C:geon facebookista poimittua

Yleistä keskustelua kätköilystä
Avatar
koodi
Viestit: 115
Liittynyt: To 30.06.2011 20:08

Re: C:geon facebookista poimittua

Viesti Kirjoittaja koodi » Ti 27.03.2012 7:36

Kiitos edellisestä käyttäjäkokemuksesta.
Olin ajatellut tutustua tuohon Neongeoon.
Valintaa helpottaa muiden kokemukset.

Seq
Viestit: 897
Liittynyt: Ma 04.01.2010 9:22
Viesti:

Re: C:geon facebookista poimittua

Viesti Kirjoittaja Seq » Ti 27.03.2012 13:23

Kannattaa tutustua. Ainakin itselle osui paremmin, kuin cgeo...

Arnyk
Viestit: 285
Liittynyt: Ti 24.08.2010 14:13

Re: C:geon facebookista poimittua

Viesti Kirjoittaja Arnyk » Ti 27.03.2012 16:20

Seq kirjoitti:Kannattaa tutustua. Ainakin itselle osui paremmin, kuin cgeo...
Komppaan täysin Seq:ta. Kannattaa kokeilla tuo ilmaisjakso ainakin. Itse ostin ko. softan c:geon kaveriksi ja käytän nyt molempia. C:geossa on tullut nighty buildeissa yksi RAIVOSTUTTAVA ongelma. Se hakee kätköt "epätarkasti" kun nopeus on autoilunopeutta. Nyt on sitten kaksi kertaa käynyt niin että se ei ole saanut päivitetyksi oikeaa sijaintia, vaan ohjannut n. 50 metrin päähän purkista. Ja sitten kun on käynnistänyt neongeon, onkin huomannut olevansa yli 50 metrin päässä purkista mihin c:geo hetki sitten näytti nollaa.

Käynyt mm. eilen stenudden kätköllä Hangossa, ja viikko sitten Kouvolassa kouvolan museokortteli kätköllä. Täytyy kait päivittää uudempi nighly build.

Arnyk

Kisumuru
Viestit: 26
Liittynyt: Pe 15.07.2011 13:21

Re: C:geon facebookista poimittua

Viesti Kirjoittaja Kisumuru » Ti 27.03.2012 23:45

Kuinka usein noita uusia versioita nightly builtleja tulee? Mistä ne näkee helpoimmin et onko tullut uus?

Viikonlopun jälkeen alkoi taas cgeo pelittää. En oo oikein ees kunnolla päässyt tohon neongeoon käsiksi kun se antaa vaan ne kolme kätköä per vuorokausi enkä ole muistanut joka päivä latailla uusi. En aio varmaankaan sitä vielä ostaa mutta hyvä tietää että se on olemassa jos cgeo joskus simahtaa täysin.
"Mä oon se Kisu, niin oo sää se Muru" & geopojat

♡geoprinsessa syntynyt 2014♡

-hämeestä päivää: hitaasti mutta geosti-

Kisumuru
Viestit: 26
Liittynyt: Pe 15.07.2011 13:21

Re: C:geon facebookista poimittua

Viesti Kirjoittaja Kisumuru » Ti 27.03.2012 23:50

Mulla mennyt toi team vimman viesti ohi-komppaan täysiä!

Ja kysymys: kumpi on uudempi softa tuo release jotain vai vajaa viikko sitten ladattu nightly build?
"Mä oon se Kisu, niin oo sää se Muru" & geopojat

♡geoprinsessa syntynyt 2014♡

-hämeestä päivää: hitaasti mutta geosti-

Tilhet
Viestit: 741
Liittynyt: Ma 05.10.2009 21:29

Re: C:geon facebookista poimittua

Viesti Kirjoittaja Tilhet » Ke 28.03.2012 0:25

Kisumuru kirjoitti:En oo oikein ees kunnolla päässyt tohon neongeoon käsiksi kun se antaa vaan ne kolme kätköä per vuorokausi enkä ole muistanut joka päivä latailla uusi. En aio varmaankaan sitä vielä ostaa
Tuo kolmen kätkön rajoitus on Groundspeakin/geocaching.comin tekemä, ei siis Neongeo-ohjelman tekemä. Jos Neongeon käyttäjä on maksanut jäsenyydestään geocaching.comissa eli on Premium member, ei rajoituksia kätköjen lataamisessa ole. Lisätietoja löytyy Neongeon wikistä (Please note -kohta).

Omasta mielestäni Groundspeakin Premium member -hinnoittelu on pysynyt varsin kohtuullisena eli se on alle 30 euroa vuodessa. Neongeonkin kaikki ominaisuudet avaavan Premium-jäsenyyden voi hankkia esim. Kiven alta.

Team vimma
Viestit: 4
Liittynyt: Ma 26.03.2012 23:14

Re: C:geon facebookista poimittua

Viesti Kirjoittaja Team vimma » Ke 28.03.2012 0:31

Kisumuru:

Release candidate on lähempänä julkaisua kuin nightly build. Nightlyt on tavallaan "betoja" ja kun beta todetaan hyväksi, siitä tehdään juurikin tuollainen julkaisukandidaatti, joka sitten, jos kaikki menee hyvin, julkaistaan. Nyt oli kai tullut joku uusi nightly, joka siis siten on uudempi kuin tuo tämän hetkinen RC. Kuitenkin jos beta-version käyttäminen arveluttaa niin onhan se julkaisukandidaatti jossain määrin stabiilimmaksi ja julkaisuvalmiimmaksi todettu kun on kerran siihen asemaan päässyt. Me ollaan huomattu nuo uudet versiot lähinnä seuraamalla c:geon Facebook-sivua (https://www.facebook.com/android.geocaching), jossa ilmoittavat uusista nightlyistä ja release candidateista.

Lisään nyt tähän jatkoksi vielä vähän asiaa Neongeo vs. c:geo, kun tuosta aiemmasta viestistä vastasi tiimin toinen osapuoli. Meillä ongelmat Neongeon kanssa oli siis juurikin että kartta ei aluksi ladannut ja sitten kun se toimi, se ei ladannut kartalle lainkaan kätköjä. Ajettiin autolla maantienopeutta. Lisäksi kun jotain kätkötietoja haettiin niin herjasi 3 kätkön rajoituksesta VAIKKA meillä on premiumit ja ei oltu edes sitä kolmea haettu. Buginen, kerrassaan.

C:geon release candidaten live map tuntuu ihan mukavalta, vaikka se lataakin kätköt aluksi niillä "sinne päin"-koordinaateilla. Olivat tarpeeksi tarkkoja paikkoja kartalla vaikka ajettiin maantienopeutta ja tarkentuivat toki heti kun kätköstä haki lisätietoa, joka pitäisi muutenkin hakea ennen kuin jalkautuu maastoon. Epätarkoista naateistahan se huomauttaa oranssilla reunuksella. Ehdoton lisäplussa on se, että siinä voi itse valita haluaako tarkan vai nopean kartan (toki voi valita myös että c:geo myös itse optimoi kartan "laadun" liikkumisnopeuden mukaan ja tuo optimointikin tuntui toimivan erinomaisesti)

Tällaista tällä kertaa,
M/Team vimma

Kisumuru
Viestit: 26
Liittynyt: Pe 15.07.2011 13:21

Re: C:geon facebookista poimittua

Viesti Kirjoittaja Kisumuru » To 19.04.2012 7:51

Miten muilla pelittänyt?
Mulla muuten hyvin mutta sunnuntaisin ei, viime sunnuntainakin odottelin ja odottelin, mutta aina olin 200-500m heittoa. Onneksi oli yksi dnf minkä paikan tiesin ja joka onneksi löytyikin ilman gepsiä
"Mä oon se Kisu, niin oo sää se Muru" & geopojat

♡geoprinsessa syntynyt 2014♡

-hämeestä päivää: hitaasti mutta geosti-

Vingeri
Viestit: 662
Liittynyt: Ti 04.01.2011 22:47
Paikkakunta: Joensuu

Re: C:geon facebookista poimittua

Viesti Kirjoittaja Vingeri » To 19.04.2012 7:59

Minulla C:geo on toiminut nyt päivityksen jälkeen hyvin.

mikktaho
Viestit: 9
Liittynyt: Ti 03.01.2012 11:15

Re: C:geon facebookista poimittua

Viesti Kirjoittaja mikktaho » To 19.04.2012 19:10

Hyvin pelaa tosiaan livemap tuon nightly version kanssa. Pitänee seurailla tuota fb-feediä, että tietää latailla uusia versioita.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä”