Vähiten mieluisa kätkötyyppi

Yleistä keskustelua kätköilystä

Vähiten mieluisa kätkötyyppi mielestäni

Tradi
3
3%
Multi
34
31%
Mysteeri
29
26%
Letterbox
1
1%
Earth
15
14%
Virtual
2
2%
Webcam
6
5%
Wherigo
20
18%
 
Ääniä yhteensä: 110

Avatar
LQ
Viestit: 470
Liittynyt: To 11.01.2007 12:33

Re: Vähiten mieluisa kätkötyyppi

Viesti Kirjoittaja LQ » Ti 07.05.2013 14:32

Kun ei ollut tarjolla reverse cache, niin äänestin whereIgoksi naamioituja laskentamulteja. PeruswIgit ovat sentään eräänlaisia nörttimystejä.
Piilotettu: 12 Löydetty: noin 2000 +/- 1000, en minä tarkkaan tiedä...

1jone
Viestit: 103
Liittynyt: Su 22.04.2012 11:53

Re: Vähiten mieluisa kätkötyyppi

Viesti Kirjoittaja 1jone » Ti 07.05.2013 15:07

Mielipidekysymys.
Olen törmännyt tradeihin, jotka ovat suorastaan kuvottavia.
Toisaalta aivan loistavia toteutuksia joita ei ihan heti unohdakkaan.
Mysteereitä joiden ratkaisu on aivan järjetön tai mysteereitä jotka ovat kerrassaan loistavia viimeistä viilausta myöden.
Multeja joita ei voi ilman spoileria päästä edes läpi, kun puolet multista on kadonnut ajansaatossa.
On myös osunut multeja, joiden maisemat ovat kuvankauniita ja toteutus hipoo täydellisyyttä.
Meillä on jo siis multikätkö.
Ei mene minun jakeluun että miksi ihmeessä pitää mennä varastamaan toisesta sivustosta idea ja toiminta, kun se on jo siellä toimivana pakettina.
En rehellisesti pysty äänestämään, mutta luulisin sen olevan wherigon.
Koska se on ollut jo olemassa omana lajinaan, ja joku ruudinkeksijä on sen idean vain suoraan kopioinut kätköilyyn.
Jos tuolla tavoin otamme mukaan samankaltaisia pelejä ja leikkejä kuin kätköily, on meillä kohta yli 40 eri kätkötyyppiä.
Jos haluaisin juosta wherigojen perässä, käyttäisin varmasti siihen tarkoitettuja sivuja ja välineitä.
Miitit,citot ja mega tapahtumat ovat enemmänkin sosiaalista kanssakäymistä, kuin purkkien perässä juokseminen.
Olen loistavasti mukavuusalueellani myös ihmisten parissa.
Mahdottomat mysteerit ja vajavaiset multit saavat yleensä noissa uutta suuntaa. :oops:
Kyse on siis vain vähiten mieluisasta kätkötyypistä, eikä olla poistelemassa mitään tai yrittämässä kettuilla kenellekkään.
Suomennettuna= Vaikka en pidä wherigoista en tarkoita että niitä pitäisi poistaa kätköilystä pois.
Harrastajia riittää siihenkin harrasteeseen.
Se ei ole keneltäkään pois, jos niitä pystyy hakemaan geokätköilysivustonkin kautta.
Paljon suurempana harmina koen "tilasto kätköilijän" ja "fiilistelijä kätköilijän" maailmankuvan eron.
"Tilasto kätköilijä" ei välitä tuon taivaallista millainen toteutus kätköllä on, kun taas "fiilistelijä" halajaa täydellistä kokemusta reissullaan.
Jos määrittelisin "tilasto kätköilijän" ja "fiilistelijä kätköilijän" olisi se puhdasta kettuilua. :mrgreen:
Tyydyn siis vain toivottamaan kaikille mukavia kätköilyhetkiä tulevaisuudelle :wink:

JyNu
Viestit: 283
Liittynyt: Ke 25.08.2010 21:55

Re: Vähiten mieluisa kätkötyyppi

Viesti Kirjoittaja JyNu » Ti 07.05.2013 15:18

- tusinatradi, joka ei esittele mitään
- tulkinnanvarainen laskentamulti tai mysteeriksi muuttuva multi
- mysteeri, jossa lopputulema on ilman loogista polkua yksi mysteerintekijän mieleen tullut ratkaisuvaihtoehto monista mahdollisuuksista
- letterbox, jossa pitää etsiä muistomerkkejä ilman tarkempia ohjeita niiden sijainnista
- virtual, jossa vastaus kysymykseen ei löydy / selviä paikan päällä
- earth, jossa on kysymyksiä, joihin edes google ei löydä vastausta
- webcam, jossa kamera ei toimi / ole päällä
- wherigo, jossa joutuu helposti ulos pelialueelta huomaamattaan tai joka ei toimi kaikissa wherigo-laitteissa
- miitti, jossa olen yksin paikalla

Olisiko tuossa päivän "valitukset" sitten kasassa :lol:

Itse kysymykseen taisin vastata "Multi", koska niissä tulee useimmiten esiin noita tulkinnavaraisuuksia. Toisaalta loistaviakin multeja olen kohdannut ja edelleen pidän Kirkkonummella olevaa Syvyyden kuilua http://www.geocaching.com/seek/cache_de ... wp=GC3WR37 parhaimpanan hakemistani kätköistä.
Viimeksi muokannut JyNu, Ti 07.05.2013 15:33. Yhteensä muokattu 6 kertaa.

VHI
Viestit: 461
Liittynyt: Ke 15.08.2007 14:28
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Vähiten mieluisa kätkötyyppi

Viesti Kirjoittaja VHI » Ti 07.05.2013 15:19

LaraG kirjoitti:Tähän kysymykseen voisi sanoa, että "tusinapurkki", vaikka se ei mikään oma kätkötyyppinsä olekaan.
Komppi. Välillä meinaa olla vaikea motivoida itseään esim. liikennemerkkimikroille tai -nanoille vaikka itsekin on aakkossarjan merkeissä moisia tusinakätköjä tullut tehtyä.
There's always a cache somewhere

Avatar
uuni
Viestit: 47
Liittynyt: Ti 15.11.2011 15:48

Re: Vähiten mieluisa kätkötyyppi

Viesti Kirjoittaja uuni » Ke 08.05.2013 15:36

Tähän on helppo vastata. Multi koska niin monta kertaa törmää multiin jossa on tulkinnan varaa. Ja jos tällaiseen törmää vielä kun on jo polkenut pyörällä aikansa niin ei huvita jäädä arpomaan . Selkeät multit on asia erikseen.

juheja
Viestit: 218
Liittynyt: Su 22.05.2011 8:32

Re: Vähiten mieluisa kätkötyyppi

Viesti Kirjoittaja juheja » Ke 08.05.2013 16:05

Laskentamulti tai liian vaikea mysteeri. Vaikka tuo jälkimmäinen taitaa kyllä mennä ratkaisijan piikkiin... :oops:

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä”