Mistä koordinaatit kätköön löytää ?

Yleistä keskustelua kätköilystä
Helpek
Viestit: 5
Liittynyt: Ke 24.07.2013 15:25

Mistä koordinaatit kätköön löytää ?

Viesti Kirjoittaja Helpek » To 25.07.2013 0:09

Niin ihan tämmöinen peruskysymys. Olen vasta-alkaja tässä kätköjen etsinnässä. Jos joku kehtaisi vastata.

Alvater
Viestit: 31
Liittynyt: Ke 17.10.2012 20:44

Re: Mistä koordinaatit kätköön löytää ?

Viesti Kirjoittaja Alvater » To 25.07.2013 1:10

Koordinaatit löytyy kätkökuvauksesta kätkön nimen alta ennen kätköttäjän kirjoittamaa osuutta. Siitä, miten ne siirretään laitteeseen, en tiedä mitään, koska olen nk. karttakätköilijä eli tuuppaan koordinaatit netin karttapalveluun ja katson, mihin rasti ilmestyy.

Helpek
Viestit: 5
Liittynyt: Ke 24.07.2013 15:25

Re: Mistä koordinaatit kätköön löytää ?

Viesti Kirjoittaja Helpek » To 25.07.2013 2:37

En tiedä missä vika, mutta kun painan kätkön nimeä niin ei vain tule mulle esiin ne koordinaatit. On tämä ihmeellistä hommaa. :( .
Kyseisellä sivulla on muiden loggaukset ja kommentit. Lisäksi siinä pystyy tallentamaan tiedot yms.

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Mistä koordinaatit kätköön löytää ?

Viesti Kirjoittaja haksu10 » To 25.07.2013 2:56

Helpek kirjoitti:En tiedä missä vika, mutta kun painan kätkön nimeä niin ei vain tule mulle esiin ne koordinaatit. On tämä ihmeellistä hommaa. :( .
Kyseisellä sivulla on muiden loggaukset ja kommentit. Lisäksi siinä pystyy tallentamaan tiedot yms.
Lienet käyttänyt geocache.fi:n kätkötietosivuja, joilla ei lisenssisyistä koordinaatteja ole kuin geocaching.com:n premiumkäyttäjille.

Koordinaatit löytyvät geocaching.com -sivustolta, jonne pääset esim. klikkaamalla geocache.fi:n kätkötietosivulta sitä kätkötyyppikuvakkeen vieressä olevaa kätkön nimeä.
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Helpek
Viestit: 5
Liittynyt: Ke 24.07.2013 15:25

Re: Mistä koordinaatit kätköön löytää ?

Viesti Kirjoittaja Helpek » To 25.07.2013 4:52

KÄvin geogaching.com -sivuilla ja olin log.in-tilassa. Seuraavaksi tuli vastaan payment.osio ja jätin homman siihen. En uskaltanut mennä eteenpäin. Siellä kyseltiin myös premium-ryhtymistä. Vitsi ku tämän uuden harrastuksen aloitus tuntuu vaikealta. Kova kiire ois jo kätköilemään eli tosi toimiin.

Mitenkähän tässä nyt pitäisi edetä ? Jos jollain ois rautalankaa...

Avatar
Kekkiss
Viestit: 221
Liittynyt: Ti 15.02.2011 22:26

Re: Mistä koordinaatit kätköön löytää ?

Viesti Kirjoittaja Kekkiss » To 25.07.2013 5:28

Kyllä se pitää rekisteröidä oma nimimerkki geocashing.com sivustolle. Premium jäsenyys on maksullinen, mutta perus käyttäjän ei tarvitse maksaa. Tutustu kaikessa rauhassa sivustoon ja tämän sivuston keskusteluista löytyy apua moneen pulmaan.
¿uɐɐʞıʌɐʞ uıɐu ɐssɐʇ sɐʞuınʞ

Helpek
Viestit: 5
Liittynyt: Ke 24.07.2013 15:25

Re: Mistä koordinaatit kätköön löytää ?

Viesti Kirjoittaja Helpek » To 25.07.2013 5:42

Joo olen rekisteröitynyt ja sieltä on tullut spostiviestiäkin. Kuten tuossa aikaisemmin totesin niin olin log in-tilassa. Ainakaan vielä en vuosimaksuja ala maksella , kun ei tässä olla päästy vielä puusta pitkälle. Hieman askarruttaa, että sivustolla on ns. basic membership mikä on ilmainen. :?

TeemuH
Viestit: 432
Liittynyt: To 10.07.2008 14:45
Paikkakunta: Lahti

Re: Mistä koordinaatit kätköön löytää ?

Viesti Kirjoittaja TeemuH » To 25.07.2013 6:34

Basickina pärjää ja pyustyy kätköilemään ihan hyvin, mutta Premiumina saa joitakin lisäpalveluja. Tutustu rauhassa sivustoon. Koordinaatit näkyvät kuvauksessa kuvassa punaisella aleviivatussa kohdassa.
kuvaus.jpg
kuvaus.jpg (175.78 KiB) Katsottu 2242 kertaa

Avatar
jazzaplot
Viestit: 98
Liittynyt: To 28.06.2012 19:46
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Mistä koordinaatit kätköön löytää ?

Viesti Kirjoittaja jazzaplot » To 25.07.2013 6:40

Se Basic Membership on tosiaan ilmainen ja toimiva, ja sellainen sinulla onkin jo kun olet rekisteröitynyt. Geocaching.com sivulta saat kätköjen koordinaatit ja voit logata ja piilottaa kätköjä. Jos aiot kätköillä puhelimella, niin geocaching.comin appi maksaa noin 8 euroa, lite versio on ilmainen.

Maksullista premiumia tarvitset, jos haluat nähdä koordinaatit muualla, kuten täällä geocache.fi:ssä, käyttää tehokkaasti kolmannen osapuolen kännykkä appeja tai tunkea helposti suuren määrän kätkötietoja gps-kapulaan.

Avatar
sgt_pepper
Viestit: 273
Liittynyt: Ke 19.12.2007 18:33
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mistä koordinaatit kätköön löytää ?

Viesti Kirjoittaja sgt_pepper » To 25.07.2013 11:09

Kannattaa lukea Älä ryhdy geokätköilijäksi -opas, josta löytyy kaikki perustieto, mihin pitäisi tutustua ennen harrastuksen aloittamista. (Ei välttämättä täysin ajantasalla, mutta perusteet pitäisi tuosta selvitä.) Geocaching.com -sivusto on ensikertalaiselle sekava ja ottaa aikansa, että siellä oppii navigoimaan, tuosta oppaasta ja täältä kysymällä kyllä varmasti asiat selviää :)

Helpek
Viestit: 5
Liittynyt: Ke 24.07.2013 15:25

Re: Mistä koordinaatit kätköön löytää ?

Viesti Kirjoittaja Helpek » To 25.07.2013 12:21

No nyt alkoi pelittää. Kiitos kaikille vastanneille.

Nyt eteenpäin sanoi mummo lumessa ...:)

Alvater
Viestit: 31
Liittynyt: Ke 17.10.2012 20:44

Re: Mistä koordinaatit kätköön löytää ?

Viesti Kirjoittaja Alvater » To 25.07.2013 12:32

Muistaakseni se yritti mullekin tyrkyttää alussa tota premiumia, mutta jotenkin osasin sitten kiertää sen.

Hyvä, että pääsit eteenpäin :)

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä”