Helpdesk/puhelinapu

Yleistä keskustelua kätköilystä
Avatar
vvv
Viestit: 101
Liittynyt: La 26.04.2008 23:40

Re: Helpdesk/puhelinapu

Viesti Kirjoittaja vvv » Su 08.11.2009 22:59

Täh? (huomaa: lankesin)

pailakka
Viestit: 547
Liittynyt: Ma 29.01.2007 20:05

Re: Helpdesk/puhelinapu

Viesti Kirjoittaja pailakka » Su 08.11.2009 23:00

Voisitko vielä tarkentaa, missä pettää itseään? En ole onnistunut tuntemaan suurta syyllisyyttä aiheesta. Pitänee lähteä Goalle mietiskelemään.

Avatar
Stone'5
Viestit: 873
Liittynyt: Pe 29.06.2007 13:00

Re: Helpdesk/puhelinapu

Viesti Kirjoittaja Stone'5 » Su 08.11.2009 23:04

Miksi kaikki pitää tehdä näin h*lvetin vaikeaksi? Eikö riitä, että jokainen toimii niin kuin itse haluaa ja antaa muiden toimia omalla tavallaan? Pitääkö tämä alunperin leikkimielinen ja hauska harrastus ottaa niin vakavasti, että täytyy tulla foorumille avautumaan siitä kuinka muut tekee Väärin?

Avatar
rtl
Viestit: 276
Liittynyt: Ti 16.12.2008 17:01
Paikkakunta: Hellsinki

Re: Helpdesk/puhelinapu

Viesti Kirjoittaja rtl » Su 08.11.2009 23:09

Stone'5 kirjoitti:Miksi kaikki pitää tehdä näin h*lvetin vaikeaksi? Eikö riitä, että jokainen toimii niin kuin itse haluaa ja antaa muiden toimia omalla tavallaan? Pitääkö tämä alunperin leikkimielinen ja hauska harrastus ottaa niin vakavasti, että täytyy tulla foorumille avautumaan siitä kuinka muut tekee Väärin?
No tässäpä hieno mielipide. KOMPPAAN.

Avatar
sparris
Viestit: 100
Liittynyt: Ti 02.01.2007 15:01
Paikkakunta: Vääksy

Re: Helpdesk/puhelinapu

Viesti Kirjoittaja sparris » Ma 09.11.2009 8:23

Stone'5 kirjoitti:Miksi kaikki pitää tehdä näin h*lvetin vaikeaksi? Eikö riitä, että jokainen toimii niin kuin itse haluaa ja antaa muiden toimia omalla tavallaan? Pitääkö tämä alunperin leikkimielinen ja hauska harrastus ottaa niin vakavasti, että täytyy tulla foorumille avautumaan siitä kuinka muut tekee Väärin?
Heh. Onko yhtään sen järkevämpää avautua foorumilla siitä, että muut avautuu foorumilla? Keskusteluahan varten tämä hienonhieno sovellus on pystyyn pantu ja sellaisena siihen suhtautukaamme. Mielipiteitä on jokaisella ja aina löytyy joku, joka on eri mieltä kuin joku toinen. Ja kukaan ei loppujen lopuksi ole oikeassa. Eikä väärässä.

Mitä tulee itse asiaan, niin minäkään en ymmärrä toisten suunnatonta intoa soitella helppareihin jos purkki ei heti satu silmään. Tuntuu, että joillekin kätköilijöille kaverille kilauttelun kynnys on yhtä matala kuin toisille vinkin avaamisen kynnys. Itse en ole apupuheluja soitellut, enkä soita, mutta jos joku haluaa niin tehdä niin tehkööt. Ei se ole minulta pois, eikä pitäisi olla keneltäkään muultakaan (paitsi ehkä "helpdesk" itse saattaa pitkän päälle kyrsiintyä jos puheluita tulee solkenaan).

Ehkä ainoa asia tähän liittyen, mitä saatan sisimmässäni hieman paheksua, on FTF metsästyksen aikana omistajalle soitetut vinkkipyynnöt. Se on mielestäni jo aika onnetonta.

hapardi
Viestit: 32
Liittynyt: Pe 09.11.2007 17:09

Re: Helpdesk/puhelinapu

Viesti Kirjoittaja hapardi » Ma 09.11.2009 14:34

Selvästi on merkkejä ilmassa, että tällä foorumilla ei ole lupa mitään 'ajatella/ihmetellä ääneen. Jos totta puhutaan, niin mulle on ihan sama kuinka kätkönne löydätte. Ei se multa ole mitenkään pois. Eikä mitenkään rassaa tai en asiasta avaudu. Kunhan nyt vain ihmettelin tosiaankin 'ääneen', sillä eräillä kätköillä lähes jokainen on joutunut löytääkseen kätkön soittamaan jollekin.

Sparrikselta muuten hyvä kommentti asiasta..

Avatar
Mukkelus
Viestit: 377
Liittynyt: Su 22.06.2008 15:37

Re: Helpdesk/puhelinapu

Viesti Kirjoittaja Mukkelus » Ma 09.11.2009 15:06

hapardi kirjoitti:Selvästi on merkkejä ilmassa, että tällä foorumilla ei ole lupa mitään 'ajatella/ihmetellä ääneen.
Ottamatta kantaa helpparipuheluihin totean kuitenkin että foorumilla on lupa nostaa esiin aiheita joista toivoo keskustelua. Näin ollen sekä tuo "ääneen ajattelu" että "ihmettely" on kyllä sallittua. Kannattaa kuitenkin miettiä myös sitä miten asioita esittää. Mikäli ihmettely/arvostelu kohdistuu toisiin kätköilijöihin tai heidän toimintatapoihinsa, voi olla melko varma että kaikki eivät jaa esittäjän käsitystä siitä mikä on oikeaa kätköilyä ja mikä ei. Silloin vastaukset saattavat tuntua joskus jopa kitkeriltäkin. Toisaalta juuri tämä onkin se juttu joka pitää keskustelua elossa, ja hyvä niin. Kunhan vaan muistamme ettei foorumin tarkoitus ole tarjota paikkaa henkilöön meneville piikittelyille.

Kuten todettua näistä asioista on puhuttu ennenkin ja mikäli joku haluaa lukea mielipiteeni otsikoon liittyen se löytyy tuolta aiemmasta keskustelusta Helpdesk vs. DNF Pe 17.04.2009 18:44

Mukkelus_Lo

Linkosuo
Viestit: 32
Liittynyt: Pe 19.12.2008 21:57

Re: Helpdesk/puhelinapu

Viesti Kirjoittaja Linkosuo » Ma 09.11.2009 16:46

GeoScoutJAE kirjoitti:Vinkkipuhelimeen soittanut ja saadun avun turvin kätkön löytänyt pettää itseään ja antaa itsestään myös tietynlaisen kuvan muillekin!
Tietynlaisen kuvan muille voi itsestään antaa myös kirjoittelemalla tietynlaisia kommentteja foorumille.

Avatar
rContende
Viestit: 20
Liittynyt: Ti 20.01.2009 15:10

Re: Helpdesk/puhelinapu

Viesti Kirjoittaja rContende » Ti 10.11.2009 1:09

Ei pitäisi koskaan provosoitua jos provosoidaan, mutta kun nyt heräsi yksi ajatus aiheesta. Jos saan pienen vihjeen pyytämällä tai pyytämättä ja jätän sen kertomatta lokissa, niin vasta sitten annan itsestäni tietynlaisen kuvan. Eikö niin? Mielestäni on hyvä että lokkauksissa ollaan rehellisiä ja avoimia. Hyvää alkavaa kätköilytalvea kaikille tasapuolisesti! :)

Sasus
Viestit: 151
Liittynyt: Ke 02.07.2008 19:08
Paikkakunta: vantaa

Re: Helpdesk/puhelinapu

Viesti Kirjoittaja Sasus » Ti 10.11.2009 11:06

meillä on tiivis kätköilyryhmä jolla etsimme kätköjä ryhmissä tai erikseen. me käytämme puhelintukea toisiltamme jos ei kätköä meinaa löytyä ja se on ihan normaalia. ryhmässä funtsailulla tästä tulee vieläkin mielekkäämpää... :D

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä”