Geokätköilijöiden avuliaisuus

Yleistä keskustelua kätköilystä
Black_Island
Viestit: 294
Liittynyt: Ma 22.12.2008 18:18

Geokätköilijöiden avuliaisuus

Viesti Kirjoittaja Black_Island » To 21.03.2013 22:08

eastwoods kirjoitti:Kadonneeksi kerrottu Fenixini on löytynyt :lol: http://www.geocaching.com/seek/log.aspx ... ffb2d8104e
Julmetusti kiitoksia pvpp:n V:lle, etsin autoni lumen ja jään alta suunnatakseni kakkukauppaan!

On tämä vaan uskomattoman hieno yhteisö! :)
Piti napata tämä tuolta aiemmasta keskustelusta ja jatkaa aiheesta :). Olen oikeastaan aivan hämmästynyt kätköilijöiden loputtomasta avuliaisuudesta. "Mitä sä siitä hyödyit?" olisi ensimmäinen kommentti monella ei-kätköilijällä, jos kuulisi avun antamisesta.

Itse olen huomannut, että esimerkiksi Facebookin paikallisten kätköilijöiden keskuudessa saa apua pulmaan kuin pulmaan. Oli sitten kyse kartan lataamisesta tai taskulampuista, niin aina saa neuvoja. Sama toki tietysti tällä palstalla, että kysymyksiin poikkeuksetta saa apua. Lisäksi on mainittava nämä "tuon/lainaan sinulle sitä tai tätä"- jutut, joita on niitäkin kertynyt omalle osalle enemmän kuin edes muistaa :) . Ja niin on muillekin, ainakin kuulemani mukaan.

Olemme miehen kanssa menossa Frankfurt-Hahniin (tai no - Saksa-Ranska-Luxemburg-Belgia-Hollanti) helatorstain aikoihin ja sain tosi monta kivaa ehdotusta nähtävistä paikoista suomalaisilta kätköilijöiltä niin privana kuin tällä palstallakin. Kun laitoin postia kahdelle paikalliselle kätköiijälle (Schengenissä ja Aachenissa), niin molemmat tosi avuliaasti kertoivat niitä "must see"-kohteita (pyysin erityisesti sota-aiheisia, esim. bunkkereita, kun mies on niistä kiinnostunut). Toinen jopa tarjoutui "paikallisoppaaksi" mukaan. Wau, olen todellakin otettu tästä ystävällisyydestä.

Eli pointti: geokätköilijät ovat todella sydämellistä porukkaa :). Jatketaan tätä samaa rataa!

RH
Viestit: 45
Liittynyt: To 09.05.2013 23:34

Re: Geokätköilijöiden avuliaisuus

Viesti Kirjoittaja RH » Pe 10.05.2013 2:42

Black_Island kirjoitti:geokätköilijät ovat todella sydämellistä porukkaa :)
Ei vaan tule tällä foorumilla sydämellisyys juurikaan esiin.

Avatar
jviirret
Viestit: 186
Liittynyt: Su 29.01.2012 11:27

Re: Geokätköilijöiden avuliaisuus

Viesti Kirjoittaja jviirret » Pe 10.05.2013 7:09

RH kirjoitti:
Black_Island kirjoitti:geokätköilijät ovat todella sydämellistä porukkaa :)
Ei vaan tule tällä foorumilla sydämellisyys juurikaan esiin.
Enemmän tai vähemmän kaikkien foorumien ominaisuus :roll:

Avatar
kiero
Viestit: 216
Liittynyt: La 21.03.2009 19:54

Re: Geokätköilijöiden avuliaisuus

Viesti Kirjoittaja kiero » Pe 10.05.2013 10:20

jviirret kirjoitti:
RH kirjoitti:
Black_Island kirjoitti:geokätköilijät ovat todella sydämellistä porukkaa :)
Ei vaan tule tällä foorumilla sydämellisyys juurikaan esiin.
Enemmän tai vähemmän kaikkien foorumien ominaisuus :roll:
Tässä sitten tulikin jo pari esimerkkiä...
N 60° 51.1889' E 28° 01.7719'

RH
Viestit: 45
Liittynyt: To 09.05.2013 23:34

Re: Geokätköilijöiden avuliaisuus

Viesti Kirjoittaja RH » Pe 10.05.2013 12:38

jviirret kirjoitti: Enemmän tai vähemmän kaikkien foorumien ominaisuus :roll:
Toki, mutta täällä en ymmärrä esimerkiksi vihamielisyyttä uusia kätköttäjiä kohtaan. Joskus vaikuttaa siltä, että jos löytöjä on 1000+, saa aloittelijoille olla mulkero sekä keskustelussa että logeissa. Mitä sitten jos kätkö oli pakastepurkki kiven alla? Eikö sekin ole kätkö muiden joukossa? Omasta mielestäni uusia kätköttäjiä pitäisi ennemminkin kannustaa eikä parjata kuinka huonon kätkön ovat tehneet.

En tarkoita sitä, että koko harrastajaporukka olisi jotenkin v-mäinen. Suurin osa ensimmäisen oman käktön logauksista oli kannustavia kätkön aleoittelijamaisuudesta huolimatta, juurikin näiltä 1000+ löytäneiltä. Olemme törmänneet näihin ihmisiin myös ja mukavia ovat olleet. Vaikuttaa vaan, että joka kaupungilla on omat tyypit joiden juttuja lukiessa pohtii, kiinnostaako olla osa tällaista yhteisöä.

Avatar
jviirret
Viestit: 186
Liittynyt: Su 29.01.2012 11:27

Re: Geokätköilijöiden avuliaisuus

Viesti Kirjoittaja jviirret » Pe 10.05.2013 15:29

RH kirjoitti:
jviirret kirjoitti: Enemmän tai vähemmän kaikkien foorumien ominaisuus :roll:
Toki, mutta täällä en ymmärrä esimerkiksi vihamielisyyttä uusia kätköttäjiä kohtaan.
Minä en onneksi ole tällaista kohdannut, vaikka ensimmäiset foorumiviestit kirjoittelin muutaman löydetyn purkin jälkeen. Sama tekemissäni kätköissä, löytöjä taisi olla joku 50 kun tein ensimmäiset purkit ja palaute ollut kyllä pelkästään positiivistä. Ehkä tämä on joku vanhempi ilmiö?

Avatar
Keokas
Viestit: 256
Liittynyt: Ke 14.12.2011 1:48

Re: Geokätköilijöiden avuliaisuus

Viesti Kirjoittaja Keokas » Pe 10.05.2013 16:55

Omat kokemukseni ovat lähes pelkästään positiivisia. Apua olen saanut lähes aina kun olen sitä kysynyt, riippumatta siitä, onko kysymys jonkin hankalan kätkön löytymisestä, kätkön rakentamisesta, kätkön piilottamisesta, naattien tarkistamisesta, hankalan mystin ratkaisemisesta tai mistä tahansa kätköilyyn liittyvästä. Onpa jopa toista kätköäni puolestani huollettu kun en itse ole paikalle päässyt. Toki kaikki kätköttäjät eivät halua antaa vinkkiä omien mysteeriensä ratkaisemiseen mutta tämä on täysin ymmärrettävää.
Kätköttäjänä olen vielä aloittelija kun piilotettuja on vasta kaksi. Ensimmäisen piilotin kun minulla oli alle 200 löytöä. Kummastakaan kätköstä en ole saanut yhtään negatiivista palautetta. Märästä lokista on kyllä huomautettu pari kertaa. Minusta tämä on positiivista palautetta ja sai aikaan sen, että loki vaihdettiin kuivaan.
En usko, että aloittelijoita vastaan kenelläkään on mitään. Itse en kuitenkaan antaisi favo-pistettä kätkölle, jossa on märkä loki tai vuotava rasia. Näistä puutteista saattaisin jopa loggauksessani mainita. Se ei ole kuitenkaan mielestäni negatiivista palautetta, eikä kyse ole edes välttämättä aloittelijan tekemästä kätköstä.
Toki asiat voi sanoa monella tavalla...

Avatar
arisoft
Viestit: 1225
Liittynyt: La 31.07.2010 19:49
Paikkakunta: Vantaa

Re: Geokätköilijöiden avuliaisuus

Viesti Kirjoittaja arisoft » Pe 10.05.2013 23:33

RH kirjoitti:Toki, mutta täällä en ymmärrä esimerkiksi vihamielisyyttä uusia kätköttäjiä kohtaan. Joskus vaikuttaa siltä, että jos löytöjä on 1000+, saa aloittelijoille olla mulkero sekä keskustelussa että logeissa. Mitä sitten jos kätkö oli pakastepurkki kiven alla? Eikö sekin ole kätkö muiden joukossa? Omasta mielestäni uusia kätköttäjiä pitäisi ennemminkin kannustaa eikä parjata kuinka huonon kätkön ovat tehneet.
Nyt ei sytytä mistä keskustelusta tällä foorumilla tässä on kyse. Olisiko osoittaa esimerkkiä tällaiseen tapaukseen?

RH
Viestit: 45
Liittynyt: To 09.05.2013 23:34

Re: Geokätköilijöiden avuliaisuus

Viesti Kirjoittaja RH » La 11.05.2013 16:37

arisoft kirjoitti: Nyt ei sytytä mistä keskustelusta tällä foorumilla tässä on kyse. Olisiko osoittaa esimerkkiä tällaiseen tapaukseen?
En löydä enää sitä, muistan lukeneeni näitä n. vuosi sitten alkuperäisellä tunnuksellani. Muistan sellaisen, jossa pari "gurua" luetteli kuinka kätköjä on oltava löydettynä useampi sata ennenkuin alkaa edes miettimään oman piilottamista. Mutta tosiaan ei ole linkata tätä, joten kai tässä voi harrastaa lähdekriittisyyttä.

Oli ehkä liioiteltua mennä mollaamaan koko foorumia. Omalla kohdalla geocache.fi -kokemukset meni kuitenkin jotenkin näin: Löydettiin parikymmentä kätköä ennenkuin tutustuttiin ko. foorumiin. Tutkailtiin sisältöä, löytyi paljon vinkkejä ja opettavaisia kokemuksia. Pohjimmiltaan jäi kuitenkin fiilis sisäänpäinlämpeävästä porukasta johon ei todellakaan kiinnosta kuulua. Oltiin aivan hämmästyneitä; miten näin kivalla ulkoiluharrastuksella voi olla näin pahantuulinen yhteisö? Päätettiin, että never again, keskitytään vaan etsimään kätköjä.

Uusimmista tapauksista etenkin tämä tapaus suututtaa kovasti: http://www.geocache.fi/bulletin/viewtop ... f=6&t=3853
Ärsyttää ihan todella se, että joku näkee todella vaivaa myssen tekemiseen, saaden p*skaa niskaan kun yksinkertaisemmat olennot eivät kestä sitä, etteivät osaa ratkaista mysteeriä.
Tämä tapaus ei liity niinkään foorumiin, vaan suomalaiseen geokätkööilykulttuuriin yleisellä tasolla.

Avatar
Salaneuvos
Viestit: 419
Liittynyt: Pe 11.05.2007 16:02
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Geokätköilijöiden avuliaisuus

Viesti Kirjoittaja Salaneuvos » La 11.05.2013 16:51

RH kirjoitti: Pohjimmiltaan jäi kuitenkin fiilis sisäänpäinlämpeävästä porukasta johon ei todellakaan kiinnosta kuulua. Oltiin aivan hämmästyneitä; miten näin kivalla ulkoiluharrastuksella voi olla näin pahantuulinen yhteisö?
Piiri pieni pyörii lämmeten vain sisäänpäin :mrgreen: :mrgreen:
Fortuna Favet Fortibus

wiljam.i
Viestit: 93
Liittynyt: Ke 11.08.2010 7:58

Re: Geokätköilijöiden avuliaisuus

Viesti Kirjoittaja wiljam.i » La 11.05.2013 17:08

RH kirjoitti: Oli ehkä liioiteltua mennä mollaamaan koko foorumia. Omalla kohdalla geocache.fi -kokemukset meni kuitenkin jotenkin näin: Löydettiin parikymmentä kätköä ennenkuin tutustuttiin ko. foorumiin. Tutkailtiin sisältöä, löytyi paljon vinkkejä ja opettavaisia kokemuksia. Pohjimmiltaan jäi kuitenkin fiilis sisäänpäinlämpeävästä porukasta johon ei todellakaan kiinnosta kuulua. Oltiin aivan hämmästyneitä; miten näin kivalla ulkoiluharrastuksella voi olla näin pahantuulinen yhteisö? Päätettiin, että never again, keskitytään vaan etsimään kätköjä.
ja kuiten olet selkeästi sisäpiirissä lappamassa vettä myllyyn "hulluille" :lol: :lol: :lol:

t.w

ps. MInä olen niiden "ikävien gurujen" kanssa samoilla linjoilla, että kolminumeroinen luku löytöjä olis kiva ennen ekaa omaa.... Sitten kun on sen 1000+ koluttuna, ymmärtää kyllä miksi. Toki tämä vaahtoominen ei kait tällä hetklelä ole muodissa, mutta tullenee syksyyn mennessä näiden 2 piilotettua ja 1 löydetty - kätköilijöiden tuomana. Mutta elämähän on yhtä kiertokulkua ja veden kantamista kaivoon :D

TeemuH
Viestit: 432
Liittynyt: To 10.07.2008 14:45
Paikkakunta: Lahti

Re: Geokätköilijöiden avuliaisuus

Viesti Kirjoittaja TeemuH » La 11.05.2013 17:08

Kai tähän sitten jo omakin kanta pitää sanoa. On totta että joskus pari vuotta sitten Foorumilla näki melko useinkin viestejä, joissa toivottiin ettei tieto harrastuksesta ja tätä kautta harrastajamäärä nousisi kauheaa vauhtia. Tämä taas johtui mielestäni ihan vain siitä että, kun tieto harrastuksesta lisääntyi "jästien" joukossa, toi se mukanaan myös kätköjen tuhoamisia ja muita epätoivottuja seurauksia. Myönnän kyllä että, itsekin aloitin kätköilyn yhden lehtijutun perusteella jo 2007 mutta ensimmäisen löydön tehtyäni mieleeni ei todellakaan tullut ruveta kätkötuhoajaksi vaan löytämisen ilo oli silloin huipussaan. Nyt jos aloitit kätköilyn juuri tuohon aikaan jolloin harrastus oli, kätköilijöiden mielestä turhankin, mediaseksikäs en ihmettele että olet saanut foorumilta huonon kuvan. Yleensä täällä kuitenkin porukka on toisia kohtaan avuliasta ja kaikki "kiusaaminen" ja varsinkin uusien kätköilijöiden mollaaminen pidetään poissa. Mutta ainahan näinkin ison foorumin viesteihin mahtuu niitäkin joista saa huonon kuvan, Itse yleensä koitan ne vain jättää täysin huomiotta ja keskittyä niihin ketjuihin joissa pysytään asiallisella linjalla ilman kenenkään mollaamista.

<offtopic>
Kannattaa muuten lähteä niihin FTF-huntteihin mukaan, silloin tutustuu toisiin kätköilijöihin ja saa kavereita. :D
</offtopic>

Avatar
Keokas
Viestit: 256
Liittynyt: Ke 14.12.2011 1:48

Re: Geokätköilijöiden avuliaisuus

Viesti Kirjoittaja Keokas » La 11.05.2013 17:46

wiljam.i kirjoitti: kolminumeroinen luku löytöjä olis kiva ennen ekaa omaa....
Tästä puhutaan paljon myös .comin foorumilla. Foorumi onkin ainoa paikka, jossa tätä voi aloittelijoille suositella. Sääntöä tai ohjenuoraa ei asiasta kuitenkaan tulla tekemään. Yksi hyvä syy on se, että alueilla, joissa on vähän kätköjä ja vähän kätköilijöitä, ei kukaan saisi piilottaa kätköjä paitsi satunnaiset turistit. Niitä ei sitten kukaan huoltaisi. GS haluaa tietenkin kätköilyn laajenevan mahdollisimman laajalle. Toki myös matkailijat haluavat löytää kätköjä myös uusilta ja vähän kätkötetyiltä alueilta.

Aloittelijoille voisi uusien sääntöjen ja kieltojen sijaan kertoa, minkälaiset kätköt ovat hyviä ja kestäviä ja ennen kaikkea sen, minkälaiset kätköt eivät. Olisi myös hyvä tähdentää, että kätkön tarkoitus olisi kestää mahdollisimman kauan ja että sitä tarvitsee myös aika ajoin huoltaa.

RH
Viestit: 45
Liittynyt: To 09.05.2013 23:34

Re: Geokätköilijöiden avuliaisuus

Viesti Kirjoittaja RH » La 11.05.2013 17:58

TeemuH kirjoitti:Nyt jos aloitit kätköilyn juuri tuohon aikaan jolloin harrastus oli, kätköilijöiden mielestä turhankin, mediaseksikäs en ihmettele että olet saanut foorumilta huonon kuvan. Yleensä täällä kuitenkin porukka on toisia kohtaan avuliasta ja kaikki "kiusaaminen" ja varsinkin uusien kätköilijöiden mollaaminen pidetään poissa. Mutta ainahan näinkin ison foorumin viesteihin mahtuu niitäkin joista saa huonon kuvan, Itse yleensä koitan ne vain jättää täysin huomiotta ja keskittyä niihin ketjuihin joissa pysytään asiallisella linjalla ilman kenenkään mollaamista.

<offtopic>
Kannattaa muuten lähteä niihin FTF-huntteihin mukaan, silloin tutustuu toisiin kätköilijöihin ja saa kavereita. :D
Omalla kohdalla itse laji on ollut pitempään tiedossa, mutta ei tullut heti aloitettua koska sopivia varusteita ei ollut eikä karttatulostekätköily innostanut. En osaa sanoa, oliko aloitusajankohdan aikaan kätköily mediaseksikästä, mutta jos kerran se aika aiheutti happamuutta foorumilla niin todennäköisesti oli. Nykyään tämä näyttää hieman kesymmältä, ehkä siksi kun talvi vasta meni ja uudet kätköilijät ovat vasta tuloillaan. Aika näyttää :D

Mainitsinkin aikaisemmassa viestissäni törmänneeni kivoihin 1000+ kätköilijöihin luonnossa, oikein kivoja ovat olleet. Mihinkään ankeiluun en ole törmännyt luonnossa.
wiljam.i kirjoitti: ja kuiten olet selkeästi sisäpiirissä lappamassa vettä myllyyn "hulluille" :lol: :lol: :lol:
t.w
ps. MInä olen niiden "ikävien gurujen" kanssa samoilla linjoilla, että kolminumeroinen luku löytöjä olis kiva ennen ekaa omaa.... Sitten kun on sen 1000+ koluttuna, ymmärtää kyllä miksi. Toki tämä vaahtoominen ei kait tällä hetklelä ole muodissa, mutta tullenee syksyyn mennessä näiden 2 piilotettua ja 1 löydetty - kätköilijöiden tuomana. Mutta elämähän on yhtä kiertokulkua ja veden kantamista kaivoon :D
Niin olen, eikä tämä "ranttaus" tule tekemään tästä yhtään aurinkoisempaa. Teki vain mieli sanoa, mitä ajatteli.

Ymmärrän ja olen samaa mieltä siitä, että "1 found 2 hidden" -meininki ei ole harrastuksen hyväksi. Kätköt jää huoltamatta ja talven tultua koko harrastus jää. Tietysti kätköilystä on hyvä olla kokemusta ennenkuin piilottaa oman, jotta kätkö olisi kelpo. En vaan ymmärrä sitä, että harrastajan tulisi löytää satoja kätköjä jotta voisi laittaa oman. Jos kierrän lähialueen 50 "tusinatradea", enkö silloin osaa laittaa yhden oman vastaavantasoisen kätkön? Tietysti teitä kätköguruja harmittaa ajaa 50km hakemaan pakastepurkkia kiven alta, mutta onpahan uusi kätkö harrastajille? Toisekseen, miten 200 geneerisen tradekätkön löytäminen tekee kätköpussukan sitomisen kuusenoksaan yhtään helpommaksi?

Avatar
jule100
Viestit: 353
Liittynyt: Ma 04.01.2010 17:49
Paikkakunta: Kaarina

Re: Geokätköilijöiden avuliaisuus

Viesti Kirjoittaja jule100 » La 11.05.2013 18:22

"Ohjenuora" kolminumeroiseen löytömäärään juontaa varmasti aikaan jolloin tantereille ilmaantui luokattoman huonoja kätköjä. Luokattoman huono on tyylin pesemätön flora-rasia sammaleen alla. Tämä ilmiö on mielestäni mennyt ohi, vai onko? Itse olen kyllä huomannut, että uudet kätköilijät saavat enemmän negatiivista niskaansa kuin useamman löydön tehneet. Kokemus ja näkemys omiin purkkeihin tulee löytöjen kautta ja on ymmärrettävää, että niitä löytöjä kaivataan pohjalle. Samalla toivotaan hieman sitoutuneisuutta lajiin, mikä näkyy toimivina ja huollettuina kätköinä. Olisi kiva tietää minkä suuruinen prosentti hyllyllä olevista kätköistä on aloittelijoiden purkkeja. Pohjalta on aina aloitettava ja se ensimmäinenkin purkki jossakin vaiheessa tehtävä, jos purkkeja meinaa tehdä. Omat visiot voivat olla poikkeavat ja hyvä niin. Oma näkemys ei välttämättä ole suuren yleisön mieleen ja palaute voi olla masentavaa luettavaa. Eriävyys voi olla onnistunut napakymppi tai se voi olla hännänhuippu. Jotta suurinta osaa mielyttää, on edessä valtavasti pohdittavaa mm. hyvistä kulkuyhteyksistä ja autopaikoista lähtien.

Tässä erikoinen tapaus jossa "ex-aloittelija" yritti laittaa kätköään haettavaksi. http://coord.info/GC3MN0K
Tapauksen johdosta taisi mennä kiinnostus kätköilyyn. Ainakaan tarjottuun apuun en saanut vastausta.

Geomurmelit
Viestit: 374
Liittynyt: Su 07.06.2009 11:27

Re: Geokätköilijöiden avuliaisuus

Viesti Kirjoittaja Geomurmelit » La 11.05.2013 18:55

RH kirjoitti:Ymmärrän ja olen samaa mieltä siitä, että "1 found 2 hidden" -meininki ei ole harrastuksen hyväksi. Kätköt jää huoltamatta ja talven tultua koko harrastus jää. Tietysti kätköilystä on hyvä olla kokemusta ennenkuin piilottaa oman, jotta kätkö olisi kelpo. En vaan ymmärrä sitä, että harrastajan tulisi löytää satoja kätköjä jotta voisi laittaa oman.
Nykyisin ehkä itse painottaisin enemmän aktiivikätköilyaikaa kuin löytömäärää, kun sen muutaman sata purkkia ehtii helposti etsiä muutaman kesäkuukauden aikana. Ehkä tässä löytömäärällä haetaan enemmän sitoutuneisuutta, kuin taitoa piilottaa jemmaa. Tosin löytömäärä kyllä laajentaa myös näkökulmaa erilaisista toteutuksista, koska tietyillä paikkakunnilla muutamien innokkaiden kätköntekijöiden kädenjälki ylikorostuu, jolloin seudun uudet piilottajat ottavat mallia näistä. Eikä se aina ja kaikkialla ole ollut erityisen hyvä asia.

Murmelikohtaisesti toivoisin malttia ensimmäisten omien kätköjen kanssa ihan vain siksi, että sitä intoa pitäisi riittää jemmojen huoltoon myös silloin pimeinä syksyn räntäsateisina iltoina ja talven lumituiskuissa, ei vain aurinkoisena kesäpäivänä. Nykyisin kyllä ohjeistusta purkkien tekemiseen riittää useilla nettisivuilla, myös tälläkin foorumilla, niin turha ja haitallinen kuin tämä muutoin onkin :wink:

Avatar
Keokas
Viestit: 256
Liittynyt: Ke 14.12.2011 1:48

Re: Geokätköilijöiden avuliaisuus

Viesti Kirjoittaja Keokas » La 11.05.2013 22:24

RH kirjoitti: Tietysti teitä kätköguruja harmittaa ajaa 50km hakemaan pakastepurkkia kiven alta
Pakastepurkissa kiven alla ei ole välttämättä mitään huonoa. Pakasterasia kestää säitä paremmin kuin moni muu rasia. Jos itse kätkössä ei ole mitään omaperäistä, mutta on kivalla paikalla ja hyvässä kunnossa, on se mielestäni oikein hyvä kätkö. Filmipurkit liikennemerkeissä ovat usein ikävämpiä kuin pakasterasiat kivien alla. Joskus kuitenkin on oikein mukavaa löytää filmipurkki liikennemerkistä. Vaikkapa yöllä sateessa kotiin ajellessa on kiva pysähtyä autolla purkin viereen, logata ja jatkaa matkaa.
Sitten taas joskus löytää todella hienon ja omaperäisen kätkötoteutuksen paikalta, josssa ei ole yhtään mitään näkemisen arvoista. Tällainenkin kätkö saattaa saada minulta favo-pisteen.
Siispä 'hyviä' kätköjä voi olla todella monenlaisia, tilanteesta, paikasta ja toteutuksesta riippuen.
Yksi yhteinen tekijä kuitenkin 'hyvillä' kätköillä on: Kätkön pitää olla kunnossa ja login kuiva. Selluloosamössölogit eivät favoja ansaitse, eivät isommin kiitoksiakaan, oli purkki sitten missä tahansa tai toteutus ideana kuinka hieno tahansa.

Avatar
porari
Viestit: 358
Liittynyt: Su 02.08.2009 18:07

Re: Geokätköilijöiden avuliaisuus

Viesti Kirjoittaja porari » La 11.05.2013 23:28

Black_Island kirjoitti:
Eli pointti: geokätköilijät ovat todella sydämellistä porukkaa :). Jatketaan tätä samaa rataa!
Palatakseni siihen, mitä Black_Island halusi kertoa kokemuksestaan, olen kokenut samalla tavalla tavalla. Apua on tarvittaessa saanut. Esimerkkinä vaikkapa vuosi sitten talvella. Juutuin metsätiellä kaukana asutuksesta lumihankeen. Toinen kätköilijä oli välittömästi lähdössä maasturillaan hinaamaan autoani irti hangesta, matkaa noin 50 km. Onneksi sainkin itse autoni irti ja sain soittaa, että voit kääntyä takaisin.

Olisi hienoa, että muutkin kertosivat positiivisista kokemuksistaan täällä. Hyvät teot palaavat varmasti takaisin tavalla tai toisella! :)

Avatar
Maitomies
Viestit: 645
Liittynyt: To 17.11.2011 21:13
Paikkakunta: Hattula
Viesti:

Re: Geokätköilijöiden avuliaisuus

Viesti Kirjoittaja Maitomies » La 11.05.2013 23:58

Toisessa harrastuksessa on tuollainen :
http://www.2cv.fi/apuahelpSF.shtml

Uskoakseni myös esimerkiksi täällä numeronsa ilmoittaneille uskaltaa kilauttaa jos joutuu pulaan vaikkapa tienpäällä ...
ajantasaisiuus tosin lienee niin ja näin ?? ja enemmän kait tarkoitettu kätköjen suhteen apusteluun kun kulkemisten, mutt kuitenkin...
http://www.geocache.fi/puhelin/index.php
- Maitomies -
Onnellinen ihminen kulkee usein vakaasti polkua, jota tuhat onnetonta väittää vääräksi.
https://maitomies.wordpress.com
https://www.facebook.com/geo.maitomies

JyNu
Viestit: 283
Liittynyt: Ke 25.08.2010 21:55

Re: Geokätköilijöiden avuliaisuus

Viesti Kirjoittaja JyNu » Ma 13.05.2013 3:19

Tarvitsin aamuksi maitoa kahviin (olin luvannut emännälle, että sitä hankkisin). No - oli sen verran mielenkiintoista kätköilyä koko päivän, että ei siinä mikään kahvimaito tullut mieleen. Yön hämärillä tunneilla tuli asia mieleen, joten soitto geokolleegalle... kyllä kahvimaito tuli hankittua :wink:

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä”