M: haksu10:n sälämyynti

Kätköilytavaroiden (ja miksei muidenkin) osto- ja myyntipalsta. Laita otsikon alkuun O: (ostan) M: (myyn) tai V: (vaihdan)
Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: M: haksu10:n sälämyynti

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Ke 28.01.2009 16:00

pailakka kirjoitti:Apua on tarjottu muttei tarvittu(?)
Kyllä mielessä olet...

Sinänsä välillä tulee asioita mitkä voisi joku muukin tehdä mutta yksi ongelma on se, että palvelimelle ei voi päästää ketään muuta tekemään ja sörkkimään koska palvelin sisältää / sallii pääsyn (ainakin toistaiseksi) myös ex-työnantajan materiaaleihin joissain määrin. Niinpä mahdollisesta hommasta täytyisi tehdä täydelliset dokumentoinnit ja se taasen veisi usein aikaa enemmän kuin että tekee asian itse.

Hommaa ei helpota myöskään se ettei missään välissä ole ehtinyt tekemään edes kantarakenteista ja skriptistöstä rakennekaaviota, saati härveleiden läpikäymistä ja kaiken roskan poistamista. Niinpä edes itse en täydellisesti hallitse sitä mikä kanta on mihinkin tarkoitukseen tai mitkä skripteistä lukevat tai peräti ylläpitävät mitäkin taulua :(

Esimerkiksi jos pitkään työlistalla ollutta GPX-muodostajaa yrittäisi saada jonkun muun hommaksi niin ei paljoa auttane jos lähetän taulujen kenttien tiedot ja siltä pohjalta pitäisi - ilman testausmahdollisuutta - tehdä härveli... no, mutta mietin tätäkin asiaa kunhan pääsen tässä taas normaaliin kiiretilanteeseen "sairasloman" jäljiltä.
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Avatar
el2
Viestit: 334
Liittynyt: To 28.06.2007 17:32
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: M: haksu10:n sälämyynti

Viesti Kirjoittaja el2 » Ke 28.01.2009 17:16

Haaskalintu kirjoitti: Tämäkin on välillä hyvä muistaa itse kunkin. Kivenalla ei ole Coca cola companyyn verrattava iso paha ylikansallinen yritys vaan ihan pieni ja sympaattinen verkkokauppa, jota pyörittää kätköilijät rakkaudesta kätköilyyn. Itse olen ostanut sieltä yhtä ja toista ja saanut aina hyvää ja henkilökohtaista palvelua.
Mielummin marssin näppäimineni kiven alle kuin johonkin ylikansalliseen puljuun jossa aknea sairastava teini ei tiedä myymistään tuotteista muuta kuin nimen :P
Palvelu on aina pelannut loistavasti ja asioista on saatu sovittua järkevästi ilman mitään ylimääräistä vääntöä. Selkeät helposti ymmärrettävät pelisäännöt eikä tarvi taistella koneella kolmannen kotimaisen kanssa. Hinnat eivät välttämättä ole halvimmat mitä netistä löytyy, mutta kohtuulliset ottaen huomioon valtion aiheuttaman arvon noston myytäville tuotteille.
haittaaks se

Avatar
team_rmma
Viestit: 191
Liittynyt: Ma 23.07.2007 19:53
Paikkakunta: Järvenpää

Re: M: haksu10:n sälämyynti

Viesti Kirjoittaja team_rmma » Ke 28.01.2009 19:32

haksu10 kirjoitti:[*]

Kyllä mielessä olet...

Sinänsä välillä tulee asioita mitkä voisi joku muukin tehdä mutta yksi ongelma on se, että palvelimelle ei voi päästää ketään muuta tekemään ja sörkkimään koska palvelin sisältää / sallii pääsyn (ainakin toistaiseksi) myös ex-työnantajan materiaaleihin joissain määrin. Niinpä mahdollisesta hommasta täytyisi tehdä täydelliset dokumentoinnit ja se taasen veisi usein aikaa enemmän kuin että tekee asian itse.

Hommaa ei helpota myöskään se ettei missään välissä ole ehtinyt tekemään edes kantarakenteista ja skriptistöstä rakennekaaviota, saati härveleiden läpikäymistä ja kaiken roskan poistamista. Niinpä edes itse en täydellisesti hallitse sitä mikä kanta on mihinkin tarkoitukseen tai mitkä skripteistä lukevat tai peräti ylläpitävät mitäkin taulua :(

Esimerkiksi jos pitkään työlistalla ollutta GPX-muodostajaa yrittäisi saada jonkun muun hommaksi niin ei paljoa auttane jos lähetän taulujen kenttien tiedot ja siltä pohjalta pitäisi - ilman testausmahdollisuutta - tehdä härveli... no, mutta mietin tätäkin asiaa kunhan pääsen tässä taas normaaliin kiiretilanteeseen "sairasloman" jäljiltä.
Hyvä vaan, että etenet rauhallisesti. Speksaamaton ja epäselvä toteutus sekoaa mahdollisesti vielä enemmän tekijämäärän kasvaessa. Jonkinlaista vaatimusmäärittelyä ja korkean tason teknistä kuvausta kannattaa kyllä tehdä ennenkuin kasvattaa tiimin nuppilukua.

Se, että softa on huteralla pohjalta kuullostaa tyypilliseltä tapaukselta, missä pienehkö softa on saanut valtavasti uutta toiminnallisuutta. Core, jonka ei alunperin ole pitänytkään pystyä johonkin, on purkka-ratkaisuilla taivutettu toimimaan. Coren elinkaari lähenee loppuaan ja on vain ajan kysymys, milloin uuden kirjoittaminen on sekä parempi että myös nopeampi ratkaisu kuin vanhan väkisin vääntäminen.

Tässä kohtaa saattaisi olla hyvä paikka pienelle speksaukselle.
Kuva

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: M: haksu10:n sälämyynti

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Ke 04.02.2009 18:04

Ja muistutuksena (kun sponrointirintama on hyvin hiljainen) että sälämyynti jatkuu edelleen, katso siis ketjun ensimmäinen viesti.

Nyt myynnissä myös laaja Ankka -aiheinen kokoelmani, esimerkiksi:

Aku Ankka -lehden täydelliset vuosikerrat 2001 - 2006

Roope Sedän taskukirjat 280 - 330

Aku ankka - taskukirjoja seuraavasti:
hajanumeroita 257, 261, 268, 269, 272, 273, 275, 277, 281 - 286
Täydellinen sarja väliltä 289 - 337 (tästä sarjasta en myyne yksittäisiä numeroita)

Taskarin teemanumerot 3, 7-11, 13, 14

Lisäksi tarjolla on sekaisista Ankka-kirjastoa jotka löytyvät näistä kuvista:
Kuva
Kuva

Tee tarjous ja osta omaksi :)
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

saint_tobias
Viestit: 66
Liittynyt: Ti 11.03.2008 22:44

Re: M: haksu10:n sälämyynti

Viesti Kirjoittaja saint_tobias » Ke 04.02.2009 19:22

Tuli vaan mieleen että onko eventeissä ollut sivuston ylläpitokolehtia??? Itse kun en ole vielä eventeissä käynyt..
Sellainen voisi olla joka eventissä ja vaikkapa järjestäjä sitten toimittaa kolehdin oikealle tilille. Ensisilmäyksellä en löytänyt tukimaksubanneria kivenalla.fi sivuilta. Sekään ei olisi pahitteeksi.

aku506
Viestit: 1206
Liittynyt: Ma 10.11.2008 19:52

Re: M: haksu10:n sälämyynti

Viesti Kirjoittaja aku506 » Ke 04.02.2009 19:29

Geocache.fi palvelua on mahdollista sponsoroida täällä.
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: M: haksu10:n sälämyynti

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Pe 06.02.2009 23:27

Ketjun ekaan viestiin lisäsin pari tuotetta eli
- Pinnacle Showcenter (eka malli, siis vanha, ei langatonta verkkoa ja saanut vielä kolhujakin muuttoni vaiheissa, toimiva mutta ei nätti)
- Vision VDT 2020 PVR tallentava digiboxi, antenniverkkoon lähes käyttämätön. Aivan perushärpäke ja omat omituisuudet (kuten vain 10 ajastinta käytössä eli kerralla voi ajastaa vain 10 ohjelmaa) mutta muuten kyllä tuntui aivan kelvolliselta perusboxilta.

Infinity Alpha 30 -kaiuttimet poistin myynnistä koska nekin olivat muutossa kärsineet joten nyt on nuo Alpha 50 -kaiuttimet saatavissa pelkästään (tai etukeskikaiuttimen kanssa). Nää on tosiaan isot eikä halvalla lähde eli näissä puhutaan jo satasista (en tiedä itsekään monestako).

Ostakee poikke kaikki sälä, nyt lähte halpa hinta. Sinä ei tietä kuika edullinen sinä saada, sinä voi tarjota ja minä voi hyväksyä jos hinta olla sopusa!
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Osta, myy, vaihda”