Geoliikkujat ry:n toiminta?

Yleistä keskustelua kätköilystä
VHI
Viestit: 461
Liittynyt: Ke 15.08.2007 14:28
Paikkakunta: Savonlinna

Geoliikkujat ry:n toiminta?

Viesti Kirjoittaja VHI » Ke 28.01.2009 17:06

Onkohan Geoliikkujat ry:llä odotettavissa toimintaa tai onko yhdistys ylipäätään enää olemassa? Jäsenmaksulasku ainakin tuli, mutta siirsin sen toistaiseksi hyllylle odottelemaan mahdollista tietoa yhdistyksen tilanteesta.
There's always a cache somewhere

Avatar
small oaks
Viestit: 588
Liittynyt: Ma 08.01.2007 9:32
Paikkakunta: Porvoo
Viesti:

Re: Geoliikkujat ry:n toiminta?

Viesti Kirjoittaja small oaks » To 29.01.2009 9:53

Nythän olisi tilaisuus toimia. Eli lähteä Lammille opastamaan latulaisia.
Viimeksi muokannut small oaks, To 29.01.2009 14:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Still one more to find!

ALe76
Viestit: 42
Liittynyt: Ma 07.07.2008 7:21

Re: Geoliikkujat ry:n toiminta?

Viesti Kirjoittaja ALe76 » To 29.01.2009 12:11

Mikä mahtaa yhdistyksen hallituksen kokoonpano ja millainen on toimintasuunnitelma? Jos kyseinen yhdistys enää täyttää yhdistyksen tunnusmerkit???...

Avatar
team_rmma
Viestit: 191
Liittynyt: Ma 23.07.2007 19:53
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Geoliikkujat ry:n toiminta?

Viesti Kirjoittaja team_rmma » To 29.01.2009 13:39

Laitoin Suomen Ladulle kyselyä, jos heiltä saisi Geoliikkujat ry:n yhteystietoja, viime vuoden toimintakertomusta ja tämän vuoden toimintasuunnitelmaa. Pistän tänne tietoa jos/kun asiasta kuulen jotain.
Kuva

hhuikuri
Viestit: 337
Liittynyt: Su 16.09.2007 16:57

Re: Geoliikkujat ry:n toiminta?

Viesti Kirjoittaja hhuikuri » To 29.01.2009 13:47

ALe76 kirjoitti:Mikä mahtaa yhdistyksen hallituksen kokoonpano ja millainen on toimintasuunnitelma?
Sitä ne eivät varmaan tiedä itsekään :lol:

Muuta julkista tietoa ei näytä olevan kuin mitä Suomen ladun ja Geoilkkujien sivuilta löytyy.

Jouko
Viestit: 195
Liittynyt: Ti 15.01.2008 12:33

Re: Geoliikkujat ry:n toiminta?

Viesti Kirjoittaja Jouko » To 29.01.2009 14:39

Perustavassa kokouksessa läsnäolleena minulle jäi hieman sellainen vaikutelma, että yhdistyksen aikaansaaminen olisi ollut ns. ylhäältä ohjattu tapahtuma eikä asianharrastajien omasta innosta ja toiveista lähtöisin. Yhdistyksen aktiivisuuden puute vahvistaa silloin saamaani käsitystä.
Video meliora proboque deteriora sequor.

Avatar
Haaskalintu
Viestit: 950
Liittynyt: Pe 26.01.2007 15:06
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Geoliikkujat ry:n toiminta?

Viesti Kirjoittaja Haaskalintu » To 29.01.2009 18:58

Minua on Suomen latu kysellyt useammankin kerran kouluttajaksi, ja olen aina vastannut että en halua astua kenenkään varpaille, kysykää ensiksi Geoliikkujat RY:ltä. Mutta koska heitä on vaikea tavoittaa, olen suostunut mielelläni olemaan mukana kehitysyhteistyössä. Geoliikkujien PJ on (tai oli viimeksi kun heistä jotain kuulin) Solarflare aka Jari Lammi.

Myös minä olin perustamiskokouksessa mukana, ja siitä jäi sellainen vaikutelma, että Suomen Latu ja geokätköilijät voisivat hyvinkin täydentää toisiansa. Suomen ladun erätaidot yhdistettynä modernia teknologiaa käyttäviin nuorekkaisiin ihmisiin tuo varmasti paljon uusia innovaatioita tulevaisuudessa. Se vaan on siten, että mikään yhteistyö ei käynnisty helposti ja kivuttomasti vaan vaatii työtä ja paneutumista sekä toisten erilaisuuden sietämistä.

Sen sijaan että kysytään "miksei kukaan tee mitään", voidaan mielestäni kysyä "mitä juuri minä voisin tehdä?"

Näin minä ainakin olen tehnyt.
Onko muuten nimesi jo täällä?

Avatar
team_rmma
Viestit: 191
Liittynyt: Ma 23.07.2007 19:53
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Geoliikkujat ry:n toiminta?

Viesti Kirjoittaja team_rmma » To 29.01.2009 20:29

Ei kyllä ihan ensimmäisenä tullut mieleen kysyä, että voisinko minä tehdä viime vuoden toimintakertomuksen ja tämän vuoden toimintasuunnitelman jos yhdistyksen johto ei niitä ole tehnyt. Minkä tahansa yhdistyksen/yhteisön johto on vastuussa siitä, että homman pyörittämiseen tarvittava paperityö tehdään. Jos ei ole aikaa, hommaa delegoidaan. Jos ei ole kiinnostusta, johto valitaan uudelleen.

Kyse ei varmasti aina ole kiinni kysyjän laiskuudesta olla haluton tekemään mitään asian hyväksi.
Kuva

Geovius
Viestit: 738
Liittynyt: Ke 28.03.2007 13:58
Paikkakunta: Tampere

Re: Geoliikkujat ry:n toiminta?

Viesti Kirjoittaja Geovius » To 29.01.2009 22:41

Minä kaipaisin jotain riippumatonta Geokätköilytoimintaa kuten olen jo aiemmin ilmaissut.
Mutta eipä halukkaita ole kyselyihin juuri vastannut joten eivät taida olla kätköilijät asiasta paljon kiinnostuneet.

Avatar
tilkkuliini
Viestit: 66
Liittynyt: La 30.08.2008 22:12

Re: Geoliikkujat ry:n toiminta?

Viesti Kirjoittaja tilkkuliini » To 29.01.2009 23:04

Geovius kirjoitti:Minä kaipaisin jotain riippumatonta Geokätköilytoimintaa kuten olen jo aiemmin ilmaissut.
Mutta eipä halukkaita ole kyselyihin juuri vastannut joten eivät taida olla kätköilijät asiasta paljon kiinnostuneet.
Minkälaista tämä riippumaton toiminta sitten olisi? Onko tästä keskustelua jossain tallella, että voisin lukaista?

Mikko-Veikko
Viestit: 36
Liittynyt: La 30.12.2006 16:18
Paikkakunta: Kangasala

Re: Geoliikkujat ry:n toiminta?

Viesti Kirjoittaja Mikko-Veikko » To 29.01.2009 23:16

Mitähän kyselyä Geovius tarkoittaa? Tosin en niin aktiivisesti seuraa kaikkia säikeitä.

Ja olen samaa mieltä Haaskalinnun kanssa tuosta "mitä sinä ..." näkökulmasta! (muusta järjestötoiminnasta tuttua !)

Turhia yhdistyksiä turha tekohengittää, mutta Geoliikkujat yhdistyksenä kyllä voisivat olla yhdeydessä mm. kansallispuistojen puistojohtajiin, kuntien "virkistysalue vastaaviin" yms. kertoen toiminnasta ja sopien pelisäännöistä !?

Jouko
Viestit: 195
Liittynyt: Ti 15.01.2008 12:33

Re: Geoliikkujat ry:n toiminta?

Viesti Kirjoittaja Jouko » Pe 30.01.2009 6:57

tilkkuliini kirjoitti:
Minkälaista tämä riippumaton toiminta sitten olisi? Onko tästä keskustelua jossain tallella, että voisin lukaista?
Takavuosina gc.comin foorumilla keskusteltiin paljonkin yhdistyksen perustamisesta, joten ehkäpä sieltä löytyy jotain.

Riipumaton toiminta? Mistä riippumaton?


Edit:

täältä keskustelu alkoi: http://forums.groundspeak.com/GC/index. ... opic=39115

ja jatkui toisessa ketjussa mm. äänestyksellä yhdistyksen tarpeellisuudesta: http://forums.groundspeak.com/GC/index. ... l=yhdistys

Myöhemmin käsiteltiin myös mahdolllisen yhdistyksen sääntöjä.
Video meliora proboque deteriora sequor.

marko77
Viestit: 314
Liittynyt: Ti 03.06.2008 14:27
Paikkakunta: Nastola

Re: Geoliikkujat ry:n toiminta?

Viesti Kirjoittaja marko77 » Pe 30.01.2009 9:42

Geovius kirjoitti:Minä kaipaisin jotain riippumatonta Geokätköilytoimintaa kuten olen jo aiemmin ilmaissut.
Mutta eipä halukkaita ole kyselyihin juuri vastannut joten eivät taida olla kätköilijät asiasta paljon kiinnostuneet.
Olen samaa mieltä - Geoliikkujista voisi tehdä Geokätköilijät ry tai vastaava valtakunnallinen yhdistys. Tiedä sitten, onko järkeä pilkkoa yhdistyksen toimintaa paikallisyhdistykseen, kun kerran liikkuvaista sakkia olemme... :D
"Minä haluan tietää, miksi kauan sitten sä et palannutkaan
Pian kadotin suunnan, helppo polku kaltevana vietti mutkaan"

Avatar
team_rmma
Viestit: 191
Liittynyt: Ma 23.07.2007 19:53
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Geoliikkujat ry:n toiminta?

Viesti Kirjoittaja team_rmma » Pe 30.01.2009 11:06

Täältäkin voidaan tuoda kortta kekoon jos tarvitaan.

Ilmeisesti jotain aktiviteettia Geoliikkujat ry:ssä on ollut sillä yhdistyksen hallitus on pitänyt vuosikokousta valmistavan kokouksen syyskuussa 2008. Kokouspöytäkirjoista ei ole tietoa.

28e ei ole paha vuosimaksu ja todennäköisesti (ehkä) Suomen Latu vie koko potin eli Geoliikkujat ry toimii nollabudjetilla. Kyllä tässä väistämättä tulee mieleen, että voisiko tuon summan kuitenkin kohdistaa vaikka geocache.fi:n sponsorointiin.
Kuva

Geovius
Viestit: 738
Liittynyt: Ke 28.03.2007 13:58
Paikkakunta: Tampere

Re: Geoliikkujat ry:n toiminta?

Viesti Kirjoittaja Geovius » Pe 30.01.2009 13:34

No tässä yhteydessä sitä voisi uudemman kerran heittää ilmaan ajatuksen, että olisiko kysyntää ja toisekseen vapaaehtoisia rykäisemään pystyyn oikean Geokätköily yhdistyksen jolla olisi toimintaakin eikä olisi sidoksissa mihinkään muuhun yhdistykseen.

Avatar
Huikka78
Viestit: 29
Liittynyt: To 30.10.2008 11:43
Paikkakunta: Helsinki

Re: Geoliikkujat ry:n toiminta?

Viesti Kirjoittaja Huikka78 » Pe 30.01.2009 15:23

Minulla ainakin voisi olla kiinnostusta, mutta valitettavasti en ole koskaan ollut mukana oikein missään yhdistystoiminnassa, niin ei ole oikein sitä myöten kokemusta ainakaan lähteä vetämään sitä pystyyn. Työmyyrän minusta voisi saada :)

Avatar
tilkkuliini
Viestit: 66
Liittynyt: La 30.08.2008 22:12

Re: Geoliikkujat ry:n toiminta?

Viesti Kirjoittaja tilkkuliini » Pe 30.01.2009 18:19

Kun minua kiinnostaa tämä kätköily ihan kaikissa muodoissa ja sinänsä olisin kiinnostunut, mutta mihin me tuollaista yhdistystä sitten tarvitsemme? Julkisuutta tulee muutenkin ihan tarpeeksi, tähän asti aina joku kätköilijä on tavoitettu, kun tarvetta on ollut esim. kurssinvetäjällä, meitä ei tarvitsee liikuttaa, kun liikumme ihan oma-aloitteisesti ja niin pois päin. Mitkä tuon yhdityksen oikeat hyödyt siis olisivat? Enkä ole nyt mitenkään perusnegatiivinen, mutta minulla ei nyt vain leikkaa. Jos haitat on hyötyjä suuremmat, niin... Menen nyt lukaisemaan nuo linkkivinkit, josko sieltä vaikka saisin vastauksen.

Avatar
rtl
Viestit: 276
Liittynyt: Ti 16.12.2008 17:01
Paikkakunta: Hellsinki

Re: Geoliikkujat ry:n toiminta?

Viesti Kirjoittaja rtl » Pe 30.01.2009 20:29

No tässä yhteydessä sitä voisi uudemman kerran heittää ilmaan ajatuksen, että olisiko kysyntää ja toisekseen vapaaehtoisia rykäisemään pystyyn oikean Geokätköily yhdistyksen jolla olisi toimintaakin eikä olisi sidoksissa mihinkään muuhun yhdistykseen.
Minua voisi kyllä (sillä edellytyksellä että tiedän mitä "oikea toiminta" oikeasti on) kiinnostaa. Tosin, olen tod. näk. maailman huonoin järjestöihminen. Vaimoke (aell65) on varsinainen "järjestöjyrä", mutta häntä ei geokätköilykärpänen ole puraissut yhtä pahasti kuin minua :(. Mutta minun vähäiset kokemukset järjestötoiminnasta (itse asiassa yksi järjestö, jossa oli puhetta että olisin liittynyt hallitukseen) eivät ole olleet niin hirveän rohkaisevia. Vaikka "yhteinen asia" oli/on vesiselvä, ja kaikkien tiedossa, niin kuppikuntaisuus, intrigointi, selkäänpuukotukset, riitely, ... oli sitä luokkaa, että en yksinkertaisesti suostunut olemaan muuta kuin "perusasiaa" tukeva perusjäsen. En väitä että näin tapahtuisi tässä tapauksessa, mutta luulisin että järjestöä vetämässä pitää olla diplomaatit jotka osaa sumplia kaikkia tyydyttävällä tavalla mitä ihmeellisimpiäkin asioita, jotta ei synny yllämainitun kaltaisia ongelmia.

Mutta mikä ettei, jos tosiaan, se "oikea toiminta" olisi selkeästi tiedossa.

kapusu
Viestit: 42
Liittynyt: Su 09.11.2008 10:32

Re: Geoliikkujat ry:n toiminta?

Viesti Kirjoittaja kapusu » Pe 30.01.2009 22:32

Jonkin verran järjestö jä ja muuta "yhteiskunnallista " toimintaa kokeneena haluan esittää kysymyksen: Mikä nykyisessä systeemissä on vikana? Miksi jotain "kaikkitietävää" yhdistystä ollaan perustamassa jos homma toimii hyvin nyt. Jos oikein osaan ennustaa, "yhdityksen" perustamisen jälkeen se alkaa tehdä sääntöjä ja ne ovat ne ainoat oikeat (+ kerätä rahaa).... Sitten tuleekin se toinen porukka joka ei sulata tuon ensimmäisen toimintaa, joten perustetaa uusi yhdistys...Silloin soppa on valmis..... Mielestäni toiminta on nyt ok, joten miksi jotain yhdistystä tarvitaan ????

Avatar
tilkkuliini
Viestit: 66
Liittynyt: La 30.08.2008 22:12

Re: Geoliikkujat ry:n toiminta?

Viesti Kirjoittaja tilkkuliini » Pe 30.01.2009 23:32

Meikä komppaa kapusua. Minäkään en vieläkään näe mitään tarvetta yhdistystoiminnalle. Ei kai sellaista ihan väen vängällä kannata ylläpitää. Ymmärtäisin, jos olisi jokin selkeä näkemys, että tämä ja tämä asia olisi paljon helpompi toteuttaa yhdistyksen avulla. Mutta en edelleenkään haasta riitaa, esitän vain eriävän mielipiteeni.

Edit:enkä osaa vieläkään kirjoittaa..

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä”