? Mysteerien tulevaisuus ?

Yleistä keskustelua kätköilystä

Mielipiteesi negachekkeri-ilmiöstä?

Erittäin tervetullut lisämauste.
1
1%
Ihan jees.
8
7%
En juurikaan pidä siitä.
14
12%
En pidä siitä lainkaan.
40
35%
Mikä on negachekkeri?
52
45%
 
Ääniä yhteensä: 115

Avatar
arisoft
Viestit: 1225
Liittynyt: La 31.07.2010 19:49
Paikkakunta: Vantaa

Re: ? Mysteerien tulevaisuus ?

Viesti Kirjoittaja arisoft » Ti 11.10.2011 21:32

Geomurmelit kirjoitti:
arisoft kirjoitti:Olethan laittanut noten varsinkin niihin, joista pidit?
En tietenkään eikä ole tarkoitus jatkossakaan laittaa. Palaute tulee siinä vaiheessa kun jos ja kun saan purkin kaivettua esiin, mysteerihän on vain osa kokonaisuutta, johon kuuluvat mm. kätköpaikka ja kätkö itsessään.
Siinä tapauksessa palaute taitaa olla jo myöhäistä siinä mielessä että se ohjaisi sitä, millaisia mysteereitä tekijä tekee eli ajatuksesi "asiakasohjautuvuudesta" ei pelaa koska palautteessa on liian pitkä viive. Systeemi joutuu värähtelytilaan, jossa tehdään vuoroin liian helppoja ja liian vaikeita mysteereitä eikä kukaan ole tyytyväinen :lol:

Eihän note kerro muuta kuin että mysteeri on ratkaistu. Se on kuin DNF, jossa kerrotaan että aikoo palata asiaan myöhemmin.

Geomurmelit
Viestit: 374
Liittynyt: Su 07.06.2009 11:27

Re: ? Mysteerien tulevaisuus ?

Viesti Kirjoittaja Geomurmelit » Ti 11.10.2011 21:52

arisoft kirjoitti:Siinä tapauksessa palaute taitaa olla jo myöhäistä siinä mielessä että se ohjaisi sitä, millaisia mysteereitä tekijä tekee eli ajatuksesi "asiakasohjautuvuudesta" ei pelaa koska palautteessa on liian pitkä viive.
Eiköhän se asiakasohjautuvuus tapahdu jo ennen sitä ratkaisua. Esimerkiksi erään Arin soffamysteissä olen jo asiakkaana todennut, etteivät ne vastaa sitä mitä haluan ja vaikka niitä enemmän tai vähemmän säännöllisesti tippuu kätkökartalle kuin kirjakerhon kuukauden kirja postiluukusta, ne päätyvät nykyisellään suoraan ignorelistalle. Ratkottavaksi/etsittäväksi ne palautuvat, jos kätköilijäkollegoilta tulee sellaista palautetta, että ovat ratkottavissa inhimillisellä suorituksella. Näin olen muistaakseni parissakin Arin soffamysteerin löytöloggauksessa maininnut, joten voisi kuvitella murmelien osalta asiakaspalautteen tulleen perille sitäkin kautta. Eri asia on, onko sillä mitään vaikutusta.

Ehkä kätköntekijä ei sitä huomaa niin hyvin kuin kirjakerhon kauppias myynnissään, mutta jos niitä itse kätkön ratkoneita kävijöitä ei mystipurkeilla riitä, voisi siitä vetää samat johtopäätökset kuin kauppias myynnin romahtaessa. Tietysti nykyisenä aaltoliikkeiden luvattuna aikakautena voi olla vaikea havaita milloin on oltu asialla itse vai milloin on kahdenkymmenen aaltoilijan kimpparatkaisu kyseessä.

Kun 50 km säteellä kotikolosta on reilut 300 mysteeriä vielä ratkomatta, valinnanvaraa riittää. Ja kun kätköjä on muutenkin etsimättä, taisipa olla viimeksi 2000 kätköä 69,9 km säteellä kotikolosta, niin taidanpa painua myös ensi viikonloppuna kuten monena muuna aiempanakin yhdessä pikkumurmelin kanssa maastoon ulkoilun ja purkkeilun merkeissä sen sijaan että itsekseni jäisin ruudun ääreen ähisemään ja puhisemaan miettien, onko jotain mystiä edes tarkoitettu ratkottavaksi vai ei :lol:

Avatar
arisoft
Viestit: 1225
Liittynyt: La 31.07.2010 19:49
Paikkakunta: Vantaa

Re: ? Mysteerien tulevaisuus ?

Viesti Kirjoittaja arisoft » Ti 11.10.2011 22:13

Geomurmelit kirjoitti:Eiköhän se asiakasohjautuvuus tapahdu jo ennen sitä ratkaisua. Esimerkiksi erään Arin soffamysteissä olen jo asiakkaana todennut, etteivät ne vastaa sitä mitä haluan ja vaikka niitä enemmän tai vähemmän säännöllisesti tippuu kätkökartalle kuin kirjakerhon kuukauden kirja postiluukusta, ne päätyvät nykyisellään suoraan ignorelistalle. Ratkottavaksi/etsittäväksi ne palautuvat, jos kätköilijäkollegoilta tulee sellaista palautetta, että ovat ratkottavissa inhimillisellä suorituksella. Näin olen muistaakseni parissakin Arin soffamysteerin löytöloggauksessa maininnut, joten voisi kuvitella murmelien osalta asiakaspalautteen tulleen perille sitäkin kautta. Eri asia on, onko sillä mitään vaikutusta.
Kai ymmärrät ettei sillä ole mitään vaikutusta että kertoo löytölogissa että antoi muiden ensin ratkaista mysteerin kokeeksi. Niin itsekin teen hyvin usein mutta en pidä siitä melua. Normaalin toimintamallin esittäminen jonkinlaisena vinkkinä ei oikein toimi. Muut tekevät täsmälleen samaa mutta eivät vain tee siitä numeroa. Jos haluat oikeasti antaa suuntaa tekijöille, niin ratkaise niitä mitkä kaverisi kertovat olevan sinulle riittävän helppoja, ja sitten loggaat ne ja kehut kuinka tyytyväinen olit mysteeriin ja annat F-pisteitä niille. Ja kas... sellaisia helppoja alkaa tehdä vähitellen muutkin. Positiivinen palaute miellyttäville mysteereille toimii. Samoin toki perusteltu negatiivinen palaute toimii myös mutta ehkä mysteereissä "tämä oli liian vaikea minulle" on hieman ponneton palautteena löytölogissa :lol: .

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä”