Mysteereiden ratkaistujen loppupisteiden muutoksista

Yleistä keskustelua kätköilystä
Bombur1
Viestit: 157
Liittynyt: Pe 23.01.2009 18:01

Mysteereiden ratkaistujen loppupisteiden muutoksista

Viesti Kirjoittaja Bombur1 » Ma 08.10.2012 15:29

Minulle on reilun vuoden aikana käynyt ainakin puolisen tusinaa kertaa että olen kentällä jotakin mysteeriä etsiskellessä ollut löytämättä ja sitten ehkä pelipaikalla havainnut gepsin näytöltä viimeisistä vanhoista logeista, tai todennäköisemmin myöhemmin sitten vasta kotona, että loppupiste on siirretty esimerkiksi jästien takia uuteen paikkaan ja mysteeri kehotetaan omistajan notessa ratkomaan uudestaan yms.

Kätkön kuvauksessa asiasta ei ole kuitenkaan ollut joko lainkaan mainintaa tai sitten jossakin lopussa asiasta on ohimennen joku pieni kommentti. En liene ainoa lajissani joka ratkoo noita mysteerejä kohdatessaan ja sitten sopivassa välissä vuosienkin jälkeen käy noita hakemassa jos paikalle sattuu. Ratkaistuihin mysteereihin en juuri palaa myöhemmin, enkä noita logeja yleensä paljon luekaan.
Ongelma on että muutetuista loppupisteistä ei anneta tietoa kuvauksessa. Minusta siellä pitäisi olla mainittuna selvästi offset vanhoista ratkaistuista vaikka +0.032 -0.104 tai sitten etäisyys ja suunta. Kommentti muutoksesta saisi olla vielä mielellään vihjeosiossakin koska vihje tulee sitten avattua lopulta etsiskellessä kun kätköä ei muuten löydy.

Toinen ongelma on että jotkut mysteerit ovat aika monipolvisia ja niihin ei enää uudestaan innostaisi palata syvällisesti. Joten olettaisi että vanhat ratkaistut naatit syöttämällä mahdollinen checkeri kuumapistemenetelmällä kertoisi ne uudet ratkaisut mutta tällaistakaan ei ole tullut juuri vastaan.

Parasta tietysti olisi että gc.fi:n checkerissä olisi toiminto joka kätkön omistajan niin halutessa naatteja muutettaessa lähettäisi aiemmin ratkaisseille mielellään ne uudet koordinaatit, tai ainakin tiedon että ne vanhat ratkaistut lukemat eivät enää päde. Tai sitten se ”ratkaistu”-täppä saisi muuttaa väriänsä kartoilla jotenkin. Tämä taitaa olla vaan aika monimutkaista toteuttaa ja siksi tuskin moista toimintoa nähdään.

finnranger
Viestit: 621
Liittynyt: Ke 30.07.2008 14:43

Re: Mysteereiden ratkaistujen loppupisteiden muutoksista

Viesti Kirjoittaja finnranger » Ma 08.10.2012 15:59

Bombur1 kirjoitti:Minusta siellä pitäisi olla mainittuna selvästi offset vanhoista ratkaistuista vaikka +0.032 -0.104
Tämä on hyvä tapa. Sen pystyy noteeraamaan paikan päälläkin ilman sen kummempia toimenpiteitä.

Geovius
Viestit: 738
Liittynyt: Ke 28.03.2007 13:58
Paikkakunta: Tampere

Re: Mysteereiden ratkaistujen loppupisteiden muutoksista

Viesti Kirjoittaja Geovius » Ma 08.10.2012 16:17

Lisäisin tuohon vielä sen, että myssen finaalikoordinaattit pitäisi saada selville kokonaisuudessaan ilman checkeriä.

Suurnesu
Viestit: 287
Liittynyt: Ke 20.12.2006 21:28
Paikkakunta: Turku

Re: Mysteereiden ratkaistujen loppupisteiden muutoksista

Viesti Kirjoittaja Suurnesu » Ti 17.09.2013 14:35

Lisäsin synkkikseen checkerin, jossa vanhoilla naateilla (muuttuneet reilu vuosi sitten) saa osuman kuumaan pisteeseen ja sitä kautta nykyiset naatit. Ei tarvitse käydä koko roskaa uudelleen läpi.

mixer89
Viestit: 94
Liittynyt: Ke 23.01.2013 18:34

Re: Mysteereiden ratkaistujen loppupisteiden muutoksista

Viesti Kirjoittaja mixer89 » Ti 17.09.2013 15:21

Itse laitoin punaisella ja isolla että paikka muuttunut mutta porukka silti hakee vanhasta paikasta???

Avatar
Fundamental
Viestit: 158
Liittynyt: To 11.01.2007 16:05
Paikkakunta: Tampere

Re: Mysteereiden ratkaistujen loppupisteiden muutoksista

Viesti Kirjoittaja Fundamental » Ti 17.09.2013 16:15

Itse en ainakaan uudestaan vilkuile kätkökuvauksia, jos olen mysteerin ratkaissut ja se on gepsissä ratkaistuna. Ehkä se olis fiksua :D Välillä kätköt saattavat olla ratkaistuna valmiiksi hyvinkin pitkiä aikoja.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä”