joka voikin jäädä "salaiseksi". Muuten en noita pisteitä ole jaellut, enkä jakele vastedes. Minusta ihan /c:stä oleva idea tuo, enkä itse luottaisi noihin ollenkaan. Tai sitten kohta kaikki purkit löytyy jostain viemäreistä y.m. Itse en favouriteista huolimatta noita ihan mukavina pidä.

Avatar
arisoft
Viestit: 1225
Liittynyt: La 31.07.2010 19:49
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kunniaa myös toisesta ja kolmannesta löydöstä FTF lisäksi

Viesti Kirjoittaja arisoft » Ma 10.10.2011 18:20

rixu kirjoitti:Katselin tätä tapausta kummastellen miten ihmeessä tätä julkaistiin. Ei mysteeri käsittääkseni voi mitenkään olla D1. Henkilökohtaisesti korpeaa tuollainen kikkailu ja pelleily arvoilla joiden pitäisi kuvata kätkön vaikeustasoa eikä olla kätköttäjän leluna :evil:
Ehkä et lukenut tehtävää loppuun asti.

On minulla yksi D1 ollut jo kauan aikaa eikä kukaan ole sanonut sen olleen yhtään vaikea. Purkin on löytäneet nekin, jotka eivät ole edes huomanneet sen olleen mysteeri. Perustelepa siis tarkemmin miksi mysteerin ratkaisu ei voisi olla itsestään selvä?

Toiset kikkailee kätkökoodilla toisen D-koodilla. Milloin milläkin...

Avatar
rtl
Viestit: 276
Liittynyt: Ti 16.12.2008 17:01
Paikkakunta: Hellsinki

Re: Kunniaa myös toisesta ja kolmannesta löydöstä FTF lisäksi

Viesti Kirjoittaja rtl » Ma 10.10.2011 18:28

arisoft kirjoitti: Ehkä et lukenut tehtävää loppuun asti.

On minulla yksi D1 ollut jo kauan aikaa eikä kukaan ole sanonut sen olleen yhtään vaikea. Purkin on löytäneet nekin, jotka eivät ole edes huomanneet sen olleen mysteeri. Perustelepa siis tarkemmin miksi mysteerin ratkaisu ei voisi olla itsestään selvä?

Toiset kikkailee kätkökoodilla toisen D-koodilla. Milloin milläkin...
Pointti oli ehkä se, että toisaalla D5-vaikeusasteiseksi luokiteltu mysti ei ehkä sentään helsinkiin kopioituna ole D1?

Avatar
arisoft
Viestit: 1225
Liittynyt: La 31.07.2010 19:49
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kunniaa myös toisesta ja kolmannesta löydöstä FTF lisäksi

Viesti Kirjoittaja arisoft » Ma 10.10.2011 18:37

rtl kirjoitti:Pointti oli ehkä se, että toisaalla D5-vaikeusasteiseksi luokiteltu mysti ei ehkä sentään helsinkiin kopioituna ole D1?
Kannattaa tosiaan lukea se kuvaus loppuun asti. Mitä tulee tuohon kommenttini D5:stä niin oletko varma että se on oikeasti D5? Oletko siis ratkaissut sen ja todennut vaikeustason olevan oikein?

Itse en uskonut siihen vaan pikemminkin ajattelin että mikä tahansa vaikeustaso olisi tässä mahdollisesti väärin. Nyt oikea taso on selvillä koska kätköilijät itse määrittivät sen löytämiseen menevällä ajalla ja tarvittavien vihjeiden määrällä. Jonkun mielestä se voi olla nyt yläkanttini ja jonkun mielestä alakanttiin, mikä on ihan odotettavaa riippuen kätköilijän aiemmista kokemuksista.

Geomurmelit
Viestit: 374
Liittynyt: Su 07.06.2009 11:27

Re: Kunniaa myös toisesta ja kolmannesta löydöstä FTF lisäksi

Viesti Kirjoittaja Geomurmelit » Ma 10.10.2011 18:41

arisoft kirjoitti:tarvittavien vihjeiden määrällä.
Julkisesti kaikille vai vain Vantaan Mysteerikerhon jäsenille jaettujen?

Avatar
rtl
Viestit: 276
Liittynyt: Ti 16.12.2008 17:01
Paikkakunta: Hellsinki

Re: Kunniaa myös toisesta ja kolmannesta löydöstä FTF lisäksi

Viesti Kirjoittaja rtl » Ma 10.10.2011 18:46

arisoft kirjoitti:
rtl kirjoitti:Pointti oli ehkä se, että toisaalla D5-vaikeusasteiseksi luokiteltu mysti ei ehkä sentään helsinkiin kopioituna ole D1?
Kannattaa tosiaan lukea se kuvaus loppuun asti. Mitä tulee tuohon kommenttini D5:stä niin oletko varma että se on oikeasti D5? Oletko siis ratkaissut sen ja todennut vaikeustason olevan oikein?

Itse en uskonut siihen vaan pikemminkin ajattelin että mikä tahansa vaikeustaso olisi tässä mahdollisesti väärin. Nyt oikea taso on selvillä koska kätköilijät itse määrittivät sen löytämiseen menevällä ajalla ja tarvittavien vihjeiden määrällä. Jonkun mielestä se voi olla nyt yläkanttini ja jonkun mielestä alakanttiin, mikä on ihan odotettavaa riippuen kätköilijän aiemmista kokemuksista.
En oikeasti viitsinyt mennä ihan loppuun asti tuon D5-mystin osalta, joten ehken tiedä. Ehkä TUONNE ei ole asiaa. Mutta en pidä tuota D1-luokittelua oikeana mikä purkillasi oli. On ehkä muitakin MykkäKasti juttuja joita en Vantaan suunnalla diggaa, mutta ehkä ne voidaan hoitaa joskus toiste, toisaalla.

Avatar
arisoft
Viestit: 1225
Liittynyt: La 31.07.2010 19:49
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kunniaa myös toisesta ja kolmannesta löydöstä FTF lisäksi

Viesti Kirjoittaja arisoft » Ma 10.10.2011 18:52

Geomurmelit kirjoitti:
arisoft kirjoitti:tarvittavien vihjeiden määrällä.
Julkisesti kaikille vai vain Vantaan Mysteerikerhon jäsenille jaettujen?
Käsittääkseni kätkökuvaus näkyy samalla tavalla kaikille kätköilijöille samoin kuin siinä olevat vinkit. Voitko täsmentää kysymystäsi niin että siihen voi vastata jollain IEEE 754-2008 standardin mukaisella luvulla?

Avatar
arisoft
Viestit: 1225
Liittynyt: La 31.07.2010 19:49
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kunniaa myös toisesta ja kolmannesta löydöstä FTF lisäksi

Viesti Kirjoittaja arisoft » Ma 10.10.2011 18:57

rtl kirjoitti:En oikeasti viitsinyt mennä ihan loppuun asti tuon D5-mystin osalta, joten ehken tiedä. Ehkä TUONNE ei ole asiaa. Mutta en pidä tuota D1-luokittelua oikeana mikä purkillasi oli. On ehkä muitakin MykkäKasti juttuja joita en Vantaan suunnalla diggaa, mutta ehkä ne voidaan hoitaa joskus toiste, toisaalla.
En minäkään pidä kaikkien purkkien koordinaatteja oikeana mutta en valita enää sen jälkeen kun asia on korjattu kuvaukseen tai jos siitä on etukäteen ilmoitettu että ne on epätarkat. Joten onko se nyt mielestäsi sopiva taitaa olla oleellisempaa kuin se mitä se joskus oli 60 minuuttia? Tässä lähistöllä on kätköjä, joiden kuvauksissa lukee että D-arvo ei ole oikein. En nyt lainkaan käsitä miten tästä voi olla jotain ongelmaa kun se on kuvaukseen kirjoitettu.

Avatar
rtl
Viestit: 276
Liittynyt: Ti 16.12.2008 17:01
Paikkakunta: Hellsinki

Re: Kunniaa myös toisesta ja kolmannesta löydöstä FTF lisäksi

Viesti Kirjoittaja rtl » Ma 10.10.2011 19:05

arisoft kirjoitti:
rtl kirjoitti:En oikeasti viitsinyt mennä ihan loppuun asti tuon D5-mystin osalta, joten ehken tiedä. Ehkä TUONNE ei ole asiaa. Mutta en pidä tuota D1-luokittelua oikeana mikä purkillasi oli. On ehkä muitakin MykkäKasti juttuja joita en Vantaan suunnalla diggaa, mutta ehkä ne voidaan hoitaa joskus toiste, toisaalla.
En minäkään pidä kaikkien purkkien koordinaatteja oikeana mutta en valita enää sen jälkeen kun asia on korjattu kuvaukseen tai jos siitä on etukäteen ilmoitettu että ne on epätarkat. Joten onko se nyt mielestäsi sopiva taitaa olla oleellisempaa kuin se mitä se joskus oli 60 minuuttia? Tässä lähistöllä on kätköjä, joiden kuvauksissa lukee että D-arvo ei ole oikein. En nyt lainkaan käsitä miten tästä voi olla jotain ongelmaa kun se on kuvaukseen kirjoitettu.
D1 Helsingissä = D5 toisaalla megaspoilerin kera?

Ei se nyt ihan noin mene. Muilta osin Vantaan Mykkä Kasti kerho voi puolestani outoa toimintaansa jatkaa, mutta joku raja sentään.

Avatar
arisoft
Viestit: 1225
Liittynyt: La 31.07.2010 19:49
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kunniaa myös toisesta ja kolmannesta löydöstä FTF lisäksi

Viesti Kirjoittaja arisoft » Ma 10.10.2011 19:10

rtl kirjoitti:Ei se nyt ihan noin mene. Muilta osin Vantaan Mykkä Kasti kerho voi puolestani outoa toimintaansa jatkaa, mutta joku raja sentään.
Voisitko täsmentää näitä outoja lausumia. En näet pysy yhtään kärryillä vihjailujesi perässä. Sano reilusti jos jokin asia harmittaa. Tähän mysteerin saat kyllä ihan pyytämällä totaalispoilerin jos sellaista olet vailla. Eivät ne mitään salaisuuksia ole.

Avatar
rtl
Viestit: 276
Liittynyt: Ti 16.12.2008 17:01
Paikkakunta: Hellsinki

Re: Kunniaa myös toisesta ja kolmannesta löydöstä FTF lisäksi

Viesti Kirjoittaja rtl » Ma 10.10.2011 19:30

arisoft kirjoitti:
rtl kirjoitti:Ei se nyt ihan noin mene. Muilta osin Vantaan Mykkä Kasti kerho voi puolestani outoa toimintaansa jatkaa, mutta joku raja sentään.
Voisitko täsmentää näitä outoja lausumia. En näet pysy yhtään kärryillä vihjailujesi perässä. Sano reilusti jos jokin asia harmittaa. Tähän mysteerin saat kyllä ihan pyytämällä totaalispoilerin jos sellaista olet vailla. Eivät ne mitään salaisuuksia ole.
Ei se ole ongelma. Mutta jos mysti on toisaalla d5, ja "Vantaalle" 1-to-1 kopioituna d1, niin ihmetyttäähän se. Muuten harmittaa vain Mykän Kastin (lue VMK) outo sisäsiittoisuus, olkoonkin etten itse yhtään mistään FTF-merkinnöistä piittaa. En edes (vaikka mahdollisuus oli) hakenut tästä mystistä FTF:ää (koska EVVK, tjmv.). Silti sen tulen kyllä hakemaan, kun sopiva tilaisuus tulee. Kunhan purkki vaan paikallaan pysyy.
Viimeksi muokannut rtl, Ma 10.10.2011 19:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
arisoft
Viestit: 1225
Liittynyt: La 31.07.2010 19:49
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kunniaa myös toisesta ja kolmannesta löydöstä FTF lisäksi

Viesti Kirjoittaja arisoft » Ma 10.10.2011 19:36

rtl kirjoitti:Ei se ole ongelma. Mutta jos mysti on toisaalla d5, ja "Vantaalle" 1-to-1 kopioituna d1, niin ihmetyttäähän se. Muuten harmittaa vain Mykän Kastin (lue VMK) outo sisäsiittoisuus, olkoonkin etten itse yhtään mistään FTF-merkinnöistä piittaa. En edes (vaikka mahdollisuus oli) hakenut tästä mystistä FTF:ää (koska EVVK, tjmv.). Silti sen tulen kyllä hakemaan, kun sopiva tilaisuus tulee. Kunhan purkki vaan paikallaan pysyy.
Niin... ihan kaikki Helsingin purkit eivät oikein tunnu pysyvän paikallaan. Se on kyllä huomattu tänään. Tämä oli vielä päivällä paikallaan - onneksi - vaikka sekä FBA että Rick Astley olivat sen loganneet yhdessä. Hassua että merkkaa DNF:n nettiin mutta kirjoittaa nimensä logiin. Outoja asioita tapahtuu... tervetuloa purkille!

Avatar
rtl
Viestit: 276
Liittynyt: Ti 16.12.2008 17:01
Paikkakunta: Hellsinki

Re: Kunniaa myös toisesta ja kolmannesta löydöstä FTF lisäksi

Viesti Kirjoittaja rtl » Ma 10.10.2011 19:38

arisoft kirjoitti:
rtl kirjoitti:Ei se ole ongelma. Mutta jos mysti on toisaalla d5, ja "Vantaalle" 1-to-1 kopioituna d1, niin ihmetyttäähän se. Muuten harmittaa vain Mykän Kastin (lue VMK) outo sisäsiittoisuus, olkoonkin etten itse yhtään mistään FTF-merkinnöistä piittaa. En edes (vaikka mahdollisuus oli) hakenut tästä mystistä FTF:ää (koska EVVK, tjmv.). Silti sen tulen kyllä hakemaan, kun sopiva tilaisuus tulee. Kunhan purkki vaan paikallaan pysyy.
Niin... ihan kaikki Helsingin purkit eivät oikein tunnu pysyvän paikallaan. Se on kyllä huomattu tänään. Tämä oli vielä päivällä paikallaan - onneksi - vaikka sekä FBA että Rick Astley olivat sen loganneet yhdessä. Hassua että merkkaa DNF:n nettiin mutta kirjoittaa nimensä logiin. Outoja asioita tapahtuu... tervetuloa purkille!
Kiitos :D. Kyllähän sinne vielä tullaan. Vaikka FTF mennyt, ja vaikka STF olisi mennyt. Meikäläistä tuollaiset ei kiinnosta, eli purkki kuin purkki.

Avatar
tuomasnu
Viestit: 70
Liittynyt: La 15.05.2010 9:38
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kunniaa myös toisesta ja kolmannesta löydöstä FTF lisäksi

Viesti Kirjoittaja tuomasnu » Ma 10.10.2011 20:10

Minä en ainakaan pidä siitä, että kätkön tähditys tai (tradien) koordinaatit annetaan tahallisesti väärin kätkön vaikeuttamiseksi. Vahinkoja tietysti sattuu, mutta ei sitä tahallisesti tarvitsisi tehdä.

Tahallisella väärien tietojen antamisella ikäänkuin varastaa toisilta kätköilijöiltä aikaa. Olimme esimerkiksi eilen D1 tradilla, jossa oli yli 60 DNF-merkintää. En varmasti olisi lennosta lähtenyt ko. purkille lasten kanssa sillä innolla, jos se olisi luokiteltu vaikka D3 merkinnällä. Samalla tavalla jätän D4 mysteerit suosiolla, enkä tuhlaa niihin aikaani.

Ihan en myöskään ymmärrä sitä, että jo lähtökohtaisesti kätkökuvausta, vihjettä tai tähditystä muutetaan jatkuvasti. Olen mieltänyt asian niin, että tietojen muuttaminen pitäisi olla harvinainen poikkeustapaus. Mitenkäs tieto välittyy tuonne maastoon, jos ei ole koko ajan on-line päivittämässä kätkökuvausta?

Vai onko sitten mysteereissä kaikki sallittua, mikä ei ole erikseen kiellettyä?
- eilen minulla oli jokin ajatus, mutta unohdin sen jo...

Avatar
arisoft
Viestit: 1225
Liittynyt: La 31.07.2010 19:49
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kunniaa myös toisesta ja kolmannesta löydöstä FTF lisäksi

Viesti Kirjoittaja arisoft » Ma 10.10.2011 20:22

tuomasnu kirjoitti:Ihan en myöskään ymmärrä sitä, että jo lähtökohtaisesti kätkökuvausta, vihjettä tai tähditystä muutetaan jatkuvasti. Olen mieltänyt asian niin, että tietojen muuttaminen pitäisi olla harvinainen poikkeustapaus. Mitenkäs tieto välittyy tuonne maastoon, jos ei ole koko ajan on-line päivittämässä kätkökuvausta?
Tuo on aivan totta. FTF löytäjätkin painivat sen ongelman kanssa että mysteerin vaikeus nousi puoli tähteä etsintäretken aikana :shock: ennenkuin ehtivät logata löytönsä. Toissalta jos olisivat loganneet on-line vaikka yhden ainoan sanan "Löytyi" niin tehtävää ei olisi tarvinnut vaikeuttaa enää lisää. Mutta aina ei voi voittaa :wink: . Nyt tehtävä ei enää vaikene koska kaikki kolme palkintosijaa on täytetty - aivan kuten kuvauksessa (tarkemmin sanottuna tekijän logeissa) tarkasti mainittiin. Tosin kuvaukseen tulee vielä yksi isompi ennalta suunniteltu muutos. Tosin missään vaiheessahan itse mysteeri ei ole muuttunut. Vain vihjeitä on muuteltu tarkemmiksi.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä”